61.
Załącznik 4714
Wersja do druku
61.
Załącznik 4714
62.
Załącznik 4715
63.
Załącznik 4716
Gratuluję postępów! :) Natomiast w ostatniej sesji - obie Panie jakby się przykleiły do tego siddingu deskowego. Niepotrzebnie mz.
Dziękuję bardzo [emoji4]... wiesz co do miejsca to nie było wyboru bo to były urodziny dziecka szwagierki a jej ogródek ma może 100 M2[emoji16].
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
64.
Załącznik 4770
Dawno nic nie wrzucałem... moja pierwsza sesja w wodzie.
65.
Załącznik 4956
Jakim sprzętem to robiłeś?
Jak już pisałem gdzie indziej -> szukaj na początek scen o mniejszych kontrastach, aby nie przepalać za mocno modelki lampą. Podwyższaj ISO , aby ustawić ekspozycję na tło i... nie staraj się na siłę używać lampy w każdej sytuacji przy ISO 100.
Ja z założenia unikam lamp, ale jeśli używam to tylko lekko dobłysnę, aby doświetlić obiekt.
Po pierwsze, drugie i trzecie - trzeba zawsze odpowiednio zbalansować światło zastane z błyskowym,
czyli:
https://www.youtube.com/watch?v=50-1kK9bot4
Dziękuje @candar, wezmę do serca Twoje rady[emoji16].
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
66.
Załącznik 4964
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
67.
Załącznik 4968
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Moim skromnym zdaniem na 66 koncept hmmmm.... dziwny. Poza sztuczna, modelka raczej męczy się z kończynami powykręcanymi na różne strony, sukienka z odcięciem poziomu zanurzenia, majty prześwitują. Zupełnie to do mnie nie gada.
@bzdura1979 Dzięki za opinię [emoji6].
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
68.
Załącznik 4983
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Fajną masz żonę, ale jak narazie nie udało Ci się jej zrobić dobrego zdjęcia.
Portret jest trudną sprawą. Może poszukaj w necie naprawdę dobrych zdjęć portretowych i następnym razem zamiast robić bez pomysłu zdjęcia w wodzie, zastanów się, podpatrz, potrenuj "na sucho" ustaw ją i wydobądź z niej coś fajnego. Zasłoń twarz ręką, rozchyl jej usta, zrób z zaskoczenia, porusz włosami, wykorzystaj wiatr... Nie rób zwykłej pozowanki z otoczką do o koła, tylko skup się na niej. Poczytaj o ustawianiu sylwetki i znaczeniu dłoni w zdjęciach portretowych. Eksperymentuj. Powodzenia.
Śledzę ten wątek od pewnego czasu - bardziej zerkam za zdjęcia niż czytam - i odnoszę wrażenie, że występuje na tych zdjęciach problem z kolorami, światłem i optyką.
Odnośnie kolorów - być może jest jakiś problem z monitorem; mam znajomego, który miał taką sytuację, że to co jemu wydawało się OK, u wszystkich innych wyglądało niezbyt dobrze kolorystycznie; dopiero jak zmienił monitor sytuacja się poprawiła, a sam był tym mocno zaskoczony.
Odnośnie światła - ja bym proponował na początek jednak światło zastane oraz szukanie miejsc na portrety z miękkim światłem i bez kontrastowych teł. Osobiście bardzo mi się nie podobają portrety na czarnym tle lub jakimś takim czerwonym, itp.
Odnośnie optyki - sugerowałbym zakup jakiegoś naprawdę jasnego szkła i dłuższego oraz robienie zdjęć na możliwie najbardziej otwartej przesłonie.
Te ostatnie zdjęcia są wg mnie bardzo za bardzo pomarańczowe i abstrahując od pozowania, strasznie biją mnie po oczach mocne kontrasty tła, przepał na niebie i ogólnie taka jakaś ich "ciężkość" nie wiem jak to inaczej ująć.
Czy temat kolorów dotyczy tylko ostatnich zdjęć czy w większości? Ostatnie zdjęcia celowo podbijałem na bardziej ciepłe( pomarańczowe/żółte), nawet ktos mi doradził żeby bardziej to podbić ze względu na zachód słońca. Do laptopa podłączam dodatkowy monitor, nie jest on dedykowany do fotografii ale ma tryb wyświetlania sRGB i widać różnicę pomiędzy nim a laptopem.
Posiadam jeden jedyny jasny obiektyw, jest to Canon 50mm 1.4. niestety wszystkie zdjecia poniżej f2.2 są nieostre, no może nie wszystkie ale w 80%. Właśnie z tego powodu nie schodzę poniżej, bo jak kadrowo coś wyjdzie to jakość zdjecia jest dramatyczna[emoji3525].
Myślałem kiedyś o 85, ale na cropie jest za wąsko i wewnątrz już nic nie zrobię.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
@Bangi - Dokładnie o tym samym samym pisałem gdzie indziej z autorem i pisałem też wyżej. Czyli o szukaniu scen o małym kontraście i małej rozpiętości tonalnej, bo widać że wyciąganie ze świateł i cieni daje mało zjadliwe efekty. Podobnie fotografowanie w zacienionych miejscach. Na "szaleństwa" z fotami pod światło o wschodzie i zachodzie potrzebne jest perfekcyjne opanowanie równoważenia światła zastanego z błyskowym (filmik takowy do nauki dałem powyżej). No i niekoniecznie sprawdzi się w takiej sytuacji użyta właśnie lampa reporterska z parasolką, która nie zaszkodzi, ale też nie pomoże w dobrym oświetleniu sceny. Nie bez przyczyny Quadralite ma w ofercie bardzo dobre lampy plenerowe typu Atlas o rożnych mocach. Tylko jak pisałem wcześniej kluczem i podstawą będzie wcześniejsze perfekcyjne opanowanie światła. Nie mając podstaw i nie ucząc się na swoich błędach zdjęcia nigdy nie będą lepsze.
O kolorach to już pisane były elaboraty w tym wątku i nie czuję się naprawdę na siłach powtarzać po kolejny tego samego, że do naturalności dużo brakuje a autor ma tendencję do nakładania dziwnych filtrów w postprodukcji. Tak po prostu ma i już, lubi i tyle. Autor wie i rozumie i poprawi (pokazywałem o co chodzi i inni również) i za chwilę robi już po staremu. Gdy czytam po raz enty, że autor świadomie i celowo idzie w niezjadliwą kolorystykę, to już mi się nie chce pisać więcej. Jak to ktoś mądrzejszy powiedział nie warto kopać się z koniem.
Są podstawy , podstaw https://digitalcamerapolska.pl/warsz...-ostre-zdjecia i gdy ktoś cały czas ma problemy z robieniem ostrych zdjęć to powinien zadbać o podciągnięcie się w aspektach obsługi aparatu i zależnościach pomiędzy: czasem, przysłoną i czułością (ISO). Innej drogi nie ma. No chyba , że autor uważa , że robi dobre zdjęcia i szuka akceptacji tego faktu, ale to może jednak na fejsbuczkowych mu się sprawdzi. A Canon EF 50 1.4 to doskonały i ostry obiektyw od f/1.4. Wiem , bo mam go jeszcze w swoim posiadaniu. Nie radzę szukać przyczyny nieostrych i słabych zdjęć w posiadanym sprzęcie, bo to prowadzi na manowce.
Załącznik 4985
Napisałem szczerze, bez owijania w bawełnę z punktu widzenia amatora, który ma swoje własne przemyślenia w wielu aspektach fotografii użytkowej. Do przemyślenia i zastosowania przez autora wątku. Może nadszedł czas na przeczytanie kilku książek o fotografii ? U mnie zajmują całą półkę i zawierają wiele pomocnych odpowiedzi na wiele pytań, których nawet jeszcze nie zadano. Po każdą z nich wielokrotnie sięgałem szukając odpowiedzi na różne tematy.
Dziękuję Panowie za sugestie... Wiem że to nie sprzęt gra pierwsze skrzypce, ale ma bardzo duże znaczenie. Sprawdziłem właśnie taką lampę atlas, cena 2 tys zł do tego jasny, używany obiektyw typu Sigma.art za kolejne 2 tys zł jest poza moim budżetem.
Fotografie traktuje jako hobby, nie zarabiam na niej ani grosza i wydać przeszlo 4 tys zł na sprzęt jest naprawdę poza moim zakresem[emoji6].
Pewnie dlatego też, będzie ciężko ogarnąć bardziej skomplikowane zdjęcia.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Andrzeju, tu nie chodzi o to że źle dobieram czas , bądź przesłonę...próbowałem na wiele sposobów użyć przesłony 1.4-1.8 przy czasie nawet wyższym niż 1/250 i zdjęcia naprawdę wychodzą mydlane, rozmazane. Nawet używając statywu, zdjęcia po przybliżeniu nie mają tego szczegółu.Cytat:
Zamieszczone przez candar;1413693.
Są podstawy , podstaw [url
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Dziwna sprawa , bo mnie ww. obiektywem (Canon EF 50 f/1.4) i każdym aparatem Canona ZAWSZE udawało się zrobić OSTRE zdjęcia.
Przeczytaj od deski do deski to, co napisałem wyżej https://www.canon-board.info/threads...=1#post1413693 przemyśl i wprowadź w życie. Innej drogi nie ma.
To może z obiektywem jest coś nie tak. Dzisiaj zrobię zdjęcie z ręki przy przesłonie 1.4 z czasem który potencjalnie nie powinien rozmazać zdjęcia. W przypadku mojego body 70d to jest 1/80. Zrobię też przy krótszym czasie rzędu 1/250 i podeślę tutaj RAW'a.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Też zaglądam do tego wątku z sympatią, mimo że się nie odzywałem do tej pory. Prace Pezet'a się poprawiły po uwagach głównie candara, ale ostatnie znowu są gorsze, jakby robione na siłę.
Uwaga do kolorystyki zachodu słońca. Gdy rzeczywiście robisz zdjęcia po południu, to wystarczy ustawić balans bieli na światło dzienne (5500 K) i już powinieneś uzyskać ciepłe zabarwienie w stopniu odpowiednim. Czasem podnoszę temperaturę do 5800 K. Powyżej tej wartości to efekty specjalne, przeważnie nieładne. Zachód słońca sam się podbija.
--- Kolejny post ---
Jeszcze a propos obiektywu. Canona 50/1.4 nie znam, więc trzeba polegać na zdaniu tych, co go używali. Ale masz aparat 70D, on ma wizjer na pryzmacie a nie na lusterkach, więc obraz powinien być jasny i wyraźny, umożliwiający ręczne ostrzenie. Jest dużo niekanonicznych jasnych obiektywów o ogniskowej 50 mm. Ostatnio zwrócił moją uwagę Irix 45/1.4 - podobno to dobre obiektywy, sam bym spróbował gdybym już nie miał innej 50ki. Jedna cecha (specjalnie nie piszę "wada" ;)) to manualne nastawianie ostrości. Wiem, że zaraz może być dyskusja AF kontra MF - ja używam MFów, ale rozumiem obawy. Są też inne firmy.
Miło mi że zaglądacie do mojego wątku [emoji4]. To mamy tutaj odpowiedź w temacie kolorystyki. W aparacie miałem ustawione na około 6000K a postprodukcji podnosiłem jeszcze do około 7100[emoji57].
Na szczęście mam więcej zdjęć do obróbki które nie ujrzały jeszcze światła dziennego, więc może będą lepsze.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Dla wykluczenia wady obiektywu (w co wątpię) polecam ustawiać ostrość na LV a nie na czujnikach fazowych. O konieczności zastosowania odwrotności czasu (najlepiej dwukrotnej) do użytej ogniskowej pisano na CB już wielokrotnie - to jest oczywiste. W przypadku LV nie da się ustawić źle ostrości na wskazanym na matrycy miejscu.
https://www.youtube.com/watch?v=VyOZp9ajMMw
Mam wrażenie, że nie przeanalizowałeś wad. Słowa w/w mają różne znaczenie.
- Mydlane powszechnie określa, że nigdzie nie ma żylety, nawet na głównym focusie. Zwykle to zarzut stawiany obiektywowi.
- Rozmazane typowo rozumiemy jako poruszone, ale da się wtedy określi kierunek poruszenia (wątek statywu, czyli .... ?)
- A może ostrość ucieka trochę w przód/tył? Pracujesz na automatycznym wyborze punktu AF (a wtedy, czy obserwujesz co system wypracował), czy wybierasz sam? Mówię od siebie, bo przeskoczyłem z N na C i o dobre kilka lat do przodu, niektórych rzeczy się uczę.
Np 70D w automatycznym doborze punktu, jak uzna że "to co myślę" jest mało kontrastowe, aktywuje się na czymś innym. Moje świeże ćwiczenie na naleśniku 40/2.8 na pełnej dziurze.
Ja tam mędrcem canonowym nie jestem, ale 50/1.4 nie jest plasticzany, luzów nie powinien mieć (jak zużyty 50/1.8) i powodów do mydła nie powioenen dawać. Chyba, ze kupiony w stanie "pamiątka po koledze z Afganistanu"
Przypuszczam, ze jak sie gdzieś tutaj podzielisz problematycznymi zdjęciami, koledzy wskażą co i jak.
PS. wybitnym ahtystą też nie jestem, ale wymyślenie koncepcji wodnej jest lepsze, niż masowa leśno-kwiatowa.
Oczywiście chodziło mi o mydlane gdzie na calości brakuje ostrości. Napewno nie jest to FF i BF. Nie mówię o rozmazanym obrazie bo wtedy wiadomo że wina operatora.
Co do fokusa zawsze ostrze na pojedynczym AF którego wybieram ręcznie.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Powaliło was z tą ostrością? Ostrość jest przereklamowana czy jakoś tak było. To nie ostrość jest tutaj problemem tylko nienaturalne, sztuczne pozy, nie najlepsze kadry i obróbka. Z tych co ostatnio wrzuciłeś najlepsze jest chyba 67.
Kolego Pezet85 - masz potencjał więc nie poddawaj się!
Fajnie widać na zdjęciach, jak się próbujesz i zdobywasz doświadczanie w boju:) Ja bym jeszcze dodał do wcześniejszych słusznych uwag, byś podczas szukania pleneru i kadrowania zwracał większą uwagę na tło. Na ostatnich zdjęciach rzuca się to bardzo w oczy - okropnie obcięte drzewa - góra i boki kadrów.
@Macios dzięki za uwagi :-), na moją obronę dodam tylko że zrobiłem około 200 zdjęć i te które obrobilem i wrzuciłem tutaj, były wybierane przez modelki. Mam kadry gdzie uważam np że mimika/poza jest lepsza ale nie podoba się to modelce [emoji16].
Postaram się poprawić przy następnych sesjach a obecnie będę wrzucał to co mam już zrobione, może akurat trafię z jakimś zdjęciem które Wam się rzuci w oczy.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Na tych ostatnich w wodzie to wg mnie przesadzone jest z tą ciepłotą. Ja powiem szczerze, że rzadko w sposób mocny modyfikuję w postprocesie WB, zazwyczaj automat radzi sobie dobrze.
Co do szkła i ostrościto jak miałem lustra tego typu zdjecia starałem się ostrzyć LV, gdyż celność wtedy była podobna jak obecnie mam w ML, sczególnie właśnie na takich jasnych szkłach i kiedy mój obiekty nie był ruchliwy; z 85-tką wcalnie nie musiałby być lepiej, a co do lamp to wg mnie bez nich da się obejść. Ja mam dwie 430EX, ale bardzo rzadko ich używam, może dlatego, że wolę po prostu światło zastane.
69.
Załącznik 4986
70.
Załącznik 4987
71.
Załącznik 4988
71. mi się podoba (z tym że przez hm...dzieści lat nie zostałem portrecistą). Pod warunkiem, że przyjmiemy inne kategorie niż w poprzednich "wodnych", tamte udawały że lampy nie ma, tu lampa jest (jaki modyfikator?) i nadaje plastykę.
Modelka też bardziej naturalnie pozuje
Doktoryzował bym się "co by było gdyby" twarz była nie na tle sylwetki drzewa, tylko nieba ... ale to takie gdybanie ..
Nie dawał mi spokoju fakt że pozowanie modelek jest sztuczne... odpaliłem Pinterest i mam dziesiat zapisanych wskazówek w temacie pozwania i rzeczywiście nie znalazłem tam podobnych do moich [emoji51].
W głowie mam już kolejna sesje z naciskiem na naturalne pozy[emoji16]...
W temacie zdjęcia 71. jest to ta sama sesja wodna, modyfikator ten sam czyli biała parasolka [emoji846].
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
72.
Załącznik 4989
73.
Załącznik 4990
72 bardzo mi się podoba, bardzo naturalnie (takie lubię); nie wiem tylko czy horyzont nie leci lekko w prawo (choć to może być złudzenie z uwgai na linię brzegową w tle) i osobiście rozjaśniłbym w postprocesie postać jakieś +0,5 EV ;)
73 całkiem ładne, choć wyrzuciłbym to zielone z góry. Co do 72 i uciekającego horyzontu to raczej złudzenie.
nie wiem jak ma wyglądać finalne zdjęcie wg autora więc nie wiem czy moje rady są do zastosowania
- takie (jak ja je sobie wyobrażam) zdjęcia nie pojawią się w cudowny sposób jak królik z cylindra - trzeba popracować w kilku aspektach
łatwiej się skupić na aspektach technicznych więc
trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie jak chcesz wyodrębnić model z tla - można na kilka sposobów - i zrobić to - to nadal pytanie tylko pytanie techniczne
takie zdjęcie trzeba obrobić - po pierwsze trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie CO się chce z takim zdjęciem zrobić - pytanie JAK to zrobić jest tym łatwiejszym pytaniem - typowa obróbka takiego zdjęcia wpisuje się w pewien workflow - to powtarzalny schemat - robimy to, to, a na koniec jeszcze to - masz jakiś wypracowany workflow czy idziesz z obróbką na żywioł - polecam kanał michaela woloszynowicza trzeba sobie tylko ułożyć co się kiedy robi (czyli workflow) ale taki tutorial chyba też tam jest
https://www.youtube.com/channel/UCCd...6mvkW3pCfHcoTA
z jutubem jest podobnie jak z całym internetem wiedzy mnóstwo ale najcześciej to brednie - trzeba nabyć tyle wiedzy żeby odróżnić brednie nawet ładnie podane i wygladające rozsądnie od konkretnej wiedzy
aspekt sprzętowy jest istotny ale dobre zdjęcia da się zrobić bardzo różnym sprzętem co najwyżej trafia się na ograniczenia których sie nie da przeskoczyć co nie oznacza że zdjęcia będą słabe co najwyżej czegoś nie będziemy w stanie zrobić moim zdaniem 50 1.4 to nie jest obiektywem ktory sam wygeneruje jakiąś wybitną magię na zdjęciu (nawet jak trafia z ostrością) i trzeba mu trochę obróbkowego dopingu ;) 85/1.8 jest całkiem fajny (jak trafia z ostrością) nawet na cropie (co nie oznacza że odrobina dopingu nie polepszy znacznie zdjęcia :mrgreen:) i nawet na cropie daje się nim robić zdjęcia całej sylwetki oczywiście moim zdaniem - dla mnie używanie LV czyli focenie na zombie (w celu żeby ostrość się dobrze ustawiła) jest dramatycznie nienaturalne (przyzwyczajenie jest drugą naturą) że raczej starałbym się doprowadzić sprzęt do tego żeby ostrość ustawiał co niestety pewnie nie zawsze będzie możliwe
ogólnie prostym sposobem nauczenia się robienia takich zdjęć jest poszukanie wzorca - "te zdjęcia mi się podobają i takie chcę robić" - i wypracowanie workflow takiego aby nasze zdjęcia w sposób powtarzalny były podobne do wzorca - np. jak ci się podobają zdjecia candara (mi się na ten przykład podobają) to zrób rewerse engeenering takiego zdjęcia i zrób takie same to powinno ci dać jakąś wiedze na temat jak wygląda zdjęcie wyjściowe i jaki jest workflow obróbkowy - obróbka "do wzorca" powoduje że nie kręcisz suwakami na żywioł aż wyjdzie (albo nie wyjdzie co zdarza się częściej - to powinienem coś napisać o maszynie do pisania małpach i szekspirze i prawdopodobieństwie) coś co się spodoba ale musisz zacząć kręcić suwakami w określonym celu
jeszcze prostsze jest zapisanie się na jakieś warsztaty które prowadzi ktoś kto robi zdjęcia które ci się podobają (pod warunkiem że na warsztatach coś pokazuje, a nie opowiada baśnie że same się robią)
Hej @mirror dzięki za odpowiedź [emoji4]. Mam swój workflow wypracowany, tzn każde zdjęcie robię wg takiego samego schematu.
Po zaladowaniu zdjęcia do PS, otwiera mi się najpierw ACR, tam edytuje tylko korekcje obiektywu, aktualnie dorzuciłem automatyczny balans bieli ruszam tylko suwakiem od cieni, światła czasami ekspozycją.
Następnie zawsze zaczynam od D&b lokalnie i globalnie + do tego puste warstwy kolor i pusta warstwa do wyczyszczenia skóry ( delikatnie). Kolejnym etapem są warstwy na krzywych z maskowaniem tła i modela + colour grading. Czasami wejdzie jakiś gradient kołowy + akcja do oczu. Na koniec robię filtr Camera Raw i tam już delikatnie HSL plus jakieś drobne poprawki. Na sam koniec pomniejszanie + wyostrzanie high pass.
Obróbkę w PS wzoruje na Piximperfect i większość sposobów mam od niego ale niektóre akcję mam od Tomas Volland.
Tak to w skrócie wygląda... także jakiś schemat jest, czy jest dobry nie wiem bo nie wypracowałem narazie jeszcze innego[emoji846]
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
no to wygląda ten workflow nienajgorzej - mniej więcej to samo jest w linku który zapodałem - moim zdaniem color gradingu nie widać na tych zdjęciach np. 69 zdjęcie dobre do ekstensywnej obróbki bo ma małe kontrasty (z wyjątkiem tej plamy która tu zawsze będzie odciągać uwagę - zmienić jej kolor na blado niebieski przyciemnić w celach ćwiczebnych żeby było widać jak zdjęcie może wyglądać bez jasnej plamy w rogu) - oczywiście nie wiem jakiego efektu oczekujesz ale moim zdaniem color grading jest niewidoczny (może bardziej suwaczkami) rozjaśniłbym bym też twarz i może przyciemnił tło - modelka powinna trochę wyjść z tla janością kontrastem kolorem (do wyboru do koloru), color grading można robić na wiele sposobów jak nie masz weny to jednym z prostszych sposobów jest użycie filtra z niksofta (colorefex) i na pewno go bedzie widać na zdjęciu
pusta warstwa do czyszczenia skóry? w filmie jest fragment o frequency separation ale najpierw warto ogarnąć całość potem szczegóły znaczy mam na myśli ze da się oglądac zdjęcie bez czyszcenia skóry i miec obraz jak to będzie wyglądało po czyszczeniu
moim zdaniem obróbkę powinno być widać (w sensie aparat nie zrobi takiego zdjęcia, a nie np. świecącyxh obwódek czy innych tego typu efektów - normalnie napisałbym hadeerów ale to nie ten temat) ale oglądający jeszcze powinien być w stanie uwierzyć w to co widzi (co nie jest dużym wymaganiem bo ludzie uwierzą prawie we wszystko)
wklejam dwa filmy
https://www.youtube.com/watch?v=fHVUrs8ssLc
https://www.youtube.com/watch?v=DozchEnVMag
opisujące w miarę kompletny workflow - mniej niż dwie godziny oglądania pozwala porownać swój workflow z czymś konkretnym
Na ostatnich zdjeciach, colour grading pominąłem że względu na uwagi dotyczące nakladania dziwnych filtrów. Spróbuję na zdjęciu 69. nadac kontrast, zobaczymy co wyjdzie. Czasami używam Color look up i tam też są fajne presety dotyczące Color gradingu.
Nie mam jeszcze wyczucia w temacie nadawania zdjęciu klimatu, stąd też uwagi dotyczące używanych filtrów w postprodukcji.
Przy większych ingerencjach w strukturę zdjęcia używam FS, ale tak do usunięcia jakiś małych niedoskonałości skóry używam pustej warstwy i albo heal brush albo stempel ze zmniejszonym kryciem.
Dziękuję za filmy, napewno obejrzę [emoji4]
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
jest lepiej w odbiorze?
Załącznik 4995
Lepiej :)