Zobacz pełną wersję : Pierwszy koncert
Mateusz.
15-11-2012, 10:59
Witam.
W niedziele odbędzie się koncert zespołu "Boys" podczas którego mam fotografować. Jako że jest to mój pierwszy koncert chciałem zasięgnąć kilku rad i posłuchać od Was parę przydatnych słów. Sprzęt który posiadam to 550D + 50 1.8 +18 -55 (chodź myślę że z 18-55 nie będę korzystał bo jest ciemny). Będę stał blisko sceny która jest w miarę niska (byłem, sprawdzałem) więc myślę że 50 tka da radę... Zresztą nie mam wyboru bo nie stać mnie na zakup kilka dni przed nowego szkiełka.
Zdjęcia będę robił w pełnym manualu - domyślam się że powinienem użyć trybu All Silvero (tak to się chyba zwie)? Jeśli chodzi o przysłonę myślę że będę wachał się między 2.0 a 2.8. Pewnie przydałby się obiektyw na szersze kadry - nie mniej jednak najbardziej zależy mi na samym wokaliście (może niesłuszne). Pewnie zapytanie po co się za to biorę skoro nic o tym nie wiem.. No cóż wszystkiego trzeba spróbować. Spróbuje, zobaczę jak mi pójdzie i następnym razem będę wiedział czy odmówić czy wziąć zlecenie. Nie wiem o co mam pytać jako że to pierwszy raz liczę że sami coś podpowiecie :)
Pozdrawiam.
all silvero... (czyli: powodzenia)
Mateusz.
15-11-2012, 11:13
Ale myślisz że z 550d+50 ma to w ogóle sens? Jest realna możliwość żeby wyszły jakieś przyjemne klatki? Z manualnem jestem obeznany bardziej martwi mnie brak sprzętu.
powinienem użyć trybu All Silvero (tak to się chyba zwie)? J
Gdybyś ustawił na MF to byłby chyba lepszy efekt ;) Żebyś przypadkiem nie wpadł na pomysł robić w jpg - tylko RAW.
Mateusz.
15-11-2012, 11:27
Gdybyś ustawił na MF to byłby chyba lepszy efekt ;) Żebyś przypadkiem nie wpadł na pomysł robić w jpg - tylko RAW.
Oczywiście - tylko w rawach pstrykam :) Ciężko będzie bawić się obiektywem w takich warunkach dlatego zdecydowałem się na AF. Wstępnie postawiłem osobę na scenie i kazałem się poruszać... Powiem że AF nawet dał radę ;) Tylko wiadomo podczas koncertu będzie zupełnie inne oświetlenie.
heh, mialem 50 1.8 na koncercie - szkoda brac aparatu z tym szklem , za wolne na koncert , chyba ze bedziesz focil stojacy chórek
podpowiem - nie bierz zlecenia tylko potraktuj to jako naukę
50 1.8 na f2.0 jest słabe i często pudłuje
rób 2.8 wzwyż jeżeli światło pozwoli
ustaw priorytet przysłony i sprawdzaj jakie są czasy
trudno Ci będzie trafić coś z czasem poniżej 100 - to nie koncert jazzowy tylko disco polo, czyli będzie raczej dużo ruchu
zrób sobie parę prób i sprawdź jakie ISO będzie dla Ciebie użyteczne w tych warunkach
możesz też pożyczyć jakieś jasne szkło
Zbyszko666
15-11-2012, 12:12
koncert czasami z lampą ,aczkolwiek czasami bez również . Ja tam jestem zwolennikiem robienia wszystkiego przy świetle koncertowym padającym bezpośrednio na scenę , wtedy trzeba liczyć się z tym ,że albo coś wyjdzie - albo po prostu trzeba uzbroić się w cierpliwość.. Lecz patrząc na twój zestaw hmm 50 1.8 zdecydowanie za wolne na koncertowe wojaże. Spróbuj od kogoś pożyczyć coś jasnego albo bardziej przyzwoitego co pracuje o wiele szybciej niż plastik fantastic .
Mateusz.
15-11-2012, 13:20
Hm z pożyczeniem sprzętu będzie ciężko... Pisałem na forum fotograficznym naszego miasta, ale każdy ma obawy. @p0lish myślę że 2.8 to max na którym mogę zostać - dalej będzie ciemniej. Myślę że ISO 800 to stałe ISO którym będę się posługiwał - przy 800 na zdjęciach widać już spore ziarno.
Chyba nie pozostaje mi nic innego jak mieć nadzieje że coś się uda ;) Nawet z jednej porządnej klatki będę zadowolony.
Dziękuje za odzew.. Jeśli ktoś będzie chciał coś dodać chętnie poczytam
lepsze iso 1600 niż brak zdjęcia ;-), kita też weź szeroki kąt to też niższe czasy
ja 40d robię 1200 i ziarno jest do przeżycia
rób śmiało do 1600
z pożyczeniem sprzętu to do wysyłkowej wypożyczalni a nie na forum.....
Mateusz.
15-11-2012, 14:41
No nic zobaczę jak to będzie na miejscu. W razie potrzeby dam 1600 i będę cykał :) Zawsze warto czegoś spróbować...
Dlatego zdjęcia z koncertów na stronach discopolowców to świetna dawka humoru :)
all silvero... (czyli: powodzenia)
Okrutny jesteś ;)
Mateusz -
użyj przysłony 2:0
ustaw Auto-ISO do 1600 (w 550D)
używaj przycisku blokowania ekspozycji "*", kiedy będziesz miał reflektor/y w kadrze (blokuj bez reflektora w kadrze).
fotografuj w manualu lub w AV (na początek łatwiej będzie Ci w AV korygować ekspozycję)
obserwuj wskazania w wizjerze aparatu i reaguj
fotografuj seriami
AF z tym obiektywem w trybie "one shot", nie AI Servo
Potraktuj to jako naukę, przejrzyj RAW'y i przeanalizuj co i dlaczego z tego wyszło lub nie.
Zmień obiektyw na USM
Mateusz.
15-11-2012, 18:26
Okrutny jesteś ;)
Mateusz -
użyj przysłony 2:0
ustaw Auto-ISO do 1600 (w 550D)
używaj przycisku blokowania ekspozycji "*", kiedy będziesz miał reflektor/y w kadrze (blokuj bez reflektora w kadrze).
fotografuj w manualu lub w AV (na początek łatwiej będzie Ci w AV korygować ekspozycję)
obserwuj wskazania w wizjerze aparatu i reaguj
fotografuj seriami
AF z tym obiektywem w trybie "one shot", nie AI Servo
Potraktuj to jako naukę, przejrzyj RAW'y i przeanalizuj co i dlaczego z tego wyszło lub nie.
Zmień obiektyw na USM
Dziękuje bardzo :) Jeśli chodzi o nowy obiektyw - robię wszystko żeby go zdobyć... Pracuje praktycznie na 2 zmiany od poniedziałku do soboty więc to nie jest tak że tylko narzekam i czekam na cud ;-) Jednak warto się poradzić przed takim wyzwaniem na forum. Gdyby nie Ty pstrykałbym na AI Servo. W takim razie pozostaje mi tylko czekać na niedzielny wieczór...
Axelmaxel
15-11-2012, 18:57
Jeśli angielski Ci nie przeszkadza to zobacz to:
How To set your Light Meter for Concert Photography - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=r-YUl-j4GU8)
oraz inne filmy Jareda Polina.
No i w ogóle : Youtube i "concert photography" i masz czego szukasz.
Na 550D nie bój się używać ISO 3200! Tylko odpowiednio je używaj ;) Ale staraj się nie przekraczać 1600. C 50mm jest "w sam raz", nie za szeroka, nie za wąska, nijaka, ale jest jasna :) Nie zgodzę się że jest za wolna, było mi dane fotografować kilka koncertów zespołów "disco polo" i dawał radę (psuł jakieś 1 na 5 zdjęć), chociaż jak mogłem używałem szkiełek z USM (np. 85 1.8) ale również 55-250 IS i byłem zadowolony z efektów na ISO 3200 i f/5.6 ;)
Mateusz.
15-11-2012, 20:52
Dziękuje za wypowiedz :) W takim razie będę walczył 50-tką.
Mateusz.
15-11-2012, 21:49
A może ktoś sprzeda patent na odszumianie zdjęć? Nigdy nie miałem styczności z odszumianiem (z inną obróbką w PS jak najbardziej miałem do czynienia). Pewnie po koncercie będą zaszumione a nawet lekkie usunięcie szumu będzie czymś wspaniałym :)
A może ktoś sprzeda patent na odszumianie zdjęć? Nigdy nie miałem styczności z odszumianiem (z inną obróbką w PS jak najbardziej miałem do czynienia). Pewnie po koncercie będą zaszumione a nawet lekkie usunięcie szumu będzie czymś wspaniałym :)
Neat image program lub plug-in do PS - płatny
Lub akcje do PS Janusza Body Index of /downloads (http://www.potoczek.com/downloads/) - (moje akcje .atn - F6 odszumianie). Tu więcej: http://www.canon-board.info/tips-and-tricks-38/37-ostrzenie-czyli-odwieczny-problem-19955/
Bardziej niż szumem przejmował bym się przepaleniami - na wysokich ISO szczególnie "dokuczliwe"
Nie odszumiaj zdjęć - nie ma sensu, szum w koncertowej fotografii nadaje, jak dla mnie, klimatu :)
A może ktoś sprzeda patent na odszumianie zdjęć? Nigdy nie miałem styczności z odszumianiem (z inną obróbką w PS jak najbardziej miałem do czynienia). Pewnie po koncercie będą zaszumione a nawet lekkie usunięcie szumu będzie czymś wspaniałym :)Patent jest taki, że przede wszystkim trzeba poprawnie naświetlać to, co na zdjęciu najważniejsze. Na zdjęciach na potrzeby internetu t.j. o rozmiarze ok. 1024px na dłuższym boku lub mniejszym, szum w poprawnie naświetlonych kadrach nie powinien być problemem. Szum kolorowy w cieniach możesz zniwelować wystarczająco już na etapie wywoływania w ACR czy Lightroom. Nieźle odszumia moduł w DPP. Jakkolwiek, zewnętrzna odszumiarka się przydaje - jest wiele dobrych, ale żadna nie czyni cudów, więc poprawna expo. i wywołanie RAW'a przede wszystkim. Ja mogę polecić Imagenomic Noiseware, Topaz Denoise (tych sam używam), oraz wspominane już Neat Image, Noise Ninja i Nik DFine - każdej trzeba się nauczyć, żeby osiągać optymalne rezultaty. Na razie jednak skupiłbym się na nauce poprawnego naświetlania kadrów i wywoływania RAW'ów, bo tego nie skoryguje żaden soft.
Co do ISO 3200 na 550D, to świadomie nie zaleciłem go używać niedoświadczonej osobie na koncercie. Znam ten aparat i wiem, że przyzwoite zdjęcie da się nim wykonać i przy ISO 6400, natomiast w warunkach koncertowych, przy dużym kontraście od ISO 3200 zaczynają się problemy z brzydkimi przepałami, a raczej z tym, że jasne powierzchnie (np. twarze..) potrafią wyglądać jak przepalone, nie będąc przepalonymi :shock: - taka matryca.
--- Kolejny post ---
Nie odszumiaj zdjęć - nie ma sensu, szum w koncertowej fotografii nadaje, jak dla mnie, klimatu :)Generalnie masz rację, natomiast od czasu do czasu zachodzi potrzeba usunięcia/stłumienia szumu - czasami wymusza to specyfika konkretnego kadru.
Zbyszko666
16-11-2012, 00:10
Dobrze ,że na koncertach Disco Polo nie ma takiej ******* czerwieni jak na koncertach rockowych.. A jak juz zrobisz zdjęcia to je wyślij tutaj ,albo ukaż..lub złóz wątek w galerii.
Mateusz.
16-11-2012, 00:15
No nic pozostaje mi jeszcze raz podziękować. Wziąłem sobie rady zarówno obróbkowe jak i fizyczne do serca :) Zapewne zaprezentuje po koncercie co udało się ustrzelić.
Mateusz.
19-11-2012, 10:07
Jeszcze raz dziękuje Wszystkim za pomoc dot. fotografii koncertowej :) Jak obiecałem tak zrobiłem i zdjęcia z wczoraj możecie zobaczyć w temacie: http://www.canon-board.info/reportaz-wydarzenie-street-44/mateusz-pierwszy-koncert-boys-87339/
Oczywiście nie umywa się to do porządnych koncertówek, ale jestem zadowolony - przynajmniej z kilku fot :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.