Zobacz pełną wersję : Pełna klatka czy szeroki kąt pod cropa?
Witam,
Co prawda nie jestem poczatkującym amatorem i czytam forum już długo ale ponieważ to mój pierwszy wątek to uważam, że we właściwym miejscu. Nie znalazłem też odpowiedzi w innych postach.
Aktualnie mam Canona 50D. robię różne zdjęcia, od typowo rodzinnych poprzez zwierzaki (ptaki) i architekturę. Do architektury na razie używam Canona 17-40 L 4.0 ale przy cropie jest trochę za wąsko. Wiem że chwalonym obiektywem jest Canon 10-22 i o nim myślałem. Nowy obiektyw to koszt około 2600 PLN. Tak się zastanawiam, czy trochę nie dołożyć i kupić używanego Canona 5D MkI w miarę rozsądnym przebiegiem, co z tym obiektywem, który posiadam, zaspokoi moją chęć szerokiego kąta a i będzie być może nowa jakość zdjęć. Używane 5-tki to ok. 3,5 tys. Warto wejść w pełny format a nie kurczowo trzymać się cropa? Czy do architektury pełna klatka będzie lepsza niż crop z C10-22?
dzidofon
26-05-2011, 14:06
Warto wejść w pełny format a nie kurczowo trzymać się cropa?
Czyżbyś był kolejnym wyznawcą tezy, że każdy musi z czasem przejść na FF? Bo tak to zabrzmiało z tym słowem "kurczowo" ;-). Oczywiście każdy robi co chce, tylko nasuwa się pytanie: w czym ogranicza Cię crop? Zrobisz jak zechcesz, ale dobrze by było żebyś pooglądał fotki z tej 5-ki.
Jeżeli masz jeszcze jakieś obietywy i wszystkie są EF i nie jest dla Ciebie to duży problem finansowy to ja bym przechodziła na FF.
Choć ostatnio miałam w ręku 5dmkII z 16-35, co wydawało mi się fragmentem mojego "zestawu marzeń" i jakoś mi przeszła na to chęć... Za szeroko ;-)
Canon 5D da Ci ładny , plastyczny obrazek ale C 17-40/4L to IMHO nie to samo co UWA C10-22 na 50D i porównać sie tego nie da. Poza tym rozpatrując z Twojego punktu widzenia, możesz kupić lekko używane szklo na gwarancji za ok. 2.000zł i przy odsprzedaży raczej na tym nie stracisz. Kupno 5D z malym przebiegiem i w bdb stanie to wydatek rzędu 4000zł i raczej nie do odzyskania za jakiś czas :(