Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Wątek: Canon 50D w fotografii lotniczej?

  1. #1

    Domyślnie Canon 50D w fotografii lotniczej?

    Witajcie,

    Posiadam Canona 50D z tele 18-200 od Canona. Zastanawiam się jak ten zestaw będzie się sprawdzał w fotografii lotniczej tak statyczne zdjęcia (samoloty na pasie) jak również te w locie, w ruchu?
    Jakie ustawienia najlepsze dla aparatu co ewentualnie można "poustawiać" dla obiektywu??
    Z góry dziękuję za pomoc ;-)

  2. #2
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 296

    Domyślnie Odp: Canon 50D w fotografii lotniczej?

    50d widzę u Kolegów czasami.
    Sprawdzi się jak każde "niesportowe" body - ma tu na myśli 7d lub coś wyżej niż 6d (posiadam).
    Kiedyś fociłem 550d, potem 60d i też dawały radę.
    Ja dążę do tego by przy jetach (cywilne/wojskowe) uzyskać jak najkrótszy czas, przy jak najniższym iso, i przy przesłonie zazwyczaj f8 – tak generalnie.
    Przy śmiglakach dążę do tego by uzyskać czas jak najdłuższy, ale tak by nie przesadzić z wartością przesłony (dyfrakcja) no i żeby było ostro oczywiście, często utrzymam czas 1/100 np. na 400 mm, bardzo rzadko 1/50, a już raz na kwartał zdarzy mi się coś ostrego z 1/10, ale mało ćwiczę
    Zazwyczaj mam ustawiony tryb A, f8, i ISO w zależności od światła, ale zawsze jak najniższe.
    Swoją przygodę z samolotami wzoruję na tym poradniku http://www.canon-board.info/szkola-f...7-wyklad-8692/

    --- Kolejny post ---

    50d widzę u Kolegów czasami.
    Sprawdzi się jak każde "niesportowe" body - ma tu na myśli 7d lub coś wyżej niż 6d (posiadam).
    Kiedyś fociłem 550d, potem 60d i też dawały radę.
    Ja dążę do tego by przy jetach (cywilne/wojskowe) uzyskać jak najkrótszy czas, przy jak najniższym iso, i przy przesłonie zazwyczaj f8 – tak generalnie.
    Przy śmiglakach dążę do tego by uzyskać czas jak najdłuższy, ale tak by nie przesadzić z wartością przesłony (dyfrakcja) no i żeby było ostro oczywiście, często utrzymam czas 1/100 np. na 400 mm, bardzo rzadko 1/50, a już raz na kwartał zdarzy mi się coś ostrego z 1/10, ale mało ćwiczę
    Zazwyczaj mam ustawiony tryb A, f8, i ISO w zależności od światła, ale zawsze jak najniższe.
    Swoją przygodę z samolotami wzoruję na tym poradniku http://www.canon-board.info/szkola-fotografii-cb-37/lekcja-7-wyklad-8692/

  3. #3
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2013
    Posty
    73

    Domyślnie Odp: Canon 50D w fotografii lotniczej?

    Body się sprawdzi- sam robilem zdjęcia na 40D i dawał rade.
    Co do obiektywu- hm... czasem to może okazać się za "krótkie" lub zbyt wolne( jeśli chodzi o prędkość ustawiania AF).
    Co focisz? Pokazy lotnicze czy samoloty pasażerskie startujące z lotnisk?
    moje zdjęcia głownie lotnictwo:
    http://kcfoto.pl/

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar becekpl
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    wawa
    Posty
    4 312

    Domyślnie Odp: Canon 50D w fotografii lotniczej?

    Cytat Zamieszczone przez canon_gd Zobacz posta
    Witajcie,

    Posiadam Canona 50D z tele 18-200 od Canona. Zastanawiam się jak ten zestaw będzie się sprawdzał w fotografii lotniczej tak statyczne zdjęcia (samoloty na pasie) jak również te w locie, w ruchu?
    Jakie ustawienia najlepsze dla aparatu co ewentualnie można "poustawiać" dla obiektywu??
    Z góry dziękuję za pomoc ;-)
    podejrzewam ze będzie się spisywal jak aparat fotograficzny
    najważniejszy jest fotoziutek obsługujący ten aparat a tu widzę poważny problem
    a co "poustawiać"
    po 1 przeczytać instrukcje obsługi aparatu
    po 2 jeszcze raz ze zrozumieniem
    po 3 poczytać dział na forum Szkoła Fotografii CB

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez canon_gd Zobacz posta
    Witajcie,

    Posiadam Canona 50D z tele 18-200 od Canona. Zastanawiam się jak ten zestaw będzie się sprawdzał w fotografii lotniczej tak statyczne zdjęcia (samoloty na pasie) jak również te w locie, w ruchu?
    Jakie ustawienia najlepsze dla aparatu co ewentualnie można "poustawiać" dla obiektywu??
    Z góry dziękuję za pomoc ;-)
    podejrzewam ze będzie się spisywal jak aparat fotograficzny
    najważniejszy jest fotoziutek obsługujący ten aparat a tu widzę poważny problem
    a co "poustawiać"
    po 1 przeczytać instrukcje obsługi aparatu
    po 2 jeszcze raz ze zrozumieniem
    po 3 poczytać dział na forum http://www.canon-board.info/szkola-fotografii-cb-37/

  5. #5

    Domyślnie Odp: Canon 50D w fotografii lotniczej?

    Do tej pory robiłem lotnisko , starty i lądowania.
    Ten sezon to plan na pikniki lotnicze więc w ruchu, zwłaszcza myśliwce (i tu obawiam się AF ;-( ) jak i te statyczne maszyny na pasie lub przeznaczone do pokazów.
    Pytałem, bo może ktoś z Was ma podobny zestaw i już "najlepsze ustawienia" ma za sobą i by podpowiedział. ;-)

    Cytat Zamieszczone przez crasta Zobacz posta
    Body się sprawdzi- sam robilem zdjęcia na 40D i dawał rade.
    Co do obiektywu- hm... czasem to może okazać się za "krótkie" lub zbyt wolne( jeśli chodzi o prędkość ustawiania AF).
    Co focisz? Pokazy lotnicze czy samoloty pasażerskie startujące z lotnisk?
    --- Kolejny post ---

    Do tej pory robiłem lotnisko , starty i lądowania.
    Ten sezon to plan na pikniki lotnicze więc w ruchu, zwłaszcza myśliwce (i tu obawiam się AF ;-( ) jak i te statyczne maszyny na pasie lub przeznaczone do pokazów.
    Pytałem, bo może ktoś z Was ma podobny zestaw i już "najlepsze ustawienia" ma za sobą i by podpowiedział. ;-)

    Cytat Zamieszczone przez crasta Zobacz posta
    Body się sprawdzi- sam robilem zdjęcia na 40D i dawał rade.
    Co do obiektywu- hm... czasem to może okazać się za "krótkie" lub zbyt wolne( jeśli chodzi o prędkość ustawiania AF).
    Co focisz? Pokazy lotnicze czy samoloty pasażerskie startujące z lotnisk?

  6. #6
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 296

    Domyślnie Odp: Canon 50D w fotografii lotniczej?

    Poradnik Muflona jest najlepszy. Resztę złapiesz w praktyce. Jeździć i ćwiczyć. Nie ma gotowych rozwiązań niestety. Na każdych pokazach, nawet jak nie przywiozę "fajnych" zdjęć, to czegoś się uczę i wyciągam wnioski na przyszłość.

  7. #7

    Domyślnie Odp: Canon 50D w fotografii lotniczej?

    Cytat Zamieszczone przez Bangi Zobacz posta
    Poradnik Muflona jest najlepszy. Resztę złapiesz w praktyce. Jeździć i ćwiczyć. Nie ma gotowych rozwiązań niestety. Na każdych pokazach, nawet jak nie przywiozę "fajnych" zdjęć, to czegoś się uczę i wyciągam wnioski na przyszłość.
    Dokładnie.
    Nie mam wielkiego doświadczenia w spottingu, ale z tego co zauważyłem to:
    - na początku możesz robić zdjęcia z preselekcją czasu,
    - w przypadku startów i lądowania warto poćwiczyć panoramowanie na długich czasach,
    - śmigłowce i samoloty tłokowe dobrze wyglądają na zdjęciach z zamkniętymi wirnikami - czyli też dłuższe czasy niż odrzutowe w locie.

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez Bangi Zobacz posta
    Poradnik Muflona jest najlepszy. Resztę złapiesz w praktyce. Jeździć i ćwiczyć. Nie ma gotowych rozwiązań niestety. Na każdych pokazach, nawet jak nie przywiozę "fajnych" zdjęć, to czegoś się uczę i wyciągam wnioski na przyszłość.
    Dokładnie.
    Nie mam wielkiego doświadczenia w spottingu, ale z tego co zauważyłem to:
    - na początku możesz robić zdjęcia z preselekcją czasu,
    - w przypadku startów i lądowania warto poćwiczyć panoramowanie na długich czasach,
    - śmigłowce i samoloty tłokowe dobrze wyglądają na zdjęciach z zamkniętymi wirnikami - czyli też dłuższe czasy niż odrzutowe w locie.
    C eos 6D | T 24-70/2,8 VC USD; C 70-200/2,8 L USM; C TCx1,4II | YN-568EX
    www.cobalt.fr.pl

  8. #8
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 296

    Domyślnie Odp: Canon 50D w fotografii lotniczej?

    @ cobalt - zasady podobne jak w foceniu żużla mój kumpel spod płota czasem foci żużel

    --- Kolejny post ---

    @ cobalt - zasady podobne jak w foceniu żużla mój kumpel spod płota czasem foci żużel

  9. #9

    Domyślnie Odp: Canon 50D w fotografii lotniczej?

    "Cytat Zamieszczone przez Bangi Zobacz posta
    @ cobalt - zasady podobne jak w foceniu żużla mój kumpel spod płota czasem foci żużel "


    Jeżeli chodzi o panoramowanie, to się zgodzę.
    Co do czasów odrzutowców i w speedwayu, to na żuzlu wystarcza 1/1000÷1/1250s. Szybkie samoloty potrzebują chyba jednak krótszych.
    Robię na przysłonie f/2,8. Samoloty lepiej wychodzą na f/5,6÷7,1.
    No i sprawa obiektywów. W żużlu 70-200 jest spokojnie wystarczającym szkłem. Dla spottera 300mm to minimum .
    Ostatnio edytowane przez cobalt ; 14-06-2014 o 17:06
    C eos 6D | T 24-70/2,8 VC USD; C 70-200/2,8 L USM; C TCx1,4II | YN-568EX
    www.cobalt.fr.pl

  10. #10

    Domyślnie Odp: Canon 50D w fotografii lotniczej?

    Robiłem 40D, więc 50D też da rade. Co do obiektywu, mam C100-400 i często 400 jest za krótko, gdy chcę wypełnić samolotem cały kadr. Łatwiej jest samolot zmieścić w kadrze, gdy przelatuje nisko nad pasem. Wtedy jest w miarę blisko. Ale najciekawsze akrobacje robi wysoko, a to znaczy daleko. Przynajmniej mam takie doświadczenie z Radomia i pikniku lotniczego w Krakowie.

    --- Kolejny post ---

    Robiłem 40D, więc 50D też da rade. Co do obiektywu, mam C100-400 i często 400 jest za krótko, gdy chcę wypełnić samolotem cały kadr. Łatwiej jest samolot zmieścić w kadrze, gdy przelatuje nisko nad pasem. Wtedy jest w miarę blisko. Ale najciekawsze akrobacje robi wysoko, a to znaczy daleko. Przynajmniej mam takie doświadczenie z Radomia i pikniku lotniczego w Krakowie.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •