Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Lustrzanka na wyprawę do Afryki

Bartek
18-03-2014, 11:06
Witam;
To mój pierwszy post , przepraszam za ewentualne błedy.

Wybieram się latem na wyprawę do Afryki Centralnej, oczywiście z aparatem. Mam obecnie dwa obiektywy EFS 15-85 i EF 100-400 . Do tego aparat 600d .Jestem i pozostanę fotografem amatorem. Myślę o zmianie aparatu na lepszy , rozważam 70d lub 6d , Proszę o radę , który wybrać:

-za 70 D przemawia: cena i fakt , że pasują moje obiektywy
-6d to jednak "mityczna" pełna klatka (lepsza jakość ?) lecz wyższa cena i konieczność wymiany podstawowego obiektywu.

Proszę o radę , co robić. A może zostać przy 600d ?

becekpl
18-03-2014, 11:24
Afryka to dzika zwierzyna,dzika zwierzyna to zoom, zoom to crop
zatem stawiałbym na 70d,a raczej na 7d

cobalt
18-03-2014, 11:31
Witam;
To mój pierwszy post , przepraszam za ewentualne błedy.

Wybieram się latem na wyprawę do Afryki Centralnej, oczywiście z aparatem. Mam obecnie dwa obiektywy EFS 15-85 i EF 100-400 . Do tego aparat 600d .Jestem i pozostanę fotografem amatorem. Myślę o zmianie aparatu na lepszy , rozważam 70d lub 6d , Proszę o radę , który wybrać:

-za 70 D przemawia: cena i fakt , że pasują moje obiektywy
-6d to jednak "mityczna" pełna klatka (lepsza jakość ?) lecz wyższa cena i konieczność wymiany podstawowego obiektywu.

Proszę o radę , co robić. A może zostać przy 600d ?
Taniej będzie jak kupisz 70D, bo 6D wiąże się z dokupieniem jakiegoś zooma - np Tamron 24-70/2,8 VC USD - to jakieś 3 800zł. Czyli tyle co body 70D. Znam ten ból - sam właśnie rodzę :). Mam ten sam dylemat.
Na wyprawę do Afryki pucha uszczelniona pewnie byłaby wskazana. Wtedy 7D będzie OK. Wojenek typu 7D vs 70D już kilka było na forach :). 7D dobre, szybkie, reporterskie body, ale 70D ma plus w postaci ostrzenia na matrycy w LV.

dr11
18-03-2014, 11:42
Byłem z 40D. Szkła w kolejności najczęściej używanych 100-400, 10-22, coś do portretu pod palmą ;) Szczelność wystarczająca.