Odp: Studio tanim kosztem
Cytat:
Zamieszczone przez
August
potrzebuję szybkiej porady
W kazdym sklepie chętnie Ci szybko doradzą ;)
Cytat:
Zamieszczone przez
August
Jeżeli chodzi o pracę z lampami jestem laikiem :oops:.Zamierzam wykonywać zdjęcia postaci na białym tle
No to masz problem, jak chcesz, żeby było szybko, w czasie oczekiwania na gotowe przepisy "co kupić" poszukaj tutoriali "jak ustawić", dość dobrze to tłumaczy Zack Arias (na youtube "white seamless", dwa filmy).
Cytat:
Zamieszczone przez
August
zamierzam kupić lampę błyskową do tego parasol lub softbox
Poszukaj tutoriali, dowiedz się jak to zrobić, a dopiero potem wrócimy do tematu czym to zrobić, będzie łatwiej, jak podasz ile możesz wydać, jak duże będzie pomieszczenie.
Cytat:
Zamieszczone przez
August
Jeżeli będę chciał wyzwalać lampę ze statywu potrzebny będzie też nadajnik i odbiornik jeśli dobrze myślę.
I tak, i nie, zależy od lampy.
Cytat:
Zamieszczone przez
August
lampa błyskowa, którą wybrać tak aby wydać jak najmniej
Stare "ruskie" lampy włączane do gniazdka, nie mają regulacji mocy, dość wolno się ładują, mają wysokie napięcie na kablu synchronizacji, ale kosztują 10-15zł (ogłoszenia, aukcje).
Nie żartuję, one naprawdę błyskają, i naprawdę tyle kosztują, a po dołożeniu samodzielnie zrobionej fotoceli (5-10zł elementy) można je wyzwalać (pierwszym) błyskiem innej lampy.
Cytat:
Zamieszczone przez
August
może najniższy model Youngnuo i jaki zestaw do sterowania zdalnego
Odpowiedni do lampy, jeśli ten "najniższy" to YN560III albo 560IV potrzebujesz tylko jedną sztukę YN RF-603c (lampa ma wbudowany odbiornik)
Cytat:
Zamieszczone przez
August
czy lampę na statywie z założonym softboxem można odpalić przez fotocelę ?
Tak, jeśli lampa ma fotocelę, i fotocela "zobaczy" błysk wyzwalający.
Cytat:
Zamieszczone przez
August