PDA

Zobacz pełną wersję : canon 5d, a awaria lustra



wojtass72
12-03-2013, 10:37
Witam.
Stałem się szczęśliwym posiadaczem piatki mk1. Sprzęt "oczywiście" w idealnym stanie-"dziadek jeździł nim tylko do kościoła;)".
Oczywiście tak jak większość obawiam sie odpadnięcia lustra i awarii mirror-boxa.
W związku z tym mam pytanie czy wszystkie majs ta usterkę czy od któregoś numeru seryjnego sa już wolne od tej wady?
Pozdrawiam

obcy21
12-03-2013, 10:45
a co się przejmujesz odpadnie to w serwisie za free wymienią cały zestaw, lustro i mirror-box ;)

wiktor2323
12-03-2013, 10:47
Podobno wszystkie;) Niema sensu się przejmować robią za darmo- tylko czasami zdjęć szkoda:P

MC_
12-03-2013, 10:53
a co się przejmujesz odpadnie to w serwisie za free wymienią cały zestaw, lustro i mirror-box ;)

Tak, szczególnie jeśli odpadnie podczas zagranicznego urlopu...

GoomeX
12-03-2013, 11:56
Przerabiałem temat nie dalej jak tydzień temu.
Mi nic nie odpadło, ale asekuracyjnie wysłałem sprzęt na Żytnią. Całość trwała około całego roboczego tygodnia, bodaj od wtorku do wtorku (części nie mają na miejscu - muszą ściągać). Wszystko na koszt serwisu, łącznie z wysyłką.
Z wizyty sprzętu w 'szpitalu' jestem zadowolony, wysyłać za wczasu, nie czekać aż odpadnie, bo tak jak już koledzy napisali (zresztą temat też jest do poczytania w innym wątku) takie rzeczy na ogół dzieją się na omawianej zagranicznej wycieczce, lub w momencie kiedy aparat jest najbardziej potrzebny.

ketras
12-03-2013, 12:10
Jest to potwierdzone, że w przypadku odklejenia lustra wymieniają cały mirror boX i przyklejają lustro wraz metalowymi łapkami ? I to za free ?
Migawka wiadomo do 150 k wieczna gwarancja. A w przypadku wymiany tejże migawki , na kolejną już nie jest kolejna gwarancja 150 tyś cyknieć? :-D (zapewne byłoby zbyt pięknie)


Przerabiałem temat nie dalej jak tydzień temu.
Mi nic nie odpadło, ale asekuracyjnie wysłałem sprzęt na Żytnią. (..)Wszystko na koszt serwisu, łącznie z wysyłką.

Chcesz powiedzieć, że gdy ma się sprzęt po gwarancji bez papierów, można wysłać 5D do wymiany mirrorboxa z przyklejeniem lustra za wczasu i to cała usługa za free? Byłem przekonany, że dopiero gdy to się stanie serwis przyjmie zgłoszenie..

P.S. Wiecie może, czy w gdy podałbym nr seryjny aparatu, telefonicznie serwisowi na żytniej dowiem się czy była tam wymieniana migawka tudzież coś innego? Wiecie takie jakby upewnienie się iż sprzedawca zapewniający, że to pierwsza migawka i pierwsze lustro faktycznie są świeżynką?

simarik
12-03-2013, 12:24
P.S. Wiecie może, czy w gdy podałbym nr seryjny aparatu, telefonicznie serwisowi na żytniej dowiem się czy była tam wymieniana migawka tudzież coś innego? Wiecie takie jakby upewnienie się iż sprzedawca zapewniający, że to pierwsza migawka i pierwsze lustro faktycznie są świeżynką?

Wejdź na stronę serwisu CSI Naprawa, serwis aparatów fotograficznych, kamer video: Canon, Sony, Sanyo, Leica, Warszawa - C.S.I. Foto i Video (http://www.e-csi.pl/pl/e_serwis.html) i wklep nr seryjny sprzętu, a wyskoczy Ci czy był w serwisie.

haze
12-03-2013, 12:31
Jest to potwierdzone, że w przypadku odklejenia lustra wymieniają cały mirror boX i przyklejają lustro wraz metalowymi łapkami ? I to za free ? Migawka wiadomo do 150 k wieczna gwarancja.
Tak jest to potwierdzone, ale migawka ma gwarancję do 100 000.
Co do numeru seryjnego tak jak pisze kolega na stronie CSI można sprawdzić (ja tak potwierdziłem wymianę mirror boxa przez poprzedniego właściciela :-)).

ketras
12-03-2013, 13:16
Dzięki Panowie Simarik i Haze , Warto taki sprzęt używany dobrze prześwietlić, zwłaszcza ,że niektórzy wystawiają 5D z niskim przebiegiem i człowiek się głowił jak tu się upewnić czy poza rzeczywistym niskim przebiegiem to nie jest przebieg kolejnej migawki :-P

Ja byłem przekonany iż w 5D migawka ma żywotność 150 000 klapnięć

obcy21
12-03-2013, 14:59
Przerabiałem temat nie dalej jak tydzień temu.
Mi nic nie odpadło, ale asekuracyjnie wysłałem sprzęt na Żytnią. Całość trwała około całego roboczego tygodnia, bodaj od wtorku do wtorku (części nie mają na miejscu - muszą ściągać). Wszystko na koszt serwisu, łącznie z wysyłką.
Z wizyty sprzętu w 'szpitalu' jestem zadowolony, wysyłać za wczasu, nie czekać aż odpadnie, bo tak jak już koledzy napisali (zresztą temat też jest do poczytania w innym wątku) takie rzeczy na ogół dzieją się na omawianej zagranicznej wycieczce, lub w momencie kiedy aparat jest najbardziej potrzebny.

Patrz a mi w serwisie powiedzieli że przyjmą aparat dopiero jak lustro odpadnie.... - też chciałem zapobiegawczo, ponieważ mam dwie piątki bez wymienianego lusterka...

wojtass72
12-03-2013, 16:02
dlatego właśnie pytam bo też czytałem ze prewencyjnie w serwisie nie można naprawiać i ze późniejsze serie zostały pozbawione tej przypadlosci.

molmagic
12-03-2013, 19:34
Mi się przydarzyło to w dwóch piątkach w poprzednim roku. Wszystko niemal jednocześnie, tydzień po tygodniu - sądzę, że miały na to wpływ warunki otoczenia tj. temperatura, wilgotność.

arst
12-03-2013, 23:57
Patrz a mi w serwisie powiedzieli że przyjmą aparat dopiero jak lustro odpadnie.... - też chciałem zapobiegawczo, ponieważ mam dwie piątki bez wymienianego lusterka...

Mi tez tak powiedzieli, ze przyjmą dopiero jak odpadnie...Hmmm....