No przejściówka jest do kupienia EF-->M42 z potwierdzeniem ostrości. Kręcisz pierścieniem ostrości aż do momentu aż usłyszysz BIP i masz ustawioną ostrość. Jak to działa z fish-eye - nie mam pojęcia.
Wersja do druku
No przejściówka jest do kupienia EF-->M42 z potwierdzeniem ostrości. Kręcisz pierścieniem ostrości aż do momentu aż usłyszysz BIP i masz ustawioną ostrość. Jak to działa z fish-eye - nie mam pojęcia.
Tu potwierdznie ostrości nie jest specjalnie potrzebne przy widoczkach i tak domyka sie do 8 a wtedy masz potwierdzenie ostrości wszędzie, chyba ze jakieś karkołomnie zdjęcia ale wtedy ustawiasz ostrość w przedziale 0,2 m do 1 m i recznie da się to zrobić bez problemu więc wystarczy zwykła m42-EOS
Wiem wiem, ale miałem styczność z manualami i głównie ostrość nie ustawiałem na nieskończoność, tylko jak najmniejsza wartość przysłony i obiekt fotografowany blisko.
A fisheye - nie każdy robi wodoczki... bardzo często używa się do karykaturalnych zdjęć i tam gdzie złapie ostrość to już ma znaczenie i BIP się bardzo dobrze sprawdza.
Co kto woli - ja wolę mieść BIP i ostrość za pierwszym razem niż późniejsze sprawdzenie na kompie i ...cholera, żeby ta ostrość była 1 cm wyżej... :mrgreen:
Ja wlasnie robie bardzo duzo takich zdjec - portrety karykatury i takze nigdy nie mialem z tym problemow nawet na f3.5 (peleng, samyang). Dalej GO jest na tyle duza, ze mozna na oko dokladnie wyliczyc odleglosc i zrobic ostre zdjecie. :)
W sumie jak ktos ma M42 i nie szkoda mu tych 110zl, to pewnie czemu nie brac a potwierdzalem AF redukcji :)
Ja zdecydowałem się na Zenitara z originalnym mocowaniem EF i jest bajka pod 5D. Przejściówka M42-EF przynajmniej teoretycznie nie powinna nic zmieniać
Dzieki za podpowiedzi. Szkielko juz kupione.
W zadadzie to kupilem je pod katem slubow(panorama kosciola, wyjscie z kosciola). Puki nie kupie FF bedzie raczej uzywane jako szeroki kat bo sprzedaje mojego 18-200 wiec zostaje z 16mm, 20mm i 50mm.
tu masz jeden, ale z chorą ceną http://www.allegro.pl/search.php?str...category=50591
używki bywają rzadko ale bywają, ceny w granicach 700 za bardzo dobry stan.
THEDOC
W sobote sztuka pod eosa poszla na allegro za 650zl
Ja wczoraj kupilem uzywke na ebayu z m42 za 98 funtow.
Tu masz testy ostrosci: http://www.kenrockwell.com/zenit/zenitar-16mm.htm
Kupowałem od tego sprzedawcy:
http://www.allegro.pl/item687780309_...plet_fvat.html
Wprawdzie ten przykładowy jest do pentaxa, ale facet sprzedaje chyba wszystkie możliwe mocowania.
Może nie jest najtaniej, ale sprzedawca pewny, towar pełnowartościowy (w razie problemów można wymienić) i gwarancja. Ja polecam.
Dostalem zenitarka i mam problem. Wyglada na to ze focus jest zle skalibrowany. Jesli robie zdjecie na f 2.8 budynku oddalonego o 25m to ostry wychodzi przy ustawieniu ostrosci na okolo 1.2m. Wyczytalem na necie jak to zrobic ale troche sie tego obawiam i zastanawiam sie czy ktos z was juz to robil? Ponoc luzuje sie 3 srobki pod guma z focus ringa i sie lekko kreci by ustawic go dobrze w stosunku do ringa ostrzacego w obiektywie.
Inna sprawa to to ze zakladajac obiektyw na aparat obiektyw nie jest prosto. Jesli popatrzymy na aparat z gory to punkt centralny oznaczony czerwona kreska jak i centralny punkt napisow zenitar itp sa przesuniete o dobry centymetr w prawo. Obiektyw dokrecilem do przejsciowki na maxa i dalej sie juz nie da bo wyrwe chyba gwint. Spotkal sie ktos z czyms takim i czy moze to miec wplyw na dzialanie ostrosci?
Z gory dzieki.
Postanowilem sprobowac swoich sil i zrobione. Zajelo mi to z 3 minuty. Jak wroce do domu to poprosze o ocene ostrosci panow zenitarowcow.
Pozostal problem z niewycentrowaniem obiektywu na aparacie ale puki obiektyw dziala dobrze az tak bardzo mi to nie przeszkadza.
Ja swojego kupiłem jakieś 2 tygodnie temu i też miałem ten problem. Podłożyłem kawałek papierka między adapter a obiektyw i udało się wypozycjonować prosto :)
Na oko ostrość wygląda dobrze. Dokładniej będę mógł to ocenić jak wrócę do siebie i pooglądam efekty na swoim monitorze.
Raczej wątpliwe. W końcu mocowanie jest fabryczne, więc nie widzę powodu by mogło być krzywo. A gwint to gwint, wystarczy drobne przesunięcie w nagwintowaniu adaptera i już. Prawdopodobnie to właśnie jego wina. Kupiłem taki 'made in Japan' w czerwonym pudełeczku. Ciekawe czy przy innych takie coś też występuje?
Zapewne ulegnie zmianie, ale to tak niewiele, że w tych ogniskowych chyba nie ma to większego znaczenia znaczenia.
Parteq Ja w swoim mam akurat tylko uv'kę, ale gdybym je miał to jakoś nie widzę sensu ich stosowania. Zawsze przecież można dodać dowolny filtr w dowolnej intensywności w postprocesie, co wydaje się elastyczniejsze.
Też mi sie wydawało ze to niepotrzebne zabieranie światła. Myślałem że może jednak ktoś ma jakieś doświadczenia gdzie filtry dobrze się sprawdzają.
A czy taki filtr UV da sie kupic bo ja mam tylko czerwony, zielony i zolty w komplecie.
Podaje linki do jpgow przerobionych z rawow nic nie ruszone.
f2.8
http://www.precious-moment.co.uk/private/forum/f2.8.JPG
f11
http://www.precious-moment.co.uk/private/forum/f11.JPG
Prosze o ocene czy jest ok przy f2.8
No cóż... To lens na analoga, dość leciwej konstrukcji i za tę cenę nie wymagam wiele od 2.8 :-D Zresztą przyznam się, że nawet nie próbowałem niżej niż 5.6. Za parę dni wracam z urlopu i może wrzucę kilka sampli od siebie również.
Mad_Mac, może na 400d lepiej by było wziąść samyanga? Zenitar na cropie nie daje takich efektów, chyba że wolisz delikatniej... Akurat jest tu sensowny wybór w niskiej cenie.
Dla FF lepsza alternatywa to +2kzł i tu jest trudniej :(
Za jakis czas bedzie FF wiec szklo kupile z mysla o przesiadce w przyszlosci. Puki co bedzie robilo bardzie za szeroki kat bo 18-200 idzie pod mlotek a 20 mi nie wystarcza czasem. Wziolem to szklo bo jest tanie a nie wiedzialem czy fish mi sie spodoba. Do tego nie chcialem miec szkla ktore pod FF zrobi kule.
Pytanie tylko czy uwazasz ze powinienem cos z tym focusem jeszcze ruszzac czy zostawiac tak jak jest. Ogolnie jak sie zdjecia nie powieksza do 100% to srodek kadru jest ostry. Boki dopiero robia sie ostre os f5.6 ale to normalne w tym szkle.
Co do filtra to miales racje. Rzeczywiscie jakis przezroczysty jest zalozony ale pisze na nim M26,5x05 C czy to jest UV?
Ja bym sobie odpuścił. I tak to wszystko się pomniejsza, wyostrza i niedoskonałości nikną. Chyba, że zamierzasz drukować w większym formacie coś... wtedy można pomyśleć o canonie 16mm czy sigmie 15mm.
A propos sigmy; zupełnie przypadkiem natknąłem się na sigmę 8mm i okazało się że to cirkular 180st do FF, świetny na panoramy sferyczne. Cały czas człowiek czegoś nowego się uczy...:)
edit: to napewno uv. konstrukcja optyczna obiektywu wymaga założonego filtra i fabrycznie on tam siedzi, kolorowe są luzem.
Dzieki za info
Dla zainteresowanych.
Porownanie Zenitara 16mm do Sigmy 18-200@18mm na cropie.
Roznica jest spora.
Owszem, występuje.
Kupiłem z mocowaniem EF i też był źle "wycentrowany", ale odesłałem do sprzedawcy i potem dostałem już OK.
Dlatego Zenitara polecam kupować u sprawdzonych sprzedawców. Jest trochę drożej, ale pewniej. Zawsze można wymienić na inny,gdyby coś nie grało.
Mad_Mac - pewnie, że źle "wycentrowany" będzie Ci przeszkadzał na FF - ta mini osłona przeciwsłoneczna będzie winietować:(
klika sampli z tego szkła z analoga/FF - canon EOS 500 @ Fujicolor superia 200
http://senner.pl/fish2
Tak przy okazji - czym najlepiej "wyprostowac" zdjecie? Jakies polecane programy?
PS daje radę.Najpierw polecenie filter/disort/lens correction i parametr remove distorsion na +25 ; +30, potem polecenie filter/disort/spherize i ustawić na -30;-35.Potem zostaje już tylko crop.Zaznaczyć zdjęcie i najlepiej Alt+Ctrl+Shift.Chwytamy od brzegu i przesuwamy do środka.
Dzięki. Potrenuje jak szkło dojdzie.
No ba, oczywiście :]
Uwielbiam utrudniać sobie życie.
A poważniej - ciekaw jestem beczki i innej perspektywy.
W tej chwili najszerzej na ff mam 35mm i czasem brakuje mi szerokości.
Niezbyt często, ale jednak. Jeżeli beczka nie będzie mi w pewnych sytuacjach na rękę to chce wiedzieć i umieć ją skutecznie usunąć.
Co z tego wyjdzie - zobaczę :D
Fotka (jedna z pierwszych tym obiektywem) na 5D
No może jeszcze jedno, trochę rano było, słabo świeciło na dole.
Canon 5D , Zenitar na 8 albo 11
Wstający dzień w Olsztynie Zenitar f 8 na 5D
To jest kilka zdjęć na 5D:
http://www.kulenty.enetia.pl/archives/489
Cukierek z Tidaholmu.
5D, f/5.6
Autka wychodzą fajnie C5D f/8
Jak masz cropa to nie warto, a tani fisheye to Samyang za 800zł
Color Efex + tekstura bokeh/light... Coby nudno nie było...Cytat:
Zamieszczone przez dinderi
Sorry, nie znam określenia.
Wygiętych fotek można natłuc masę - wystarczy przejść się po wiosce, lesie, łące, popatrzeć w niebo. Ale niewiele z nich wynika.