Balans Bieli 5 nurtujacych mnie pytan.

Zwiń
X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • CoobaCK
    Dopiero zaczyna
    • 2007
    • 22

Balans Bieli 5 nurtujacych mnie pytan.

Witam.
    Kupilem nasadke White Balans cos w rodzaju kartek kodaka
    Mam kilka pytan. Uprzedzam ze jestem puki co laikiem w tych sprawach i prosze o wyrozumialosc
    1. Wiem ze jak ustawiam WB daje maksymalna ogniskowa, ale nie wiem kilku rzeczy np. przelaczam obiektyw MF i czy wazne jest odpowiednie ustawienie ostrosci a jak tak to nie wiem za bardzo jak to zrobic jak mam ta nasadke nalozona.
    2. Jak ustawiam balans bieli to na jakim programie powinnam wykonac zdjecie wzorcowe(AWB, sloneczko a moze WB itp.).
    3. Czy podczas robienia zdjecia wzorcowego do balansu trzeba uzyc flasha czy poprostu ustawic maly czas tak zeby swiatlomierz pokazal 0EV i nie martwic sie o poruszenie zdjecia??
    4. Czy do zdjecia wzorcowego lepszy jest format RAW czy JPG bo pod wzgledem kolorystycznym to zupelnie dwa rozne zdjecia.
    5. No i ostatnie Sprzedawca wspomnial na swojej aukcji ze mozna wykonac kilka zdjec testowych w kilku miejscach a pozniej obrabiajac RAW-y i dawac te zdjecia jako wzorzec do ustawienia WB. Moje pytanie jak to ustawic. W moim programie chyba nie ma takiej funkcji. Uzywam Digital Photo Professional i Camera RAW w PS CS2. Moze w nich nie ma poprostu takiej opcji. W PS jest funkcja custom w White Balans ale nie moge znalezc nigdzie opcji zeby wczytac zdjecie wzorcowe.
    Przepraszam za klopot i idiotyczne pytania.
    PS. Link do aukcji z tym czyms co kupilem http://www.allegro.pl/show_item.php?...2+wys%C5%82any.
    PS2. Na tyle co sie znam to w jpg daje duzo
    Pozdrawiam Kuba
    EOS
  • Tomasz Golinski
    Pełne uzależnienie
    • 2004
    • 8623

1. nieistotne.
    2. nieistotne.
    3. kategorycznie bez flasha. poruszenie nieistotne.
    4. mysle ze nieistotne.

A urządzenie może dałoby się zastąpić kalką techniczną