PDA

Zobacz pełną wersję : 5d - o co chodzi we wpisach?



maro_ka
04-11-2012, 13:48
Witam,
Aparat 22 sierpnia był na sprawdzeniu przebiegu migawki. Licznik 20200. Otrzymałem wydruk z serwisu co zostało wykonane
1. Sprawdzenie przebiegu migawki koszt 20zł


Na stronie jednak widnieje oprócz tego
Naprawa, serwis aparatów fotograficznych, kamer video: Canon, Sony, Sanyo, Leica, Warszawa - C.S.I. Foto i Video (http://www.e-csi.pl/pl/e_serwis.html?number_type=2&number=3231306715&Szukaj=Szukaj#udrtop)

Typ naprawy: Specjalna gwarancja (koszty naprawy pokrywa producent - wada fabryczna)
ale na zleceniu nic nie jest napisane że to było robione.


O co chodzi z tym wpisem? Jak sprawdzić czy to dotyczy mirror boxa?

Greg S
04-11-2012, 13:53
Wystarczy zadzwonić do serwisu..

maro_ka
04-11-2012, 14:28
Ok. Ale czy serwis nie informuje przy zleceniu o tak istotnej naprawie?

Bolek02
04-11-2012, 18:51
Jeśli widnieje taki wpis serwisowy przy tym modelu, to powód może być tylko jeden - odkleiło się lustro.
Jest to wada fabryczna tego modelu i zostało naprawione na koszt producenta.

maro_ka
04-11-2012, 19:38
Domyślam się ze to poszło tylko dlaczego nie wpisali tego w dokumencie zlecenia :) Tam widnieje tylko info o sprawdzeniu przebiegu migawki. Może to przeoczenie? Jutro zadzwonię i dowiem się u źródła.

komarsnk
04-11-2012, 20:18
Ja miałem to samo w 1D3 - i też nie wpisali... Ciekawe co to za polityka? :/
Daj znać koniecznie co powiedzieli bo ja na to machnąłem ręką - działa to działa...

Bolek02
05-11-2012, 09:57
Przecież wyraźnie napisane jest :
Typ naprawy: Specjalna gwarancja (koszty naprawy pokrywa producent - wada fabryczna)
Ja co prawda w 2011r korzystałem z tej opcji - był identyczny wpis i dodatek wymiana lustra.
W 5D innej wady fabrycznej nie było za którą chciałby płacić producent :)

ArekLodzPl
05-11-2012, 10:39
może mały OT z mojej strony, ale sprawdzanie migawki na żytniej to jakieś jaja - nie wiem na jakiej podstawie go oceniają ale program to chyba jakiś kiepski mają. W czerwcu jak mi lustro się odkleiło wysłałem do sewisu, naprawa ok., jednak przebieg migawki jaki mi wyliczyli rozbawił mnie do łez. 24k klapnięć :D Jako że aparat mam od nowości i używam go zarówno zawodowo jaki i amatorsko to wiem że przez te 6 lat zrobił na pewno ok 50-60k zdjęć, więc nie wiem skąd ta wartość u nich

dulak
05-11-2012, 11:14
Również mam wątpliwości jak Arek, może serwis napisze słówko. Widziałem 5D, które miało 26K przebiegu na pierwszej migawce, a wizualnie zajechane było jak po 526K :) Wszystkie gumy powycierane, sanki lampy to już był sam metal.

Bangi
05-11-2012, 12:46
No to teraz się zacznie, że nawet serwisowi ufać nie można co do przebiegu... :mrgreen:

maro_ka
05-11-2012, 16:04
Ok, dowiedziałem sie, że przy okazji wizyty mojego body w serwisie wykonano podklejenie lustra profilaktycznie gdyż wczesniej czy później to by się ujawniło więc zadziałali na "zaś"

szok

ArekLodzPl
06-11-2012, 00:27
Ok, dowiedziałem sie, że przy okazji wizyty mojego body w serwisie wykonano podklejenie lustra profilaktycznie gdyż wczesniej czy później to by się ujawniło więc zadziałali na "zaś"

szok

Jakbyś przejrzał posty to byś zobaczył że z lustrami w tym roku mieli duuużo roboty i to co ci powiedzieli pokrywa się z rzeczywistością, to miło z ich strony. Zazwyczaj lustro odpada "bezboleśnie" jednak może mieć miejsce kolizja odpadającego lustra z tylną soczewką obiektywu :cry:

latant
06-11-2012, 00:29
zadziałali na "zaś"

szok

Zadziałali na kasę już (nie na kiedyś lub w ogóle), szok że uwierzyłeś że to dla Twojego dobra. Mogę się też mylić :?

maro_ka
06-11-2012, 00:47
Tzn? Gwarancji przebiegu 100 tys klatek nie tracę przez to że już to zrobili? Mylę się?

michalab
06-11-2012, 01:28
Tzn?
No przecież nie serwis płaci za tę wymianę ...

CSI
06-11-2012, 16:23
Przebieg migawki odczytywany jest przez oprogramowanie serwisowe dostarczone przez producenta. Stan wizualny niestety nie zawsze odpowiada temu co aparat ma na liczniku.

Bolek02
06-11-2012, 19:12
Ok, dowiedziałem sie, że przy okazji wizyty mojego body w serwisie wykonano podklejenie lustra profilaktycznie gdyż wczesniej czy później to by się ujawniło więc zadziałali na "zaś"

szok

Serwis nic nie robi w ramach profilaktyki :) Naprawiają tylko to, co już padło :(
Popatrz sobie na wątek o wymianie lustra w 5D - tam było sporo takich zapobiegliwych forumowiczów, ale nic z tego.

--- Kolejny post ---


Tzn? Gwarancji przebiegu 100 tys klatek nie tracę przez to że już to zrobili? Mylę się?

Gwarancja przebiegu dot. migawki a nie lustra.

Bangi
07-11-2012, 09:31
Przebieg migawki odczytywany jest przez oprogramowanie serwisowe dostarczone przez producenta. Stan wizualny niestety nie zawsze odpowiada temu co aparat ma na liczniku.

To tak jak z samochodami, tylko zazwyczaj w przypadku aut, działa to w drugą stronę ;)