Zobacz pełną wersję : Canon 50D w fotografii lotniczej?
canon_gd
13-06-2014, 12:57
Witajcie,
Posiadam Canona 50D z tele 18-200 od Canona. Zastanawiam się jak ten zestaw będzie się sprawdzał w fotografii lotniczej tak statyczne zdjęcia (samoloty na pasie) jak również te w locie, w ruchu?
Jakie ustawienia najlepsze dla aparatu co ewentualnie można "poustawiać" dla obiektywu??
Z góry dziękuję za pomoc ;-)
50d widzę u Kolegów czasami.
Sprawdzi się jak każde "niesportowe" body - ma tu na myśli 7d ;) lub coś wyżej niż 6d (posiadam).
Kiedyś fociłem 550d, potem 60d i też dawały radę.
Ja dążę do tego by przy jetach (cywilne/wojskowe) uzyskać jak najkrótszy czas, przy jak najniższym iso, i przy przesłonie zazwyczaj f8 â tak generalnie.
Przy śmiglakach dążę do tego by uzyskać czas jak najdłuższy, ale tak by nie przesadzić z wartością przesłony (dyfrakcja) no i żeby było ostro oczywiście, często utrzymam czas 1/100 np. na 400 mm, bardzo rzadko 1/50, a już raz na kwartał zdarzy mi się coś ostrego z 1/10, ale mało ćwiczę ;)
Zazwyczaj mam ustawiony tryb A, f8, i ISO w zależności od światła, ale zawsze jak najniższe.
Swoją przygodę z samolotami wzoruję na tym poradniku http://www.canon-board.info/szkola-fotografii-cb-37/lekcja-7-wyklad-8692/
--- Kolejny post ---
50d widzę u Kolegów czasami.
Sprawdzi się jak każde "niesportowe" body - ma tu na myśli 7d ;) lub coś wyżej niż 6d (posiadam).
Kiedyś fociłem 550d, potem 60d i też dawały radę.
Ja dążę do tego by przy jetach (cywilne/wojskowe) uzyskać jak najkrótszy czas, przy jak najniższym iso, i przy przesłonie zazwyczaj f8 – tak generalnie.
Przy śmiglakach dążę do tego by uzyskać czas jak najdłuższy, ale tak by nie przesadzić z wartością przesłony (dyfrakcja) no i żeby było ostro oczywiście, często utrzymam czas 1/100 np. na 400 mm, bardzo rzadko 1/50, a już raz na kwartał zdarzy mi się coś ostrego z 1/10, ale mało ćwiczę ;)
Zazwyczaj mam ustawiony tryb A, f8, i ISO w zależności od światła, ale zawsze jak najniższe.
Swoją przygodę z samolotami wzoruję na tym poradniku http://www.canon-board.info/szkola-fotografii-cb-37/lekcja-7-wyklad-8692/
Body się sprawdzi- sam robilem zdjęcia na 40D i dawał rade.
Co do obiektywu- hm... czasem to może okazać się za "krótkie" lub zbyt wolne( jeśli chodzi o prędkość ustawiania AF).
Co focisz? Pokazy lotnicze czy samoloty pasażerskie startujące z lotnisk?
Witajcie,
Posiadam Canona 50D z tele 18-200 od Canona. Zastanawiam się jak ten zestaw będzie się sprawdzał w fotografii lotniczej tak statyczne zdjęcia (samoloty na pasie) jak również te w locie, w ruchu?
Jakie ustawienia najlepsze dla aparatu co ewentualnie można "poustawiać" dla obiektywu??
Z góry dziękuję za pomoc ;-)podejrzewam ze będzie się spisywal jak aparat fotograficzny
najważniejszy jest fotoziutek obsługujący ten aparat a tu widzę poważny problem
a co "poustawiać"
po 1 przeczytać instrukcje obsługi aparatu
po 2 jeszcze raz ze zrozumieniem
po 3 poczytać dział na forum Szkoła Fotografii CB (http://www.canon-board.info/szkola-fotografii-cb-37/)
--- Kolejny post ---
Witajcie,
Posiadam Canona 50D z tele 18-200 od Canona. Zastanawiam się jak ten zestaw będzie się sprawdzał w fotografii lotniczej tak statyczne zdjęcia (samoloty na pasie) jak również te w locie, w ruchu?
Jakie ustawienia najlepsze dla aparatu co ewentualnie można "poustawiać" dla obiektywu??
Z góry dziękuję za pomoc ;-)podejrzewam ze będzie się spisywal jak aparat fotograficzny
najważniejszy jest fotoziutek obsługujący ten aparat a tu widzę poważny problem
a co "poustawiać"
po 1 przeczytać instrukcje obsługi aparatu
po 2 jeszcze raz ze zrozumieniem
po 3 poczytać dział na forum http://www.canon-board.info/szkola-fotografii-cb-37/
canon_gd
13-06-2014, 21:17
Do tej pory robiłem lotnisko , starty i lądowania.
Ten sezon to plan na pikniki lotnicze więc w ruchu, zwłaszcza myśliwce (i tu obawiam się AF ;-( ) jak i te statyczne maszyny na pasie lub przeznaczone do pokazów.
Pytałem, bo może ktoś z Was ma podobny zestaw i już "najlepsze ustawienia" ma za sobą i by podpowiedział. ;-)
Body się sprawdzi- sam robilem zdjęcia na 40D i dawał rade.
Co do obiektywu- hm... czasem to może okazać się za "krótkie" lub zbyt wolne( jeśli chodzi o prędkość ustawiania AF).
Co focisz? Pokazy lotnicze czy samoloty pasażerskie startujące z lotnisk?
--- Kolejny post ---
Do tej pory robiłem lotnisko , starty i lądowania.
Ten sezon to plan na pikniki lotnicze więc w ruchu, zwłaszcza myśliwce (i tu obawiam się AF ;-( ) jak i te statyczne maszyny na pasie lub przeznaczone do pokazów.
Pytałem, bo może ktoś z Was ma podobny zestaw i już "najlepsze ustawienia" ma za sobą i by podpowiedział. ;-)
Body się sprawdzi- sam robilem zdjęcia na 40D i dawał rade.
Co do obiektywu- hm... czasem to może okazać się za "krótkie" lub zbyt wolne( jeśli chodzi o prędkość ustawiania AF).
Co focisz? Pokazy lotnicze czy samoloty pasażerskie startujące z lotnisk?
Poradnik Muflona jest najlepszy. Resztę złapiesz w praktyce. Jeździć i ćwiczyć. Nie ma gotowych rozwiązań niestety. Na każdych pokazach, nawet jak nie przywiozę "fajnych" zdjęć, to czegoś się uczę i wyciągam wnioski na przyszłość.
Poradnik Muflona jest najlepszy. Resztę złapiesz w praktyce. Jeździć i ćwiczyć. Nie ma gotowych rozwiązań niestety. Na każdych pokazach, nawet jak nie przywiozę "fajnych" zdjęć, to czegoś się uczę i wyciągam wnioski na przyszłość.
Dokładnie.
Nie mam wielkiego doświadczenia w spottingu, ale z tego co zauważyłem to:
- na początku możesz robić zdjęcia z preselekcją czasu,
- w przypadku startów i lądowania warto poćwiczyć panoramowanie na długich czasach,
- śmigłowce i samoloty tłokowe dobrze wyglądają na zdjęciach z zamkniętymi wirnikami - czyli też dłuższe czasy niż odrzutowe w locie.
--- Kolejny post ---
Poradnik Muflona jest najlepszy. Resztę złapiesz w praktyce. Jeździć i ćwiczyć. Nie ma gotowych rozwiązań niestety. Na każdych pokazach, nawet jak nie przywiozę "fajnych" zdjęć, to czegoś się uczę i wyciągam wnioski na przyszłość.
Dokładnie.
Nie mam wielkiego doświadczenia w spottingu, ale z tego co zauważyłem to:
- na początku możesz robić zdjęcia z preselekcją czasu,
- w przypadku startów i lądowania warto poćwiczyć panoramowanie na długich czasach,
- śmigłowce i samoloty tłokowe dobrze wyglądają na zdjęciach z zamkniętymi wirnikami - czyli też dłuższe czasy niż odrzutowe w locie.
@ cobalt - zasady podobne jak w foceniu żużla ;) mój kumpel spod płota czasem foci żużel ;)
--- Kolejny post ---
@ cobalt - zasady podobne jak w foceniu żużla ;) mój kumpel spod płota czasem foci żużel ;)
"Cytat Zamieszczone przez Bangi Zobacz posta
@ cobalt - zasady podobne jak w foceniu żużla mój kumpel spod płota czasem foci żużel "
Jeżeli chodzi o panoramowanie, to się zgodzę.
Co do czasów odrzutowców i w speedwayu, to na żuzlu wystarcza 1/1000÷1/1250s. Szybkie samoloty potrzebują chyba jednak krótszych.
Robię na przysłonie f/2,8. Samoloty lepiej wychodzą na f/5,6÷7,1.
No i sprawa obiektywów. W żużlu 70-200 jest spokojnie wystarczającym szkłem. Dla spottera 300mm to minimum .
Robiłem 40D, więc 50D też da rade. Co do obiektywu, mam C100-400 i często 400 jest za krótko, gdy chcę wypełnić samolotem cały kadr. Łatwiej jest samolot zmieścić w kadrze, gdy przelatuje nisko nad pasem. Wtedy jest w miarę blisko. Ale najciekawsze akrobacje robi wysoko, a to znaczy daleko. Przynajmniej mam takie doświadczenie z Radomia i pikniku lotniczego w Krakowie.
--- Kolejny post ---
Robiłem 40D, więc 50D też da rade. Co do obiektywu, mam C100-400 i często 400 jest za krótko, gdy chcę wypełnić samolotem cały kadr. Łatwiej jest samolot zmieścić w kadrze, gdy przelatuje nisko nad pasem. Wtedy jest w miarę blisko. Ale najciekawsze akrobacje robi wysoko, a to znaczy daleko. Przynajmniej mam takie doświadczenie z Radomia i pikniku lotniczego w Krakowie.
Ogniskowa to zależy od odległości w jakiej znajdujemy się od samolotu. F 2.8 na czymś długim chciałbym mieć ;), a czasy 1/1000 są jak najbardziej OK.
--- Kolejny post ---
Ogniskowa to zależy od odległości w jakiej znajdujemy się od samolotu. F 2.8 na czymś długim chciałbym mieć ;), a czasy 1/1000 są jak najbardziej OK.
Na takim Air Show w Radomiu, jako dla szarego widza focącego z widowni, samoloty są daleko, niestety :(
--- Kolejny post ---
Na takim Air Show w Radomiu, jako dla szarego widza focącego z widowni, samoloty są daleko, niestety :(
Wiesz na takie imprezy trzeba znac odpowiednie miejscówki- na radom ciekawym miejscem jest Skaryszewska.
Samoloty lataja na odpowiedniej wysokosci i nawet z 70-200 mozna cos ciekawego zlapac.
Co do takiej miejscowki to brak startow i zdjec z statyki.
Polecam jeden dzien wybrac sie na teren publiki i porbic starty ladowania+ statyka
a na drugi dzien przejsc sie na skaryszewska i tam pofocić- bedziesz miał sporo ciekawych zdjęc i różnych ujęć.
Ja za rok tak zrobie.
CO do ustawien to zawsze jak wychodzę na lotnisko to mam tryb M i 1/400 F7,1 iso 100 i a poźniej już koryguje na lotnisku i do pokazu( odrzutowiec to 1/800 -1/1000 F7,1 iso 100-400) jesli ma być jakis maly akrobacyjny samolot to z czasem schodze od 1/320 i nizej F7,1 - F11- iso na 100.
Jesli smiglowiec ( wsyzstko zależy od typu bo czasem i 1/100 to za duzo aby wirnik rozkrecić )
+ do tego odpowiednia pozycja
+ ustawienie obiektywu( rodzaj stabilizacji)
korpus AL servo i tryb seryjny
tryb zapisu RAW
I szybkie i pojemne karty.
Tyle odemnie-reszta wyjdzie w praniu.
Dzięki crasta za info. W przyszłym roku pomyślę o tym/tej Skaryszewskiej.
Ale jeśli mały samolot kręci piruety, dodatkowo wypuszczając dym, prawie zawsze jest na dużej wysokości. I tutaj 200mm to za mało. Przynajmniej mnie było za mało na Piknikach Lotniczych w Krakowie.
Na innych nie byłem, to nie wiem jak jest.
--- Kolejny post ---
Dzięki crasta za info. W przyszłym roku pomyślę o tym/tej Skaryszewskiej.
Ale jeśli mały samolot kręci piruety, dodatkowo wypuszczając dym, prawie zawsze jest na dużej wysokości. I tutaj 200mm to za mało. Przynajmniej mnie było za mało na Piknikach Lotniczych w Krakowie.
Na innych nie byłem, to nie wiem jak jest.
Skaryszewska jest super, byłem w ubiegłym roku.
@ J.J - w tym roku masz jeszcze w "okolicy", Piknik Czyżyny - już niedługo, spokojnie z 200 mm coś sfocisz, a potem całkiem niedaleko Slovak International Air Fest 2014 Airport Sliač (http://www.siaf.sk/en/) oraz Hlavní strana | Dny NATO v Ostravě (http://www.natodays.cz/)
Na wszystkich tych imprezach zamierzam być, więć jak coś to mozemy się zgadać później na wspólne wyjazdy, jeżdże zazwyczaj z jeszcze jednym Kolegą Nikonowcem ;)
A co do fot, do których dążę, ustawień i podpowiedzi o poczytaj jeszcze ten wątek i popatrz na exify zdjęć tam podlinkowanych - również fajna szkoła życia, jak poradnik Muflona ;)
http://www.canon-board.info/galerie-uzytkownikow-15/sfw-canon-do-wszystkiego-79368/index4.html
Ja bym jeszcze na Twoim miejscu zastanowił się nad kupnem Tamrona 70-300 VC USD, który jest relatywnie tani i da radę ;)
--- Kolejny post ---
Skaryszewska jest super, byłem w ubiegłym roku.
@ J.J - w tym roku masz jeszcze w "okolicy", Piknik Czyżyny - już niedługo, spokojnie z 200 mm coś sfocisz, a potem całkiem niedaleko http://www.siaf.sk/en/ oraz http://www.natodays.cz/
Na wszystkich tych imprezach zamierzam być, więć jak coś to mozemy się zgadać później na wspólne wyjazdy, jeżdże zazwyczaj z jeszcze jednym Kolegą Nikonowcem ;)
A co do fot, do których dążę, ustawień i podpowiedzi o poczytaj jeszcze ten wątek i popatrz na exify zdjęć tam podlinkowanych - również fajna szkoła życia, jak poradnik Muflona ;)
http://www.canon-board.info/galerie-uzytkownikow-15/sfw-canon-do-wszystkiego-79368/index4.html
Ja bym jeszcze na Twoim miejscu zastanowił się nad kupnem Tamrona 70-300 VC USD, który jest relatywnie tani i da radę ;)
Bangi, na Pikniku Lotniczym w Czyżynach, to mnie chyba tylko dwa razy nie było :) W tym roku też zamierzam być. Obiektyw mam Canona 100-400 do tych celów, więc jeśli jakiś inny to tylko Tamron 150-600.
Z poradnika Muflona, uczyłem się focić samoloty. Już dawno temu :)
Co do innych pokazów, z chęcią bym się przejechał, tylko muszę sprawdzić terminy. Niestety, ale pracę mam taką, że nie zawsze mogę mieć wolne wtedy, kiedy chcę :( A pracuję również w weekendy.
--- Kolejny post ---
Bangi, na Pikniku Lotniczym w Czyżynach, to mnie chyba tylko dwa razy nie było :) W tym roku też zamierzam być. Obiektyw mam Canona 100-400 do tych celów, więc jeśli jakiś inny to tylko Tamron 150-600.
Z poradnika Muflona, uczyłem się focić samoloty. Już dawno temu :)
Co do innych pokazów, z chęcią bym się przejechał, tylko muszę sprawdzić terminy. Niestety, ale pracę mam taką, że nie zawsze mogę mieć wolne wtedy, kiedy chcę :( A pracuję również w weekendy.
Ło matko ! Pomyliłem się do Kogo pisałem, myślałem, że piszę do autora wątku :oops:
Ale zaproszenie na wspólne wyjazdy jak najbardziej aktualne ;)
Dzięki crasta za info. W przyszłym roku pomyślę o tym/tej Skaryszewskiej.
Ale jeśli mały samolot kręci piruety, dodatkowo wypuszczając dym, prawie zawsze jest na dużej wysokości. I tutaj 200mm to za mało. Przynajmniej mnie było za mało na Piknikach Lotniczych w Krakowie.
Na innych nie byłem, to nie wiem jak jest.
--- Kolejny post ---
Dzięki crasta za info. W przyszłym roku pomyślę o tym/tej Skaryszewskiej.
Ale jeśli mały samolot kręci piruety, dodatkowo wypuszczając dym, prawie zawsze jest na dużej wysokości. I tutaj 200mm to za mało. Przynajmniej mnie było za mało na Piknikach Lotniczych w Krakowie.
Na innych nie byłem, to nie wiem jak jest.
Idz na jeden dzien na skaryszewska a bedziesz zadowolony.
--- Kolejny post ---
Dzięki crasta za info. W przyszłym roku pomyślę o tym/tej Skaryszewskiej.
Ale jeśli mały samolot kręci piruety, dodatkowo wypuszczając dym, prawie zawsze jest na dużej wysokości. I tutaj 200mm to za mało. Przynajmniej mnie było za mało na Piknikach Lotniczych w Krakowie.
Na innych nie byłem, to nie wiem jak jest.
--- Kolejny post ---
Dzięki crasta za info. W przyszłym roku pomyślę o tym/tej Skaryszewskiej.
Ale jeśli mały samolot kręci piruety, dodatkowo wypuszczając dym, prawie zawsze jest na dużej wysokości. I tutaj 200mm to za mało. Przynajmniej mnie było za mało na Piknikach Lotniczych w Krakowie.
Na innych nie byłem, to nie wiem jak jest.
Idz na jeden dzien na skaryszewska a bedziesz zadowolony.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.