Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 5D Mark III brak ostrości w części kadru



piootr
27-07-2014, 03:20
Witam. Mam problem z nowym (2 miesiące) 5D MkIII. Otóż zauważyłem brak ostrości z lewej strony kadru. Około 1/4 lewej strony kadru nie ma ostrości. Cała pozostała część kadru jest OK. Robiłem zdjęcia różnych plansz testowych i zadrukowanych jednakowym regularnym wzorem kartek i wyraźnie widać spadek ostrości. Zdjęcia robiłem obiektywem Canona EF 70-300 f/4-5.6L IS USM i EF 16-35 f/2.8 L II USM i na obu są podobne efekty. Gdyby ostrość spadała centrycznie równomiernie od środka kadru to jeszcze można zrozumieć ale to jest tylko z lewej strony. Co do obiektywów to jestem pewny ze są w porządku bo mam jeszcze Canona 7D i tam na tych samych szkłach jest OK. Próbowałem mikroregulacji i minimalna poprawa jest ale przecież tu nie wchodzi w grę GO bo plansza testowa jest płaska a aparat ustawiony równolegle do niej podczas robienia testu. Mikroregulacja przesuwa punkt ostrości a u mnie w miejscu ostrzenia jest super prawa strona super a lewa - lipa :( Nie wiem czy da się coś takiego wyregulować czy toczyć batalię o wymianę puszki na nową. Wszak to niemałe pieniądze i ingerencja serwisu w nowe body nie bardzo mi pasuje.
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę o poradę.

cobalt
27-07-2014, 07:50
Znajomy miał identyczną usterkę w 60D. W serwisie okazało się, że miał wadliwie zamontowaną matrycę aparatu. Musisz ostawić do serwisu w celu sprawdzenia. Sam możesz długo i namiętnie użerać się ze sprzedawcą, jeżeli nie będzie z jego strony dobrej woli. Opinia serwisu może również pomóc gdybyś natrafił na opór ze strony sklepu i musiał uciekać się do interwencji rzecznika praw konsumenta.
A może usterka jest na tyle błaha, że serwis spokojnie ją usunie.

piootr
27-07-2014, 09:22
Dzięki cobalt. Zobaczymy jak z tym będzie. Mieszkam w UK i tu kupowałem tą puszkę więc trudno powiedzieć jakie będzie podejście do klienta (Polaka).

cobalt
27-07-2014, 13:01
Dzięki cobalt. Zobaczymy jak z tym będzie. Mieszkam w UK i tu kupowałem tą puszkę więc trudno powiedzieć jakie będzie podejście do klienta (Polaka).
Nie powinno być kłopotów. Nie znam przypadków żeby ktoś był niezadowolony z brytyjskiego serwisu. Ostatnio kolega dostał nowego Nikona D610, bo jego D600 chlapał olejem. Po roku (3 wizyty w serwisie) i zaproponowano mu wymianę na nowego D610. Chińczycy wywalczyli sobie wymianę wszystkich D600 na D610.
Napisz jak sprawa się zakończyła.

sston
27-07-2014, 13:12
Dzięki cobalt. Zobaczymy jak z tym będzie. Mieszkam w UK i tu kupowałem tą puszkę więc trudno powiedzieć jakie będzie podejście do klienta (Polaka).

Wlasnei w Uk jest latwiej niz w PL.inny swiat....jeste masz nowy aparat to napewno od reki Ci wymienia,sam to przeprabialem. A gdzie kupowales?jaki sklep?

piootr
27-07-2014, 15:57
Dziękuje Panowie. Będę pisał do sklepu w którym go kupiłem. To sklep internetowy ale dosyć znany w UK. To jest strona tego sklepu Camera Centre UK (http://www.cameracentreuk.com/)
Oczywiście napiszę jak się sprawa zakończyła ewentualnie jaki był problem.

zdebik
27-07-2014, 19:41
Dzięki cobalt. Zobaczymy jak z tym będzie. Mieszkam w UK i tu kupowałem tą puszkę więc trudno powiedzieć jakie będzie podejście do klienta (Polaka).

Podejscie bedzie b.dobre, mi po prawie 3 tygodniach bez zajakniecia wymienili 5d3 na nowa sztuke.