Zobacz pełną wersję : 5d - o co chodzi we wpisach?
Witam,
Aparat 22 sierpnia był na sprawdzeniu przebiegu migawki. Licznik 20200. Otrzymałem wydruk z serwisu co zostało wykonane
1. Sprawdzenie przebiegu migawki koszt 20zł
Na stronie jednak widnieje oprócz tego
Naprawa, serwis aparatów fotograficznych, kamer video: Canon, Sony, Sanyo, Leica, Warszawa - C.S.I. Foto i Video (http://www.e-csi.pl/pl/e_serwis.html?number_type=2&number=3231306715&Szukaj=Szukaj#udrtop)
Typ naprawy: Specjalna gwarancja (koszty naprawy pokrywa producent - wada fabryczna)
ale na zleceniu nic nie jest napisane że to było robione.
O co chodzi z tym wpisem? Jak sprawdzić czy to dotyczy mirror boxa?
Wystarczy zadzwonić do serwisu..
Ok. Ale czy serwis nie informuje przy zleceniu o tak istotnej naprawie?
Jeśli widnieje taki wpis serwisowy przy tym modelu, to powód może być tylko jeden - odkleiło się lustro.
Jest to wada fabryczna tego modelu i zostało naprawione na koszt producenta.
Domyślam się ze to poszło tylko dlaczego nie wpisali tego w dokumencie zlecenia :) Tam widnieje tylko info o sprawdzeniu przebiegu migawki. Może to przeoczenie? Jutro zadzwonię i dowiem się u źródła.
komarsnk
04-11-2012, 20:18
Ja miałem to samo w 1D3 - i też nie wpisali... Ciekawe co to za polityka? :/
Daj znać koniecznie co powiedzieli bo ja na to machnąłem ręką - działa to działa...
Przecież wyraźnie napisane jest :
Typ naprawy: Specjalna gwarancja (koszty naprawy pokrywa producent - wada fabryczna)
Ja co prawda w 2011r korzystałem z tej opcji - był identyczny wpis i dodatek wymiana lustra.
W 5D innej wady fabrycznej nie było za którą chciałby płacić producent :)
ArekLodzPl
05-11-2012, 10:39
może mały OT z mojej strony, ale sprawdzanie migawki na żytniej to jakieś jaja - nie wiem na jakiej podstawie go oceniają ale program to chyba jakiś kiepski mają. W czerwcu jak mi lustro się odkleiło wysłałem do sewisu, naprawa ok., jednak przebieg migawki jaki mi wyliczyli rozbawił mnie do łez. 24k klapnięć :D Jako że aparat mam od nowości i używam go zarówno zawodowo jaki i amatorsko to wiem że przez te 6 lat zrobił na pewno ok 50-60k zdjęć, więc nie wiem skąd ta wartość u nich
Również mam wątpliwości jak Arek, może serwis napisze słówko. Widziałem 5D, które miało 26K przebiegu na pierwszej migawce, a wizualnie zajechane było jak po 526K :) Wszystkie gumy powycierane, sanki lampy to już był sam metal.
No to teraz się zacznie, że nawet serwisowi ufać nie można co do przebiegu... :mrgreen:
Ok, dowiedziałem sie, że przy okazji wizyty mojego body w serwisie wykonano podklejenie lustra profilaktycznie gdyż wczesniej czy później to by się ujawniło więc zadziałali na "zaś"
szok
ArekLodzPl
06-11-2012, 00:27
Ok, dowiedziałem sie, że przy okazji wizyty mojego body w serwisie wykonano podklejenie lustra profilaktycznie gdyż wczesniej czy później to by się ujawniło więc zadziałali na "zaś"
szok
Jakbyś przejrzał posty to byś zobaczył że z lustrami w tym roku mieli duuużo roboty i to co ci powiedzieli pokrywa się z rzeczywistością, to miło z ich strony. Zazwyczaj lustro odpada "bezboleśnie" jednak może mieć miejsce kolizja odpadającego lustra z tylną soczewką obiektywu :cry:
zadziałali na "zaś"
szok
Zadziałali na kasę już (nie na kiedyś lub w ogóle), szok że uwierzyłeś że to dla Twojego dobra. Mogę się też mylić :?
Tzn? Gwarancji przebiegu 100 tys klatek nie tracę przez to że już to zrobili? Mylę się?
michalab
06-11-2012, 01:28
Tzn?
No przecież nie serwis płaci za tę wymianę ...
Przebieg migawki odczytywany jest przez oprogramowanie serwisowe dostarczone przez producenta. Stan wizualny niestety nie zawsze odpowiada temu co aparat ma na liczniku.
Ok, dowiedziałem sie, że przy okazji wizyty mojego body w serwisie wykonano podklejenie lustra profilaktycznie gdyż wczesniej czy później to by się ujawniło więc zadziałali na "zaś"
szok
Serwis nic nie robi w ramach profilaktyki :) Naprawiają tylko to, co już padło :(
Popatrz sobie na wątek o wymianie lustra w 5D - tam było sporo takich zapobiegliwych forumowiczów, ale nic z tego.
--- Kolejny post ---
Tzn? Gwarancji przebiegu 100 tys klatek nie tracę przez to że już to zrobili? Mylę się?
Gwarancja przebiegu dot. migawki a nie lustra.
Przebieg migawki odczytywany jest przez oprogramowanie serwisowe dostarczone przez producenta. Stan wizualny niestety nie zawsze odpowiada temu co aparat ma na liczniku.
To tak jak z samochodami, tylko zazwyczaj w przypadku aut, działa to w drugą stronę ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.