Zobacz pełną wersję : Interfoto w Warszawie - sklep mało renomowany.
Witajcie
Chciałbym krótko opisać Wam jak wymieniony wyżej sklep dba o swoją renomę i szanuje klientów.
Zamówiłem w tym sklepie obiektyw 60/2.8 Macro. Na stronie sklepu widniała oferta 1460 zł + wysyłka. Cena wydała mi się bardzo atrakcyjna - więc zamówiłem. Następnego dnia bez telefonu ze strony firmy moje zamówienie zostało anulowane. Moim zdaniem panowie zorientowali się, że (moim zdaniem):
1. Nie mają obiektywu, który figuruje w ofercie jako nowy i dostępny.
2. Cena jest zbyt niska.
Anulowali więc moje zamówienie, a za chwilę obiektyw pojawił się jako dostępny za 1690 zł.Podobno go nie mieli.
Zadzwoniłem do firmy, która nie wysiliła się nawet na wytłumaczenie swojego postępowania. Jeden z Panów powiedział mi, że to normalne postępowanie. Wystawiamy w ofercie towar, którego nie mamy, a jak cena oferowana okaże się nierealna to anulujemy - to już mój dopisek.
15 lat prowadziłem działalność handlową i nie do pomyślenia było dla mnie, aby zmieniać cenę towaru po jego zamówieniu tylko dlatego, że mam bałagan i nie przecenowałem towaru po nowej dostawie.
A już miałem zrobić w tej formie kilka innych zakupów. Przestrzegam więc przed firmą "z renomą", jak o sobie piszą.:twisted::twisted::twisted:
Pozdrawiam
Ta firma od lat słynie z nagminnego zawyżania stanu technicznego sprzedawanego sprzętu, jak i z wysokich cen. Nigdy nie oglądam ich ofert, bo cokolwiek mają, to bez trudu wszystko to znajdę gdzie indziej w dużo atrakcyjniejszych cenach.
Szkoda że tak źle wspominacie współpracę z Interfoto. Ja problemów z nimi nie miałem (może dlatego że osobiście wszystko załatwiałem) i często sprawdzam oferty na ich stronie. Ceny również mają przyzwoite - ale na używany sprzęt. Oczywiście że można znaleźć taniej, ale moim zdaniem chłopaki nie mają się czego wstydzić.
A co do historii niki68 - też kiedyś miałem analogiczną sytuacje z pewnym sklepem internetowym. Po prostu jeżeli cena wydaje się "znacznie bardziej zachęcająca" niż u innych dostawców, lepiej się dopytać czy na pewno jest aktualna;-)
Kolekcjoner
17-10-2011, 23:47
Ja miałem kiedyś podobną sytuację zresztą nie raz (nie kupowałem akurat nic w interfoto). W jednym przypadku chodziło o to że w sklepie zwyczajnie się pomylili - kolumny które kupiłem były wstawione w cenie modelu o klasę niższego. Po prostu sprzedali mi w cenie za jaką kliknąłem - mimo że nie mieli ich na stanie. Sprzedawca mi powiedział że mimo różnicy w cenie grubo ponad 1000 zł na sztuce nie wyobraża sobie żeby po złożeniu zamówienia powiedzieć, że cena jest pomyłkowa i mam dopłacić 8-). W innym przypadku najzwyczajniej ściemnili że towar uległ uszkodzeniu ;). Jeszcze w innym było praktycznie jak u kolegi - nie było towaru i po zamówieniu mail iż owszem mogą sprowadzić ale drożej - ten ostatni przypadek przerabiałem zresztą w różnych sklepach najczęściej.
U nas takie podejście to wciąż norma. Żywię jednak nadzieję, że z czasem coraz częściej będziemy się spotykali z sytuacją jaką opisałem na początku.
Kilka zakupów odbierałam u nich osobiście i nigdy nie miałam problemów. Faktem jest, że absolutnie zawsze przed dokonaniem zakupu poprzez internet dzwonię do sklepu, i potwierdzam, oraz utwierdzam wszystko mailowo. W razie odbioru osobistego, a w oparciu o cenę widniejącą w sklepie www polecam wykonanie telefonu i rozmowę (z potwierdzeniem mailem - potwierdzenie rezerwacji towaru, ceny itd...)
Przezornego i Bóg strzeże... Kupowanie bez kontaktu to kupowanie na własną odpowiedzialność... a potem wielkie zdziwienie.
Tak, ale wyłącznie w naszym chorym kraju.
greatidea
18-10-2011, 08:51
Myślę, że warto o tym pisać i podawać nazwy sklepów. Rozumiem, że może zdarzyć się jakiś błąd czy niedopatrzenie, nikt nie jest nieomylny. Jednak niepoważne traktowanie klienta szybko może się zemścić dzięki takiej szemranej antyreklamie, a sprzedawcy nic tak nie zmotywuje jak spadek sprzedaży.
myslidar
18-10-2011, 09:17
Zamawiałem u nich 70-200 2.8 IS, nie dość że było tanio to i bezproblemowo wszystko zostało załatwione. Pytałem również o ew. problemy i możliwość wymiany, na co usłyszałem, że mają kilka sztuk tego obiektywu i nie będzie problemu. Ponad to często dają swoją gwarancję na używane obiektywy, które gwarancji producenta już nie mają.
sprocket73
18-10-2011, 09:38
Kupowanie bez kontaktu to kupowanie na własną odpowiedzialność... a potem wielkie zdziwienie.
Ale tak nie powinno być!
Jeżeli firma ma sklep internetowy i tam wystawia ofertę, klient to kupuje, dostaje automatyczne potwierdzenie złożenia zamówienia. To zdziwienie powinno być wtedy jak firma się nagle wycofa, a nie jak zrealizuje zamówienie po cenie którą sama zaoferowała.
Kiedyś wysłałem zapytanie mailem, czy mogę kupić obiektyw za wskazaną cenę i ile się czeka na realizację. Nie dostałem odpowiedzi, ale zauważyłem, że szybko ktoś poprawił cenę na stronie o 100 zł w górę. Taka nasza polska rzeczywistość.
Ja z Interfoto mam dobre wspomnienia, co prawda za wiele u niech nie kupiłem bo raptem 1 obiektyw. Szkło używane. Cena była ok w porównaniu z innym sklepami i ofertami. Jako że szkło było używane i nie miał gwarancji canona, dali mi swoją bodajże pół roczną.
Nie sądzę, by komuś z "góry" chciało się to kontrolować, a klientom na początek podjąć działania i zgłosić takie zachowanie sklepów, jeżeli w PL jest to nagminne...
Sami na to pozwalamy przytakując. Jedna, dziesięć, czy sto osób, które zostały tak potraktowane, nic nie zmienią w PL pisząc swoje żale na forum... Nie tędy droga.
Sklep widzi możliwość zarobienia, to korzysta, tym bardziej, że dziury w prawie na to pozwalają, a wręcz same zachęcają do takiego działania. Na uczciwość sklepów coraz rzadziej możemy liczyć (a może i zawsze tak było, tylko młodzi byliśmy i naiwni ;)). Jak to mówią - umiesz liczyć, licz na siebie. Sprawdzaj, pytaj, potwierdzaj (pisemnie), to zwiększysz swoje szanse na zadowolenie - ot nasza piękna rzeczywistość.
Ktoś chętny, by to zmienić? Musiałby się mooocnoo postarać ;)
Moje doświadczenie z Interfoto jest jak najbardziej pozytywne. Kupowałem obiektyw używany, na miejscu w sklepie. Nie dość, że mieli zgodnie z ofertą podaną na stronie www więcej sztuk, to jeszcze można było negocjować cenę. Otrzymałem też gwarancję sklepu na piśmie na okres 6 m-cy.
Kamil333
25-10-2011, 10:03
Mam mieszane uczucia względem Interfoto. Z jednej strony całkiem sensowny kontakt z drugiej czasem dogadać się nie można. Towar raz jest za chwilę go nie ma bo się pomylili/nie sprawdzili. Robiłem u nich zakupy dwukrotnie Canon tilt-shift 24 i 17 mm. Oba oddałem na drugi dzień po dokładnym sprawdzeniu. NIe robili problemów ale pieniążki szły w drugą stronę znaaaaacznie wolniej niż do nich. Obiektywy wydawały się nowe ale w jednym brakowało książeczki oraz dodatkowej nakładki na pokrętło chyba shifta (w fabrycznych ezg cos takiego jest). Z ts 24 II pojechałem nawet na Żytnią bo miałem wątpliwości co do luzów na pokrętłach - stwierdzono, że są znacznie większe niż w fabrycznych egz. Zaoferowali ze w ramach gwarancji naprawią. Nie chciałem się w to bawić - po prostu towar oddałem. Tak się tylko zastanawiam kto następny je kupi...Zalecam ostrożność i sprawdzenie wszystkiego o ile to możliwe na miejscu.
Chris_11
27-10-2011, 09:46
Pytanie, czy któryś z zadowolonych kupujących, którzy dostali tą gwarancję na 6 miesięcy faktycznie z niej skorzystał?
Dopiero wtedy okazałoby się, na ile interfoto jest fair.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.