PDA

Zobacz pełną wersję : 30D czy 5D?



acidjazz
23-03-2006, 13:52
Witam

Jak byl juz taki temat to przepraszam - leniwy z natury jestem to i szukac się nie chce :razz:

W związku z tym, ze chcę sie przesiąśc z poczicwego Canona EOS 3 na cyfowy SLR, pytanie ja w temacie - jaki korpus wybrac - 30D czy 5D.

Przeczytałem już wszystko na wszystkich forach i nie jestem a ni o ciut madrzejszy. Nie biorąc pod uwage wielkosci matrycy oraz ilosci pikseli (wiadomo ogólnie, ze w tym wypadku czym wiecej tym lepiej) prosze szanownych forumowiczów o rade.

Pozdrawiam

AcidJazz

bartolomic
23-03-2006, 13:58
ten temat to jawna prowakacja i admin powinien go usunąć. też jestem leniwy i nie chce mi sie odpowiadać. najlepiej kup sobie jednorazówke!! w końcu jaki Pan taki kram..;)

Tomasz Golinski
23-03-2006, 14:02
To najpierw powiedz, do czego potrzebujesz ten aparat.

5d bije 30d na głowe chyba we wszystkim poza szybkostrzelnością i odrobine traci, gdy potrzeba dłuuugich szkieł.

Tomasz1972
23-03-2006, 14:03
Witam

Jak byl juz taki temat to przepraszam - leniwy z natury jestem to i szukac się nie chce :razz:

W związku z tym, ze chcę sie przesiąśc z poczicwego Canona EOS 3 na cyfowy SLR, pytanie ja w temacie - jaki korpus wybrac - 30D czy 5D.

Przeczytałem już wszystko na wszystkich forach i nie jestem a ni o ciut madrzejszy. Nie biorąc pod uwage wielkosci matrycy oraz ilosci pikseli (wiadomo ogólnie, ze w tym wypadku czym wiecej tym lepiej) prosze szanownych forumowiczów o rade.

Pozdrawiam

AcidJazz

Ja z lenistwa kupiłbym oba , a później się zastanawiał , którym robić zdjęcia.

Robson01
23-03-2006, 14:05
Witam

Jak byl juz taki temat to przepraszam - leniwy z natury jestem to i szukac się nie chce :razz:

W związku z tym, ze chcę sie przesiąśc z poczicwego Canona EOS 3 na cyfowy SLR, pytanie ja w temacie - jaki korpus wybrac - 30D czy 5D.

Przeczytałem już wszystko na wszystkich forach i nie jestem a ni o ciut madrzejszy. Nie biorąc pod uwage wielkosci matrycy oraz ilosci pikseli (wiadomo ogólnie, ze w tym wypadku czym wiecej tym lepiej) prosze szanownych forumowiczów o rade.

Pozdrawiam

AcidJazz
Jak Cię stać to 5D choć ma jedną wadę - jest bardziej wymagający wobec optyki. A co do ilości pikseli to nie jest takie pewne że im ich więcej tym lepiej, b. ważna jest też wielkość fizyczna matrycy.

Jac
23-03-2006, 14:06
Nie biorąc pod uwage wielkosci matrycy oraz ilosci pikseli (wiadomo ogólnie, ze w tym wypadku czym wiecej tym lepiej)
a kto ci tak "naplul w ucho" :-) ze sie tak z lenistwa zapytam?

acidjazz
23-03-2006, 14:12
ten temat to jawna prowakacja i admin powinien go usunąć. też jestem leniwy i nie chce mi sie odpowiadać. najlepiej kup sobie jednorazówke!! w końcu jaki Pan taki kram..;)


nie bede komentowal



To najpierw powiedz, do czego potrzebujesz ten aparat.

5d bije 30d na głowe chyba we wszystkim poza szybkostrzelnością i odrobine traci, gdy potrzeba dłuuugich szkieł.

Wiem ze bije na glowe, ale czy roznica pomiedzy nimi warta jest 6k PLN?

Aparat potrzebuje do (w skrócie):

krajobrazów, zwierzat, portretow, dokumentowania zdarzen z zycia mojej rodziny, czasami do focenia imprez u znajomych - chrzty, wesela

Z obiektywów mam: 28-135 IS, 135/2 L, 17-40/4 L i 50/1.4 - czy one by dobrze grały z 30D?

acidjazz
23-03-2006, 14:13
a kto ci tak "naplul w ucho" :-) ze sie tak z lenistwa zapytam?

myle sie twierdzac, że czym wieksza matryca tym lepiej?

Tomasz Golinski
23-03-2006, 14:16
Obiektywy nieźle się sprawdzą z 30d, z 5d już mogą wychodzić słabości 28-135 i 17-40. To czy różnica jest między 5d i 30d jest dla ciebie tyle warta, to musisz sam rozstrzygnąć.

Mi do takich zastosowań, jak wymieniłeś, wystarcza sprzęt ze stopki: 300d i tanie obiektywy. Gdybym teraz kupował, to pewnie bym brał 20d lub mało chodzone 300d, ze względu na parę wad 350d.

Jac
23-03-2006, 14:16
myle sie twierdzac, że czym wieksza matryca tym lepiej?
nie, mylisz sie twierdzac ze czym wiecej pikseli tym lepiej

EDIT: poza tym jesli cie stac na 5D to sie nawet nie zastanwiaj, wart jest tych pieniadzy zwlaszcza do krajobrazu

Tomasz Golinski
23-03-2006, 14:17
myle sie twierdzac, że czym wieksza matryca tym lepiej?
Tak, gdyż dużo zależy do czego. Do makro np. dobre są małe matryce. Do szybkostrzelnych zdjęć też.

acidjazz
23-03-2006, 14:17
nie, mylisz sie twierdzac ze czym wiecej pikseli tym lepiej


o pikselach mówiłem w kontekscie DSLR Canona, a nie myslac o kieszonkowcach

acidjazz
23-03-2006, 14:18
Tak, gdyż dużo zależy do czego. Do makro np. dobre są małe matryce. Do szybkostrzelnych zdjęć też.


oo, tego nie wiedzialem - mozesz rozwinac temat gdyz makro mnie bardzo interesuje?

Raff
23-03-2006, 14:19
Aparat potrzebuje do (w skrócie):

krajobrazów, zwierzat, portretow, dokumentowania zdarzen z zycia mojej rodziny, czasami do focenia imprez u znajomych - chrzty, wesela

Z obiektywów mam: 28-135 IS, 135/2 L, 17-40/4 L i 50/1.4 - czy one by dobrze grały z 30D?

Jeśli Cię stać bierz 5D bo lepszy. Choć do takich zastosowań to 350D jest full wypas! A szkła masz w sam raz do cropa :D

Tomasz Golinski
23-03-2006, 14:19
o pikselach mówiłem w kontekscie DSLR Canona, a nie myslac o kieszonkowcach
Wciąż: więcej pikseli = większe szumy.

acidjazz
23-03-2006, 14:20
Obiektywy nieźle się sprawdzą z 30d, z 5d już mogą wychodzić słabości 28-135 i 17-40. To czy różnica jest między 5d i 30d jest dla ciebie tyle warta, to musisz sam rozstrzygnąć.

Mi do takich zastosowań, jak wymieniłeś, wystarcza sprzęt ze stopki: 300d i tanie obiektywy. Gdybym teraz kupował, to pewnie bym brał 20d lub mało chodzone 300d, ze względu na parę wad 350d.


CZemu uwazasz, ze 17-40 bedzie slaby z 5? Z moim poczciwym EOS 3 jest bardzo dobrze

Raff
23-03-2006, 14:21
Mi do takich zastosowań, jak wymieniłeś, wystarcza sprzęt ze stopki: 300d i tanie obiektywy. Gdybym teraz kupował, to pewnie bym brał 20d lub mało chodzone 300d, ze względu na parę wad 350d.

Ale 300D ma jedną dużą wadę - stary E-TTL, a to z flashem na imprezie kanał jest :twisted:

Tomasz Golinski
23-03-2006, 14:21
oo, tego nie wiedzialem - mozesz rozwinac temat gdyz makro mnie bardzo interesuje?
Im mniejsza matryca, tym większa głębia ostrości. W makro z reguły jest duży problem z małą głębią. Spójrz na plfoto: większość makro jest z kompaktów. W większych matrycach trzeba jakoś dobłyskiwać i przymykać przesłone często, żeby cokolwiek było ostre.

Ponadto, przy makro z małą matrycą mniejsza skala odwzorowania jest zadowalająca.

acidjazz
23-03-2006, 14:22
Jeśli Cię stać bierz 5D bo lepszy. Choć do takich zastosowań to 350D jest full wypas! A szkła masz w sam raz do cropa :D


Moze i stac, ale jak mam wydac 6k wiecej i nie poczuc roznicy to po co? tylko po to by sie chwalic napisem 5D na korpusie zamiast 30D - nie lubię tak.

Tomasz Golinski
23-03-2006, 14:23
CZemu uwazasz, ze 17-40 bedzie slaby z 5? Z moim poczciwym EOS 3 jest bardzo dobrze
17-40 bywa słabe i z 20d. Na forum jest dużo wątków o tym. 5d wymaga od szkieł dużo więcej (telecentryczność) więc bywa, źle. Podkreślam, że to nie są moje opinie, tylko powtarzam zasłyszane slogany.

acidjazz
23-03-2006, 14:24
Im mniejsza matryca, tym większa głębia ostrości. W makro z reguły jest duży problem z małą głębią. Spójrz na plfoto: większość makro jest z kompaktów. W większych matrycach trzeba jakoś dobłyskiwać i przymykać przesłone często, żeby cokolwiek było ostre.

Ponadto, przy makro z małą matrycą mniejsza skala odwzorowania jest zadowalająca.

Fakt, masz racje - moj kieszonkowy Sony V-1 wlasnie sie tak zachowuje.

Raff
23-03-2006, 14:25
Moze i stac, ale jak mam wydac 6k wiecej i nie poczuc roznicy to po co? tylko po to by sie chwalic napisem 5D na korpusie zamiast 30D - nie lubię tak.

Myślę, że różnicę będzie widać (tzn. zobaczyłbyś) na zdjęciach. A czy jest ona warta 6k. Ja to rozpatruję w aspekcie finansowym, stać mnie - warto!, nie stać - szkoda! :mrgreen:

gwozdzt
23-03-2006, 14:25
myle sie twierdzac, że czym wieksza matryca tym lepiej?
nie, mylisz sie twierdzac ze czym wiecej pikseli tym lepiej



myle sie twierdzac, że czym wieksza matryca tym lepiej?
Tak, gdyż dużo zależy do czego. Do makro np. dobre są małe matryce. Do szybkostrzelnych zdjęć też.

Koledzy zdecydujcie proszę, czy rozmawiacie o rozmiarach matrycy czy o jej rozdzielczosci?

Tomasz Golinski
23-03-2006, 14:26
Koledzy zdecydujcie proszę, czy rozmawiacie o rozmiarach matrycy czy o jej rozdzielczosci?
O jednym i o drugim. Napisałem posty o każdym z tych aspektów.

acidjazz
23-03-2006, 14:30
Myślę, że różnicę będzie widać (tzn. zobaczyłbyś) na zdjęciach. A czy jest ona warta 6k. Ja to rozpatruję w aspekcie finansowym, stać mnie - warto!, nie stać - szkoda! :mrgreen:

Pytanie ostanie i zarazem wyjsciowe - warto dac 6k wiecej czy nie? Wiem, ze zawodowcy powiedzieli by, ze tak.

gwozdzt
23-03-2006, 14:36
CZemu uwazasz, ze 17-40 bedzie slaby z 5? Z moim poczciwym EOS 3 jest bardzo dobrze
http://groups.google.com/group/pl.rec.foto.cyfrowa/msg/a469f8de20e77895?

Jac
23-03-2006, 14:44
Pytanie ostanie i zarazem wyjsciowe - warto dac 6k wiecej czy nie? Wiem, ze zawodowcy powiedzieli by, ze tak.

Sam musisz zdecydowac na czym ci zalezy, dla kazdego z nas 6k ma inna wartosc dla jednego bedzie to pol roku zbierania inny odlozy to w miesiac ;-) wiec to ty podejmij decyzje

Il fuoco
23-03-2006, 14:50
jak masz kasę na dobre szkła oprócz drogiej puszki to bierz 5D.
a jak masz kasę na dobre szkła a zostanie Ci na 30D a nie na 5D to bierz 30D i dobre szkła. Najprościej jak się da. Bo zapłaczesz robiąc zdjęcia 5D z KITem czy coś w tym stylu;)

acidjazz
23-03-2006, 14:52
http://groups.google.com/group/pl.rec.foto.cyfrowa/msg/a469f8de20e77895?

A to co innego. W poprzednim poscie napisales ze będą wychodzic slabosci 17-40 ( w domysle samego obiektywu) a nie kompletu z 5D. Tu sie zgodze, ale chce zauwazyc, ze moim skromnym zdaniem 17-40 jest znakomitym obiektywem.

Il fuoco
23-03-2006, 14:55
ale 17 mm na FF to jednak b.szeroko i do tego f4 to już nie tak pięknie jak na cropie.

Jac
23-03-2006, 15:00
ale 17 mm na FF to jednak b.szeroko i do tego f4 to już nie tak pięknie jak na cropie.
nie wiem czy zauwazyles ale acidjazz tylko na FF robil do tej pory...

Il fuoco
23-03-2006, 15:15
Dzięki za info;)
Jakby miał robić 5D plus 17-40 to ja osobiście wysiadam.

Pikczer
23-03-2006, 15:18
Dzięki za info;)
Jakby miał robić 5D plus 17-40 to ja osobiście wysiadam.

A czemu wysiadasz, jesli wolno spytac?

Raff
23-03-2006, 15:19
Pytanie ostanie i zarazem wyjsciowe - warto dac 6k wiecej czy nie? Wiem, ze zawodowcy powiedzieli by, ze tak.

Jeśli pytasz - odpowiadam :D Moim zdaniem w Twoim przypadku nie warto! Będziesz miał co prawda przesiadkę z FF analog na cropa digital. EDIT: Oczywiście większa głębia ostrości może przeszkadzać w portrecie ale przyda się w makro. Szkła masz fajne, więc 30D myślę będzie dobrym wyborem :)

Raff
23-03-2006, 15:20
Dzięki za info;)
Jakby miał robić 5D plus 17-40 to ja osobiście wysiadam.

A ja na ten przykład chętnie bym kupił 10-20 do cropa :D

acidjazz
23-03-2006, 15:22
A czemu wysiadasz, jesli wolno spytac?

Ja tez sie dolaczam do pytania - czemu wysiadasz.

5 lat foce tym szklem z EOS 3 i bardzo mi to pasuje

acidjazz
23-03-2006, 15:26
Jeśli pytasz - odpowiadam :D Moim zdaniem w Twoim przypadku nie warto! Będziesz miał co prawda przesiadkę z FF analog na cropa digital. Ale to co np. w makro przeszkadza w portrecie jest mile widziane. Szkła masz fajne, więc 30D myślę będzie dobrym wyborem :)

A jak ma sie sprawa z oslawionymi aberacjami czyli filoetowymi otoczkami? Wyczytalem, ze sie pojawiaja jak sie uzywa cropa ze szklami "zwyklymi"

Raff
23-03-2006, 15:32
A jak ma sie sprawa z oslawionymi aberacjami czyli filoetowymi otoczkami? Wyczytalem, ze sie pojawiaja jak sie uzywa cropa ze szklami "zwyklymi"

To głównie sprawa jakości szkła. Z moich obserwacji kit analogowy 28-80 w porównaniu do kita digital 18-55 ma o wiele większą aberację chromatyczną w cyfrze. Ale wynika to raczej z faktu, że matryca jest bardziej wymagająca niż film a nie jej wielkości.

acidjazz
23-03-2006, 15:40
To głównie sprawa jakości szkła. Z moich obserwacji kit analogowy 28-80 w porównaniu do kita digital 18-55 ma o wiele większą aberację chromatyczną w cyfrze. Ale wynika to raczej z faktu, że matryca jest bardziej wymagająca niż film a nie jej wielkości.

Gdzies wyczytalem, ze to bardziej problem w budowie obiektywu niz jakosci szkla - dedykowane do cyfrowek maja dodatkowe powloki (ale nie wiem jakie) oraz ciut inna budowe

gwozdzt
23-03-2006, 15:52
Gdzies wyczytalem, ze obiektywu dedykowane do cyfrowek maja dodatkowe powloki (ale nie wiem jakie)
Antyrefleksyjne albo bardziej po polsku: przeciwodblaskowe.
Matryca odbija więcej światła niz klisza i stąd te powłoki.

MMM
23-03-2006, 15:59
Gdybym teraz kupował, to pewnie bym brał 20d lub mało chodzone 300d, ze względu na parę wad 350d.
A jakie to wady ma 350D w stosunku do 300D? Poza rozmiarem puszki (sprawa bardzo subiektywna) to 350D jest lepszy, szybszy, AI Servo, większa matryca (8MP), niższe szumy, E-TTL II...
No ale może ja się nie znam, powiedz mi w czym 300D lepszy?

kami74
23-03-2006, 16:04
Pewnie Tomkowi chodzi m.in o wybierak który w 350d jest skrótem do menu a w 300D bezposrednio realizuje funkcje przypisane do klawiszy.

Tomasz Golinski
23-03-2006, 16:06
Pewnie Tomkowi chodzi m.in o wybierak który w 350d jest skrótem do menu a w 300D bezposrednio realizuje funkcje przypisane do klawiszy.
Aha, i kiepsko rozwiązany mirror lockup.

MMM
23-03-2006, 16:08
Aha, i kiepsko rozwiązany mirror lockup.
I to są te nieakceptowalne wady?

Raff
23-03-2006, 16:10
Antyrefleksyjne albo bardziej po polsku: przeciwodblaskowe.
Matryca odbija więcej światła niz klisza i stąd te powłoki.

Si, jakość powłok, wykreśliłem to z posta (niepotrzebnie). Jakość powłok zalicza się też do jakości szkła :mrgreen:

Pikczer
23-03-2006, 16:12
Aha, i kiepsko rozwiązany mirror lockup.

Tak wogole, to 350D jest pomylka albo chwytem marketingowym :confused: bo przeciez 300D jest super.
Jeszcze jako wade dodalbym kolor czarny :neutral:
Bzdury i to jeszcze nie na temat 8)

Raff
23-03-2006, 16:12
I to są te nieakceptowalne wady? (300D vs 350D przyp. Raff)

Myślę, że "pokrętło no menu" i MLU to sprawy marginalne. Nawet bardziej niż rozmiar puszki. No, przynajmniej dla mnie. A mam oba 300D i 350D :D

acidjazz
23-03-2006, 16:13
Si, jakość powłok, wykreśliłem to z posta (niepotrzebnie). Jakość powłok zalicza się też do jakości szkła :mrgreen:

Oj tu bym polemizowal - rzecz bardzo wzgledna. Bo jezeli np crop z EF-S jest lepszy pod wzgledem aberacji, z dajmy na to 24-70/2.8 L (nie wiem, nie sprawdzalem) czy to oznacza, ze EF-S jest lepszy od tej L-ki?

Raff
23-03-2006, 16:19
Oj tu bym polemizowal - rzecz bardzo wzgledna. Bo jezeli np crop z EF-S jest lepszy pod wzgledem aberacji, z dajmy na to 24-70/2.8 L (nie wiem, nie sprawdzalem) czy to oznacza, ze EF-S jest lepszy od tej L-ki?

No niby, że tak ;) Ale abberacja to dość upierdliwa wada. Zależy czego od szkła się wymaga. Zazwyczaj dobre szkła np. Lki mają małą aberrację i dobre powłoki radząc sobie ze specyfika cyfry, o której konstruktorzy obiektywów wiedzieli zanim my wszyscy mieliścmy cropy i FF :mrgreen:

Postawmy sprawę inaczej. Jakość szkła należy rozpatrywać pod względem zastosowania. Czyli tak z grubsza - jak kupisz cyfrę, czytasz jak to szkło z cyfrą śmiga :razz:

Paweł Grabowski
23-03-2006, 18:43
Witam!
Testowalem 5D z 17-40 i zadnych niepozytywnych zjawisk nie zauwazylem. ostry od pelnej dziury, same tylko rogi byly poprosu zamazane ale tak w trojkacie po okolo 100 pikseli, byla takze mala winieta ale na analogu tez jest zauwazalna. Nie wem czy to wada ale to bylo na 17mm i f4. Szeroko i to bardzo. Na innych ogniskowych bylo super juz od f4.

Co do 28-135IS to niestety pelna porazka (mydlo i winieta), a na analogu ten obiektyw dziala mi super. To podobno nazywa sie telecentrycznosc :-).

Ja zbieram na 5D a na raty biore 24-105 za namowa Viteza i problem bedzie zglowy ;-).

Pozdrawiam
Paweł

snowboarder
23-03-2006, 20:49
Z obiektywów mam: 28-135 IS, 135/2 L, 17-40/4 L i 50/1.4 - czy one by dobrze grały z 30D?


Zdecydowanie z twoim 135 f2L zauwazysz roznice. 5D z tym szklem
jest po prostu super.
Moja rada to kupic 5D, sprzedac wszystkie szkla jakie masz poza 135 f2L
i dokupic za to 35 f1.4L. Wyjdzie ci mniej wiecej dokladnie tyle samo $.
Zestaw 5D + 35L + 135L jest nie z tej ziemi. Po to stworzono 5D,
zeby je uzywac z tymi dwoma szklami.
Druga opcja, to zamiast 35L kupic 24-70L. Nadal swietnie, choc nie
tak magicznie, jak 35L. :-)

gwozdzt
23-03-2006, 21:10
Moja rada to kupic 5D, sprzedac wszystkie szkla jakie masz poza 135 f2Li dokupic za to 35 f1.4L. Wyjdzie ci mniej wiecej dokladnie tyle samo $. Zestaw 5D + 35L + 135L jest nie z tej ziemi.
Pięknie. A potem zbierać na 24L i 85L.
I na koniec 24-105L na spacer.
Do tego jeszcze mieć umiejętności, aby w pełni wykorzystać zalety i możliwości takiego zestawu.
Dla mnie niestety zarówno taki sprzęt, jak i umiejętnosci pozostają na razie w sferze marzeń :-(

snowboarder
23-03-2006, 21:37
Przeciez OP chce kupic nowy aparat i waha sie miedzy 5D a 30D.
A koszt 35L to dokladnie tyle ile dostanie za pozostale szkla, ktore
sprzeda. Wiec dodatkowych kosztow tu nie ma, a skok jakosci
jest ogromny. A umiejetnosci? Napewno latwiej jest zrobic dobre zdjecie
5D z 35L niz czyms gorszym ;-)

gwozdzt
23-03-2006, 21:45
Przeciez OP chce kupic nowy aparat i waha sie miedzy 5D a 30D.
A koszt 35L to dokladnie tyle ile dostanie za pozostale szkla, ktore
sprzeda. Wiec dodatkowych kosztow tu nie ma, a skok jakosci
jest ogromny. A umiejetnosci? Napewno latwiej jest zrobic dobre zdjecie
5D z 35L niz czyms gorszym ;-)
Nie wiem, jakichś emotikonków zabrakło u mnie czy co coś...
Przecież ja nie mam najmniejszych zastrzeżeń co do Twojej propozycji, a wrecz przeciwnie - bardzo mi się podoba. Uzupełniłem tylko w oparciu o preferencje pytającego podane w #7 poście:
24L - krajobraz,
85L - portret.
Ot, tyle. Bez żadnych podtekstów.

Jac
23-03-2006, 21:51
w sumie rady snowbordera sa bardzo dobre, tylko ze jest jedno ale, ale dla odwaznych ;-), tzn nie kazdy bedzie chcial zrezygnowac z zoomow... i ja to rozumiem aczkoliwek sklanial bym sie do 5D+35+135... to jest zestaw marzen jesli chodzi o jakosc u canona!

Cichy
23-03-2006, 21:54
Pytanie w temacie do Snowboardera : któe ze swoich szkieł będę musiał sprzedać po kupnie 5d ? :-)

Chodzi mi głównie o 100 2.0 i 28-75 czy będą sobie radziły z telecentrycznością czy pomyśleć o Lkach..

snowboarder
23-03-2006, 22:09
Chodzi mi głównie o 100 2.0 i 28-75 czy będą sobie radziły z telecentrycznością czy pomyśleć o Lkach..

Nie mam pojecia, zadnego z nich nie uzywalem...
Co do zoomow, 35 na FF to naprawde fajna szerokosc.
Moim zdaniem pokrywa sredni zakres wystraczajaco (poza super
szerokim katem), a ewentualne braki zakresu bije jakoscia.
A jako ciekawostke jesli chodzi o super szeroko, trafil mi
wlasnie do rak piekny nowy egzemplarz 14L, postaram sie
zrobic jakies testy w ten weekend i cos pokaze...

Jac
23-03-2006, 22:31
A jako ciekawostke jesli chodzi o super szeroko, trafil mi
wlasnie do rak piekny nowy egzemplarz 14L, postaram sie
zrobic jakies testy w ten weekend i cos pokaze...
a mozna zrobic lekkie zamowienie na architektre niekonicznie sakralna ;-)

snowboarder
23-03-2006, 22:34
Wlasnie sie zastanawiam, co mozna tym szklem robic :-)
Masz na mysli wnetrza, czy w ogole architekture?
Kolega nim robil cos w tym tygodniu i twierdzi, ze super,
choc to bylo na 20D. Podobno linie proste sa proste...

acidjazz
23-03-2006, 22:40
w sumie rady snowbordera sa bardzo dobre, tylko ze jest jedno ale, ale dla odwaznych ;-), tzn nie kazdy bedzie chcial zrezygnowac z zoomow... i ja to rozumiem aczkoliwek sklanial bym sie do 5D+35+135... to jest zestaw marzen jesli chodzi o jakosc u canona!


Spoko, ja jesterem starej daty :mrgreen:

Moją pierwszą lustrzanką był Zenit E ze szkłem 50 i szkło o tej ogniskowej jest dla mnie podstawą

Jac
23-03-2006, 22:43
Wlasnie sie zastanawiam, co mozna tym szklem robic :-)
Masz na mysli wnetrza, czy w ogole architekture?
Kolega nim robil cos w tym tygodniu i twierdzi, ze super,
choc to bylo na 20D. Podobno linie proste sa proste...
Z poczatku myslalem wlasnie o wnetrzach w kosciolach albo halach tam gdzie jest kilka metrow do sufitu, jak to bedzie przerysowane ta perspektywa, ale z zewnatrz mysle ze tez mozna cos ciekawego tym upolowac, Poprostu nie wiem jak to widac przez 14mm na FF i strasznie jestem ciekawy wlasnie jak te "linie proste" powychodza...

Pikczer
23-03-2006, 23:11
Z poczatku myslalem wlasnie o wnetrzach w kosciolach albo halach tam gdzie jest kilka metrow do sufitu, jak to bedzie przerysowane ta perspektywa, ale z zewnatrz mysle ze tez mozna cos ciekawego tym upolowac, Poprostu nie wiem jak to widac przez 14mm na FF i strasznie jestem ciekawy wlasnie jak te "linie proste" powychodza...

Przepraszam, ze sie wtrace, ale moderatorzy chyba spia.
Panie JAC - takie rzeczy, to chyba na PM a nie offtopa robic, nie prawda? 8) ;)

Paweł Grabowski
23-03-2006, 23:18
Pikczer: nie przesadzaj, kazda informacja na temat pracy 5D z roznymi obiektywami jest cenna, a ze dyskusja akurat w tym watku no coz, faktem jest ze jest watek o 5D i 35L i tam byc moze byloby lepiej ale mimo wszystko prosze o rozwage. Naklanianie uczestnikow forum do rozmow na "prywatnych wiadomosciach" jest zaprzeczeniem idei forum. Mnie interesuje kazda informacja o 5D i chetnie to czytam. Moderatorze jezeli juz trzeba to przeniesmy te kilka postow do watku o 5D i 35L.

No niby są emotikonki ale jakos wolalem sprostowac :-)
Pozdrawiam
Paweł

Vitez
24-03-2006, 14:15
Przepraszam, ze sie wtrace, ale moderatorzy chyba spia.


No wlasnie - nie przesadzaj. Jest pewna roznica miedzy delikatnym offtopem ale nadal w temacie bo o 5D niz jakby nagle o pannach czy mercedesach zaczeli gadac.
Interwencja jest potrzebna tylko w ostrych przypadkach offtopa, zeby pozniej nie bylo pyskowek w stylu : "Aaaa tu jest cenzura! Jak smiecie ruszac moje posty wy KOMUNISCI" ;)