Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Canon 24-105 f/4L na Vipa dla prasowego?



renes
11-12-2014, 16:35
Zastanawiam się, czy to szkło nada się jako podstawowy obiektyw do zdjęć prasowych w pomieszczeniach - głównie Sejm, konferencje, spotkania vipowskie i urzędników,itd. - i niekoniecznie z podpiętą lampą, czy f/4 nie będzie za ciemno? Podpięty byłby do 6D. Jest ktoś może na forum z prasówki kto postawił na to szkło?

downunder
11-12-2014, 22:43
24-105 f/4L faktycznie nie jest jakiś super jasny, ale ma tę zaletę, że jest bardzo ostry od pełnej dziury. Ja go czasami używałem w fotografii ślubnej z 5D mk. III gdyż był to mój jedyny zoom i nawet w ciemniejszym kościele dawał radę. Dzisiaj kiedy aparaty mają naprawdę wysokie używalne ISO, użycie wyższej przysłony jest czasami zaletą, gdyż możemy uzyskać większą głębię ostrości.

DitchesKing
13-12-2014, 08:26
6D + 24-105 spokojnie się do tego nada.
Taki tandem przestaje być użyteczny dopiero na ciemnej sali weselnej, gdzie ze względu na F4 obiektyw nie bardzo chce złapać ostrość.
VIPY się po ciemku nie spotykają więc ok. A jak się spotykają po ciemku to i tak nie po to, żeby się fotografować :-)

visavis
13-12-2014, 14:47
Uzupełnię, że najczęściej przy tego typu zdjęciach używa się lampy, więc za ciemno na pewno nie będzie ;).

jas_r
13-12-2014, 14:49
Jeśli interesują Cię kotlety (nie istotne jest tutaj czy jesteś początkujący czy nie), to się nada. Jeśli myślisz poważnie, zainwestuj na początek w dwie jasne stałki, albo chociaż dobrego krótszego zooma, reszta przyjdzie z czasem. Nie upieczesz wszystkich pieczeni na jednym ogniu (napisałem wszystkich, bo jest ich zdecydowanie więcej niż "dwie" w tej robocie :)

Johnus
13-12-2014, 15:10
weź coś jak najbardziej szerokiego możesz (ale nie przesadnie). Robiąc zdjęcia tego typu będziesz często spotykać się z tym, że jest bardzo ciasno - jest gość w dość małym pomieszczeniu, wokół tłum innych fotografów operatorów i redaktorów, może nie byc miejsa żeby się cofnąć i objąć wszystko co chcesz. Jednocześnie jeśli chcesz wyciąć człowieka z tego całego szumu, musisz przybliżyć. Być może zakres 24-105 mieści się w Twoich wymaganiach dotyczących tych parametrów, ale nad tym zastanowić musisz się już sam znając zakres swoich działań i typ fotografii które raczej będziesz robić (czy często będą dajmy na to 4 osoby ściskające sobie dłonie które trzeba odjąć czy częściej chcesz zbliżyć na pysk któregoś towarzysza itp). Pamiętaj o mnożniku dla 6D, będziesz miał odpowiednik mniej więcej 35 na 24 czyli zdaje się 63 stopnie kąta widzenia.

cubbus
13-12-2014, 15:25
Pamiętaj o mnożniku dla 6D, będziesz miał odpowiednik mniej więcej 35 na 24 czyli zdaje się 63 stopnie kąta widzenia.

Szczególnie że to FF jest...:mrgreen:

salas
13-12-2014, 15:30
godzina 14:30 a jeszcze śpi :mrgreen:
Trzeba się wysypiać albo myśleć co się pisze i nie mieszać ludziom w głowach przelicznikami w 6d :mrgreen:

cubbus
13-12-2014, 15:49
Właśnie się zastanawiałem co ja kupiłem;P

renes
13-12-2014, 20:18
Dzięki za sugestie.

Stałki są świetne, ale konieczność częstej zmiany może skutkować nie złapaniem ważnych ujęć, stąd pomysł o zmiennoogniskowej, 24-70/2.8 za drogi - zakres na końcu trochę też za krótki, a 24-105mm zakresowo niemal idealny, jedynie to f4 mnie trapi trochę, tym bardziej że lampę rzadko zakładam.

Ligo
13-12-2014, 20:45
W warunkach, które wymieniłeś akcja jest raczej niemrawa, więc f4 na 6D powinno styknąć.
Tym bardziej, że masz OS, więc ze dwie działki do przodu. Nie przekonasz się, póki nie spróbujesz.

luq
15-12-2014, 12:43
stałki super sprawa ale nie w tłumie fotoreporterów.
strefy dla foto mogą być różnie oddalone o głównych wydarzeń. a może trzeba będzie robić szybkie foty w kuluarach lub przez otwarte drzwi.

imo c24-105/f4L jako allround to minimum - ze wszystkimi ograniczeniami wynikającymi z ogniskowych i f4
(dochodzi jeszcze kwestia gdzie to chcesz publikować? skoro pytasz to zapewnie nie na rozkładówkę newsweeka i może nikt nie będzie kręcił nosem na wysokie ISO).

zwyczajów sejmowych nie znam ale robiłem kiedyś foty w pałacu prezydenckim jako tzw gość. sala kolumnowa. światło dużo gorsze niż na standardowej konferencji prasowej.
daleko miałem do Prezydenta a i tłumek "pro" w swojej strefie był odgrodzony taśmą i nie mógł zbyt blisko podejść.
moje foty małpą to słabizna - lepiej przemilczę. natomiast jeden"pro" pstrykający dla poważnego portalu www, nie wyciął exifów i stąd wiem, że robił Canonem EOS-1D Mark IV, 1/125s. f4, ISO 1250, bez lampy, na preselekcji czasu i AWB :). ogniskowe: 78mm do 93mm więc być może nawet tym samym zoomem o który pyta autor wątku.
no ale te foty to też takie sobie - ot chałturka na www.

Johnus
15-12-2014, 18:45
Ah zapomniałem że 6D to FF, nie grzebałem dawno w nowszych sprzętach i byłem poprostu zmęczony. Człowiek zajmuje się fotografią więc wie o czym do niego mówię, nawet jeśli się pomyliłem to adresat komentarza zrozumiał o co mi chodziło. Można było mnie poprostu skorygować natomiast nie widze potrzeby zamieszczania jakichś zjadliwych komentarzy. Nawet jeśli jestem niewyspany to nie dlatego, że długo spałem.

Anthony
31-12-2014, 02:48
Ja mam dokładnie ten sam set: 6D z 24-105 4L. Na co dzień głównie zajmuję się fotografią koncertową (ale powiedzmy, że jedno i drugie to swego rodzaju reportaż ;) ) i obiektyw jest naprawdę uniwersalny. Póki co - jedyny jaki posiadam. 6D ma naprawdę sensowne ISO wiec można zawsze podbić, gdy światła za mało natomiast ta pucha ma to do siebie, że AF ma...nienajlepszy i czasem przy dynamicznych sytuacjach jest z nim problem, a przy reportażu może to zaważyć o tym, czy mamy dobre zdjęcie, czy go nie mamy.

Jago
31-12-2014, 08:39
Anthony ja bym ten zestaw uzupełnił jakąś jasną stałeczką.

miszaj
31-12-2014, 14:17
24-105 to mój główny wół roboczy do ślubów, eventów, konferencji, targów...słowem do wszystkiego i w prawie każdych warunkach - dodatkowy zakres 70-105 jest bardzo użyteczny i dlatego wolę ten słoik bardziej niż 24-70. Fotografuję praktycznie w 100% z lampą, więc zawsze mam wspomaganie dla AF.

ATBFLASH
20-01-2015, 11:53
miszaj racja 24-105 baaaaardzo uniwersalny jest. Fakt przy f/4 może czasem brakować światła ale osobiście wtedy błyskam małym Sunpakiem 2000 lub 430-ką zależnie od potrzeb. Na bieganie po mieście bardzo fajny zakres. I co też ważne - jest moim jedynym szkłem, które zabieram na wakacje :)

Mariusz_C
20-01-2015, 12:07
miszaj racja 24-105 baaaaardzo uniwersalny jest. Fakt przy f/4 może czasem brakować światła ale osobiście wtedy błyskam małym Sunpakiem 2000 lub 430-ką zależnie od potrzeb. Na bieganie po mieście bardzo fajny zakres. I co też ważne - jest moim jedynym szkłem, które zabieram na wakacje :)

Ja na wakacje też go wziąłem, ale częściej miałem założonego 17-40 i 50-tke. Później jak urodziły mi się dzieci i zmienił się przekrój robionych zdjęć na portretowe w trudnych domowych warunkach i czasem na dworze to 24-105 zrobił się za ciemny, poza tym kiepsko było z rozmyciem tła przy f/4, a dziecięce portrety powinny być miękkie raczej. Dlatego 24-105 mimo, że kiedyś mój ulubiony, zaczął leżeć w torbie. Później jeszcze bardziej polubiłem stałki i sprzedałem go w końcu.

igor58
20-01-2015, 12:10
24-105L jest tak naprawdę użyteczny w zakresie 24-50 (przy przesłonie 4), potem robi się mydełko, trzeba przymykać, więc jest to bardziej szkło plenerowe
przynajmniej tak było w moim, używanym b, krótko, egzemplarzu

arkosol
20-01-2015, 13:00
To rzeczywiście kiepski egzemplarz miałeś, na moim nie widzę różnicy w rozdzielczości na żadnej ogniskowej.

RTSiak
20-01-2015, 14:05
To rzeczywiście kiepski egzemplarz miałeś, na moim nie widzę różnicy w rozdzielczości na żadnej ogniskowej.

u mnie tak samo

Bolek02
20-01-2015, 14:33
Aż tak kolorowo to niestety nie jest i jednak trzeba trochę przymykać. Mam bdb egzemplarz, a jednak czasem się zdarzy mydło. Jednak jakoś specjalnie to nie przeszkadza przy foceniu krajobrazów.
Mnie osobiście bardziej wkurza winieta z tego szkła . Można ją usunąć w PS-ie ale jednak. :(

Mariusz_C
20-01-2015, 15:26
24-105L jest tak naprawdę użyteczny w zakresie 24-50 (przy przesłonie 4), potem robi się mydełko, trzeba przymykać, więc jest to bardziej szkło plenerowe
przynajmniej tak było w moim, używanym b, krótko, egzemplarzu

Mój był ostry w całym zakresie. Ale mojego sąsiada np jest ostry od f4 w górnym zakresie bliżej 100

RTSiak
20-01-2015, 20:45
jak to raz sie trafi ostry a raz trzeba przymknac? to raczej wina af nie optyki

Gargins
20-01-2015, 21:35
Potwierdzam mój też ostry od pełnej dziury w centrum, a o rogach przez grzeczność nie wspomnę

Mariusz_C
20-01-2015, 22:14
jak to raz sie trafi ostry a raz trzeba przymknac? to raczej wina af nie optyki

Nie. Na 24 do 70 trzeba przymykać a na 70-105 ostry od f/4. Ostrzejszy tele niż szeroki.

ATBFLASH
20-01-2015, 22:16
Ja na wakacje też go wziąłem, ale częściej miałem założonego 17-40 i 50-tke. Później jak urodziły mi się dzieci i zmienił się przekrój robionych zdjęć na portretowe w trudnych domowych warunkach i czasem na dworze to 24-105 zrobił się za ciemny, poza tym kiepsko było z rozmyciem tła przy f/4, a dziecięce portrety powinny być miękkie raczej. Dlatego 24-105 mimo, że kiedyś mój ulubiony, zaczął leżeć w torbie. Później jeszcze bardziej polubiłem stałki i sprzedałem go w końcu.
Co do stałek to się zgodzę - od momenty zakupu 85mm 1.8 zaczęła się cała zabawa :) Aczkolwiek chodziło mi o to że na wakacje nie chce mi się zabierać całego ustrojstwa a zakres 24-105 na wczasowe fotki jest dla mnie w sam raz

Mariusz_C
20-01-2015, 22:37
Co do stałek to się zgodzę - od momenty zakupu 85mm 1.8 zaczęła się cała zabawa :) Aczkolwiek chodziło mi o to że na wakacje nie chce mi się zabierać całego ustrojstwa a zakres 24-105 na wczasowe fotki jest dla mnie w sam raz

Masz rację, ale na 24-105 w wakacje wyszło mi, że w 5d1 mam strasznie brudną matrycę, czego zupełnie nie było widać na stałkach 1,4 do 1,8 :) , na f4 f5,6 syf na matrycy już widać na zdjęciach

ATBFLASH
21-01-2015, 11:26
Masz rację, ale na 24-105 w wakacje wyszło mi, że w 5d1 mam strasznie brudną matrycę, czego zupełnie nie było widać na stałkach 1,4 do 1,8 :) , na f4 f5,6 syf na matrycy już widać na zdjęciach
Dlatego też dokupiłem Sigmę 1.4DG tam gdzie 24-105 nie daje rady:)

Mariusz_C
21-01-2015, 14:17
Ja mam obecnie jednego zooma tylko i to jest 17-40, ale bywa czasem tak, że tęsknię za 24-105, najczęściej jest to na spacerach z dzieciakami, gdy biorę wózek i dwóch chłopaków to już nie ma zbytnio miejsca i czasu na zmianę obiektywu, a czasem przydałoby się coś więcej niż 35-tka lub 50-tka, które biorę na spacer.

live
26-01-2015, 00:24
Zestaw 6D plus 24-105 f4 jest idealny do prasówki - używam takiego zestawu od czasu jak sie pojawiło w sprzedazy 6D. Nie miałem na zadnej ogniskowej problemów z ostrością.
Zawsze mozna tez kupić 24-70 f4.

jas_r
15-02-2015, 22:58
stałki super sprawa ale nie w tłumie fotoreporterów.
strefy dla foto mogą być różnie oddalone o głównych wydarzeń. a może trzeba będzie robić szybkie foty w kuluarach lub przez otwarte drzwi.
Stałki w tłumie innych fotoreporterów - jak najbardziej kolego:) Z tym że najlepiej na 2 korpusy.



Zestaw 6D plus 24-105 f4 jest idealny do prasówki - używam takiego zestawu od czasu jak sie pojawiło w sprzedazy 6D. Nie miałem na zadnej ogniskowej problemów z ostrością.
24-105 chyba do kotletów:) "Prasówka" to nie super-express.

live
16-02-2015, 02:11
Stałki w tłumie innych fotoreporterów - jak najbardziej kolego:) Z tym że najlepiej na 2 korpusy.



24-105 chyba do kotletów:) "Prasówka" to nie super-express.

nikt nie powiedział ze do superaka :P

scaners3d
23-02-2015, 14:40
6D i 24-105 daje radę na imprezach!