Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Wątek: Jaka stałka do focenia koncertów z widowni, łatwa w przemyceniu, do APSC?

  1. #1

    Domyślnie Jaka stałka do focenia koncertów z widowni, łatwa w przemyceniu, do APSC?

    Witam,

    często wybieram się na różne koncerty, zarówno sale, jak i plenery. Bardziej jako słuchacz, niż fotograf, ale ostatnio zacząłem przemycać 40D z 50/1.8. Fajnie wychodzą plany ogólniejsze, układy świateł czy laserów, ale o postaciach zapomnij. Myślę o jakiejś stałce tele, którą łatwiej byłoby przemycić przez ochronę niż np 70-200, a poza tym ze względu, że to nie zoom, byłaby zapewne jaśniejsza... body to APSC. Ktoś ma praktykę? Co doradzicie?

  2. #2
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2011
    Miasto
    Działyń
    Posty
    725

    Domyślnie

    85/1.8; 100/2.8; 135/2L; 200/2.8L

    Z czego pierwsza i trzecia są dosyć małe. Ostatnia jest największa. Wydaje mi się, że gdybyś zapytał ochronę o możliwość pstrykania (bez flesza), to mógłbyś bez problemu fotografować. Takim sposobem możesz dostać nie tyle, co naganę, ale i sprzęt może ulec zniszczeniu

    EDIT: Jakiś czas temu, to przemycałem piwo pod korpusem, tłumacząc się, że jest tam sprzęt
    Ostatnio edytowane przez Darx ; 23-01-2012 o 01:26
    |600D|7D|17-40|24-105|70-200|120-400|

  3. #3
    Coś już napisał Awatar Licker
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Raszyn
    Wiek
    33
    Posty
    68

    Domyślnie

    Ja bym celował w 85mm f/1.8 albo 100mm f/2.
    135L może być już trochę za wąsko w niektórych sytuacjach.
    Oczywiście wszystko zależy od lokalu.
    7D + BG-E7 + 17-85mm f/4-5.6 + 50mm f/1.2 + 135mm f/2 + Yashica GS/GTN
    Trochę mojej amatorszczyzny: WWW.

  4. #4

    Domyślnie

    kupujesz 135L, a do "szerokich" ujęć masz 50/1.8

  5. #5
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    24

    Domyślnie

    To ciekawe i faktycznie udaje Ci się przemycić "graty"...jakos nigdy nie zaryzykowałem wiec nie mam doświadczeń. Ale jak piszą inni wszystko zależy od miejsca 50/1.4 lub 50/1.8 i coś w okolicach 100 to dobre rozwiązanie. Tylko im więcej wnosisz tym bardziej musisz się pilnować!

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Rogoźnik (Katowice)
    Wiek
    45
    Posty
    6

    Domyślnie

    Wszystko zalezy ile masz o sceny, spod niej wysraczy 50mm ale juz 5m dalej trzeba by miec co najmniej 100mm. Najlepiej kup sobie jakas hybryde o zoomie 16x i bedziesz mogl kombinowac. Jak dla mnie 'przemycanie' cegly wielkosci 40D to troche malo wygodne
    / 5D / 5D II / 16-35 2.8L / 70-200 2.8L / 100 2.8L /

  7. #7
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    164

    Domyślnie

    Załatw sobie jakię ID z napisem MEDIA.
    Gościom na bramce wystarczy pokazać takie coś, nawet nie zaglądaja do toreb. Ja tak wchodze ale nie na koncerty gwiazd bo te mają swoich ochroniarzy.
    2x5Dmk2/fish15/ 17-40L/ 24LII /85 /135L/ 430 EX II/ 2x600EX
    Regulamin pkt8.

  8. #8
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dejotde Zobacz posta
    kupujesz 135L,...
    Do "przemycania" ? To może 200/1.8 L USM
    ;-)

    A tak na poważnie to 100/2 USM. Małe i zgrabne jest jeszcze 135/2.8 SF ale to już mocno niedzisiejsze szkiełko i moim zdaniem nie warte swojej ceny (a o używkę bardzo trudno).
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  9. #9
    Dopiero zaczyna Awatar Kito
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Chodzież
    Wiek
    50
    Posty
    47

    Domyślnie

    ja zaproponuję coś z innej beczki, skoro aarek nie robi tego profesjonalnie i posiada 40D - wypróbuj sobie stałkę jupitera 135mm światło co prawda 3,5 ale ja kilka razy go używałem z 40 i byłem zadowolony (cena nie ponad 4tyś tylko 150zł za idealny okaz) Na plus też jest rozmiar. Przecież nie trzeba chyba od razu rzucać się na szkła z najwyższej półki.
    FB - http://www.facebook.com/krzysztof.kito.wierzbicki
    C40D, C5DMKII, 6 szkiełek (w porywach do 10) i kilka lampek
    Ślubne i inne na www.fotoduet.eu

  10. #10

    Domyślnie

    Ja na koncertach używam tylko i wyłącznie 35mm f2, z moim 400D pasuje idealnie, ale focę pod samą sceną. Zmieniam niedługo body na 5D Mk II i czuję, że na koncerty zacznę zabierać 50mm. Myślę, że przy APSC setka f2 powinna dać radę jeśli stoisz dalej od sceny.
    400D, 50e, Praktica MTL3, FED 3, KIT, Paragon 35/2.8, C35/2, C50/1.8, Pentacon 50/1.8, Sigma 135/2.8, Tamron 55-200, Leningrad 4

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •