Teraz na spokojnie popatrzyłem na ten fragment filmu co zalinkowałeś. Przy tym nagrywaniu dźwięku jakie wydaje body w R6II stabilizacja na obiektywie jest na ON, przy R6 na OFF. Przypadek? Nie sądzę ;)
No kpina.
Wersja do druku
Dzięki za sprawdzenie i dobrą radę, tak zrobię! :)
Wiem, wiem, bo później poczytałem komentarze pod tym filmem i sam autor mówi, że nie ma to znaczenia tak w skrócie. Bo 1) tak samo się dzieje i bez podpiętego obiektywu więc nie ma znaczenia żadne ON/OFF, 2) Szum w R6 jest po prostu zwyczajnie mniej słyszalny przy takich samych ustawieniach więc znowu ON/OFF nie ma znaczenia.
Normalnie tego nie słychać, chyba, że b. cichy pokój. Albo wystarczy przyłożyć ucho od lewej strony tam gdzie są gumki albo pod ekranem i jest słyszalne.
Nie ma żadnych wiatraków ;)
https://www.youtube.com/watch?v=kAF3LAXlRVg
Ma znaczenie. Jeśli obiektyw jest systemowy RF ze stabilizacja to po podpięciu go do body ze stabilizacja matrycy i przełączeniu obiektywu w tryb "IS OF" wyłączają się obie stabilizacje. W przypadku obiektywów RF i body z IS albo pracują obie na raz, albo w ogóle.
No i na BF pojawił się w najniższej cenie dotychczas - w Media Expert przy zakupie na raty i z cashbackiem wychodzi trochę ponad 7700 :)
Widzę, że wszyscy obniżyli, ale ME sponsoruje 2 raty przy zakupie na 30 rat 0%.
czyzby mk III na horyzoncie?
A i o R7 mkII też słychać.
Jak dla mnie to mk3 tak szybko po mk2 byłoby bardzo dziwne. Zobaczymy.
Tak naprawdę o wyjściu R6mk3 i jego szczegółach, nie będą decydowali pracownicy Canona, a zostanie to ustalone przez to co wypuszczą konkurenci.
Ja też uważam że w tej chwili Mark2 jest nadal dobrze wypozycjowany w stosunku do konkurencji i nie ma powodu zarzynać złotej kury...
Dziwne, że tak szybko mk3 wychodzi. Szczerze powiedziawszy nie wiem co musi zaoferować, żeby być lepszym aparatem od mk2? Jako posiadacz mk2 jedyne czego brakuje temu aparatowi, to matryca 30mpix. 6mpix brakuje do doskonałości, przynajmniej jak dla mnie. Osobiście nie mam dużych wymagań co do aparatów i też użytkuję je w sumie dość skromnie (głównie korzystam z trybu AV i TV, nie potrzebne mi są wodotryski typu HDR, czy jakieś stackowanie zdjęć), ale też mk2 (czy też R6 generalnie) trafia raczej w grupę amatorów, jak i powiedzmy "pół profesjonalistów". W tej grupie aparatów jest naprawdę świetny.
zrobią krok do przodu jakiś postęp musi być, nie kupisz nowego modelu to przegrałeś ... i :mrgreen: dwa kroki do tyłu, no bo coś trzeba poprawić w werscji IV, jakiś taki problematyczny ten R6 takie szybkie zmiany coś za tym musi sie kryć - wiem kolejny będzie plastikowy i będzie miał cyfrową korekcję plastiku obudowy tak żeby wyglądał na stop magnezu, ale przecież cyfrowe korekcje są ok, a RFów nie da się podpiąć pod analoga więc nie można narzekać, to po prostu taka doskonalsza technologia ;)
Mk3 nie będzie się tak często uceglał przy aktualizacji :mrgreen:
Mirror i Bangi - też pomyślałem, że może Canon wie coś, czego my nie wiemy odnośnie R6mk2 (może padające płyty główne przy aktualizacji właśnie?) i chcą wprowadzić czym prędzej mk3, a mk2 wygasić, żeby sobie złej opinii nie robić. Niemniej puszka spoko, moja sztuka (ale czytam, że czasami ktoś miewa podobne problemy) ma tylko tą dziwną wadę podczas przeglądania zdjęć, kiedy potrafi się przyciąć na jakieś 10 sekund. Dzisiaj tak miałem, miałem 144 zdjęcia do obejrzenia - przewinąłem 2 zdjęcia - przycinka 10 sekundowa. Odmulił się i... naglę spokojnie przejrzałem resztę, czyli 142 zdjęcia bez przycinki.
PS: zamówiłem kolejną kartę pamięci, tym razem uhs-ii V90, zobaczymy czy to tutaj jest problem :P
Szybkość zapisu RAW na UHSII jest w praktyce porównywalna do szybkości zapisu JPG na UHSI.
W R6 mam obie i po zgraniu kasuję RAWy z pierwszej pozostawiając w spokoju tą wolniejszą z JPG aż do zapełnienia. I właśnie gdy zapełnię połowę tej wolniejszej karty JPGami aparat ma takie zwłoki przy uruchamianiu a nawet przy wybudzaniu. Po wykasowaniu lub wyjęciu UHSI wszystko wraca do normy. Jestem więc pewien że chodzi o wstępne odczytanie zawartości kart po włączeniu aparatu.
#Nozanu - też tak myślałem, ale karty mam praktycznie zawsze puste :D. Po prostu po obrobieniu zdjęć formatuję kartę i tyle. Nie trzymam nic na kartach. Co ciekawe jeden gość na jakiejś grupie Facebookowej zgłaszał problem, że ma kłopot, ale przy zapisie zdjęć (ja mam tylko przy odczycie). Tj kiedy wali np serie zdjęć, to mu nagle przycina się na te około 10 sekund i raczej nie chodziło mu o bufor zapełniany przy 40fps. On ma gorzej, bo ja zdjęcia robię jak chcę.
Tak się zakończyła historia drugiego uceglonego R6m2 - warto być precyzyjnym przy zgłaszaniu ewentualnych problemów ;)
(z grupy FB: Canon-board / Polska grupa fanów marki Canon)
Załącznik 18981
Czyli w ogólnym rozrachunku sklep wziął koszty na siebie? Cyrk na kolkach.
Z tego co pamietam to w przypadku drozszych sprzetow na fb radza od razu pisac do oddzialu europejskeigo bo jest zupelnie inna obsluga. Ciekaw jestem jak sie zakonczyla sprawa parowania od srodka rf400 jaka tu wyszla kilka lat temu.
A może tak duży sklep ma większą siłę w rozmowach z profesjonalnym serwisem niż jednostka?
Zaciekawiło mnie to jedno zdanie: "Aparat wrócił z nową płytą główną i firmware 1.4.0". Czyli Proclub nie wgrał mu najnowszego v.1.5.0, czyżby jakiś strach ich obleciał?! ;-) Przypuszczam też, że nowa płyta główna była już dostarczona z wgranym firmare 1.4.0 zamiast 1.3.0 jaki był domyślnie w urządzeniu ze sklepu. Jak myślicie dlaczego właśnie taką wersję firmware mu dali?
Niekiedy kręcę filmiki rodzinne "na pamiątkę". Dzisiaj np nakręciłem, jak córka śpiewa kolędę. Filmik trwa 3:28 min i zajmuje bliskie 1,5Gb. Jestem mega laikiem w filmowaniu, więc proszę poprowadzić mnie za rękę :). Czy jest jakiś format, który utrzymuje naprawdę solidną jakość (najchętniej 4K), który kompresuje trochę pliki (czyli np z tych 3,5 minuty żeby zrobił powiedzmy 750Mb)? Nie interesuje mnie w ogóle postprodukcja, tylko najchętniej coś w stylu jpega prosto z puszki :).
W exporcie w kazdym programie do wideo zmniejszasz bitrate (kosztem jakosci) i masz polowe. 1.5gb za 3min to dobry wynik.
Mój błąd, włączyłem teraz aparat i nagrywam w FHD, 60p i jakaś "Standardowa (IPB)" cokolwiek to znaczy. W sumie jestem zadowolony z jakości, nie powiem. Na ekranie 27' 2K jest bardzo ostro. Co oznaczają te "Standardowa" i "Lekka" IPB? To jest jakaś kompresja obrazu?
Nie krec w fullhd… chyba ze naprawde nie masz miejsca. Sam sobie w przyszlosci podziekujesz.
Zmienię na 4k skompresowane (Lekka IPB). Obejrzałem jakieś sample i ogólnie "o co chodzi" z tym IPB i w moim przypadku nie ma sensu kręcić w "pełnym" IPB.
Ponagrywałem jakieś występy rodzinne w 4K i jest spoko, tak zamykając już. Jednakże pytanie mam odnośnie trybu AV i w tym przypadku obiektywu RF15-35 f2.8. Otóż używam głównie tego trybu do fotografowania i moje ustawienia to: auto ISO (max ustawiony na 12800) oraz bardzo często przymykam do F8, bo zauważyłem, że przy tej wartości słoneczko wygląda najpiękniej. Chodzi tu jednak bardziej o czas naświetlania, w tym trybie ustawia sobie czas naświetlania automatycznie, jednakże zauważyłem, że (zależnie od warunków) aparat stara się schodzić maksymalnie do czasów 1/60s czy też 1/80s (zanim "przeskoczy" na kolejny poziom zaszumienia), to tak z obserwacji (oczywiście, jak już jest bardzo ciemno to i zejdzie na dłuższe czasy, ale zazwyczaj trzyma się tych wartości co napisałem (w optymalnych warunkach i f8). Czy da się zmienić gdzieś w aparacie (szukałem, ale nie znalazłem) te ustawienia i ustawić sobie np czas maksymalny do jakiego może schodzić np na 1/200s? Sporo zdjęć mam delikatnie poruszonych. Teoretycznie nie przeszkadza to jakoś bardzo, ale jest to denerwujące mając świadomość, że zdjęcie zwyczajnie mogłoby być ostrzejsze.
Tryb TV odpada, bo schodzi z kolei na przysłonie do f2.8. Tryb FV jest całkiem spoko, ale to jednak nie to.
W nastawach czułości ISO da się ustawić minimalny czas, trzeba wybrać ręcznie i wtedy masz do wyboru ustawienie czasu.
Kurde, faktycznie, że jest tam takie coś. W życiu bym tam nie zajrzał myśląc o zmianie czasu naświetlania, mogli to rozdzielić lub inaczej nazwać tak by odnosiło się do ISO i czasów naświetlania. Potestuję jutro :) Dzięki wielkie!
W R było tak samo i w 6d2 chyba też. Zawsze od tego zaczynam konfigurację nowego aparatu.
W trybie Auto też można uzyskiwać krótsze czasy naświetlania, na skali na dole trzeba przesunąć znacznik w stronę prawą (Faster/Krótszy). Każda kreska na skali to 1EV różnicy. https://cam.start.canon/pl/C012/manu...oting-1_0100_3
Ale ogólnie spoko ta opcja, dobrze, że jest coś takiego, bo to przydatne jednak. Takie pseudo testy zrobiłem z tym RF15-35 to "standardowo" są czasy około 1/60-1/80 sekundy właśnie, po przesunięciu o jeden poziom robią się czasy około 1/125s. 2 poziomy w górę to czasy około 1/250-1/320s jakoś. Wiadomo, że ISO leci w górę, ale R6mk2 zaskakuje mnie tak pozytywnie jeśli chodzi o szumy, że nie boję się fotografii wieczorową porą przy ISO12800. Jest trochę szumu, wiadomo, ale nie przeszkadza on jakoś megaśnie w odbiorze zdjęcia, stąd wolę podbić bardziej ISO ale mieć większą szansę, że nie poruszę delikatnie zdjęcia.
Panowie, AF servo działa mi aktualnie tak, że mam punktowy na środku ekranu i jak wykryje zwierzę, czy jakiś tam obiekt, to automatycznie AF leci na ten obiekt mimo, że tam nie celuję. W menu jak wejdę w AF -> 1 rubrykę to mamy "SerwoAF z śl.całego obsz." i tutaj jak to wyłączę to działa to tak jakbym chciał, tj mam AF punktowy ustawiony na środku i mimo, że jakiś obiekt się pojawi w kadrze, to on i tak będzie ostrzył tam gdzie mam punkt AF. Chciałem to ustawić sobie pod jakimś przyciskiem (ON/OFF tego "SerwoAF z śl.całego obsz." :) )...
...No i oczywiście jest coś takiego do wyboru w menu 6 (pomarańczowym/brązowym), rubryka 3, "Dostosowanie przycisków" i w moim przypadku chcę sobie to ustawić na przycisku włączania/wyłączania nagrywania filmu. W drugim rzędzie pierwszy obrazek, czyli "Rozp./zak.śl.AF całeg obsz." ustawiam sobie to i... jak to włączę, to w ogóle on sobie ostrzy gdzie zechce. Znika mi punkt środkowy AF a pojawia się kratka która sobie lata sama po ekranie i ostrzy gdzie zechce :shock:. Myślałem, że może ma to związek z "Obiekt do wykrycia", więc daję tutaj OFF a i tak nic to nie daje i kratka lata jak zechce, randomowo :)
Jak to dobrze ustawić? Podsumowując - wybierając to stricte z menu działa to poprawnie, ale ustawiając to pod jakimś przyciskiem działa tak, że nie działa :)
PS: mam nadzieję, że opisałem to zrozumiale :)
Podobny problem miałem w R5II , ustawiając szybki dostęp do pojedynczego punktu AFa pod przyciskiem "AF-ON", latał po całym kadrze.
Rozwiązaniem problemu są takie same punkty ale z symbolem kłódki dostępne w tym samym menu wyboru strefy AFa.
Nie wiem czy jest to w R6II bo w R6I ich nie było i od razu je wywaliłem w R5II aby nie zaśmiecały menu. Okazało się to błędem i szybko do nich wróciłem gdy znalazłem się w tej sytuacji.
W R6mk2 nie widzę takich punktów AF z kłódką. Pewnie jest jakieś rozwiązanie, którego na razie nie czaję :)
Ale nawet jak wyłączysz to automatyczne śledzenie to zawsze może sobie jakiś obiekt "złapać" przyciskiem "set" - może to Ci wystarczy?
Tak, generalnie zależy mi na takim AF servo jak na lustrzance, czyli mamy wybrany jakiś punkt i ostrzy tylko i wyłącznie na nim ignorując resztę. Niekiedy (szczególnie w gęstych trawach, liściach itp) eye AF się gubi na ptakach i nie ostrzy jak należy. W takiej sytuacji chciałbym zrobić to "manualnie" :).
dam dobrą rade co rozwiązuje wiele problemów (nie tylko te z ptakami), żeby nie powiedzieć że wszystkie problemy ale jak każda dobra rada będzie zignorowana - trzeba zmienić filozofię - odpiąć ostrzenie ze spustu i ustawić konfigurację "double back batton focus" (można sobie wygoglować filmik jak to zrobić) - na af-on rozpoznawanie na gwiazdce punktowy af - co naciskasz to dostajesz i tylko wtedy gdy naciskasz (jak ciśniesz spust to robią się zdjęcia jak ciśniesz af-on to działa af, jak nie ciśniesz nie to działa :mrgreen:)
i jeszcze jedna zaleta aparat staje sie nieużywalny dla wszyskich pożyczaczy co to chcą tylko zrobić zdjęcię :mrgreen: oddają jeszcze szybciej niż biorą bo nie działa i ego cierpi