Dylemat początkującego. Co kupić?
Witam wszystkich serdecznie,
zacznę może od tego, że jestem początkującym fotografem. Potrzeba zakupu zrobiła się z innej pasji, o czym za chwilę :) Chciałbym się Was poradzić jaki aparat kupić na początek do fotografowania głównie potraw i kręcenia wideo (vlog, materiały pokazowe, itp.). Ponad to zależy mi na możliwości podłączenia zewnętrznego mikrofonu i obracany wizjer.
Do rzeczy. Trochę poszperałem w internecie i rozsądnym wyborem wydaje się być Canon 600D (jeżeli macie jakieś inne propozycje w przedziale 2000-3000 to chętnie przeczytam, chciałbym tylko zastrzec, że skłaniał bym się ku dolnej granicy widełek cenowych ze względu na chęć dokupienia dodatkowego sprzętu). Znalazłem dwie oferty dotyczące tego modelu: Canon EOS 600D + 18 - 55 mm IS II - Dobra cena, Opinie w Sklepie RTV EURO AGD oraz Canon EOS 600D + 18 - 55 mm DC III - Dobra cena, Opinie w Sklepie RTV EURO AGD . Problem w tym, że nie mogę znaleźć różnicy między dwoma obiektywami.
Z góry dziękuję za porady.
Pozdrawiam
Odp: Dylemat początkującego. Co kupić?
600d to dobry wybór natomiast różnica między obiektywami jest taka że jeden jest stabilizowany (IS) a drugi nie, zawsze bierz ten pierwszy...
Jeżeli możesz postaraj się celować w górny przedział cenowy. (np. Canon 700D) Ten model będzie miał chyba lepszy AF. Sam kupując sprzęt wybieralem z dolnej półki cenowej (wtedy było to 500D vs 550D vs 600D) dzisiaj brakuje mi trochę filmów w full HD w moim 500D. Jednak nie uważam tego zakupu za całkowicie nieudany! Jeszcze jedna kwestia - jakikolwiek by aparat nie kupić - i tak coś się później dokupi do niego
Cytat:
Zamieszczone przez
McMelassa
Sam kupując sprzęt wybieralem z dolnej półki cenowej (wtedy było to 500D vs 550D vs 600D) dzisiaj brakuje mi trochę filmów w full HD w moim 500D.
od kiedy 500d nie filmuje w full hd ?
Filmuje ale tylko 20 kl. :(
Bierz wersję z IS, będziesz zadowolony z 600D, jeżeli jednak możesz dołóż do 650D :)