Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Przesiadka z Cropa na FF i nowe szkła



g88
26-03-2015, 14:16
Witajcie,

Przesiadam się z mojego Canona 7D na Canona 5DSr i potrzebuję dobrać odpowiednie szkła. Głównie zajmuje się fotografią fashion i beauty, czasem też portret czy sensual.
Najczęściej używałem C17-55 f2,8 i 85mm 1.8
Jedyne szkło, którego jestem pewien to C135L, 85mm 1.8 zamierzam zostawić bo na f1,2 mnie nie stać (jeszcze).
Czym zamienić C17-55mm ? Mam sporo czasu na robienie danego ujęcia bo pracuje z modelkami więc zastanawiam się czy nie zamienić go stałkami ?
Większość moich zdjęć Fashion jest z ogniskowej 35mm, czym tą ogniskową zastąpić pod FF ? 50mm 1,4 czy może warto dopłacić do 1,2L ?

Pozdrawiam

salas
26-03-2015, 15:17
masz 50 1.2 albo sigme 50 1.4 art - tylko nie pytaj na forum, które z tych dwóch wybrać :mrgreen:
co do 135 f/2 to zdecydowanie tak :D
Ewentualnie pomyśl nad 70-200 f/2.8 :p

g88
26-03-2015, 16:25
Na świetle mi nie zależy, 95% moich zdjęć ma przysłonę f9 ;)
Nie wiem jak będzie z rozdzielczością bo 50Mpix matryca w 5DSr chyba ze wszystkim współpracować nie będzie ale czy warto prawie 2000zł dopłacać do f1,2 ?
70-200 f4 L raczej mi się nie przyda bo i tak będzie cały czas w okolicach 135mm pracował. Chyba się zaopatrzę w same stałki a później dokupię np. 24-70 albo 24-105mm.

RomanS
26-03-2015, 16:41
Witajcie,

Przesiadam się z mojego Canona 7D na Canona 5DSr...
Jak już planujesz taką przesiadkę, to najlepiej poznasz różnicę aparatów przypinając do nowego obiektywy Otus Zeiss-a. :).

g88
26-03-2015, 16:55
... Za jedyne 15 000zł
Pozostanę przy szkłach dla biedniejszych, czyli serii L Canona :)
A tak serio, to jeśli nie będzie w sieci testów tego aparatu z konkretnymi obiektywami to ciężko będzie coś ocenić

jan pawlak
26-03-2015, 17:07
Witajcie,

Przesiadam się z mojego Canona 7D na Canona 5DSr i potrzebuję dobrać odpowiednie szkła. Głównie zajmuje się fotografią fashion i beauty, czasem też portret czy sensual.
Najczęściej używałem C17-55 f2,8 i 85mm 1.8
Jedyne szkło, którego jestem pewien to C135L, 85mm 1.8 zamierzam zostawić bo na f1,2 mnie nie stać (jeszcze).
Czym zamienić C17-55mm ? Mam sporo czasu na robienie danego ujęcia bo pracuje z modelkami więc zastanawiam się czy nie zamienić go stałkami ?
Większość moich zdjęć Fashion jest z ogniskowej 35mm, czym tą ogniskową zastąpić pod FF ? 50mm 1,4 czy może warto dopłacić do 1,2L ?

Pozdrawiam

Zastanawiam się dlaczego 50Mpix, będziesz robił duże (powyżej 60cm x 40cm) wydruki ?

jp

zdebik
26-03-2015, 17:19
Nie stac Cie na dobre szklo, a rzucasz sie na przeceniona puszke jak reksio na boczek. Nowe 5'tki beda warte swoich pieniedzy rok po premierze. A jesli nie wiesz jak przeliczyc ogniskowe crop/ff to gratuluje.

Podpowiem, ze przelicznik w Canonie to 1.6 :)

Bolek02
26-03-2015, 19:32
Panowie nie ekscytujcie się tak - ten wątek pachnie trollingiem od samego początku. Nie dajcie się wciągnąć w dyskusję pozbawioną sensu.

zdebik
26-03-2015, 19:37
Panowie nie ekscytujcie się tak - ten wątek pachnie trollingiem od samego początku. Nie dajcie się wciągnąć w dyskusję pozbawioną sensu.

Tez mi to trolem smierdzi.

g88
26-03-2015, 21:28
Aha, czyli jak ktoś kupuje puszkę za 15k to jest trolem....
aby udowodnić swoją tożsamość: https://www.facebook.com/aielgrabowsky?ref=hl

--- Kolejny post ---


Nie stac Cie na dobre szklo, a rzucasz sie na przeceniona puszke jak reksio na boczek. Nowe 5'tki beda warte swoich pieniedzy rok po premierze. A jesli nie wiesz jak przeliczyc ogniskowe crop/ff to gratuluje.

Podpowiem, ze przelicznik w Canonie to 1.6 :)

Oj wiem mistrzu jaki jest przelicznik ;)

--- Kolejny post ---


Zastanawiam się dlaczego 50Mpix, będziesz robił duże (powyżej 60cm x 40cm) wydruki ?

jp


Ostatnio nawet 90x60 się trafiają, myślę że taka rozdzielczość ułatwi mi robotę głównie przy retuszu beauty - więcej szczegółów.

Fotopstryczek
26-03-2015, 22:20
C 5DSR
C 16-35mm F4.0 IS L (tak dla szerokości jeśli znudzą Ci się twarze i pójdziesz w niedziele zrobić landszafta)
S 50mm F1.4 Art
C 135mm L

I mamy piękny zestaw, osobiście stawiając system od podstaw wybrałbym D810 ;)

KrZyChUM
26-03-2015, 22:33
Mając na uwadze, że mocno przymykasz na co dzień szkło, to do 1.2/50L nie warto dopłacać. A i obrazek na f1.2 jest taki sobie dyskusyjny. Jeden widzi magic bokeh warty 2kPLN więcej, a inny stwierdzi, że takie mydło nie jest warte dodatkowych 2kPLN. Jest to zarazem nieco zabytkowa już konstrukcja z loteryjnym AFem.

g88
27-03-2015, 00:02
Ok, 135 f2L muszę mieć bo to będzie odpowiednik 85mm pod cropa.
85mm 1,8 zostawiam
Dokupuję Sigmę 50mm 1,4 Art
Pozostaje tylko szeroki kąt, propozycje:
17-40L, stałka 35mm oraz o większym zakresie: 24-70 lub 24-105

jan pawlak
27-03-2015, 08:20
Ostatnio nawet 90x60 się trafiają, myślę że taka rozdzielczość ułatwi mi robotę głównie przy retuszu beauty - więcej szczegółów.

5Ds to 8688 x 5792, dla drukarki 254ppi 90x60cm jest ok.
Jeśli zależy Ci na cyzelowaniu szczegółów to rób to już po dopasowaniu rozdzielczości do wymiaru wydruku oraz po wpisaniu profilu, ale to pewnie wiesz.

Mam C 24-70/2,8 II (przedtem 24-70) i jestem bardzo zadowolony.
To jest ten obiektyw : 5D3, 24mm, f/5,6 a wydruk ma rozmiar 85cm x 44cm (wymuszony rozmiarem wolnego miejsca na scianie)


https://canon-board.info/imgimported/2015/03/9NDGHS-1.jpg
źródło (http://imageshack.com/a/img905/8059/9NDGHS.jpg)

jp

cobalt
27-03-2015, 08:29
Witajcie,

Przesiadam się z mojego Canona 7D na Canona 5DSr i potrzebuję dobrać odpowiednie szkła. Głównie zajmuje się fotografią fashion i beauty, czasem też portret czy sensual.
Najczęściej używałem C17-55 f2,8 i 85mm 1.8
Jedyne szkło, którego jestem pewien to C135L, 85mm 1.8 zamierzam zostawić bo na f1,2 mnie nie stać (jeszcze).
Czym zamienić C17-55mm ? Mam sporo czasu na robienie danego ujęcia bo pracuje z modelkami więc zastanawiam się czy nie zamienić go stałkami ?
Większość moich zdjęć Fashion jest z ogniskowej 35mm, czym tą ogniskową zastąpić pod FF ? 50mm 1,4 czy może warto dopłacić do 1,2L ?

Pozdrawiam
Wypada tylko pogratulować takich zmartwień.
MZ w Twoim przypadku im więcej stałek tym lepiej.
Osobiście sprzedałbym 85mm i kupił w to miejsce 100mm.
Pod FF podstawa, to porządny obiektyw standardowy - 50mm i tu warto zainwestować w Canona 50/1,2.

Bechamot
27-03-2015, 08:57
Aha, czyli jak ktoś kupuje puszkę za 15k to jest trolem....
aby udowodnić swoją tożsamość: https://www.facebook.com/aielgrabowsky?ref=hl

--- Kolejny post ---



Oj wiem mistrzu jaki jest przelicznik ;)

--- Kolejny post ---




Ostatnio nawet 90x60 się trafiają, myślę że taka rozdzielczość ułatwi mi robotę głównie przy retuszu beauty - więcej szczegółów.

obawiam sie ze rad udzielaja Ci osoby , ktory mogly by sie od Ciebie uczyc.

oczywiscie jesli kupisz stalki jak wymieniles , to brakuje tylko szerokiego kata na stalce.
np nowa s24 1,4 art
wydaje sie ewentualnie alternatywa dla twoich celow - ale tylko wydaje , gdyz nie ma jeszcze za wiele doswiadczen - nowy tamron 15-30/2,8 .
potezna maszyna w sam raz do takich zastosowan a jakoscia odwzorowania bedzie podchodzic pod stalki.

ogolnie to wiedomo , ze stalki rysuja lepiej .

jan pawlak
27-03-2015, 09:20
zawsze też możesz zajrzeć do wyników ocen/testów, szczególnie dla

Pozostaje tylko szeroki kąt, propozycje:
17-40L, stałka 35mm oraz o większym zakresie: 24-70 lub 24-105

Canon EOS (Full Format) Lens Tests / Reviews (http://www.photozone.de/Reviews/canon-eos-full)
Camera Lens Database - DxOMark (http://www.dxomark.com/Lenses)

jp

zdebik
27-03-2015, 10:23
17-40 to wiekowa konstrukcja, lepiej Kupic 16-35 F4. Wydajac kase na dobra puszke dobrze byc uzbrojonym w dobre szkla. Inaczej z tych 50mpix zrobi sie 25 :).

Bechamot
27-03-2015, 10:27
zawsze też możesz zajrzeć do wyników ocen/testów, szczególnie dla

Pozostaje tylko szeroki kąt, propozycje:
17-40L, stałka 35mm oraz o większym zakresie: 24-70 lub 24-105

Canon EOS (Full Format) Lens Tests / Reviews (http://www.photozone.de/Reviews/canon-eos-full)
Camera Lens Database - DxOMark (http://www.dxomark.com/Lenses)

jp


17-40 i 24-105 maja wystarczajacy rysunek dla krajobrazu - dla portetu raczej nie sa optymalne , jesli nie powiedziec nie sa dobrym wyborem.
jesli szeroki kat to juz raczej z canonowskich nowa 16-35/4.0 L , choc jeszcze lepsza mozliwoscia wydaje sie T 15-30/2,8

g88
27-03-2015, 21:33
Retuszowałem ostatnio RAWa z Hasselblada i na 80% powiększenia mogłem pory na skórze liczyć ;)
Stałka szerokokątna nie wchodzi w grę, pojadę na wakacje i będę miał problem. C16-35 ma f 2,8 i raczej takie przysłony nie potrzebuje.

--- Kolejny post ---

Doczytałem, że jest też wersja f4 tego C16-35

rzep
27-03-2015, 22:04
Mój C 17-55 2.8 wymieniłem na C 24-70 2.8 II. To całkiem przyzwoity uniwersalny zoom, chyba dość popularny wśród fotografów mody i ślubnych pstrykaczy. Dla mnie, to szkiełko, to kompromis. Trzy jasne stałe eLki w zamian, to bardzo drogo, zbyt drogo :(. Ostrzegam przed jakością wykonania tego zoomu. Po niecałym roku delikatnego użytkowania zaczęła się odklejać guma pierścienia zmiany ogniskowej. Do serwisu nie oddałem, chyba sam podkleję 8-). Natomiast dość cienko widzę C 85 1.8 przy rozdzielczości 50 mlnpx.

cheng13
27-03-2015, 22:19
A ja mam "wiekową" 17-40/4L i sobie chwalę.
Gdybym miał taki dylemat jak Ty, to chyba wypożyczyłbym sobie do porównania szkiełka (np.z cyfrowych) i spróbował, które bardziej by mi pasowało. Czy 17-40/4L, czy 16-35/4L.
Piękne są te zdjęcia na Twojej stronie, chciałbym takie robić :)
Pozdrawiam
J.

igor_d
28-03-2015, 13:40
Ja uzywam 20/2.8 28/1.8 50/1.4 85/1.8 od dawien dawna i wszystko ładnie gra ze sobą kolorystycznie (jeśli zmieszałbym to np z Sigma to juz nie koniecznie). Wydruki i te A4 i te wielkości budynków wyglądają świetnie.

Próbowałem przyzwyczajać się do 24-70 i 80-200 ale rozmiary i ciężar tych szkieł nie są dla mnie (choć niektórzy chcą żeby fotograf pracował jak najwiekszym obiektywem kiedy na sesji jest klient ;)). 85L też był nie dla mnie ze względu na wolne ostrzenie (dostałem ten obiektyw do testów od canona kiedyś) i wole jednak wersje 1.8. Poza tym pracuje z reguły jedną wybraną ogniskową albo parą ogniskowych i jedna przysłoną nad całym materiałem. Ogolnie moim zdaniem obiektywy wspołczesne są tak dobre po przymknięciu, że liczy się tylko to żeby się nie rozpadały jak np 28-105 canona z czasów EOSa 5.

Sprzedałem mnóstwo zdjęć zrobionych manualnym i pancernym Tamronem 35-200 z adapterem, w tym pierwszą czołówkę kanału TVNStyle w formie portretu modelki zrobiłem tym zoomem ;))) był tam jeszcze nakrecony na stałe filtr UV którego nie dało rady zdjąć jako, że obiektyw upadł i filtr wgniótł się w obiektyw.

Moim zdaniem fotografując modelki nigdy nie uzyskujemy pełnej rozdzielczości obiektywu ponieważ wiekszość zdjęć jest robiona w ruchu a portret nie ma na tylu szczegółów żeby to miało jakieś znaczenie. Przecież nikt nie fotografuje modelek ze statywu w bezruchu z podniesionym lustrem itp.
Rozdzielczość może mieć znaczenie kiedy fotografujemy kilka tysięcy osób na placu z wieży ratusza i później robimy gigantyczną odbitkę na której sfotografowane osoby będą chciały sie rozpoznać ;)

g88
28-03-2015, 15:07
Nie wiem czy potrzebuje aż tak szerokiego kąta jak 16-35mm, chyba jednak kupię po prostu 24-70 f4 ale to na końcu.
Czytałem recenzję Sigmy 50mm 1.4 art i C50 f1,2 - Sigma chyba zdecydowanie lepsza ale nie jestem przekonany do kundelków.
Priorytetem będzie C135 2,0L - tego obiektywu chyba najbardziej jestem pewien.

Ernest_DLRS
06-04-2015, 06:38
Ile za te warsztaty bierzesz? Chyba powinienem zacząć tłuc podobny biznes, to będę brał x2

mkamelg
06-04-2015, 19:28
Przesiadam się z mojego Canona 7D na Canona 5DSr i potrzebuję dobrać odpowiednie szkła. Głównie zajmuje się fotografią fashion i beauty, czasem też portret czy sensual.

No to byle do czerwca (http://www.bhphotovideo.com/c/product/1119027-REG/canon_0582c002_eos_5ds_r_dslr.html)...

Co do doboru odpowiednich szkieł to powinien się Pan udać do moim zdaniem bardziej doświadczonego od Pana kolegi po fachu:

Sprzęt do beauty/fashion - cz. 1: aparat i obiektywy (http://tomaszpluszczyk.pl/jaki-aparat-obiektyw-kupic/)

A jak się Pan wczyta we wpisy spod "Kategorie" z prawej strony to może Pan już nic nie pisać na swoim "blogu" (http://arielgrabowski.pl/blog/) bo większość tematów została już dawno omówiona (np. o doborze sprzętu do obróbki zdjęć).


Aha, czyli jak ktoś kupuje puszkę za 15k to jest trolem....
aby udowodnić swoją tożsamość: https://www.facebook.com/aielgrabowsky?ref=hl

Chwali się Pan sprzętem którego jeszcze nie posiada i nie wiadomo czy będzie w ogóle posiadał (to zdjęcie profilowe na FB to wabik na potencjalnych klientów?) oraz skromnym monotematycznym portfolio online (http://arielgrabowski.pl/project/311/) i Pan już ma czelność nauczać ludzi czegokolwiek i to za pieniądze?

Retuszu się Pan nauczył i to chyba Panu wychodzi ale praca z modelką i zdjęcia które z tej pracy powstają (pozowanie, kadrowanie) nie do końca. Pan sam powinien się jeszcze udać na jakieś warsztaty fashion gdzie nauczyliby Pana na profesjonalnej agencyjnej modelce fashion jak ustawiać dziewczynę do zdjęć i które pozy się sprawdzają w różnych sytuacjach a które nie.

zysk
06-04-2015, 20:02
Podoba mi się powyższa odpowiedź.
LAJK !

jan pawlak
06-04-2015, 21:38
Po niecałym roku delikatnego użytkowania zaczęła się odklejać guma pierścienia zmiany ogniskowej. Do serwisu nie oddałem, chyba sam podkleję .

Miałem to samo, jesteś już którąś kolejna osobą.
Przyklejanie nic nie da, guma będzie się nadal rozciągać.

Ja napisałem do dostawcy, przysłał nową gumę, założyłem..... trzyma.

jp

maciekfromtg
07-04-2015, 00:04
Tez mi to trolem smierdzi.

Nie zeby co, ale zgadzam się....

"Retuszowałem ostatnio RAWa z Hasselblada i na 80% powiększenia mogłem pory na skórze liczyć "
Canon 50 px = 36x24
Hasselblad H4D-200MS = 50 Mpix 49x37

btw. z mojego punktu widzenia płacenie takiej kasy za brak filtra dolnoprzepustowego i upakowanie większej ilości pikseli na FF to raczej pomyłka :)