PDA

Zobacz pełną wersję : Pierwszy plan ostry, reszta rozmazana - jak?



burn
22-06-2013, 14:06
Witam ,
Mam pytanie odnośnie zdjęć gdzie wszystko jest rozmazane a np. tańcząca para na weselu jest ostra. Jak osiągnąć taki efekt?

Ostatnio natknąłem się na taką fotografie weselną gdzie zdjęcie wyglądało genialnie ponieważ wszystko było poruszone i rozmyte a para w środku kadru ostra (mimo, że też zostawiała smugi światła).
Widziałem także parametry tego foto. Było robione na F 5.6, ISO 640, czas 1/8. (canon 5d mkII) bez lampy. Próbowałem zrobić to samo ale niestety efekt nawet nie był zbliżony.

Może macie jakis pomysł co zrobić żeby zdjęcie wyszło ok ?

pozdrawiam

p0m
22-06-2013, 15:13
Witam ,
Mam pytanie odnośnie zdjęć gdzie wszystko jest rozmazane a np. tańcząca para na weselu jest ostra. Jak osiągnąć taki efekt?



może to po prostu mała GO?

na zdjęciach z długim czasem naświetlania, ruch zamraża się błyskiem lampy...

pokaż przykład foty, na której jest efekt o który Ci chodzi, bo tak na sucho można sobie gdybać

Adam71
22-06-2013, 15:48
Poruszone tło a rozmyte to zupełnie 2 inne rzeczy. Daj sampla .... Ale generalnie FF + odpowiednie szkło da taki efekt.

poszukiwacz2006
22-06-2013, 16:27
Z tym 'bez lampy" to bym polemizował. Mogła być tylko nie na sankach, i na jakimś wyzwalaczu .
Poruszenie tłą często jest zamierzone przy tego typu fotografii, o której pisze autor wątku. Może ono być jednocześnie rozmyte.
Jednak bez zdjęcia nic więcej chyba nie powiemy.
Pozdrawiam

elmalier
22-06-2013, 17:27
poczytaj o błysku na drugą lamelkę/drugą kurtynę, tudzież o panoramowaniu.

jaco
22-06-2013, 17:52
poczytaj o błysku na drugą lamelkę/drugą kurtynę, tudzież o panoramowaniu.

Panoramowanie na weselu podczas tańca?:eek: Oj chyba nie. Para na 99% została "zamrożona" błyskiem z lampy, ale dla 100% pewności pokaz zdjęcie/ podaj link o którym mówisz

Wysłane z Sony Xperia S

p0m
22-06-2013, 19:13
Ale generalnie FF + odpowiednie szkło da taki efekt.

aha. czyli cropem nie zrobię takiego zdjęcia:> czyli ani nie poruszę, ani nie rozmyję tła:> ani też nie zamrożę ruchu lampą podpiętą do cropa?

mk
22-06-2013, 19:58
aha. czyli cropem nie zrobię takiego zdjęcia:> czyli ani nie poruszę, ani nie rozmyję tła:> ani też nie zamrożę ruchu lampą podpiętą do cropa?

Dasz radę... Praktycznie każdym lustrem zrobisz ten "efekt"... Najlepiej to po prostu robić na szerokim kącie ; ) jak masz kita 18 to wbij sobie lampę, lampa w górę, włącz błysk na 2 kurtynę 1/4 sekundy iso 100 f 5.6 i próbuj...

dj_tomek
22-06-2013, 20:02
Marcinstanczak
Odpowiedź p0m'a była ironiczna.

mk
22-06-2013, 20:08
Marcinstanczak
Odpowiedź p0m'a była ironiczna.

Jakoś tego nie czuję po prostu, jeśli to ma być forum to pomagajmy a nie szydźmy z innych, nie ironizujmy bo jakiś totalny amator to przeczyta i stwierdzi, że musi kupić 5dmk3 + 16-35 2.8 by w ogóle coś zrobić, nie mówiąc już o 50 1.2 i 85 1.2, cóż do tego zestawu 135 2.0 też by się przydało, ale kurcze 300 też by się przydała... ; )

p0m
22-06-2013, 21:26
marcinstanczak przeczytaj proszę jeszcze raz ten wątek;) to nie była ironia względem tytułowego zapytania, lecz jednej z odpowiedzi, która jawnie sugerowała to, co właśnie napisałeś:


że musi kupić 5dmk3 + 16-35 2.8 by w ogóle coś zrobić, nie mówiąc już o 50 1.2 i 85 1.2, cóż do tego zestawu 135 2.0 też by się przydało, ale kurcze 300 też by się przydała... ; )

burn
23-06-2013, 00:20
natknalem sie na to zdjecie w necie


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://i1305.photobucket.com/albums/s560/burn1989/0915_zps3dda64b1.jpg)

dane exif takie jak pisałem w poprzednim poscie. lampa teoretycznie did not fire. Czy mozliwe jest jednak ze fotograf trzymal lampe w reku i poszedł blysk z wyzwalacza radiowego?

Kuba1
23-06-2013, 00:26
natknalem sie na to zdjecie w necie

http://fotoo.pl//out.php?i=563252_0915.jpgNo to to jest mrożone lampą. Koledzy już wcześniej pisali. Tu konkretnie jest jeszcze poruszenie aparatu - to się sprawdza w tej technice. Kluczowe jest dobranie parametrów na światło zastane (niedoświetlenie) i mocy lampy (ew. TTL). Dobre opanowanie tej techniki nie jest wbrew pozorom najprostsze, ale trening czyni mistrza.

burn
23-06-2013, 00:49
a ustawienia lampy? blysk na druga kurtyne? palnik na wprost czy blysk odbity od sufitu? czemu lampa nie byla wtedy na sankach?
tryb manulany czy moze bulb?

p0m
23-06-2013, 01:07
jak dla mnie nie była na sankach, a powyżej (pewnie trzymana w dłoni, bądź na specjalnym uchwycie). palnik na wprost, co widać po ostrych cieniach za dj. ustawienia nie wiem, ja zdaję się na automatykę w takich sytuacjach. a czemu lampa nie była na sankach? powinieneś sam sobie odpowiedzieć na pytanie. ja powiem tylko jedną, najważniejszą rzecz - lampa odsunięta od osi obiektyw-przedmiot, zawsze da lepsze oświetlenie (nawet jeśli jest ono ostre).

imho nie ma idealnych ustawień co do naświetlania i ustawień lampy przy tego typu fotkach. możesz odbijać, trzymać lampę na sankach, nie doświetlać zastane, naświetlać prawidłowo, wydłużać czas, kręcić aparatem, kręcić zoomem. wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć i oczywiście od praktyki:)

dam Ci klasyczną i moim zdaniem najbardziej trafną poradę - najlepszą wykładnią na Twoje pytania jest dobra książka o strobingu. przejdź się do empiku i wybierz taką, która tematycznie Tobie odpowiada:)

burn
23-06-2013, 10:26
dziękuje za wszystkie odpowiedzi :)

pozdrawiam