Zobacz pełną wersję : Czy kupić 60D?
Witam Serdecznie,
Posiadam Canona 450D + EF-S 18-200mm 1:3.5-5.6 IS + EF 50mm f/1.8 II.
Zastanawiam się na kupnem body 60D. Bardzo proszę o informację czy warto zmieniać i jak to będzie współpracować z moimi szkłami?
Dodatkowo zastanawiam się nad czymś takim do 18-200mm:
http://allegro.pl/konwerter-72mm-super-wide-angle-0-43x-macro-hd-i2098077217.html
Czy warto?
Z góry dziękuję za odpowiedź!!!
dziobolek
16-02-2012, 18:48
Proponuję zacząć od http://maciejko.net/cbsearch/
Przykładowy wynik:
http://www.google.pl/search?num=100&q=Czy+kupi%C4%87+60D%3F++-%C5%9Blub+site%3Awww.canon-board.info&tbs=&tbo=1
Pozdrówka!
dzidofon
16-02-2012, 19:09
Posiadam Canona 450D + EF-S 18-200mm 1:3.5-5.6 IS + EF 50mm f/1.8 II.
Zastanawiam się na kupnem body 60D. Bardzo proszę o informację czy warto zmieniać i jak to będzie współpracować z moimi szkłami?
Zasadnicze pytanie brzmi: co chcesz osiągnąć tą zamianą? A współpracować będzie normalnie :-)
michael_key
16-02-2012, 19:25
Zasadnicze pytanie brzmi: co chcesz osiągnąć tą zamianą?
Moje pytanie...
Nie lepiej zmienić szkła??? :smile:
jacek_73
16-02-2012, 19:32
...
Dodatkowo zastanawiam się nad czymś takim do 18-200mm:
http://allegro.pl/konwerter-72mm-super-wide-angle-0-43x-macro-hd-i2098077217.html
Czy warto?
Tani substytut macro i szerokiego kąta, stosowany przeważnie w najtańszych kitach oraz stało-ogniskowych obiektywach, przeznaczone z założenia dla amatora który nie będzie cudów-wianków na patyku wycinał lecz czasami 'strzeli' jakiegoś robala na kwiatku czy fotke w muzeum ciasnym...i to mu wystarczy :) Można i do megazooma założyć jak ktoś się uprze.
Ostatnimi czasy najwięcej zdjęć robię w klubach w połączeniu z 430 EX II, ale nie ograniczam się tylko do tego. Powoli będę wchodził we współpracę z salonem fryzjerskim robiąc zdjęcia fryzur, rodzina. Do tego dojdzie robienie zdjęć podczas moich wypraw rowerowych, wkrótce pierwszy ślub :D, jakieś zdjęcia nocne, prywatne zapytania itd. Po prostu uwielbiam mieć aparat w rękach.
Na FF mnie nie stać, a poza tym to w tym przypadku wychodzę z założenia, że sprzęt musi na siebie zarabiać!!!
Myślałem o Samyang 14mm f/2.8 i dołączeniu tego szkła do mojej kolekcji, ale również myślałem o lepszym body i stąd to pytanie.
Wracając do zdjęć klubowych, to brakuje trochę ISO przy moim D450 ale tragedii chyba nie ma ;-) Można podpatrzeć na moim profilu na FB jeżeli ktoś jest zainteresowany http://www.facebook.com/profile.php?id=100001760921926
Szału nie ma ale staram się....
flankerp
16-02-2012, 20:10
60D fajna pucha, sam mam dylamat czy tę czy 7D.
.. jednak Twoja szklarnia raczej nie powala, więc do tego typu zdjęć, które robisz, chyba najpierw zaczał bym od dobrego jasnego Tele, np Sigma 70-200 2.8 albo jak masz kase to Canon L.
Poniżej Sigma:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.sigma-sklep.pl/images/products/sigma/70-200_2.jpg)
60 - super aparat, ale bez dobrego szkla nic ci z niego
greg7878
16-02-2012, 20:27
60 - super aparat, ale bez dobrego szkla nic ci z niego
Trafione w samo sedno ...
a z konwerterami raczej daj sobie spokój.
60d bardzo fajna puszka (sam zmieniłem niedawno z 400d), różnica szczególnie ergonomii i możliwości olbrzymia, jakości zależna od umiejętności i obiektywów. Jak masz kasę to warto kupić i jedno i drugie, jak nie masz to pomyśl co Ci jest pilniej konieczne, co da szybciej pozytywny efekt.
dziobolek
16-02-2012, 21:45
A czego Ci brak lub co Ci przeszkadza w posiadanym sprzęcie???
Pozdrówka!
Teraz wiem jaki kierunek trzeba obrać!!!
Wielkie dzięki za treściwe i konkretne odpowiedzi...skupię się najpierw na jakimś jaśniejszym lepszym szkłem. Gdy już go będę miał sprawdzę efekt w połączeniu z moją puchą i potem dalej...
Jeszcze raz dziękuję!
PZDR
UDANYCH KADRÓW
1. Zastanawiałbym się czy będę przesiadał się kiedyś na FF,
2. Rozważyłbym zakup jaśniejszych szkieł
3. Pomyślałbym o funduszu i zorganizowaniu,
4. Zaplanowałbym sprzedaż,
5. Dopiero w tym momencie przez myśl przeszła by mi wymiana aparatu.
michael_key
16-02-2012, 23:09
Plan jest słuszny ;-)
Też bym w tą stronę się kierował. Choć swego czasu 1 punkt mnie nie obchodził, a tu... :-D
Niestety ja kiedyś się na własnej skórze przekonałem, że body to nie wszytko, ważny jest element wpuszczający światło.
Kolekcjoner
16-02-2012, 23:39
Też uważam że kupowanie kolejnego aparatu ma sens tylko wtedy gdy istotnie posuwa możliwości w przód. Szczególnie obecnie jak korpusy się bardzo szybko "starzeją" 8-).
sylwester Samluk
16-02-2012, 23:57
Fakt, ja również dokupiłem 50D a mam jeszcze 400D i faktycznie spora różnica w ergonomii, ale z drugiejs strony myśl o szkiełku, sama puszka to nie wszystko.
Zależy też jaką fotografie preferujesz być moze to szkło co masz jest dla Ciebie na razie w sam raz?
By nie dublowac pozwole sobie podpiac sie do tego tematu. Mam podobny dylemat: przesiadka z c450d na 60d. Mnie natomiast korci jeszcze inna opcja: poczekac na 70d!
Posiadam kita, c50/1.8, sigme 30/1.4 i s70-200/2.8. na razie nie mysle o dokupieniu/zmianie szkiel. Nie mysle tez o FF w niedalekiej przyszlosci. Zastanawiam sie natomiast czy nie przeczekac i kupic 70d. Oczekuje jeszcze wyzszego i lepszego(uzywalnego)iso oraz regulacji af w body(na razie nie mam problemow z 450d i moja "szklarnia" ale nie wiem co bedzie z nowym body no i pewnie w przyszlosci tez lykne jeszcze jakies niesystemowe szklo{moze s10-20 czy s85?})...
Nie ukrywam, ze magnezowe body to takze jak dla mnie atut ale z drugiej strony lepszy af juz w 60d to wazniejsza cecha. Myslicie, ze z 70d canon wroci do jakiegos z rozwiazan znanych z 50d(regulacja af, magnezowa obudowa)?
Najwazniejsze sa dla mnie fotki z koncertow(baardzo ciemno no i muzycy sie ruszaja). Jak na razie brakuje uzywalnego 3200(w 450d mam tylko slabo uzywalne 1600). Jak na razie...
Powiem jeszcze, ze 7d odpada z powodu... statycznego(nieruchomego) lcd - na "wakacjach zycia"(jakich przede mna jeszcze {mam nadzieje} wiele :)) spodobaja mi sie foty jakie mozna uzyskac tez z obnizonej perspektywy - a ja nie dam rady rzucac sie na ziemie... moja dziewczy na tez nie i to(niestety/stety) jest wystarczajacy powod by pominac 7d przy podejmowaniu decyzji.
Co radzicie? Nie wiem czy czekac na 70d czy jednak cieszyc sie juz lepszymi(mam nadzieje ;P) fotkami na 60d wczesniej...
WiatruMistrz
17-02-2012, 00:34
Bierz "denree" 60D bo szkiełka masz i przy szybszym af odżyją pokażą pazur, ogólnie przesiadka to będzie masakra dla Ciebie w dodatnim tego słowa znaczeniu...jakbyś sobie kupił eLeczkę :)).
wszary - moim zdaniem nie wiesz co chcesz jeszcze w fotografii, z Twoją szklarnią boję się o zdjęcia ślubne jakie z tego co piszesz będziesz robił, kupowanie konwerterów takich jak napisałeś jest dobre do kompaktów a nie do lustrzanek. Chcesz szerzej? 10-22, dłużej 100-300. 60D warto kupić, tak samo jak warto mieć 450D z dobrą szklarnią, Twoja szklarnia wygląda bardzo słabo, sprzedałbym oba szkła co masz, zostawił 450D. Za około 3500zł możesz kupić 50 1.4 albo 85 1.8 + do tego 17-50 2.8 Tamrona + 70-200 2.8 Sigma, zestaw na początek - super, da Ci więcej niż 60D z Twoimi szkłami...
denree - 70D nie będzie miało mikroregulacji, bo to ma 7D ;) ja bym brał 60D na Twoim miejscu, szkła masz fajne, chociaż z Sigmami różnie może bywać, więc przed zakupem przetestuj puszkę ze swoimi szkłami.
Mike7 - tu masz rację nie mam jeszcze dokładnie sprecyzowanego pola działania w fotografii ale cały czas szukam i wiem, że znajdę :-D. Na pewno pójdę za Twoją radą i innych kolegów i myślę, że w najbliższym czasie doposażę się w Tamrona, którego proponujesz, a już na pewno doposażę się przed wspomnianym ślubem ;-). Następnym posunięciem będzie wcześniej wspomniana Sigma (ale to druga, druga, druga połowa tego roku), a potem to zobaczymy.
50mm nie będę na razie się pozbywać i zobaczymy jak to się potoczy wszak "nie od razu Rzym zbudowano" :D
............Co radzicie? Nie wiem czy czekac na 70d ...........
No to możesz jeszcze trochę poczekać, gdyż jak na razie ani widu ani słychu o następcy 60D.
No wlasnie dlatego zadaje pytanie czy warto czekac, czy moze juz teraz cieszyc sie fotkami z 60d... Plotki mowia o 70d na jesieni tego roku. Wiem, ze to wrozenie z fusow, no ale by odpowiedziec na moje pytanie to wlasnie trzeba troche pospekulowac(co ewentualnie bedzie mial 70d) :)
No wlasnie dlatego zadaje pytanie czy warto czekac, czy moze juz teraz cieszyc sie fotkami z 60d... Plotki mowia o 70d na jesieni tego roku. Wiem, ze to wrozenie z fusow, no ale by odpowiedziec na moje pytanie to wlasnie trzeba troche pospekulowac(co ewentualnie bedzie mial 70d) :)
Z tego, co czytałem na wielu forach Canon z 60D zrobił nieco inny aparat odstający budową od 50D. Sprzedaż im nie spadła więc można się spodziewać, że następca będzie podobny.
Bierz teraz 60D i inwestuj w szkła. Ciesz się zdjęciami, niżeli czekać i się modlić by miał to czy tamto.
też mam parcie na tą puszkę, ale czym dłużej siedzę na forum tym wiem jedno... że sama puszka zdjęć nie zrobi.. dla tego lepiej kupić gorszą puszkę i lepsze szkło/szkła.
dużo osób na C40d czy C400d.. i robią świetne foty... czemu... bo umieją i mają dużo szkiełek ;) więc pamiętaj że sam aparat zdjęcia nie zrobi...
czemu... bo umieją i mają dużo szkiełek ;) więc pamiętaj że sam aparat zdjęcia nie zrobi...
Nie, bo nabrali doświadczenia i kupowali puszki, a nie przesiadywali na forach. Jak miałem iść w pentaxa, to też rozkmniałem czy nie kupić k20D, ale wymagało by to wyprzedania szklarni, lamp i akcesoriów, nawet plecaka. Rozmyśliłem się o zostałem w systemie...
Kolekcjoner
17-02-2012, 15:36
Wiem, ze to wrozenie z fusow, no ale by odpowiedziec na moje pytanie to wlasnie trzeba troche pospekulowac(co ewentualnie bedzie mial 70d) :)
Proszę bardzo ale w wątku do tego poświęconym nie tutaj :cool:.
:arrow: http://www.canon-board.info/showthread.php?t=79108
O 70D też tam było :cool:.
Witam, planuję zakup 60D ale powstrzymuję się z decyzją do wyboru odpowiedniego obiektywu.
Chciałabym Was poprosić o pomoc w wyborze....dodam iż większość zdjęć jakie wykonuję to w kościołach (na swoje potrzeby) i podróże-krajobrazy.
Makro na dzień dzisiejszy mnie nie interesuje.
Będę wdzięczna za podpowiedź.
generalnie to trochę mało napisałaś o tym do czego mają być te obiektywy...w kościołach jako architekturę czy wydarzenia ? Podróże, tylko krajobrazy czy coś uniwersalnego i do krajobrazów i do portretów itp. ?
Chcesz zooma jednego czy kilka obiektywów ?
Opcji jest bardzo dużo więc musisz się doprecyzować i co najważniejsze podać budżet bo bez tego to trudno się doradza.
Budżet? chciałabym zamknąć i body i obiektyw-y w granicach 4 tyś ale jeśli miałabym przekroczyć nieznacznie tą liczbę a cieszyć się dobrym zestawem to jestem skłonna dołożyć.
Co do wykonywanych zdjęć to w kościółku różne uroczystości fotografuję ale jak zaznaczyłam na swoje potrzeby ... hm-krajobrazy to podczas wakacji...jakieś góry czy architektura w zależności od wyjazdu.
Co do obiektywu to tu mam największy problem... wolałabym jeden by nie przepinać ale czy taki ''uniwersalny'' warto kupować?
No i jeśli mogę poprosić o wyjaśnienie co mogę focić takim 17-55 a co 20-85 ?
4 tys. to kosztuje sam 60D z kitowym 18-55 IS, tak więc na pewno będziesz musiała dołożyć.
@aania
Domniemam, ze jestes poczatkujacym fotoamtorem(jak ja:P)...
Na poczatek wiec moze jakis tamron czy sigma 17-50 2.8. Dobre swiatlo w polaczeniu z wysokimi iso 60d powinno wystarczyc w kosciele. Jak nie to pozostaje stalka(poza malymi wyjatkami nie dotyczacymi ciebie to tylko one sa jasniejsze od 2.8). Wiec pewnie canon 28mm 1.8 lub 35mm 2(ten moze byc troche zbyt waski w kosciele). Ale zacznij od zooma i poznaj swoje preferencje. Wydaje mi sie ze taki zestaw tylko niewiele przekroczy zakladany przez ciebie budzet(jak poszukasz uzywanych to bedzie ponizej).
20-85? co to za obiektyw? jesli taki istnieje to nie ma dla amatora jakis kolosalnych roznic pomiedzy 17-55 i oba nadaja sie do tego samego.
dp Kamol- myślałam kupić samo body i do niego dobry obiektyw... myślę że nie o pieniądze tu chodzi tylko obiektyw.
Myślałam o tamronie ale z tego co wiem to nie ma on stabilizacji a i 60D też nie więc wolałabym obiektyw ze stabilizacją.
Wiem że stałki są o wiele lepsze-zdjęcia- ale nie zawsze jest możliwość podejścia bliżej jeśli chodzi o kościół.
4 tys. to kosztuje sam 60D z kitowym 18-55 IS, tak więc na pewno będziesz musiała dołożyć.
Hmm. Ja w poniedzialek widzialem samo body w sklepie za 3300... Kit nie kosztuje chyba teraz 700pln?
Samo body to wydatek 3400-3500 zł
Myślę że bez sensu są wpisy że będę musiała dołożyć czy też nie... poprosiłam o pomoc w dobraniu obiektywu a koszty to już sobie poradzę...zresztą podałam że +- 4tyś z przewagą na +
A może używane?? Kup 40D, koszt około 1500zł, zostaje 2500zł i za to kupisz 17-50 VC Tamrona + 85 1.8 :) Masz zooma ze stabilizacją i świetną portretówkę.
Jak ma być 60d to do tego dokup Tamrona 17-50vc (ze stabilizacją) a jak ciut dozbierasz to możesz pomyśleć jeszcze dodatkowo o 50mm 1.8 na gorsze warunki oświetleniowe i do zabawy głębią ostrości a jakbyś czegoś dłuższego potrzebowała na spacery to 55-250is będzie na początek w sam raz.
Witam, planuję zakup 60D ale powstrzymuję się z decyzją do wyboru odpowiedniego obiektywu.
Chciałabym Was poprosić o pomoc w wyborze....dodam iż większość zdjęć jakie wykonuję to w kościołach (na swoje potrzeby) i podróże-krajobrazy.
Makro na dzień dzisiejszy mnie nie interesuje.
Będę wdzięczna za podpowiedź.
Jeżeli większość zdjęć robisz w kościołach to może zamiast szkła lepiej zainwestować w lampę?
Ja mam zestaw o którym pisze Mike7 (40D+17-50VC f2.8 tylko zamisat 85 mam 70-200f4) i wiem, że wszystkich zdjęć nie da się zrobić bez lampy! tym bardziej w pomieszczeniach typu kościół.
Może oprócz jasnego szkła i lampy warto pomyśleć o statywie. Da to zapewne ciekawsze efekty niż błyskanie lampą. Robiąc wnętrza kościołów jasne szkło nie jest najlepszym rozwiązaniem. Chcąc uzyskać w miarę dużą GO i tak trzeba przymknąć i wtedy statyw jest niezastąpiony.
tiaaa statyw do uroczystości w kościele...
A co do lampy to nie wiem czy jest to taki mus, ja mam 5d i 60d i nie błyskam w kościele. Dobrze naświetlone iso 3200 z 60d daje rade, szczególnie na odbitkach. Co nie znaczy, że lampa nie jest przydatna bo po kościele jest w użyciu :)
chcialbym zobaczyc to 3200, ja powyzej 2500 nie wchodze
Kolekcjoner
18-02-2012, 19:23
Robiąc wnętrza kościołów jasne szkło nie jest najlepszym rozwiązaniem. Chcąc uzyskać w miarę dużą GO i tak trzeba przymknąć i wtedy statyw jest niezastąpiony.
A w czym jasne szkło przeszkadza w takiej sytuacji :shock::cool:?
dziobolek
18-02-2012, 19:48
... Robiąc wnętrza kościołów jasne szkło nie jest najlepszym rozwiązaniem. Chcąc uzyskać w miarę dużą GO i tak trzeba przymknąć i wtedy statyw jest niezastąpiony.
Bosz... znowu bzdety ludzie piszą :roll:
Żeby się nie powtarzać przekleję tylko
Natomiast tym, którym jasne stałe światło kojarzy się wyłącznie z GO przypomnę jeszcze tylko,
że im jaśniej w obiektywie, tym łatwięjszą pracę ma układ AF w aparacie,
szczególnie w trudnych warunkach oświetleniowych ;)
A w niektórych puszkach od wartości f/2,8 aktywuje się podwójnie czuły centralny punkt AF.
Układ AF korzysta z tego, nawet wtedy jeśli użytkownik ustawi przysłonę f/32.
I JA głównie z tego powodu stawiam na, jak i polecam wszystkim jasne szkła.
Pozdrówka!
źródło - http://www.canon-board.info/showthread.php?p=1041660#post1041660
michael_key
18-02-2012, 20:03
Dobrze naświetlone iso 3200 z 60d daje rade, szczególnie na odbitkach.
Poddaję wątpliwość tej tezie. Gdy miałem 50D to od 1600 już były znaczące schody. W kościele i tego typu miejscach (scenach) tym bardziej nie widzę zbytnio 60D i ISO 3200, ale może jestem w błędzie.
jacek_73
18-02-2012, 20:28
Poddaję wątpliwość tej tezie. Gdy miałem 50D to od 1600 już były znaczące schody. W kościele i tego typu miejscach (scenach) tym bardziej nie widzę zbytnio 60D i ISO 3200, ale może jestem w błędzie.
metadane zachowane
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img526.imageshack.us/img526/6241/koscioliso1600.jpg)
Niestety na tym kompie nie mam iso3200 i nie mam pełnych rozmiarów ale tu np. jest zoom 2.8 iso 2500 lekkie odszumienie w acr ok 40. Jak wróce do w-wy moge dać iso 3200 ale tam jest niewiele gorzej a na odbitkach jest naprawdę ok.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img40.imageshack.us/img40/835/img7204t.jpg)
michael_key
18-02-2012, 21:16
Zwracam honor Panowie ;)
.Irwusek
18-02-2012, 21:19
To mój 60D jest jakiś podrabiany bo tak nie robi zdjęć :/
Rozumiem ze tutaj zdjęcia nie są bezpośrednio z puszki ?
jacek_73
18-02-2012, 21:30
To mój 60D jest jakiś podrabiany bo tak nie robi zdjęć :/
Rozumiem ze tutaj zdjęcia nie są bezpośrednio z puszki ?
Nie - zdjęcia są z Rawa, ale nie licz że chce mi się wiele wywijać suwakami. I zdaję sobie sprawę iż to nie jest jakieś techniczne HO_HO, ale uwierz - dla większości oglądających wystarczająco dobrze.
To mój 60D jest jakiś podrabiany bo tak nie robi zdjęć :/
Rozumiem ze tutaj zdjęcia nie są bezpośrednio z puszki ?
Raw wywołany w acr, w sumie to tylko podciągnięty lekko kontrast plus odszumianie ok. 40. Potem zmniejszone i usm albo akcja Janusz Body nie pamietam dokładnie bo akurat wrzuciłem tą fotkę z małego lapka a tu mam tylko niektóre zresizowane jpgi.
Ja zacząłem śledzić jak mi doradził Mike7 obiektywy i Tamrony 17-50 2.8 są w dwóch wersjach ze stabilizacją i bez stabilizacji, co przedkłada się również na cenę. Zatem czy do mojego C 450D konieczne jest szkło z wbudowaną stabilizacją?
jacek_73
18-02-2012, 22:02
Ja zacząłem śledzić jak mi doradził Mike7 obiektywy i Tamrony 17-50 2.8 są w dwóch wersjach ze stabilizacją i bez stabilizacji, co przedkłada się również na cenę. Zatem czy do mojego C 540D konieczne jest szkło z wbudowaną stabilizacją?
550D:?: czy 500D i 40D...ale to i tak nie ma znaczenia. Stabilizację lepiej mieć (ja korzystam), ale nie jest to koniecznością.
A w czym jasne szkło przeszkadza w takiej sytuacji :shock::cool:?
No właśnie. Sądzę, że kolega puciu nigdy nie robił w złych warunkach oświetleniowych zdjęć szkłem 2,8 oraz 5,6 i z tego powodu napisał to, co napisał.
550D:?: czy 500D i 40D...ale to i tak nie ma znaczenia. Stabilizację lepiej mieć (ja korzystam), ale nie jest to koniecznością.
Oczywista omyłka pisarska :wink: a stabilizację rzeczywiście lepiej mieć niż jej nie mieć.
Chodziło mi o 450D...pomyłka przy pisaniu :D
Moim zdaniem do samych zdjęć przy zakresie tego tamrona stabilizacja aż tak bardzo nie jest potrzebna. Owszem trochę pomaga ale to nie jest taka przepaść jak w dłuższych szkłach. Co innego w video, tutaj sprawdza się rewelacyjnie. Jak masz kasę to bierz vc, jak nie masz weź bez i też będzie dobrze.
michael_key
19-02-2012, 09:38
Jak masz kasę to bierz vc, jak nie masz weź bez i też będzie dobrze.
Jak najbardziej.
Z całą pewnością odczuje zalety i możliwości jasnych szkieł.
To ja jeszcze poproszę fachowców o podpowiedź ... jeśli w moim obecnym aparacie lumix dmc fz8 mam Zoom optyczny 12x (ogniskowa 36 - 432 mm) to jaki obiektyw jest mniej więcej odpowiednikiem dla lustrzanki...
To ja jeszcze poproszę fachowców o podpowiedź ... jeśli w moim obecnym aparacie lumix dmc fz8 mam Zoom optyczny 12x (ogniskowa 36-432 mm) to jaki obiektyw jest mniej więcej odpowiednikiem dla lustrzanki...
Twój aparat ma fizycznie obiektyw 6-72mm = ekwiwalent (FF) 36-432mm.
Nie ma takiego obiektywu dla lustrzanki, no może najbardziej zbliżony to Canon 35-350 tyle, że zdecydowanie nie ma sensu... teoretycznie pokryjesz ten zakres czymś typu np. 24-105 oraz 100-400.
Właśnie chciałam sama sie rozeznać jakiego obiektywu potrzebuję.
Obecnym aparatem wychodzą fajne zdjęcia i na wycieczkach i no... prawie fajne w kościele...wadą jest fakt że nie można podpiąć dodatkowej lampy a wbudowana ciut słaba.
Dlatego chciałabym obiektyw o podobnych parametrach do 60d i najlepiej jeden bym nie musiała przepinać.
Czekam na propozycję.
WiatruMistrz
19-02-2012, 23:26
Jest taki obiektyw Aniu do matryc crop nazywa się Tamron 18-270 VC PZD i kosztuje około 2 tysiące, ma pochlebne opinie wieć nie wachaj się :)
pan.kolega
19-02-2012, 23:28
Obiektyw EF-S 18-200mm plus aparat 600D albo 60D plus lampa do kościoła, i będzie trochę ciężej, trochę drożej i nie gorzej.
Albo statyw, jeżeli w kościele nic sie nie rusza.
Statyw odpada bo większość zdjęć to wydarzenia a nie wnętrze kościoła.
Obejrzałam oba obiektywy...wirtualnie... czy nie jest za ciemne F?
Statyw odpada bo większość zdjęć to wydarzenia a nie wnętrze kościoła.
Obejrzałam oba obiektywy...wirtualnie... czy nie jest za ciemne F?
jaki obiektyw jest mniej więcej odpowiednikiem dla lustrzanki...
Dlatego chciałabym obiektyw o podobnych parametrach do 60d i najlepiej jeden bym nie musiała przepinać.
Wątpię byś znalazła szkło o stałym lub nawet i zmiennym świetle (np. 2.8-4), lekkie, tanie, a w dodatku z tym zakresem.
Widziałem kiedyś tokine 3,5 28-300, ale to był klocek i ważył dosyć sporo.
Jeśli ma być lekko i wygodnie, to zaufaj kolegom i weź 18-200 IS USM oraz lampę 430EX2. Ktoś tu kiedyś wspominał o koledze, co to był w Szwecji z d300 + 18-200VR. Przywiózł piękne zdjęcia, a nawet galerię otworzył z nimi ;)
pan.kolega
20-02-2012, 00:45
Jeżeli naprawdę chcesz universalny i w miarę jasny zoom, to już go masz.
Lustrzanki mają wiele zalet, ale to nie jest jedna z nich. Im większy format tym trudniej o zumy typu 40x i jeszcze jasne. Nie ma czegoś takiego, bo jest to technologicznie niemożliwe.
technologicznie to różne cuda są możliwe , 100 tysia euro z małym plusem i...
http://www.videolinea.com/c/new/lens/broadcast-lens/lens-w-economical-digital-full-servo-kit__DS%2062X13.5B%20W/EDFS.asp
9-560mm :)
F1.5 w zakresie 9 > 271mm , dalej F3.1 :)
oprócz tego pół miliona PLN ma jeszcze jedną wadę - ciut ponad 20kg :lol:
u Zeissa z pewnością zbudują coś takiego pod EF klienta ;) kwestia $$$ :)
pan.kolega
20-02-2012, 09:00
No więc jak powiedziałem, jest to obecnie technologicznie zupełnie niemożliwe.
To co pokazujesz to jest ustrojstwo o masie ponad 20 kg które naświetla okrąg o średnicy 11 mm.
Matryca kropowa Canona to ok 27 mm, czyli powierzchnia 6x większa. Czyli dla 60D to by wazyło, kto wie, może 100 kg.
To jest coś tam, ale nie ma nic wspólnego z obiektywem do 60D dla "konsumera" amatora czy pro.
To jest często zmora wśród amatorów, którzy wierzą w bajki, cuda i zadają niezbyt konkretne pytania.
Jeśli nawet by istniało takie szkło, to czy koleżanka to wykorzysta?
Najlepszy zestaw, to imho 18-200 IS USM i do tego stałki. To są najlepsze zestawy dla podróżujących.
Jeśli chodzi o statyw, to można kupić taki mniejszy. Wydaje mi się, że spełniał by najważniejsze kryteria ;)
Kolekcjoner
20-02-2012, 12:06
Jest też inny sposób. Kupić bardziej zaawansowany "kompakt". Są takie co mają zoom-y o bardzo dużym zakresie, możliwość podłączenia zewnętrznej lampy i zupełnie akceptowalną jakość zdjęć nawet przy wyższych iso. Lustrzanka to tylko mały fragment sytemu. Podstawa to obiektywy. Jeśli ten element sprowadzimy do jakiegokolwiek zoom-a byleby był największy zakres to moim zdaniem kupowanie dsr-a trochę mija się z celem.
Jeśli ten element sprowadzimy do jakiegokolwiek zoom-a byleby był największy zakres to moim zdaniem kupowanie dsr-a trochę mija się z celem.
To też nie tak. Jak w zeszłym roku próbowałem swoich sił w rajdach, to spotkałem użytkownika z 28-300/3,5-5,6L i bodajże jakąś jedynką. Nie patrząc na ciężar, to to szkiełko jest kawałkiem dobrego obiektywu. Jednak ciężar ponad 2kg może przytłaczać ;)
Kolekcjoner
20-02-2012, 14:28
To też nie tak. Jak w zeszłym roku próbowałem swoich sił w rajdach, to spotkałem użytkownika z 28-300/3,5-5,6L i bodajże jakąś jedynką. Nie patrząc na ciężar, to to szkiełko jest kawałkiem dobrego obiektywu. Jednak ciężar ponad 2kg może przytłaczać ;)
Dlatego napisałem "trochę" :cool:.
Przy zdjęciach jakie wykonuje koleżanka to bardzo ważną kwestią jest światło, a tu tzw. megazoomy do lustrzanek bardzo kuleją.
Byłam dziś w sklepie i trzymałam 60d i 600d....zdecydowanie wolę 60d...tylko kwestia obiektwu...nie mieli wielkiego wyboru i większość na zamówienie a chciałam zobaczyć co i jak...
zastanawiam się nad Canon EF-S 17-85 mm f/4-5.6 IS USM
albo Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS
i który doradzicie do 60d?
jacek_73
20-02-2012, 21:18
Byłam dziś w sklepie i trzymałam 60d i 600d....zdecydowanie wolę 60d...tylko kwestia obiektwu...nie mieli wielkiego wyboru i większość na zamówienie a chciałam zobaczyć co i jak...
zastanawiam się nad Canon EF-S 17-85 mm f/4-5.6 IS USM
albo Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS
i który doradzicie do 60d?
18-135 jako nowsza konstrukcja.
Kolekcjoner
20-02-2012, 21:31
Byłam dziś w sklepie i trzymałam 60d i 600d....zdecydowanie wolę 60d...tylko kwestia obiektwu...nie mieli wielkiego wyboru i większość na zamówienie a chciałam zobaczyć co i jak...
zastanawiam się nad Canon EF-S 17-85 mm f/4-5.6 IS USM
albo Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS
i który doradzicie do 60d?
Z tych dwóch wziąłbym EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM (http://www.canon-europe.com/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/EF-S/EF-S_15-85mm_f3.5-5.6_IS_USM/) :cool:.
Zdecydowanie lepsza propozycja.
jacek_73
20-02-2012, 21:44
ale to nie o to koleżanka pytała :confused:
EDIT: i dwa razy droższa ta propozycja
Kolekcjoner a możesz jakoś uzasadnić iż padło na tą opcję?
Aleximov
21-02-2012, 10:45
Witam,
Z tych szkieł to też polecałbym EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM - dlaczego ?
1. Te 15mm na szerszym kącie zawsze się przyda (tu każdy mm się liczy) - zdjęcia na 15mm są dobre i ostre (choć jak się uprzeć, to lekką winietę jak i dystorsję widać ;) - ale to można łatwo skorygować programowo)
2. Zakres ogniskowych w sam raz jak na "uniwersalne" szkło do APS-C, obiektyw jest ostry i "wyrównany" w całym zakresie ogniskowych - mam je i większość zdjęć w plenerze nim właśnie robię.
3. Jest nie za ciężkie, pierścienie chodzą dobrze, nic się nie zacina, AF chodzi cicho i pewnie - czego więcej chcieć za tą cenę ? :)
Pozdrawiam, Alex
Kolekcjoner
21-02-2012, 11:32
Kolekcjoner a możesz jakoś uzasadnić iż padło na tą opcję?
Kolega już właściwie wszystko napisał.
Krótko mówiąc pod każdym względem lepsze :cool:.
ikswokirdna
24-02-2012, 14:58
Co do zestawu 60D+18-200 - często używam w kościele i nie tylko, i spisuje się bardzo dobrze.
Szkoda ze jeszcze nie ma wątka dla obiektywu 15-85 w galerii najładniejszych zdjęć, a już trochę osób posiada to szkło to by się człowiek na patrzył, zmotywował i w końcu wymienił 17-85 na coś przyzwoitego:)
Raado ja mam do Ciebie pytanko bo widzę w stopce że masz szkło które chce kupić C50 1.4 mógłbyś pokazać kilka shotów z niego ?
sprocket73
24-02-2012, 19:49
Szkoda ze jeszcze nie ma wątka dla obiektywu 15-85 w galerii najładniejszych zdjęć
a ten wątek: http://www.canon-board.info/showthread.php?t=66001 ?
dodatkowo większość moich zdjęć z ostatniego roku - link w podpisie
a ten wątek: http://www.canon-board.info/showthread.php?t=66001 ?
dodatkowo większość moich zdjęć z ostatniego roku - link w podpisie
Jeszcze tylko podpiąć do spisu najładniejszych zdjęć na:
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=30155 , by wiedzieć gdzie można znależć:)
Dzięki sprocket73
Kolekcjoner
25-02-2012, 01:52
Jeszcze tylko podpiąć do spisu najładniejszych zdjęć na:
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=30155 , by wiedzieć gdzie można znależć:)
Zrobione :cool:.
Obserwuję wątek i jego rozwój i powiem krótko - wszystko zależy od kasy i uposdobań - z jednej strony chccemy od szerokiego kąta do kilkuset mm, z drugiej nie chce nam sie przepinać obiektywów. Ja mam 60d, do tego C50 1,8 , T 17-50 ze stabilizacją, T 70-300 i lampę 430 EX2 - właściwie wystarcza do wszystkiego, jedyna wada - przepinanie. Ale może Koleżanka wkrótce kupi drugie body i problem z głowy ??? Niestety uniwersalne obiektywy nie są idealne, ale są praktyczne, stałki i krótkie zoomy są lepsze jakościowo ale trzeba je zmieniać, nachodzić się, lub w ogóle nie dotrzeć do szczegółu, jak zwykle coś za coś. Ale do kościoła niezaleznie od wyboru lampe polecam i wiele spraw nam załatwi ...
................Ale do kościoła niezaleznie od wyboru lampe polecam i wiele spraw nam załatwi ...
W ciemnych wnętrzach lampa wszystkiego nie załatwi - wybór: jasny obiektyw to podstawa. Lampa jest tylko jego uzupełnieniem.
Obserwuję wątek i jego rozwój i powiem krótko - wszystko zależy od kasy i uposdobań - z jednej strony chccemy od szerokiego kąta do kilkuset mm................
Zgadza się, że upodobania nie podlegają dyskusji - ja np chciałbym coś w zakresie 20-400 z światłem 2,8 (o IS już nie wspomnę).
Film pt "Podróż za jeden uśmiech" odcinek nr 5 (1972):
Poldek: Stary a czy Ty przypadkiem nie masz w kieszeni telefonu bez drutu ?
Duduś: Tylko nie fantazjuj, błagam !!!
:wink:
jellyeater
29-02-2012, 08:46
Zgadza się, że upodobania nie podlegają dyskusji - ja np chciałbym coś w zakresie 20-400 z światłem 2,8 (o IS już nie wspomnę).
I jeszcze macro i TS.
tak jak przedmówcy , Najpierw szklarnia , a później body . Inaczej nie ma sensu. Ja też przesiadłem się na 60d z właśnie 450d .Tylko że najpierw skompletowałem całkiem dobre szkiełka z średniej półki . Teraz mi się marzą stalki z górnej półki ( ale to kosztuje )
Z góry mówie, że wiem co macie na myśli mówiąc 'lepsze szkła-gorsze body' lub 'najpierw obiektywy, a potem korpus". ;)
Ale w zasadzie główną rzeczą jaka jest istotna przy wyborze kompletu jest to czego chcemy się nauczyć i do jakich celów będziemy wykorzystywać nasz zestaw. Co to za różnica czy najpierw szkła za załóżmy 6 tysięcy i body za 2300 jeśli autor zakłada, że i tak będzie zestaw rozszerzał? To czy teraz wyda mniej na body i tak nie sprawi, że kiedyś nie bedzie musiał go zmienić i wydać dużo pieniędzy na korpus. Żeby poczuć różnice na szkłach też trzeba skoczyć o jakąś tam półke wyżej w korpusach a to swoje kosztuje. To samo w druga strone-jesli chcesz wykorzystać maks z puszki musisz mieć dobre szkła. Nikogo tutaj nie "oszukamy" i tak czy siak... pieniądze będą nam potrzebne. ;)
Problem w tym, że nawet zakładając rozwój i inwestowanie w sprzęt kupując najpierw dobre body i kiepskie tanie szkła człowiek sie często szybko zniecheca, foty wychodza gorzej niz z kompaktu, wstyd zamieścić je na NK czy F itd :)
Mając średnie (nie kiepskie i stare) body i dobre szkła uzyska sie na starcie lepsze efekty i szybciej oraz bardziej ochoczo "wali sie do przodu". Idealnie jest jeśli kogoś stać i na dobre szkłą i na dobre body. Czasami to kwestia wywazenia i zaryzykowania jakiejś wydumanej srednicy z mozliwością rozwoju w przyszłości - stąd ja nigdy nie sugeruję kupowania leciwych body, ale jak inni koledzy przy względnie nowym, dobrym body kupno jak najlepszych szkieł. Kwestia głębokości kieszeni ...
calmadonii
05-03-2012, 21:38
jak się ma do 60D czy np. 7D CANON EOS 5D MARK II? warto dolozyc "parę złotych" i mieć na dłuższy czas spokoj?
Witajcie po krótkiej przerwie... a więc byłam już w sklepie i miałam 60d w łapkach...no wiem że obudowa to nie taka jak w 50d ale cóż będę musiała dbać i już;)
Teraz ostatecznie piszcie co byście wybrali z tych niżej podanych bo myślałam do 60d podpiąć obiektyw tamrona ale niestety w fotojokerze nie sprzedają...
1 - Canon EOS 60D z ob. 18-55mm IS
2 - Canon EOS 60D z ob. Canon 18-135mm IS
3 - Canon EOS 60D z ob. Canon 18-55mm IS i 55-250mm IS
Dla przypomnienia zdjęcia to kościołowe i krajobrazy:wink:
Również jestem od soboty szczęśliwym użytkownikiem 60d. Przesiadłem się z Olympus'a E-520, który wciąż uważam za bardzo dobry i przyjazny użytkownikowi sprzęt, miałem więc spore oczekiwania. Dużo oczekiwałem: szybkości, kontrastu, ostrości i plastyki. Długo myślałem nad 7D lecz sobie go darowałem, stawiając na zainwestowanie zaoszczedzonych środów w słoiki. 60D wyposażyłem narazie tylko w tani, ale bardzo przyzwoity C50/1.8. Pozwoli mi to poznać aparat i zdecydować, co później do niego dokupię, a on sam nieraz też się będzie przydawał.
Najpierw chciałem T17-50/2.8, ale mocno odrzuca mnie od niego jego głośne i niezbyt szybkie działanie oraz nienajciekawszej jakości konstrukcja.
Drugim kandydatem jest S17-50/2.8, za którą przemawia solidna konstrukcja oraz napęd HSM. Jest to jednak 1000 zł więcej i ...
Za te pieniądze upatrzyłem sobie używany C25-105/4L. Jest sporo ciemniejszy, ale bardzo solidnie wykonany, szybki, cichy i przede wszystkim daje niezwykle plastyczny obrazek. W FJ, gdzie kupowałem aparat, pozwolili mi się nim jakiś czas pobawić. Porównanie mam tylko do stałki i jestem zachwycony. Dokoptuję później do niego TK11-16/2.8 oraz C70-200L i będę miał komplet.
Samo 60D też robi na mnie dobre wrażenie. Korpus nie jest może magnezowy, ale to przecież właśnie tworzywa często okazują się mocniejsze od metalu. Jest za to lżejszy i mogę sobie spokojnie podpiąć gripa, co znacząco poprawia wygodę obsługi, gdyż mam spore łapska. Menu jest przewidywalne i nie sprawia mi jak narazie kłopotów. Krok po kroku dopasowuję aparat do własnych potrzeb i niezbyt często wspomagam się instrukcją (później sie z nią pewnie bardziej polubię).
Ciekawostka: poziomicę można ustawić na ekranie głównym oraz na LCD oraz w wizjerze również (w formie punktów, które pojawiają się podczas przechyłu aparatu). W sieci są co do tego sprzeczne informacje więc wyjaśniam, bo mi osobiście zależało na tym gadżecie.
jellyeater
06-03-2012, 08:12
24-105 to jak dla mnie porażka pod cropa. Będzie Ci często brakowało umiarkowanie szerokiego kąta. Miałem taki układ w Sonym tzn. 24-85 jako szkło podstawowe i do tego 17-35. UWA się wtedy nie dorobiłem. I z ulgą wymieniłem na 16-85. Właściwie mi wystarczało do wszystkiego.
Co do plastyki 24-105 to chyba jesteś pierwszą osobą która o niej pisze. :P
Właściwie to czego Ci brakuje w KIT?
to może przypomnę że body mam już pewne 60d tylko dylemat co do obiektywu...
więc który zestaw?.....
1 - Canon EOS 60D z ob. 18-55mm IS
2 - Canon EOS 60D z ob. Canon 18-135mm IS
3 - Canon EOS 60D z ob. Canon 18-55mm IS i 55-250mm IS
cichy1983
06-03-2012, 09:44
C60d to bardzo fajne i przyjemne body w użytkowaniu i ergonomii jednak z 18-55 szału nie robi. tylko tyle że robi zdjęcia.
też zrobiłem ten błąd i w promocji kupiłem z tym kitem. weź z 18-135 podobno całkiem niezły. ja ciułam teraz na C15-85 albo S17-50 2.8
flankerp
06-03-2012, 09:54
Jeżeli to Twoje pierwsze lustrzane body to 18-55 jak najbardziej. Pocykasz i zdecydujesz czego Ci potrzeba. Ze stajni Canona masz dwa spacer-zoomy:
15-85 i 17-55
Oba szkla perfekcyjne optycznie chociaż trochę drogie. Oba również stabilizowane (IS)
Jak robisz zdjęcia w kościołach to raczej 2.8 wskazane. 15-85 jest za to szerszy co czyni go bardizej uniwersalnym.
Aleximov
06-03-2012, 10:17
Witaj,
(...) tylko dylemat co do obiektywu (...)
To zależy...
1. Jeśli jesteś przekonana do lustrzanki i zamierzasz inwestować w szkła, to polecam kupić od razu droższe i lepsze optycznie - mam 15-85 i mogę polecić (trochę ciemnawe do wnętrz, ale na zewnątrz bardzo dobre) - potem dokupisz ze dwie jasne stałki (szeroką i portretówkę) i jakieś tele (polecam 70-200/4L z IS lub bez)
2. Jeśli chcesz na razie spróbować, to kup 18-135 + 50/1.8 i porób zdjęcia - po pół roku sprzedasz 18-135 i kupisz coś jaśniejszego i/lub lepszego optycznie - będziesz już wiedzieć, czego potrzebujesz (jakich ogniskowych i przysłony).
Pozdrawiam, Alex
PS: Jeśli na początek kupisz gorsze szkło, to możesz się zniechęcić, bo jakość techniczna nie będzie super - a i nie pobawisz się małą głębią ostrości czy "plastyką" ;)
1 - Canon EOS 60D z ob. 18-55mm IS <- jak masz mały fundusz
2 - Canon EOS 60D z ob. Canon 18-135mm IS <- patrz niżej*
3 - Canon EOS 60D z ob. Canon 18-55mm IS i 55-250mm IS <-*
1*, 18-135 uważam za bardzo fajne szkiełko, często polecane jako jedno do wszystkiego. Gdyby kiedyś canon pomyślał o wersji z f4 i silnikiem usm, to kupiłbym bez zastanowienia.
2*, taki zestaw jest najczęściej polecany dla amatora. Ja jakoś nie poszedłem tym tropem i wolałem wziąć 24-105 i ciułać na szkło o większej ogniskowej. Poleciłem go jednak znajomemu i ten jest w niebo wzięty ;)
24-105 to jak dla mnie porażka pod cropa. Będzie Ci często brakowało umiarkowanie szerokiego kąta. Miałem taki układ w Sonym tzn. 24-85 jako szkło podstawowe i do tego 17-35. UWA się wtedy nie dorobiłem. I z ulgą wymieniłem na 16-85. Właściwie mi wystarczało do wszystkiego.
Oj nie przesadzaj. To bardzo dobra sprawa (jak kosztował 3000zł) cena/jakość. W obecnej chwili w cenie 3800 można mieć kilka szkieł i to całkiem dobrych. Od 35-105 dla mnie bomba, na 24 jest mi jakoś tak, no nijak ;) Imho warto do niego dokupić sigme 10-20. Oh gdyby canon jeszcze produkował tego 35-350 ;)
Witam wszystkich,
również myślę o zakupie 60d,od kilku lat używam 400d z S 17-70 2,8-4,5 i 30 1,4,z trzydziestki jestem zadowolony natomiast 17-70 mydli do f5,6,dopiero po mocnym domknięciu daje ładne i ostre obrazki.Zastanawiam się czy z 60d też tak będzie mydlić czy będzie lepiej.Wiem,że lepiej by było kupić lepszego zooma,ale nowy korpus i obiektyw to za duży wydatek.A może dać sobie spokój z lustrem i słoikami i kupić G1X?
Fotomaniac
06-03-2012, 14:01
Czy kupić 60D? - TAK, dobry stosunek jakości do ceny, dla zaawansowanego amatora dobra propozycja.
Ja jestem zachwycony, zero problemów, trochę treningu i wszystko jest jasne.
Dobry przewidywalny sprzęt. Pracuję z 15-85mm (miło zaskakuje jakością) i 70-200 f4 IS. Na moje potrzeby idealny zestaw.
Aleximov
06-03-2012, 15:16
Witaj,
(...) natomiast S 17-70 mydli do f5,6 (...) Zastanawiam się czy z 60d też tak będzie mydlić (...)
Raczej tak - też mam to szkło (S 17-70) i od kiedy kupiłem C 15-85, to S leży w szufladzie i się kurzy (czasem użyję S do makro, ale w plenerze nie).
60D to dobra puszka - kupować (choć wielka szkoda, że nie ma mikroregulacji :( - już bym zmienił moją starą puszkę...).
Pozdrawiam, Alex
To jeszcze dodam taki zestaw
Canon EOS 60D z ob. Canon 17-85mm IS USM
lepiej ten niż Canon EOS 60D z ob. Canon 18-135mm IS
?
calmadonii
06-03-2012, 22:57
To jeszcze dodam taki zestaw
Canon EOS 60D z ob. Canon 17-85mm IS USM
lepiej ten niż Canon EOS 60D z ob. Canon 18-135mm IS
?
ok ale 17-40 L
WiatruMistrz
06-03-2012, 23:05
Może lepiej z tamronem 17-50 VC bo taki i do kręcenia i do portertów ogólnie dobry na start lub Canon 18-200 is bo ten 18-135is za krótki z tyłu imho...
Słuchajcie a może mnie rozjaśnicie ...jedne obiektywy mają inne nie ...a mianowicie-silnik pierścieniowy autofokusa
Poczytałam i ten urywek mnie ciut zniechęcił!
Upraszcza to budowę obiektywu, jednak wymusza stosowanie mechanicznego przeniesienia napędu pomiędzy obiektywem a korpusem. Rozwiązanie takie ma zasadniczą wadę: ręczne ustawianie ostrości wymaga mechanicznego odłączenia napędu AF – w przeciwnym wypadku ostrzenie za pomocą pierścienia grozi uszkodzeniem silnika AF bądź przekładni w korpusie lub obiektywie.
Kolekcjoner
06-03-2012, 23:18
W Canonach nie ma mechanicznego przeniesienia napędu AF - silnik zawsze jest w obiektywie.
no tak tylko w tym Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS jest silnik pierścieniowy atofokusa a w tym nie ma Canon EF-S 17-85 mm f/4-5.6 IS USM
Aleximov
06-03-2012, 23:51
Witaj,
Może chodzi Ci o możliwość "przeostrzenia" - tzn. ręcznego dostrojenia pierścieniem ostrości przy włączonym trybie AF. W starych obiektywach (bez USM) ręczne dostrojenie wymagało przełączenia z AF na MF i dopiero wtedy można "ręcznie" kręcić pierścieniem - inaczej faktycznie można uszkodzić zębatki kręcąc "na siłę" - w nowych (i droższych) obiektywach z silnikiem USM możliwość "przeostrzenia" zwykle jest. Nie mam tych obiektywów, ale "z wyglądu" 18-135 raczej nie ma przeostrzania a 17-85 powinien mieć (ale nie jestem pewien).
Jeśli zdecydowałaś się na jeden z tych dwóch obiektywów, to radzę pójść do sklepu i oba "pomacać" - zobaczysz, który Ci pasuje, robi "lepsze" zdjęcia, ma zakres ogniskowych, który Ci odpowiada itp. Jeśli zamawiasz przez internet, to zawsze możesz zwrócić (w ciągu 10 dni). Nikt za Ciebie nie podejmie decyzji, więc kolejne posty w stylu "kup to", "kup tamto" nic nie dają, dopóki nie będziesz dokładnie wiedzieć, czego oczekujesz po obiektywie i na jakie jego wady się godzisz.
A dokładnie będziesz wiedzieć, gdy już kupisz jakiś obiektyw, porobisz nim zdjęcia, zobaczysz, w czym Cię ogranicza - i wtedy go sprzedasz i kupisz taki, który Ci dłużej już posłuży... (jaśniejszy, stałkę, szerszy, tele, ...)
Pozdrawiam, Alex
Kolekcjoner
07-03-2012, 01:29
no tak tylko w tym Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS jest silnik pierścieniowy atofokusa a w tym nie ma Canon EF-S 17-85 mm f/4-5.6 IS USM
Jest dokładnie odwrotnie w pierwszym (18-135) jest mikro motor w drugim USM (pierścieniowy).
No faktycznie jest na odwrót:roll:dzięki za spostrzeżenie.
Co do sklepu i obejrzenia sprzętu to byłam wielokrotnie ale uwierzcie często sprzedawcy robią mętlik w głowie...miałam w ręku te zestawy ale bez wykonania zdjęć to trudno ocenić....
Słuchajcie a jeśli byście mieli jeszcze dobre serduch i mi co nieco podpowiedzieli o Canon EF 50mm f/1,8 II wiem że nie ma stabilizacji i jak body również nie ma to kiepsko będzie :-?
No i ''dziwne'' pytanie ...50 jest dość jasna i taka jasność by mi się przydała do wnętrz ale nie orientuję się o odległość z jakiej musiałabym robić zdjęcia ...czasem muszę stanąć ciut dalej by nie przeszkadzać...jak macie taki obiektyw to napiszcie coś o odległości z jakiej najlepiej wychodzą....
No i bądżcie wyrozumiali...tak mam że zanim coś kupię to musze dużo dopytać i być pewna....
dziobolek
07-03-2012, 12:52
...No i ''dziwne'' pytanie ...50 jest dość jasna i taka jasność by mi się przydała do wnętrz ale nie orientuję się o odległość z jakiej musiałabym robić zdjęcia ...czasem muszę stanąć ciut dalej by nie przeszkadzać...jak macie taki obiektyw to napiszcie coś o odległości z jakiej najlepiej wychodzą....
Może te linki pomogą deczko
- http://tamron-usa.com/lenses/learning_center/tools/focal-length-comparison.php
- http://www.usa.canon.com/app/html/EFLenses101/focal_length.html
- http://imaging.nikon.com/lineup/lens/simulator/index.htm
A tutaj z innej "beczki" - zależność dystorsji od użytej ogniskowej
- http://stepheneastwood.com/tutorials/lensdistortion/strippage.htm
Pozdrówka!
No faktycznie jest na odwrót:roll:dzięki za spostrzeżenie.
Co do sklepu i obejrzenia sprzętu to byłam wielokrotnie ale uwierzcie często sprzedawcy robią mętlik w głowie...miałam w ręku te zestawy ale bez wykonania zdjęć to trudno ocenić....
Słuchajcie a jeśli byście mieli jeszcze dobre serduch i mi co nieco podpowiedzieli o Canon EF 50mm f/1,8 II wiem że nie ma stabilizacji i jak body również nie ma to kiepsko będzie :-?
No i ''dziwne'' pytanie ...50 jest dość jasna i taka jasność by mi się przydała do wnętrz ale nie orientuję się o odległość z jakiej musiałabym robić zdjęcia ...czasem muszę stanąć ciut dalej by nie przeszkadzać...jak macie taki obiektyw to napiszcie coś o odległości z jakiej najlepiej wychodzą....
No i bądżcie wyrozumiali...tak mam że zanim coś kupię to musze dużo dopytać i być pewna....
To bardzo fajny obiektyw, na początek i nie tylko MUST HAVE. Pamiętaj, że oprócz możliwości robienia zdjęć w gorszych warunkach oświetleniowych daje on też spore pole do zabawy głębią ostrości a jakościa bije dużo droższe zoomy. A co do odległości to na cropie w pomieszczeniach niedużych to taka portretówka od pasa w górę :)
Słuchajcie a jeśli byście mieli jeszcze dobre serduch i mi co nieco podpowiedzieli o Canon EF 50mm f/1,8 II wiem że nie ma stabilizacji i jak body również nie ma to kiepsko będzie :-?
No i ''dziwne'' pytanie ...50 jest dość jasna i taka jasność by mi się przydała do wnętrz ale nie orientuję się o odległość z jakiej musiałabym robić zdjęcia ...czasem muszę stanąć ciut dalej by nie przeszkadzać...jak macie taki obiektyw to napiszcie coś o odległości z jakiej najlepiej wychodzą....
No i bądżcie wyrozumiali...tak mam że zanim coś kupię to musze dużo dopytać i być pewna....
Pytania o obiektywy zadajemy w dziale "Obiektywy"
pytania o technikę fotografowania w Dziale "Technika fotografowania"
Zanim pytanie zadamy ,sprawdzamy przy pomocy "Szukaj" czy nie istnieje już na forum informacja której szukamy.
np. Canon 50/1,8 http://www.canon-board.info/showthread.php?t=68076&highlight=Canon+50%2F1%2C8&page=22
Proszę o przypomnienie sobie regulaminu i stosowanie się do niego.
pan_natan
09-03-2012, 11:04
Ja mam 60D i jestem mega zadowolony.
Do tego szkła kit 18-55mm, C50 1.4, C28 1.8
i powiem szczerze, że ciągle mam podpiętą 50, od czasu do czasu 28, a kit to nie pamiętam kiedy ostatnio podpinałem :) generalnie 90% zdjęć robię 50
Więc proponuje zestaw 60D + 50 1.8 lub 1.4 i będziesz zadowolona.
generalnie 90% zdjęć robię 50
To bardziej zależy od preferencji wykonywanych ujęć niżeli od jakości obiektywu. Gdybyś fotografował krajobrazy, to 50mm zajęło by miejsce w torbie i przytulało się z pajęczynką... Jeżeli wykonujemy wiele zdjęć portretowych itd, to 50mm świetnie się nadaje. Jak za wąską to 28mm, a jak za szeroko to 85... Taki zestaw świetnie daje sobie radę na cropie ;)
To bardziej zależy od preferencji wykonywanych ujęć niżeli od jakości obiektywu. Gdybyś fotografował krajobrazy, to 50mm zajęło by miejsce w torbie i przytulało się z pajęczynką... Jeżeli wykonujemy wiele zdjęć portretowych itd, to 50mm świetnie się nadaje. Jak za wąską to 28mm, a jak za szeroko to 85... Taki zestaw świetnie daje sobie radę na cropie ;)
dokładnie też tak myślę :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.