Zobacz pełną wersję : Pierwszy plan ostry, reszta rozmazana - jak?
Witam ,
Mam pytanie odnośnie zdjęć gdzie wszystko jest rozmazane a np. tańcząca para na weselu jest ostra. Jak osiągnąć taki efekt?
Ostatnio natknąłem się na taką fotografie weselną gdzie zdjęcie wyglądało genialnie ponieważ wszystko było poruszone i rozmyte a para w środku kadru ostra (mimo, że też zostawiała smugi światła).
Widziałem także parametry tego foto. Było robione na F 5.6, ISO 640, czas 1/8. (canon 5d mkII) bez lampy. Próbowałem zrobić to samo ale niestety efekt nawet nie był zbliżony.
Może macie jakis pomysł co zrobić żeby zdjęcie wyszło ok ?
pozdrawiam
Witam ,
Mam pytanie odnośnie zdjęć gdzie wszystko jest rozmazane a np. tańcząca para na weselu jest ostra. Jak osiągnąć taki efekt?
może to po prostu mała GO?
na zdjęciach z długim czasem naświetlania, ruch zamraża się błyskiem lampy...
pokaż przykład foty, na której jest efekt o który Ci chodzi, bo tak na sucho można sobie gdybać
Poruszone tło a rozmyte to zupełnie 2 inne rzeczy. Daj sampla .... Ale generalnie FF + odpowiednie szkło da taki efekt.
poszukiwacz2006
22-06-2013, 16:27
Z tym 'bez lampy" to bym polemizował. Mogła być tylko nie na sankach, i na jakimś wyzwalaczu .
Poruszenie tłą często jest zamierzone przy tego typu fotografii, o której pisze autor wątku. Może ono być jednocześnie rozmyte.
Jednak bez zdjęcia nic więcej chyba nie powiemy.
Pozdrawiam
elmalier
22-06-2013, 17:27
poczytaj o błysku na drugą lamelkę/drugą kurtynę, tudzież o panoramowaniu.
poczytaj o błysku na drugą lamelkę/drugą kurtynę, tudzież o panoramowaniu.
Panoramowanie na weselu podczas tańca?:eek: Oj chyba nie. Para na 99% została "zamrożona" błyskiem z lampy, ale dla 100% pewności pokaz zdjęcie/ podaj link o którym mówisz
Wysłane z Sony Xperia S
Ale generalnie FF + odpowiednie szkło da taki efekt.
aha. czyli cropem nie zrobię takiego zdjęcia:> czyli ani nie poruszę, ani nie rozmyję tła:> ani też nie zamrożę ruchu lampą podpiętą do cropa?
aha. czyli cropem nie zrobię takiego zdjęcia:> czyli ani nie poruszę, ani nie rozmyję tła:> ani też nie zamrożę ruchu lampą podpiętą do cropa?
Dasz radę... Praktycznie każdym lustrem zrobisz ten "efekt"... Najlepiej to po prostu robić na szerokim kącie ; ) jak masz kita 18 to wbij sobie lampę, lampa w górę, włącz błysk na 2 kurtynę 1/4 sekundy iso 100 f 5.6 i próbuj...
dj_tomek
22-06-2013, 20:02
Marcinstanczak
Odpowiedź p0m'a była ironiczna.
Marcinstanczak
Odpowiedź p0m'a była ironiczna.
Jakoś tego nie czuję po prostu, jeśli to ma być forum to pomagajmy a nie szydźmy z innych, nie ironizujmy bo jakiś totalny amator to przeczyta i stwierdzi, że musi kupić 5dmk3 + 16-35 2.8 by w ogóle coś zrobić, nie mówiąc już o 50 1.2 i 85 1.2, cóż do tego zestawu 135 2.0 też by się przydało, ale kurcze 300 też by się przydała... ; )
marcinstanczak przeczytaj proszę jeszcze raz ten wątek;) to nie była ironia względem tytułowego zapytania, lecz jednej z odpowiedzi, która jawnie sugerowała to, co właśnie napisałeś:
że musi kupić 5dmk3 + 16-35 2.8 by w ogóle coś zrobić, nie mówiąc już o 50 1.2 i 85 1.2, cóż do tego zestawu 135 2.0 też by się przydało, ale kurcze 300 też by się przydała... ; )
natknalem sie na to zdjecie w necie
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://i1305.photobucket.com/albums/s560/burn1989/0915_zps3dda64b1.jpg)
dane exif takie jak pisałem w poprzednim poscie. lampa teoretycznie did not fire. Czy mozliwe jest jednak ze fotograf trzymal lampe w reku i poszedł blysk z wyzwalacza radiowego?
natknalem sie na to zdjecie w necie
http://fotoo.pl//out.php?i=563252_0915.jpgNo to to jest mrożone lampą. Koledzy już wcześniej pisali. Tu konkretnie jest jeszcze poruszenie aparatu - to się sprawdza w tej technice. Kluczowe jest dobranie parametrów na światło zastane (niedoświetlenie) i mocy lampy (ew. TTL). Dobre opanowanie tej techniki nie jest wbrew pozorom najprostsze, ale trening czyni mistrza.
a ustawienia lampy? blysk na druga kurtyne? palnik na wprost czy blysk odbity od sufitu? czemu lampa nie byla wtedy na sankach?
tryb manulany czy moze bulb?
jak dla mnie nie była na sankach, a powyżej (pewnie trzymana w dłoni, bądź na specjalnym uchwycie). palnik na wprost, co widać po ostrych cieniach za dj. ustawienia nie wiem, ja zdaję się na automatykę w takich sytuacjach. a czemu lampa nie była na sankach? powinieneś sam sobie odpowiedzieć na pytanie. ja powiem tylko jedną, najważniejszą rzecz - lampa odsunięta od osi obiektyw-przedmiot, zawsze da lepsze oświetlenie (nawet jeśli jest ono ostre).
imho nie ma idealnych ustawień co do naświetlania i ustawień lampy przy tego typu fotkach. możesz odbijać, trzymać lampę na sankach, nie doświetlać zastane, naświetlać prawidłowo, wydłużać czas, kręcić aparatem, kręcić zoomem. wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć i oczywiście od praktyki:)
dam Ci klasyczną i moim zdaniem najbardziej trafną poradę - najlepszą wykładnią na Twoje pytania jest dobra książka o strobingu. przejdź się do empiku i wybierz taką, która tematycznie Tobie odpowiada:)
dziękuje za wszystkie odpowiedzi :)
pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.