-
[Pitek] Moje foty ptaków
Witam serdecznie!
Za namową Kuby i Sylwka postnowiłem pochwalić się i poddać krytce moje zdjęcia ptaków. Na początek trzciniak i bocian. Jestem początkujący i liczę na wasze duże doświadczenie. Wiem, że mogę się od Was jeszcze baaardzo dużo nauczyć, dlatego proszę o wyrozumiałość i konkretne porady. Dzięki:D
-
Ciekawe ale moim zdaniem prezentujesz ptactwo zbyt centralnie. Ewentualnie nie przeszkadzało by to tak bardzo gdybyś kadrował w pionie. Na trzecim trzciniak pozostaje widzialną do nas stroną we własnym cieniu i mam wrażenie, iż jest minimalnie nie ostry. Wszystkie ptaszki prezentujesz na tle nieba co przez speców jest ocenianie dość nisko i w sumie mają tutaj dużo racji :). Ptactwo na tle (oddalonej o sporą odległość) roślinności prezentuje się zdecydowanie ładniej.
Powodzenia w dalszym foceniu.
-
Witaj,
najlepsze jest IMHO trzecie, choć sporo jeszcze do poprawienia.
Po pierwsze jak napisał Zigi robisz wszystko centralnie - tak jest prościej złapać AF ale zdecydowanie gorzej wygląda. Po drugie zdjęcia są nieostre, mydlane. Albo masz słaby obiektyw, albo odszumiałeś i zrobiłeś to źle. Poruszenie to to raczej nie jest, bo objawiało by się inaczej. Postaraj się zadbać o perspektywę i właściwe tło. Wyczyść matrycę :>
-
Dzięki za opinie, są dla mnie cenne. Co do ostrości , to raczej wina obróbki i zmniejszania formatu na CB niż obiektywu (używam Canon 400 mm f/5,6 L USM). Dożucam kolejne, może będą lepsze;-)
-
o sorry ale byk oczywiście DORZUCAM:oops:
-
i jeszcze jeden dzięcioł:-)
-
Dzięcioły mocno przysłonięte przez liście i co gorsza tą centralnie zwisającą gałązkę. Dolny ptaszek niestety nie zmieścił się w kadrze.Oba zdjęcia sprawiają wrażenie lekko nieostrych.
Napisz z jakimi parametrami je robiłeś i czy to całe kadry - to nieco ułatwi analizę problemu ostrości.