Kolor ścian w pomieszczeniu a balans bieli

Zwiń
X

• Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fotopasjonat
    • 2009
    • 5

Kolor ścian w pomieszczeniu a balans bieli

Witam.

Na początku chcę powiedzieć, że jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o pracę w studiu. Prywatnie się tym nie zajmuję, ale w pracy dostałem zlecenie wykonania zdjęć do katalogu naszej firmy. Szefowie kupili lustrzankę i 2 błyskowe lampy studyjne.

W związku z tym mam pytanie, czy kolor ścian w pomieszczeniu, w którym będą robione zdjęcia ma znaczenie jeśli chodzi o balans bieli? Jedno pomieszczenie jest pomalowane na biało, a drugie na żółto. Z mojego amatorskiego doświadczenia ze zwykłą błyskową lampą zewnętrzną wydaje mi się, że tak, ale chciałbym zaciągnąć fachowej opinii ludzi, którzy zajmują się tym na co dzień.
    Piotr Sajnog - mój blog | Sprzęt: Canon EOS 50D, obiektywy SIGMA, filtry HOYA i B+W
  • hyzop
    Początki nałogu
    • 2006
    • 413

Korzystaj z tego pomalowanego na biało, bo w tym drugim wszystko będzie zaciągać na żółto i kombinacje z balansem bieli niewiele pomogą

Komentarz

• fotopasjonat
      • 2009
      • 5

Dzięki za pomoc.
      Piotr Sajnog - mój blog | Sprzęt: Canon EOS 50D, obiektywy SIGMA, filtry HOYA i B+W

Komentarz

• zoom2
        Dopiero zaczyna
        • 2009
        • 24

Za niewielkie pieniądze (kilka statywow i kilka czarnych tel fizelinowych) możesz wysłonić całe pomieszczenie na czarno

Komentarz

• Mellan
          Pełne uzależnienie
          • 2007
          • 1851

Duże znaczenie ma rodzaj użytych dyfuzorów oraz użycie zastawek.
          Przy ograniczeniu możliwości przypadkowych odbić i ukierunkowaniu światła na produkty, nawet w tym żółtym pomieszczeniu może być ok.
          C-F-K - forever

Komentarz

• fotopasjonat
            • 2009
            • 5

Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc. Wybraliśmy na wszelki wypadek białe pomieszczenie z zasłoniętym czarnym materiałem oknem, żeby nie wprowadzać dodatkowego źródła oświetlenia.