Zobacz pełną wersję : Na co zamienić Canon 50D
Witam
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad wymianą mojego Canona 50D. Tak na prawdę niewiele mi w tej puszcze brakuje ale jednak nowości kuszą. Głównie brakuje mi światła w trudnych warunkach (przydałoby się lepsze ISO) takich jak fotografia żużla z trybun czy fotografia rodzinna w pomieszczeniach. Praktycznie nie używam flesza.
Rozważam pójście dwoma drogami tzn. pozostanie przy starej szklarni i wymiana samej puszki lub pójście w pełną klatkę. Dlatego rozważam zakup zarówno 650D/700D jak również 7D, 60D czy nawet 6D. Z jednej strony uszczelniony korpus i bardzo wygodne kółko znane mi z obecnej puszki oraz bezapelacyjnie najlepszy obrazek i ISO, GPS oraz bardzo duże koszty związane z zakupem samego body i nowej szklarni oraz pewnie w końcu lampy błyskowej z drugiej brak tych zalet ale również bardzo dobre ISO i obrazek ale mniejsza ergonomia pracy ale dużo mniejsze koszty.
Może ktoś stał niedawno przed podobnym wyborem i podsunie mi ciekawe spostrzeżenia wynikające ze swoich dylematów na ten temat? Co oznacza w opisie np. 6D "brak obsługi EF-S"? Obiektyw nie będzie w ogóle współpracował z puszką czy po prostu pojawi się winieta?
Mój zestaw obecny to:
Body: Canon 50D
Szklarnia: Tamron 17-50 mm f/2.8 + Canon 55-250mm IS + Canon 50 mm f/1.8 II + Canon EF 100 mm f/2,8 Macro + Tokina fisheye 10-17 f3.5-4.5 DX
Pamięć: 5 kart CF
Filtry: UV Hoya, polary Hoya i Marumi, połówka Marumi
Statyw: Velbon Sherpa 600
Dodatkowa bateria
masz mocowania EF-S i EF
według tego co wujek google mówi (pierwsze linki)
Mocowanie Canon EF-S - mocowanie obiektywów zaprojektowanych do lustrzanek cyfrowych z matrycą formatu APS-C będące zmodyfikowanym mocowaniem Canon EF. Mocowanie EF-S ma fizycznie te same rozmiary co mocowanie EF.
Litera „S” w nazwie „EF-S” oznacza „small image circle”[1] (małe pole obrazowe obiektywu). Nie wszystkie obiektywy z tym mocowanie używają systemu nazywanego „short back focus”[2] (tylna część obiektywu nie wchodzi głębiej do obudowy aparatu i bliżej komory lustra) i te z obiektywów mogą być używane w aparatach pełnoklatkowych ale z bardzo silnym winietowaniem.
następnie mamy link Obiektywy Canon. Oznaczenia obiektyww Canon. Gwint EF i EF-S rnica. (http://www.fotografia.kopernet.org/oznaczenia-obiektywy-canon.html) i wiemy wszystko o mocowaniu :-)
a pytanie ile kasy chcesz na to wydać oraz co dokładnie potrzebujesz?
7D jest fajnym aparatem z szybkim AF, ISO używalne do 800 potem już kaszanka się lekka robi, do żużla za nie duże pieniądze jak znalazł, rozważyć też możesz jakiegoś 1DmkIII bądź 5DmkIII
w przypadku 6D/650/700 to też są fajne aparaty ale z wolniejszym AF, mniejszą ilością pól AF, i więcej trzeba się namęczyć pstrykając żużel
jeżeli chcesz przyoszczędzić i zależy Ci na AF (żużel) 7D będzie fajną puszką, jak masz kasę 5DmkIII będzie jeszcze fajniejszą zabawką z FF, jak chcesz przyoszczędzić i kasę wpakować w obiektywy do żużla (np. 70-200 4 IS lub 2.8 IS) to pomyśl nad 650/700
a tu masz porównanie wszystkich puszek
Side by Side Comparison: Digital Photography Review (http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=canon_eos5dmkiii&products=canon_eos6d&products=canon_eos7d&products=canon_eos650d&products=canon_eos700d)
W tej chwili 50d nie zamieniłbym na żaden inny korpus Canona (powiedzmy, że APS-C, żeby nie bulwersować posiadaczy FF, choć to insza inszość ;) ).
P.S. Nie mam 50d ;)
Pytanie zasadnicze o kasę, ale IMHO w Twoim przypadku warto rozważyć przejście w pełną klatkę.
Kolejny crop z serii xxd lub nawet 7d IMHO zasadniczo nic nie zmieni, ale FF to już by było coś, z tym, że wtedy musiałbyś byś się pozbyć T17-50 i C 55-250.
dzidofon
02-04-2013, 09:45
Głównie brakuje mi światła w trudnych warunkach
Wymiana body nie doda Ci światła. Uważasz że jak pojawisz się w jakimś mejscu z nową puszką to nagle zrobi się tam jaśniej? ;-)
Czyli tak jak się domyślałem będzie jedynie winieta.
Żużel to taka najbardziej wymagająca dziedzina w której ma się od czasu do czasu sprawdzić ów aparat. Wtedy potrzebne mi używalne ISO 2500 i więcej. 50D powiedzmy, że jest na granicy "przyzwoitości" Większość fotek jednak robię krajobrazowych dlatego wtedy zdjęcia z niego mnie w zupełności zadowalają. Miłym dodatkiem byłoby móc od czasu do czasu coś nakręcić. Mój 50D po wgraniu ML ma taką funkcję ale bez dźwięku.
Budżet mam tak na prawdę bardzo płynny nawet ok 10kPLN ale wchodząc w pełną klatkę koszty szybko będą szybowały w górę. Jednak jestem w stanie je zaakceptować i zbierać stopniowo potrzebny mi sprzęt :)
Dzidofon to była swego rodzaju przenośnia - chodziło mi o aparat z dużym użytkowym ISO...
dzidofon
02-04-2013, 09:49
MZ sam przed sobą nie chcesz się przyznać, że kusi Cię nowa puszka :-). Skoro piszesz że "niewiele mi w tej puszcze brakuje ale jednak nowości kuszą" to pewnie mam rację... Oczywiście to wyłącznie Twoja sprawa, nic nam do tego :-). Ale zamiast inwestować w body nie lepiej w lepsze, jaśniejsze szkła? Przecież brakuje Ci światła...
Sam mam 50D i uważam, że akurat ta puszka ma naprawdę wysokie używalne ISO. Przy szkłach f2,8 można spokojnie robić dobre zdjęcia nawet w niespecjalnie jasnych miejscach.
Ja bym Ci zaś doradził, żeby w ogóle nie zmieniać tego 50d. Przecież to super puszka.
No to może zaproponujcie nowe szkło w takim razie które w tym momencie lepiej się sprawdzi niż mój C 55-250 który bywa za krótki...
Cichy może coś z Tamrona :)
dzidofon
02-04-2013, 09:54
No to może zaproponujcie nowe szkło w takim razie które w tym momencie lepiej się sprawdzi niż mój C 55-250 który bywa za krótki...
Żeby Ci coś doradzić musiałbyś najpierw zdecydować czego brak. Bo najpierw piszesz że światła, a teraz że obiektyw za krótki :-)
dzidofon i jednego i drugiego. Światła bo na długim końcu mam 5,6. Jak bym miał wyższe ISO to światła by starczało. Zmiana na 70-200 f4 nie da mi nic bo będzie jeszcze krótszy a światła niewiele więcej. 7-200 f 2,8 to znów inna półka cenowa...
bangi chyba jeszcze moja Tokina na kryje pełnej klatki...
Kwapiszon
02-04-2013, 10:03
niewiele mi w tej puszcze brakuje ale jednak nowości kuszą
Skoro tak, to sam odpowiedziałeś na pytanie. Kup najnowszą puszkę, jaka jest na rynku.
Według mnie jedyna słuszna wymiana 50D w Twoim przypadku, to zakup 6D lub 5DII. Zakup 60D czy 7D nie da lepszych rezultatów pod względem wykorzystania wyższych czułości, więc nie ma co tego rozważać.
Zakup FF pociągnie za sobą wyzbycie się szkieł EF-S i inwestycję w EF, to trochę kosztuje, ale korzyści są bardzo wymierne. Jak Cie na to stać, nawet się nie zastanawiaj. W użytecznym ISO różnica pomiędzy 50D i 5DII to jak przesiadka w samochodzie o 2 klasy wyżej, w przypadku 6D nawet o 3.
dzidofon
02-04-2013, 10:08
Zmiana na 70-200 f4 nie da mi nic bo będzie jeszcze krótszy a światła niewiele więcej
Jeśli 2x więcej światła to niewiele Twoim zdaniem to fakt, nie warto zmieniać ;-)
--- Kolejny post ---
70-200 f 2,8 to znów inna półka cenowa
Obawiam się, że jeśli chcesz sprostać swoim wymaganiom to niestety będziesz musiał wejść na tę półkę cenową. Niezależnie czy zainwestujesz w szkła, czy w nowe body :-)
flankerp
02-04-2013, 10:14
Czyli tak jak się domyślałem będzie jedynie winieta.
Jezeli pobawisz sie pilnikiem to bedzie tylko winieta.. Generalnie nie dopasujesz obiektywu EF-S do mocowania EF. Odwrotnie tak, mozesz podpiac obiektyw EF do mocowania EF-S, zatem jak przejsdziesz na FF musisz zmienic szklarnie...
Zmień na FF. Ja tak zrobiłem, sprzedałem 50D i kupiłem 2xFF i jestem :D
Jezeli pobawisz sie pilnikiem to bedzie tylko winieta.. Generalnie nie dopasujesz obiektywu EF-S do mocowania EF. Odwrotnie tak, mozesz podpiac obiektyw EF do mocowania EF-S, zatem jak przejsdziesz na FF musisz zmienic szklarnie...
Oczywiście chodzi Ci o Canona 55-250 IS, bo w przypadku szkieł firm niezależnych będzie winieta ale podpiąć je będzie mógł.
Natomiast wymiana 50d na inną puszkę APS-C tak jak słusznie koledzy podpowiadają nie ma sensu. Jeśli wymiana body to tylko na FF.
To inaczej może się spytam. Powiedzmy kupuję 6D do tego jaki obiektyw do żużla, jaki standardowy zoom oraz fisheye byście polecili?
dzidofon z tym światłem dlatego tak napisałem, że z moim 50D zszedł bym do np ISO 2000 gdzie uzyskany obrazek nie będzie znacząco lepszy...
jellyeater
02-04-2013, 10:35
To inaczej może się spytam. Powiedzmy kupuję 6D do tego jaki obiektyw do żużla, jaki standardowy zoom oraz fisheye byście polecili?
Kup sobie piwo. Dużo piwa. :D Bo tak skaczesz z tematu na temat. A to puszka, a to szkło. A to do tańca, a to do różańca.
Do żużla to obiektyw ze światłem 2.8. Do 10k PLN masz 70-200 L II 2.8. :) Tyle, że masz krócej niż teraz. Za to światła dużo więcej.
Na cropie już lepszych czułości niż masz nie wyciągniesz.
Paru znajomych foci żużel w Gorzowie z 70-200 f/4is jak mają lipa miejscówkę dopinają konwerter 1,4x i dają radę (i już mamy prawie 5 koła wydane) jak masz drugie tyle możesz myśleć nad 2.8 + konwerter lub stałką 200 2.0, spotkałem raz "wariata" w lecie na zawodach konnych z C28-300 jak się chce to można, chłopak dawał radę (z 1Dmk3) a są i tacy co noszą C300/C400 z f4 z puszką C550D
także sam musisz trochę się zdecydować co chcesz (osobiście przesiadłbym się z 7D na 5DmkIII (i wymieniał obiektywy)
Witam,
sam kilka miesięcy miałem podobny dylemat - przesiadłem się na C 5D mkII. Sprzedałem 50D i część obiektywów - dokupiłem sobie coś do FF.
Plusy:
ISO używalne kilka klas wyżej (tutaj duży plus dla FF)
Filmy (ML jednak tego nie zastąpi)
Szerszy kąt łatwiej uzyskać (brak cropa) plus rozmycie tła, plus trochę lepszy obrazek (rzecz subiektywna zapewne).
Minusy
AF - nie ma o czym mówić - 50D naprawdę miało dobry AF w porównaniu do 5d II (róznica zachowania C85 1.8 - bardzo duża). Zapewne mark III by to rozwiązał - ale koszty jednak duże.
Krótsze ogniskowe (pod żużla to jest jednak minus) - musisz mieć konwertery/lepsze tele.
Czy zamieniłbym jeszcze raz? Pewnie tak ale to zależy od zastosowan. Do zuzla/sportu czy przyroby zastanowilbym sie nad zostawieniem 50 tki - naprawde udany produkt Canona.
Zamiana na inne cropy - szkoda kasy.
poszukiwacz2006
02-04-2013, 11:37
"Kto bogatemu zabroni?".... Jeżeli posiadasz fundusze, i brakuje ci światła, to nie wiem dlaczego się jeszcze zastanawiasz nad kupnem pełnej klatki? Nikt za Ciebie tej decyzji nie podejmie. Tylko będziesz musiał prócz body zakupić inne szkła, których wartość będzie raczej większa niż korpusu. Jeżeli zarabiasz na zdjęciach, inwestycja i tak się zwróci. A jak jesteś bogaty, to i tak nie robi to różnicy. A budżetowo? Zostaw cropa i kup sigmę 35 1.4. Otworzą się przed Tobą nowe możliwości. Pozdrawiam
Wymiana body nie doda Ci światła. Uważasz że jak pojawisz się w jakimś mejscu z nową puszką to nagle zrobi się tam jaśniej? ;-)
ależ oczywiście że da, z podobną jakością obrazka jakieś 2-3 ev z racji różnicy w iso między 50d a np 6D...
Oczywiście chodzi Ci o Canona 55-250 IS, bo w przypadku szkieł firm niezależnych będzie winieta ale podpiąć je będzie mógł.
Żaden z producentów niezależnych nie robi obiektywów z bagnetem EF-S. Nie mieszajcie w głowie pytającemu.
Bez brutalnej ingerencji pilnikiem nie podłączysz obiektywów EF-S do 6D. Obiektywy producentów niezależnych, produkowane do lustrzanek z małą matrycą podepniesz ale będzie winieta, co i tak na dobrą sprawę skutkuje tym, że obiektywy te należy sprzedać przechodząc na FF.
Żaden z producentów niezależnych nie robi obiektywów z bagnetem EF-S. Nie mieszajcie w głowie pytającemu.
Bez brutalnej ingerencji pilnikiem nie podłączysz obiektywów EF-S do 6D. Obiektywy producentów niezależnych, produkowane do lustrzanek z małą matrycą podepniesz ale będzie winieta, co i tak na dobrą sprawę skutkuje tym, że obiektywy te należy sprzedać przechodząc na FF.
Jak to nie podłączy, podłączy :mrgreen:
no faktycznie, przejście z jednego cropa do drugiego (vide z 50d na 7d) nic nie daje... nic a nic...
Zmieniłem 50D na 60D, dlaczego? Miałem walnięty egzemplarz 50D, w każdym szkle regulacja AF, np. 50 1.8 nie mogłem w ogóle ustawić... Aż 5 sztuk! Co mnie zniechęciło do tej puszki bardzo. Aktualnie mam 60D i AF idealnie trafia z każdym szkłem i zamieniłbym tylko na FF...
650D/700D sobie odpuść - lepiej kupić 600D. Ale to jest duży skok w tył! 7D - nie zauważysz dużej różnicy, chociaż dla mnie obrazek z 60D (a to ta sama matryca) wygląda lepiej niż z 50D. Jedyne sensowe przejście to FF, ale tutaj już nie poszalejesz z AF w np. 5D mkII :)
Podsumowując - zostaw 50D i kup sobie fajne szkiełka (do żużla) np. 70-200 2.8 L i będziesz bardzo szczęśliwy :)
Zmiana 50D na 60D a nawet na 7D nie ma większego sensu. Jeżeli już to jak koledzy niektórzy radzą przesiadka na 5DII, bo IMHO jest sens.
Zamieniłem 50D na 5D MKII i powiem tyle... za długo z tą decyzją zwlekałem :p
mario553
02-04-2013, 16:34
ja zamieniłem 50D na 5D markII i do szybkich sportowych ujęć 50D lepsze było. Reszta na korzyść 5DMKII
Po Waszych odpowiedziach już chyba wiem co zrobię. Wstrzymam się z zakupem nowego body i zacznę wymieniać moją szklarnię na przystosowaną pod FF. Jak już będę miał szkiełka zastanowię się nad dokupieniem lub wymianą body. W tej chwili z FF brał bym 6D. Nie zarabiam na fotografii przynajmniej na razie i wymiana sprzętu zaczynając od body mogłaby za bardzo od razu obciążyć moją kieszeń lub zablokować możliwość fotografowania jeśliby nie starczyło mi na szkła. Myślę, że w tym momencie będzie to optymalne rozwiązanie choć jeszcze wczoraj takiego nie brałem pod uwagę :) Na pierwszy ogień pójdzie wymiana Tamrona tylko nie wiem na co jeszcze... Pojawia się tutaj kolejny problem tzn. różne ogniskowe na FF i crop :)
Na pierwszy ogień pójdzie wymiana Tamrona tylko nie wiem na co jeszcze... Pojawia się tutaj kolejny problem tzn. różne ogniskowe na FF i crop :)
W takim razie jako pierwszy obiektyw polecam 17-40 f4. Może ciemniejszy, ale idealnie wpasuje się w Twoje szkła. Cena nie jest zbyt wygórowana, a szkło jak na L-kę przystało jest pancerne więc na pewno wytrzyma do zmiany body na FF.
Jak na początek jeśli myślisz poważnie o przejściu na FF, to 17-40/4L będzie dobrym wyborem.
jellyeater
02-04-2013, 21:08
Musisz wymieniać? A może poczekaj aż będziesz wiedział co i na co tak spontanicznie. :) Patient padawan. :) Na razie szkieł masz bardzo dużo i nie najgorszych. Rób zdjęcia. Naprawdę niektórzy to chyba powinni przekupkami zostać, a nie fotografami.
SkowronWro
03-04-2013, 07:55
kup 70-200 2.8 bez is i tc 1.4 jak bedzie za krótko zalezy od sytuacji wrzucasz tc. nowsze puszki nie dadza ci nic z iso bo 50d 1600 jest akceptowalne nawet 3200 nie jest jakies najgorsze.
Po Waszych odpowiedziach już chyba wiem co zrobię.
Dokładam się do zdania kolegów, że "Kto bogatemu zabroni" oraz że niestety niezbyt wiesz, czego potrzebujesz. Sorry, jestem na forum nowym userem, co nie znaczy, że pstrykam od miesiąca. Ja mając 450D i robiąc przez ponad 3 lata ponad 50k zdjęć wiedziałem, czego mi trzeba. Qpując 6D uzyskałem świetną jasność poprzez ISO. Teraz zdjęcia mogę robić w miejscach, o których kiedys nawet nie marzyłem. Choć wiem, że jasnych szkieł nadal mi brakuje. Ale kasę zbiera się powoli - u mnie przynajmniej. FF zawsze skróci Ci ogniskową o 1,6, więc będziesz miał jasniej, ale zdecydowanie krócej, co przy Twoim żyżlu może być problem nie do przejścia (lub do przejścia z obiektywem duuużo dłuższym i droższym, o którym koledzy pisali). Ale skoro możesz wydac i ponad 10kPln, więc coś sprzedając też coś doqpisz. POlecam dogadać się z kims na jedno popołudnie na testy. Wtedy łatwiej będzie podjąć decyzję. Pozdrawiam i powodzenia!
Tommeck to nie jest tak , że nie wiem czego potrzebuję. Też nie fotografuję od dziś. Też zaczynałem niecałe 5 lat temu od 450D. Powodem zmiany na 50D było za małe użyteczne ISO m.in. do żużla. Fotografuje go kilka razy do roku jak mi czasu starcza po przyjeździe do Polski. Idealna dla mnie byłaby 60D która byłaby kontynuacją 50D ale niestety nie jest. Crop jak mówisz jest mi w tym wypadku sprzymierzeńcem i o tym doskonale wiem. Mój obecny obiektyw czyli C55-250 jest nieraz trochę za krótki i tego się bardzo boję po przejściu na FF i ewentualnym zakupie 70-200+tc 1,4 a 70-300 duużo kosztuje... Pomimo tego, że mogę wydać na sprzęt nawet 10k PLN to przechodząc na FF nie jest kwotą wystarczającą a przecież jak dla amatora nie zarabiającego na swoim hobby przynajmniej na razie nie jest małą kwotą. Nie mam czasu śledzić forum na bieżąco więc zapytałem mając nadzieję, że któraś z nowości Canona w cropie mogłaby okazać się krokiem na przód co jednak wybito mi z głowy. Chcąc iść na przód w mojej fotograficznej przygodzie muszę wydać grube pieniądze i dlatego szukam może i trochę po omacku najbardziej optymalnego rozwiązania. Moi idealny zestaw znacznie przekracza mój budźet dlatego albo go ostro nagnę albo będę szedł półśrodkami co przeważnie okazuje się droższe w ogólnym rozrachunku... Następną opcją jest rezygnacja z żużla i pozostanie przy ulubionych krajobrazach do czego w sumie niezbędny mi nowy aparat nie jest... Dużo dylematów i za mało kasy do wydania ale chyba każdy tak ma :)
Tak poglądowo trochę moich zdjęć m.in. z żużla znajduje się pod adresem http://delphi-archiwum.home.pl/wachcio/galeria_cf/50D/index.php
Pod koniec lutego zmieniłem 40D na 6D - i powiem: dla mnie bomba. Wysokie iso jak na moje potrzeby jest bez zastrzeżeń - ustawiam Auto Iso i robię zdjęcia. W 40D jak było mało światła to albo wyciągałem lampę, albo dawałem sobie spokój ze zdjęciami. Co do zakupu 17-40/4L do 50D to całkiem dobry pomysł - używałem tego obiektywu chyba od 2002 roku z EOS5 (rewelacja), później stał się standardem do 40D - kolory, kontrast, praca pod światło - rewelacja. 6D kupiłem z 24-105/4L - jak na moje amatorskie potrzeby w zupełności wystarczy, nawet nie myślę o wymianie na 24-70/2.8L. Podpowiem Ci, że jeśli chciałbyś kupić 6D, to w zestawie z 24-105/4L był w dobrej cenie w MediaMarkt w lutym za 9999, później widziałem w okolicy 9900 chyba- nie wiem jak teraz. Do tego dorzucili mi plecak Canon - taki fajny mały, mieści mi się w nim 6D, 24-105, 17-40, i jeszcze 50 z osłoną weszła. No i możesz to sobie w razie potrzeby wziąć na raty 0% do 30 rat - jak powiesz, że nie chcesz ubezpieczenia to masz cenę / liczbę rat. Samo body już chyba nie ma specjalnie dobrej ceny w MM.
jellyeater
03-04-2013, 20:47
Kupi i 17-40 i FF na raz. Po co ma zmieniać coś o świetle 2.8 na coś gorszego? To szkło nie zniknie z rynku.
Możesz sobie dokupić jakieś używane 10-20 do kompletu. I będziesz miał szkło do widoków. Potem sprzedasz z resztą. :)
Przemek_PC
04-04-2013, 10:14
Kolega robi zuzel 5DII z 24-105L a kolezanka 450D z 70-200f4L i zadnemu z nich dlugosci nie brakuje. Zdjecia oczywiscie robia z murawy :-) A jesli masz zamiar robic z trybun to rozwaz uzywana Sigme 120-400 OS HSM APO. Przy dobrym swietle i przymknieciu do f8 daje rade.
A co myślicie o zakupie Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM? Myślę, że sprawdził by się w obu aparatach do fotografowania żużla...
No i stało się... Canon 6D przywieziony z Anglii (polski Canon honoruje gwarancję?) przez siostrę czeka w domu na mój weekendowy powrót z Norwegii. Zakup Canon 24-105 f/4 L IS USM, Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM, plecaka Lowepro fastPack oraz filtrów i kart pamięci dopinany na "ostatni guzik" i powinny być u mnie ok wtorku lub środy więc po powrocie będę miał zajęcie z nową "zabawką" :)
Dziękuję wszystkim za rady.
Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
uwielbiam to szkło ale w dynamicznych scenach AF może sobie nie poradzić
adam1717
22-05-2013, 12:20
gratki;D lecz osobiście wybrałbym 5d mk2..:P 6d wg mnie to niewypał, lecz to tylko moje zdanie.
gratki;D lecz osobiście wybrałbym 5d mk2..:P 6d wg mnie to niewypał, lecz to tylko moje zdanie.
Na szczęście to tylko twoje zdanie.
marcin_es
12-11-2013, 14:29
Podczepiam się pod wątek, aby nie mnożyć tematów.
Zastanawiam się czy zmiana 50D na 6D ma sens w przypadku zdjęć koncertowych (głównie w ciemnych miejscach). ISO wiadomo że lepsze. Interesuje mnie bardziej AF. Czy 6D ustawi ostrość w ciemniejszych pomieszczeniach, wtedy gdy dla 50D byłoby już za ciemno?
Porównując parametr zakres działania AF obu aparatów na punkcie centralnym, lepiej wypada 6D (-3 do 18EV), a 50D ma -0,5 do 18EV. Ale nie jestem pewny czy oznacza to ustawianie AF w trudniejszych warunkach oświetleniowych? I czy w praktyce odczuję różnicę?
Jeżeli korzystasz głównie z centralnego punktu to odczujesz bardzo dużą różnicę.
Jeżeli korzystasz głównie z centralnego punktu to odczujesz bardzo dużą różnicę.
Jezeli z bocznych to tez odczuje roznice, bedzie gorzej :cry:
Jeżeli Cię stać - kup pełną klatkę, bardzo duży krok w przód, ISO będzie zdecydowanie lepsze, AF na centralnym również będzie lepszy, z bocznymi nie wypowiem się, ponieważ nie używałem bocznych na 6D jak miałem możliwość testowania.
poszukiwacz2006
12-11-2013, 17:39
Podczepiam się pod wątek, aby nie mnożyć tematów.
Zastanawiam się czy zmiana 50D na 6D ma sens w przypadku zdjęć koncertowych (głównie w ciemnych miejscach). ISO wiadomo że lepsze. Interesuje mnie bardziej AF. Czy 6D ustawi ostrość w ciemniejszych pomieszczeniach, wtedy gdy dla 50D byłoby już za ciemno?
Porównując parametr zakres działania AF obu aparatów na punkcie centralnym, lepiej wypada 6D (-3 do 18EV), a 50D ma -0,5 do 18EV. Ale nie jestem pewny czy oznacza to ustawianie AF w trudniejszych warunkach oświetleniowych? I czy w praktyce odczuję różnicę?
Ja mam inne odczucia niż poprzednicy. ISO - nie ma porównania, natomiast co do af-u to szóstka trafia i to bardzo dokładnie ale, co mnie dziwi - z sigmą 35 1.4 gdy trochę ciemniej, to trwa to dość długo. Ta sama sigma podpięta do pięćdziesiątki, w tych samych warunków działa szybciej, i to zdecydowanie. Gdy nie brak światła, to różnica pomiędzy korpusami , co do prędkości af-u nie do odróżnienia.
marcin_es
13-11-2013, 17:03
Dziękuję za wszystkie wypowiedzi.
Podsumowując, gdy będzie ciemno to na punkcie centralnym powinno być lepiej w 6D, na pozostałych może być gorzej, a gdy jest stosunkowo widno to w praktyce różnicy się nie odczuje.
Weź pod uwagę, że w 6d boczne punkty są umieszczone bardzo blisko środka kadru, co strasznie ogranicza ich funkcjonalność.
marcin_es
15-11-2013, 00:19
Weź pod uwagę, że w 6d boczne punkty są umieszczone bardzo blisko środka kadru, co strasznie ogranicza ich funkcjonalność.
Dzięki za uwagę. Przyzwyczaiłem się głównie korzystać z centralnego, więc problemy by nie było.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.