PDA

Zobacz pełną wersję : Jaka stałka do focenia koncertów z widowni, łatwa w przemyceniu, do APSC?



aarekk@o2.pl
23-01-2012, 00:59
Witam,

często wybieram się na różne koncerty, zarówno sale, jak i plenery. Bardziej jako słuchacz, niż fotograf, ale ostatnio zacząłem przemycać 40D z 50/1.8. Fajnie wychodzą plany ogólniejsze, układy świateł czy laserów, ale o postaciach zapomnij. Myślę o jakiejś stałce tele, którą łatwiej byłoby przemycić przez ochronę niż np 70-200, a poza tym ze względu, że to nie zoom, byłaby zapewne jaśniejsza... body to APSC. Ktoś ma praktykę? Co doradzicie?

Darx
23-01-2012, 01:25
85/1.8; 100/2.8; 135/2L; 200/2.8L

Z czego pierwsza i trzecia są dosyć małe. Ostatnia jest największa. Wydaje mi się, że gdybyś zapytał ochronę o możliwość pstrykania (bez flesza), to mógłbyś bez problemu fotografować. Takim sposobem możesz dostać nie tyle, co naganę, ale i sprzęt może ulec zniszczeniu :(

EDIT: Jakiś czas temu, to przemycałem piwo pod korpusem, tłumacząc się, że jest tam sprzęt ;)

Licker
23-01-2012, 01:49
Ja bym celował w 85mm f/1.8 albo 100mm f/2.
135L może być już trochę za wąsko w niektórych sytuacjach.
Oczywiście wszystko zależy od lokalu.

dejotde
23-01-2012, 09:34
kupujesz 135L, a do "szerokich" ujęć masz 50/1.8 :)

grzgosz
23-01-2012, 10:37
To ciekawe i faktycznie udaje Ci się przemycić "graty"...jakos nigdy nie zaryzykowałem wiec nie mam doświadczeń. Ale jak piszą inni wszystko zależy od miejsca 50/1.4 lub 50/1.8 i coś w okolicach 100 to dobre rozwiązanie. Tylko im więcej wnosisz tym bardziej musisz się pilnować!

id4
23-01-2012, 23:13
Wszystko zalezy ile masz o sceny, spod niej wysraczy 50mm ale juz 5m dalej trzeba by miec co najmniej 100mm. Najlepiej kup sobie jakas hybryde o zoomie 16x i bedziesz mogl kombinowac. Jak dla mnie 'przemycanie' cegly wielkosci 40D to troche malo wygodne ;)

KGR
23-01-2012, 23:32
Załatw sobie jakię ID z napisem MEDIA.
Gościom na bramce wystarczy pokazać takie coś, nawet nie zaglądaja do toreb. Ja tak wchodze ale nie na koncerty gwiazd bo te mają swoich ochroniarzy.

MacGyver
24-01-2012, 13:17
kupujesz 135L,...
Do "przemycania" ? To może 200/1.8 L USM
(http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/ef/data/telephoto/ef_200_18l_usm.html) ;-)

A tak na poważnie to 100/2 USM (http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/ef/data/standard/ef_100_2_usm.html). Małe i zgrabne jest jeszcze 135/2.8 SF (http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/ef/data/telephoto/ef_135_28.html) ale to już mocno niedzisiejsze szkiełko i moim zdaniem nie warte swojej ceny (a o używkę bardzo trudno).

Kito
24-01-2012, 15:08
ja zaproponuję coś z innej beczki, skoro aarek nie robi tego profesjonalnie i posiada 40D - wypróbuj sobie stałkę jupitera 135mm światło co prawda 3,5 ale ja kilka razy go używałem z 40 i byłem zadowolony (cena nie ponad 4tyś tylko 150zł za idealny okaz) Na plus też jest rozmiar. Przecież nie trzeba chyba od razu rzucać się na szkła z najwyższej półki.

biskup666
24-01-2012, 16:04
Ja na koncertach używam tylko i wyłącznie 35mm f2, z moim 400D pasuje idealnie, ale focę pod samą sceną. Zmieniam niedługo body na 5D Mk II i czuję, że na koncerty zacznę zabierać 50mm. Myślę, że przy APSC setka f2 powinna dać radę jeśli stoisz dalej od sceny.

michael_key
24-01-2012, 18:48
85mm 1.8 lub 100mm 2.0

Opa_Apo
24-01-2012, 18:54
Ja dwa razy z widowni pstrykałem. Tair 135 na cropie. Wtedy stałem za blisko sceny i ochroniarze by widzieli. Cofnąłem się trochę w tłum i dołożyłem konwerter x2 - trzeba było skrócić czasy z czego wynika podbicie iso, a że ciemno było to na 3200 jechałem (20D więcej nie ma). Fotki z tego wyszły bardzo słabe. Drugi raz 70-210 na cropie, trochę lepiej ale też nie powala.
Pod sceną za to używam zwykle 85 na cropie i to jest w sam raz jak dla mnie, czasami troszę za dużo, czasami za mało. Zdjęcia nawet nawet.
Jak widać wszystko zależy od osobistych preferencji (biskup666 - 35, ja - 85) i rozmiaru sceny. U mnie to zwykle duże sceny i artysta ma się gdzie rozpędzić. Ogólnie odradzam robienie zdjęć z tłumu, bo tylko się człowiek umęczy, a rezultaty i tak są średnie. Ja to robiłem tylko po to, bo wcześniej nie miałem dostępu pod scenę, a byłem ciekaw jak to jest. Dlatego aarekk uważam, że jak chcesz się pobawić to śmiało, ale wydaje mi się, że nie będziesz zadowolony. Jak się idzie w tłum, to tańczyć, śpiewać, co kto lubi. Zdjęcia z pod sceny imho. :)

Miód
24-01-2012, 19:17
Pisz do organizatorów z prośbą o akredytacje, zazwyczaj nie ma problemu, chyba, że przyjeżdża majkel dżekson.
Dobrze jest też mieć jakąś podkładkę, w stylu, że pracujesz dla jakiejś gazety/portalu - wtedy jest łatwiej. Independent czy DlaStudenta chętnie nawiązują współpracę - pisz do nich.

aarekk@o2.pl
25-01-2012, 14:07
Dzięki za konstruktywne i pożyteczne wypowiedzi!

Myślałem o 85/1.8 lub 100/2 ale nie chciałem sugerować odpowiedzi :-D Focenie na koncertach to chęć sprawdzenia się i ciekawość efektu (wciąż się uczę;)) więc nie mam presji na załatwianie akredytacji, bieganie pod samą scenę itp. Patrzę co można zrobić w zastanym położeniu. Ostatnio mi wyszło kilka fajnych kadrów, stąd zacząłem myśleć o dosprzętowieniu, ale najchętniej do 1500,- więc te stałki są w zasięgu.

A z trochę innej beczki. Z racji 40D robię na ISO800 bo średnio wychodzi mi potem odszumianie w PS. (Edycji muszę uczyć się jeszcze pilniej :D) Jak, lub w czym odszumiać zdjęcia z ISO3200 żeby były nadal ostre, pozbawione ziarna ale nie faktury? Jakieś sekretne porady?

Opa_Apo
25-01-2012, 14:55
Dwie najbardziej polecane wtyczki/aplikacje to noise ninja i neat image jeżeli się nie mylę. O noise ninja nie mogę się wypowiedzieć, nie używałem. Neat image daje nawet całkiem przyzwoite efekty, ale cudów nie ma się co spodziewać ;p

Licker
25-01-2012, 15:41
Ja polecam Dfine Nik Softu. Możesz z ich strony pobrać wersje próbną.
Wersja Academic nie jest droga coś około 300zł.

drac
26-01-2012, 16:37
Kup 85 f/1.8 albo 100 f/2.0 obydwa są bardzo dobre, nie ma sensu wydawać sporej kasy na 135L gdyż nie pokaże ona maxymalnych możliwości na matrycy APS-C. Na twoim miejscu celowałbym w 85mm lepszy af, strasznie ostry już od 1.8 łatwiej go dostać niż 100mm.

Darx
26-01-2012, 20:13
Kup 85 f/1.8 albo 100 f/2.0 obydwa są bardzo dobre, nie ma sensu wydawać sporej kasy na 135L gdyż nie pokaże ona maxymalnych możliwości na matrycy APS-C. Na twoim miejscu celowałbym w 85mm lepszy af, strasznie ostry już od 1.8 łatwiej go dostać niż 100mm.

Każde z wymienionych przez Ciebie szkieł pokazuje pazur na FF. Jednak 135L jest o tyle dobre, że daje całkiem niezły zoomik z dobrym światłem.

Jeśli chodzi o 85/1.8, to z tą ostrością, to wcale nie tak różowo. Zdarzają się przypadku - bardzo rzadko, ale jednak.

tryton
26-01-2012, 22:37
A ja bym proponował wziąć na 3 imprezy zooma (nawet nie jasnego) i zrobić kadry takie jakie by się chciało mieć (jakość, szumy itp nieważne). Później w domu sprawdzić statystycznie jaka ogniskowa najczęściej daje ci to czego potrzebujesz jeśli chodzi o kadr. Co prawda 85 i 100 są podobne, ale może akurat się okaże, że 100 lub 135 to już za ciasno i wtedy masz gotową odpowiedź na swoje pytanie.

janmar
27-01-2012, 00:28
Każde z wymienionych przez Ciebie szkieł pokazuje pazur na FF.
Te dwa zacne lecz:
!35 L pokazuje jeszcze kły . Klasa wyżej.Ostrość ,czystość obrazu bez konkurencji w Canonie IMHO.