Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Filmowe obiektywy Canon EF

Mieszany widok

  1. #1
    Redakcja forum
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    38

    Domyślnie Filmowe obiektywy Canon EF

    Nowa seria obiektywów nowego systemu Cinema EOS debiutuje siedmioma modelami i zapowiedzią kolejnych.




    Firmy Canon Inc. i Canon Europe poinformowały dziś, że wprowadzają siedem nowych obiektywów filmowych 4K EF - zupełnie nową serię szkieł kinematograficznych, które obok bieżących wymiennych obiektywów EF do lustrzanek cyfrowych EOS stanowią podstawę nowego systemu Cinema EOS. Premiera systemu Cinema EOS rozpoczyna ofensywę firmy Canon na rynku wysokiej rozdzielczości produkcji cyfrowej. Nowy system profesjonalnej kinematografii cyfrowej obejmuje takie kategorie produktów, jak obiektywy, cyfrowe kamery wideo i lustrzanki cyfrowe.

    Na nową linię filmowych obiektywów Canon EF składają się cztery obiektywy ze zmienną ogniskową obejmujące szeroki zakres ogniskowych od 14,5 do 300 mm — po dwa modele do mocowań EF i PL oraz trzy obiektywy ze stałą ogniskową do mocowań EF. Każdy z siedmiu nowych obiektywów oferuje wyjątkową rozdzielczość optyczną 4K oraz zgodność z matrycami równoważnymi filmowi Super 35 mm. Trzech obiektów o stałej ogniskowej można używać w połączeniu z aparatami wyposażonymi w pełnoklatkowe matryce 35 mm.

    Seria Canon EF Cinema Lens, która na razie składa się z siedmiu modeli w przyszłości zostanie rozszerzona o kolejne obiektywy o zmiennej i stałej ogniskowej.


    Filmowe obiektywy szerokokątne i teleobiektywy do mocowań EF i PL
    CN-E14.5–60mm T2.6 L S / CN-E14.5–60mm T2.6 L SP
    CN-E30–300mm T2.95–3.7 L S / CN-E30–300mm T2.95–3.7 L SP



    Cztery nowe obiektywy Canon o zmiennej ogniskowej to filmowe obiektywy szerokokątne CN-E14.5–60mm T2.6 L S (mocowanie EF) i CN-E14.5–60mm T2.6 L SP (mocowanie EF) oraz filmowe teleobiektywy CN-E30–300mm T2.95–3.7 L S (mocowanie EF) i CN-E30–300mm T2.95–3.7 L SP (mocowanie PL). Każdy obiektyw zapewnia rozdzielczość 4K (4096 x 2160 pikseli), czyli liczbę pikseli czterokrotnie wyższą niż w formacie Full HD (1920 x 1080 pikseli), i jest zgodny ze standardowymi aparatami Super 35 mm, a także aparatami APS-C.

    Obiektywy o zmiennej ogniskowej, w których zastosowano szkło z dyspersją anomalną, skutecznie eliminujące aberrację chromatyczną oraz soczewki asferyczne o dużej średnicy, pozwalają uzyskać obraz o wysokiej rozdzielczości od środka do brzegów kadru. Każdy obiektyw zawiera nowo opracowaną 11-listkową przesłonę, która zapewnia miękkie, atrakcyjne rozmycie nadające się idealnie do zastosowań kinematograficznych.

    Zakres ogniskowych nowych obiektywów (od 14,5 do 300 mm) reprezentuje długości najczęściej używane w produkcji filmowej, gdzie często trzeba stosować kombinację trzech lub większej liczby oddzielnych obiektywów o zmiennej ogniskowej. Nowe obiektywy szerokokątne i teleobiektywy firmy Canon zapewniają szerszy kąt i duże przybliżenia, więc na cały ten zakres wystarczają zaledwie dwa obiektywy. Nowe szerokokątne obiektywy filmowe oferują najszerszy kąt widzenia wśród cyfrowych obiektywów 35 mm, z długością ogniskowej równą 14,5 w szerokokątnym końcu zakresu.


    Oznaczenia zoomu, ostrości i przesłony są wygrawerowane na nachylonych powierzchniach, aby były dobrze widoczne od tyłu aparatu. Kąt obrotu pierścienia ostrości wynosi około 300 stopni, a powiększenia — 160 stopni, co pozwala na precyzyjne ostrzenie i płynne, subtelne operowanie zoomem.

    Nowe filmowe obiektywy o zmiennej ogniskowej są zgodne ze standardowymi ręcznymi i elektronicznymi akcesoriami stosowanymi w branży filmowej, a także z osłonami matte box. Dzięki jednakowej średnicy przedniej części oraz jednolitym pozycjom osprzętu nie wymagają regulowania ani przestawiania akcesoriów podczas wymiany obiektywu na inny model z serii.

    Filmowe obiektywy o stałej ogniskowej do mocowań EF
    CN-E24mm T1.5 L F / CN-E50mm T1.3 L F / CN-E85mm T1.3 L F

    Podobnie jak szerokokątne i teleobiektywowe modele o zmiennej ogniskowej, nowe filmowe obiektywy Canon CN-E24mm T1.5 L F, CN-E50mm T1.3 L F oraz CN-E85mm T1.3 L F zapewniają rozdzielczość optyczną 4K. Trzy obiektywy, zaprojektowane do użytku z mocowaniami EF, są zgodnie nie tylko ze standardowymi aparatami klasy Super 35 mm, ale również z matrycami pełnoklatkowymi, APS-H i APS-C. W obiektywach zastosowano szkło z dyspersją anomalną i soczewki asferyczne o dużej średnicy, które utrzymują wysoką rozdzielczość obrazu na całym torze optycznym, oraz nowo zaprojektowaną, 11-listkową przesłonę zapewniającą delikatne, atrakcyjne rozmycie.

    Dzięki oznaczeniom ostrości i przesłony wyraźnie widocznym od tyłu aparatu trzy nowe obiektywy Canon o stałej ogniskowej oferują wygodną obsługę w stylu filmowym, a kąt obrotu pierścienia ostrości wynoszący około 300 stopni ułatwia precyzyjne ostrzenie.

    Obiektywy CN-E24mm T1.5 L F, CN-E50mm T1.3 L F oraz CN-E85mm T1.3 L F są zgodne ze standardowymi ręcznymi i elektronicznymi akcesoriami stosowanymi w branży filmowej, a także z osłonami matte box. Dzięki jednakowej średnicy przedniej części oraz jednolitym pozycjom osprzętu nie wymagają regulacji podczas wymiany obiektywu.
    Ostatnio edytowane przez Canon_Board ; 04-11-2011 o 16:28 Powód: obiektyw canon, canon EOS obiektyw, obiektywy canon, nowe obiektywy

  2. #2
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    18

    Domyślnie

    Panowie z Redakcji Forum. Przypominam. Nie piszemy przesłona, tylko przysłona.

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rychowski Zobacz posta
    Panowie z Redakcji Forum. Przypominam. Nie piszemy przesłona, tylko przysłona.
    Obie formy są poprawne, tak w gwoli ścisłości. Przesłona co prawda jest tak nieco bardziej po szlachecku, tak samo jak określenie "plastyk" na tworzywo sztuczne, ale moim zdaniem takie zabiegi są o wiele przyjemniejsze w odbiorze od zapożyczeń z angielskiego

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2 746

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta
    Obie formy są poprawne
    Dokladnie: http://sjp.pwn.pl/szukaj/przeslona

    Zaczynamy dyskusje na temat ... jak zykle :-)
    Ostatnio edytowane przez Sunders ; 05-11-2011 o 10:22

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar jacek_73
    Dołączył
    Oct 2010
    Miasto
    53 N, 18 E
    Wiek
    51
    Posty
    2 587

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sunders Zobacz posta
    Dokladnie: http://sjp.pwn.pl/szukaj/przeslona

    Zaczynamy dyskusje na temat ... jak zykle :-)
    A może w fotografii jest przysłona a w filmie przesłona Dokładnie tak samo jak w straży miejskiej pracują strażnicy a w straży pożarnej strażacy.
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

  6. #6

    Domyślnie

    niech mi ktoś powie jak światło tych obiektywów wyrażona w T ma się*do tego co znamy czyli f?
    5d+5d mark II+ S35A+C 85 f/1.8 + C 20-35 f/3.5-4.5, C 70-210 3.5-4.5 580 ex II, YN 565 EX (czasem 17-40 L i 50 f/1.4), arsat 80/2.8 tilt

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez trzeszcz6 Zobacz posta
    niech mi ktoś powie jak światło tych obiektywów wyrażona w T ma się*do tego co znamy czyli f?
    to prawie to samo: T to jasność szkła, czyli otwór przysłony minus kilka procent światła gubionego m.in. na odbiciach
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta
    Obie formy są poprawne, tak w gwoli ścisłości. Przesłona co prawda jest tak nieco bardziej po szlachecku, tak samo jak określenie "plastyk" na tworzywo sztuczne, ale moim zdaniem takie zabiegi są o wiele przyjemniejsze w odbiorze od zapożyczeń z angielskiego
    na podstawie tego: http://sjp.pwn.pl/szukaj/przeslona jest inaczej
    Ostatnio edytowane przez airhead ; 05-11-2011 o 14:10 Powód: Automerged Doublepost
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar szwayko
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    47
    Posty
    2 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez trzeszcz6 Zobacz posta
    niech mi ktoś powie jak światło tych obiektywów wyrażona w T ma się*do tego co znamy czyli f?
    Takim wyjątkowym szkłem gdzie podają dwie wartości jest dawna
    Minolta 135mm f/2.8 [T4.5] (teraz Konica albo już Sony)
    Zastosowano tam soczewki jakieś szare i dlatego szkło daje GO jak f/2.8 ale światła przechodzi jak dla f/4.5

  9. #9
    Bywalec Awatar r3b
    Dołączył
    May 2011
    Miasto
    Legionowo
    Posty
    216

    Domyślnie

    A nie mylisz tego przypadkiem z faktem iz sony/minolta ma obiektyw 135mm f2.8 ktory ma dwie przyslony/przeslony, gdzie druga sluzy do regulacji rozmycia tla? I ta druga ma wlasnie wartosc 4.5...

    Wysłano z GT-I9000 z użyciem Tapatalk

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar jacek_73
    Dołączył
    Oct 2010
    Miasto
    53 N, 18 E
    Wiek
    51
    Posty
    2 587

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez r3b Zobacz posta
    A nie mylisz tego przypadkiem z faktem iz sony/minolta ma obiektyw 135mm f2.8 ktory ma dwie przyslony/przeslony, gdzie druga sluzy do regulacji rozmycia tla? I ta druga ma wlasnie wartosc 4.5...

    Wysłano z GT-I9000 z użyciem Tapatalk
    Na chłopski rozum to troszkę bez sensu. A co by miała robić w takim razie ta pierwsza przysłona?

    Z tego wynika że f2.8-t4 to coś takiego jak obiektyw 2.8 z założonym filtrem szarym X2... tak to przynajmniej zrozumiałem.
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •