PDA

Zobacz pełną wersję : Filmowe obiektywy Canon EF



Canon_Board
04-11-2011, 16:20
Nowa seria obiektywów nowego systemu Cinema EOS debiutuje siedmioma modelami i zapowiedzią kolejnych.


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img217.imageshack.us/img217/9986/cinemaeossystem.jpg)



Firmy Canon Inc. i Canon Europe poinformowały dziś, że wprowadzają siedem nowych obiektywów filmowych 4K EF - zupełnie nową serię szkieł kinematograficznych, które obok bieżących wymiennych obiektywów EF do lustrzanek cyfrowych EOS stanowią podstawę nowego systemu Cinema EOS. Premiera systemu Cinema EOS rozpoczyna ofensywę firmy Canon na rynku wysokiej rozdzielczości produkcji cyfrowej. Nowy system profesjonalnej kinematografii cyfrowej obejmuje takie kategorie produktów, jak obiektywy, cyfrowe kamery wideo i lustrzanki cyfrowe.

Na nową linię filmowych obiektywów Canon EF składają się cztery obiektywy ze zmienną ogniskową obejmujące szeroki zakres ogniskowych od 14,5 do 300 mm — po dwa modele do mocowań EF i PL oraz trzy obiektywy ze stałą ogniskową do mocowań EF. Każdy z siedmiu nowych obiektywów oferuje wyjątkową rozdzielczość optyczną 4K oraz zgodność z matrycami równoważnymi filmowi Super 35 mm. Trzech obiektów o stałej ogniskowej można używać w połączeniu z aparatami wyposażonymi w pełnoklatkowe matryce 35 mm.

Seria Canon EF Cinema Lens, która na razie składa się z siedmiu modeli w przyszłości zostanie rozszerzona o kolejne obiektywy o zmiennej i stałej ogniskowej.


Filmowe obiektywy szerokokątne i teleobiektywy do mocowań EF i PL
CN-E14.5–60mm T2.6 L S / CN-E14.5–60mm T2.6 L SP
CN-E30–300mm T2.95–3.7 L S / CN-E30–300mm T2.95–3.7 L SP


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img687.imageshack.us/img687/8602/lensn.jpg)


Cztery nowe obiektywy Canon o zmiennej ogniskowej to filmowe obiektywy szerokokątne CN-E14.5–60mm T2.6 L S (mocowanie EF) i CN-E14.5–60mm T2.6 L SP (mocowanie EF) oraz filmowe teleobiektywy CN-E30–300mm T2.95–3.7 L S (mocowanie EF) i CN-E30–300mm T2.95–3.7 L SP (mocowanie PL). Każdy obiektyw zapewnia rozdzielczość 4K (4096 x 2160 pikseli), czyli liczbę pikseli czterokrotnie wyższą niż w formacie Full HD (1920 x 1080 pikseli), i jest zgodny ze standardowymi aparatami Super 35 mm, a także aparatami APS-C.

Obiektywy o zmiennej ogniskowej, w których zastosowano szkło z dyspersją anomalną, skutecznie eliminujące aberrację chromatyczną oraz soczewki asferyczne o dużej średnicy, pozwalają uzyskać obraz o wysokiej rozdzielczości od środka do brzegów kadru. Każdy obiektyw zawiera nowo opracowaną 11-listkową przesłonę, która zapewnia miękkie, atrakcyjne rozmycie nadające się idealnie do zastosowań kinematograficznych.

Zakres ogniskowych nowych obiektywów (od 14,5 do 300 mm) reprezentuje długości najczęściej używane w produkcji filmowej, gdzie często trzeba stosować kombinację trzech lub większej liczby oddzielnych obiektywów o zmiennej ogniskowej. Nowe obiektywy szerokokątne i teleobiektywy firmy Canon zapewniają szerszy kąt i duże przybliżenia, więc na cały ten zakres wystarczają zaledwie dwa obiektywy. Nowe szerokokątne obiektywy filmowe oferują najszerszy kąt widzenia wśród cyfrowych obiektywów 35 mm, z długością ogniskowej równą 14,5 w szerokokątnym końcu zakresu.


https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img713.imageshack.us/img713/4073/zoomlens.jpg)

Oznaczenia zoomu, ostrości i przesłony są wygrawerowane na nachylonych powierzchniach, aby były dobrze widoczne od tyłu aparatu. Kąt obrotu pierścienia ostrości wynosi około 300 stopni, a powiększenia — 160 stopni, co pozwala na precyzyjne ostrzenie i płynne, subtelne operowanie zoomem.

Nowe filmowe obiektywy o zmiennej ogniskowej są zgodne ze standardowymi ręcznymi i elektronicznymi akcesoriami stosowanymi w branży filmowej, a także z osłonami matte box. Dzięki jednakowej średnicy przedniej części oraz jednolitym pozycjom osprzętu nie wymagają regulowania ani przestawiania akcesoriów podczas wymiany obiektywu na inny model z serii.

Filmowe obiektywy o stałej ogniskowej do mocowań EF
CN-E24mm T1.5 L F / CN-E50mm T1.3 L F / CN-E85mm T1.3 L F

Podobnie jak szerokokątne i teleobiektywowe modele o zmiennej ogniskowej, nowe filmowe obiektywy Canon CN-E24mm T1.5 L F, CN-E50mm T1.3 L F oraz CN-E85mm T1.3 L F zapewniają rozdzielczość optyczną 4K. Trzy obiektywy, zaprojektowane do użytku z mocowaniami EF, są zgodnie nie tylko ze standardowymi aparatami klasy Super 35 mm, ale również z matrycami pełnoklatkowymi, APS-H i APS-C. W obiektywach zastosowano szkło z dyspersją anomalną i soczewki asferyczne o dużej średnicy, które utrzymują wysoką rozdzielczość obrazu na całym torze optycznym, oraz nowo zaprojektowaną, 11-listkową przesłonę zapewniającą delikatne, atrakcyjne rozmycie.

Dzięki oznaczeniom ostrości i przesłony wyraźnie widocznym od tyłu aparatu trzy nowe obiektywy Canon o stałej ogniskowej oferują wygodną obsługę w stylu filmowym, a kąt obrotu pierścienia ostrości wynoszący około 300 stopni ułatwia precyzyjne ostrzenie.

Obiektywy CN-E24mm T1.5 L F, CN-E50mm T1.3 L F oraz CN-E85mm T1.3 L F są zgodne ze standardowymi ręcznymi i elektronicznymi akcesoriami stosowanymi w branży filmowej, a także z osłonami matte box. Dzięki jednakowej średnicy przedniej części oraz jednolitym pozycjom osprzętu nie wymagają regulacji podczas wymiany obiektywu.

Rychowski
04-11-2011, 21:03
Panowie z Redakcji Forum. Przypominam. Nie piszemy przesłona, tylko przysłona.

_igi
04-11-2011, 21:11
Panowie z Redakcji Forum. Przypominam. Nie piszemy przesłona, tylko przysłona.

Obie formy są poprawne, tak w gwoli ścisłości. Przesłona co prawda jest tak nieco bardziej po szlachecku, tak samo jak określenie "plastyk" na tworzywo sztuczne, ale moim zdaniem takie zabiegi są o wiele przyjemniejsze w odbiorze od zapożyczeń z angielskiego ;)

Sunders
05-11-2011, 10:19
Obie formy są poprawne

Dokladnie: http://sjp.pwn.pl/szukaj/przeslona

Zaczynamy dyskusje na temat ... jak zykle :-)

trzeszcz6
05-11-2011, 11:44
niech mi ktoś powie jak światło tych obiektywów wyrażona w T ma się*do tego co znamy czyli f?

jacek_73
05-11-2011, 11:52
Dokladnie: http://sjp.pwn.pl/szukaj/przeslona

Zaczynamy dyskusje na temat ... jak zykle :-)

A może w fotografii jest przysłona a w filmie przesłona :confused: Dokładnie tak samo jak w straży miejskiej pracują strażnicy a w straży pożarnej strażacy.

airhead
05-11-2011, 14:08
niech mi ktoś powie jak światło tych obiektywów wyrażona w T ma się*do tego co znamy czyli f?
to prawie to samo: T to jasność szkła, czyli otwór przysłony minus kilka procent światła gubionego m.in. na odbiciach
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

Obie formy są poprawne, tak w gwoli ścisłości. Przesłona co prawda jest tak nieco bardziej po szlachecku, tak samo jak określenie "plastyk" na tworzywo sztuczne, ale moim zdaniem takie zabiegi są o wiele przyjemniejsze w odbiorze od zapożyczeń z angielskiego ;)
na podstawie tego: http://sjp.pwn.pl/szukaj/przeslona jest inaczej

szwayko
05-11-2011, 14:23
niech mi ktoś powie jak światło tych obiektywów wyrażona w T ma się*do tego co znamy czyli f?

Takim wyjątkowym szkłem gdzie podają dwie wartości jest dawna
Minolta 135mm f/2.8 [T4.5] (teraz Konica albo już Sony)
Zastosowano tam soczewki jakieś szare i dlatego szkło daje GO jak f/2.8 ale światła przechodzi jak dla f/4.5

r3b
05-11-2011, 15:58
A nie mylisz tego przypadkiem z faktem iz sony/minolta ma obiektyw 135mm f2.8 ktory ma dwie przyslony/przeslony, gdzie druga sluzy do regulacji rozmycia tla? I ta druga ma wlasnie wartosc 4.5...

Wysłano z GT-I9000 z użyciem Tapatalk

jacek_73
05-11-2011, 16:03
A nie mylisz tego przypadkiem z faktem iz sony/minolta ma obiektyw 135mm f2.8 ktory ma dwie przyslony/przeslony, gdzie druga sluzy do regulacji rozmycia tla? I ta druga ma wlasnie wartosc 4.5...

Wysłano z GT-I9000 z użyciem Tapatalk

Na chłopski rozum to troszkę bez sensu. A co by miała robić w takim razie ta pierwsza przysłona?

Z tego wynika że f2.8-t4 to coś takiego jak obiektyw 2.8 z założonym filtrem szarym X2... tak to przynajmniej zrozumiałem.

r3b
05-11-2011, 16:23
To poszukajcie w necie poprostu obiekttwu sony 135mm STF.

Wysłano z GT-I9000 z użyciem Tapatalk

szwayko
05-11-2011, 16:36
To poszukajcie w necie poprostu obiekttwu sony 135mm STF.


No to proszę tutaj masz wyjaśnione, realne światło Sony to 4.5
http://www.photozone.de/sony-alpha-aps-c-lens-tests/390-sony_135_28?start=1

I tutaj
"This lens is a real F/2.8, but the use of an "apodization" element causes the actual light gathering ability to be reduced to an equivalent of F4.5, or what Sony calls "T equivalent," or "transmissive brightness." You won't see F/2.8 on your camera LCD, it starts at F/4.5."
http://kurtmunger.com/sony_135mm_f_2_8__t4_5__stfid268.html

r3b
05-11-2011, 16:51
No to zwracam honor... zle to rozumialem...

Wysłano z GT-I9000 z użyciem Tapatalk