PDA

Zobacz pełną wersję : Dylemat-60D,Nikon D7000,budowa szklarni pod FF w przyszłości.

poli_x
14-02-2013, 23:57
Witam,jest to pierwszy mój post na tym forum.
Ostatni tydzień spędziłem na czytaniu for...Posiadam obecnie Sony Alpha 300,jestem amatorem,lubię od czasu do czasu postrzelać fotki dla własnego hobby,architektura,krajobrazy,portrety,nie tyle makro fotografia co podkreślanie detali,wakacje.
Chcę zmienić system na Canon lub Nikon,problem w tym że jest to cholernie ciężka decyzja :D,moim marzeniem zawsze był 5D Mark II,zdjęcia z tego aparatu zawsze miały dla mnie "magię"
Liczę na waszą pomoc w wyborze,co możecie mi doradzić?
D7000 jest dużo bardziej zaawansowanym aparatem od 60D,lepsza paleta kolorów, i co ważne dla mnie - zdecydowanie wyższy zakres używalnego ISO,magnezowa obudowa czy uszczelnienia nie są dla mnie aż tak ważne ponieważ nie biegam z aparatem w deszcz.
Co więcej, sam D7000 nie leży mi w dłoni tak dobrze jak 60D,problem w tym że w głowie siedzi mi świadomość że D7000 jest aparatem lepszym od 60D.
Poczytałem również opinii na internecie o D7000 i włos na głowie się jeży....problemy z AF,czy olej na matrycy skutecznie odpychają mnie od tego aparatu.
Nie interesuje mnie fotografia sportu czy ptaków w których potrzebny jest mi ultraszybki AF nie sądzę też bym w przyszłości przesiadł się z D7000 na D700 czy D800 więc zmiana szklarni w przyszłości podczas przesiadki na Mark II czy III była by kosztowną, dodatkowo uważam że obrazek z Nikona jest zimniejszy od tego z Canona,osobiście lubię ciepłe zdjęcia z podniesionym kontrastem wydaje mi się że Canon takie daje.
Pytanie więc czy jest sens kupić 60D które jest nieco słabsze i w moim przypadku tańsze (mogę kupić nowe body za 2000zł) i rozpocząć budowę szklarni a w momencie gdy wyjdzie następca 60D czy uzbieram pieniądze na Mark II to wtedy tylko zmiana puszki?
Jeśli jesteście takiego zdania jak ja to jakie obiektywy powinienem brać pod uwagę które później mogę śmiało podpiąć pod FF?