Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 57

Wątek: Pełna klatka czy szeroki kąt pod cropa?

  1. #1
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Gliwice
    Posty
    57

    Domyślnie Pełna klatka czy szeroki kąt pod cropa?

    Witam,

    Co prawda nie jestem poczatkującym amatorem i czytam forum już długo ale ponieważ to mój pierwszy wątek to uważam, że we właściwym miejscu. Nie znalazłem też odpowiedzi w innych postach.

    Aktualnie mam Canona 50D. robię różne zdjęcia, od typowo rodzinnych poprzez zwierzaki (ptaki) i architekturę. Do architektury na razie używam Canona 17-40 L 4.0 ale przy cropie jest trochę za wąsko. Wiem że chwalonym obiektywem jest Canon 10-22 i o nim myślałem. Nowy obiektyw to koszt około 2600 PLN. Tak się zastanawiam, czy trochę nie dołożyć i kupić używanego Canona 5D MkI w miarę rozsądnym przebiegiem, co z tym obiektywem, który posiadam, zaspokoi moją chęć szerokiego kąta a i będzie być może nowa jakość zdjęć. Używane 5-tki to ok. 3,5 tys. Warto wejść w pełny format a nie kurczowo trzymać się cropa? Czy do architektury pełna klatka będzie lepsza niż crop z C10-22?

  2. #2
    Początki nałogu
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    57
    Posty
    280

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dapp Zobacz posta
    Warto wejść w pełny format a nie kurczowo trzymać się cropa?
    Czyżbyś był kolejnym wyznawcą tezy, że każdy musi z czasem przejść na FF? Bo tak to zabrzmiało z tym słowem "kurczowo" ;-). Oczywiście każdy robi co chce, tylko nasuwa się pytanie: w czym ogranicza Cię crop? Zrobisz jak zechcesz, ale dobrze by było żebyś pooglądał fotki z tej 5-ki.
    300V, 50D, S 17-50/2,8, S 70-200/2,8, czarny plecaczek, którego nie noszę ;-)

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar najeli
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    42
    Posty
    992

    Domyślnie

    Jeżeli masz jeszcze jakieś obietywy i wszystkie są EF i nie jest dla Ciebie to duży problem finansowy to ja bym przechodziła na FF.

    Choć ostatnio miałam w ręku 5dmkII z 16-35, co wydawało mi się fragmentem mojego "zestawu marzeń" i jakoś mi przeszła na to chęć... Za szeroko ;-)
    www.najeli.pl * fb.com/najeli.fotografia
    C5 * C5d * C40d * C17-40/4L * C50/1.4 * C85/1.8 * C100/2.8L * C70-200/4L * Samyang 8mm * 430exII

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    3 225

    Domyślnie

    Canon 5D da Ci ładny , plastyczny obrazek ale C 17-40/4L to IMHO nie to samo co UWA C10-22 na 50D i porównać sie tego nie da. Poza tym rozpatrując z Twojego punktu widzenia, możesz kupić lekko używane szklo na gwarancji za ok. 2.000zł i przy odsprzedaży raczej na tym nie stracisz. Kupno 5D z malym przebiegiem i w bdb stanie to wydatek rzędu 4000zł i raczej nie do odzyskania za jakiś czas
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar tombas
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Nowy Sącz
    Wiek
    57
    Posty
    2 194

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bolek02 Zobacz posta
    Canon 5D da Ci ładny , plastyczny obrazek ale C 17-40/4L to IMHO nie to samo co UWA C10-22 na 50D i porównać sie tego nie da.
    możesz doprecyzować, bo odnosze wrazenie, że uwazasz, iz zestaw "cropowy" jest lepszy, czy tak?
    Do zdjęć mam wszystko, prócz talentu...
    (R6, RP, RF 15-35 f/2.8L, RF 28-70 f/2L, RF 100 f/2.8L, RF 70-200 f/2.8L, EL-1, 470EX-AI)

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bolek02 Zobacz posta
    ...C 17-40/4L to IMHO nie to samo co UWA C10-22 na 50D...
    Oj tam, Oj tam...

    EF-S 10-22 to "Ogniskowa równoważna dla filmu 35mm 16-35"
    więc EF 17-40 na FF to... faktycznie 1mm różnicy na krótkim końcu.

    @dapp, wybór należy do Ciebie, ale JA na Twoim miejscu zostałbym przy 50D.
    Jest kilka "rzeczy" które tak w starej, jak i w nowej piątce mi nie pasują.
    Jedną z nich jest tryb seryjny... dla mnie za wolno
    Druga sprawa - AF... potem tzw. "shutterlag" itp., itd...

    Pozdrówka!
    Ostatnio edytowane przez dziobolek ; 26-05-2011 o 14:46
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar tombas
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Nowy Sącz
    Wiek
    57
    Posty
    2 194

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dziobolek Zobacz posta
    Oj tam, Oj tam...

    EF-S 10-22 to "Ogniskowa równoważna dla filmu 35mm 16-35"
    więc EF 17-40 na FF to... faktycznie 1mm różnicy na krótkim końcu.

    Pozdrówka!
    jesli pomijamy "jakośc obrazka" a koncentrujemy się wyłącznie na cyferkach (co uwazam za skrajnie nieopowiedzialne, żeby nie powiedzieć głupie <info dla artusa: to nie jest obrazanie innych, mówie ogólnie>) to mamy jeszcze kwestię kątów widzenia, a te jeśli mnie pamięc nie myli są "lepsze" w wypadku L-ki, wiem wiem, zaraz podniosa się głosy że L-ka w rogach to... ale jak zaznaczyłem nie romawiamy o jakości obrazka:-D
    Ostatnio edytowane przez tombas ; 26-05-2011 o 14:48
    Do zdjęć mam wszystko, prócz talentu...
    (R6, RP, RF 15-35 f/2.8L, RF 28-70 f/2L, RF 100 f/2.8L, RF 70-200 f/2.8L, EL-1, 470EX-AI)

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tombas Zobacz posta
    jesli pomijamy "jakośc obrazka" a koncentrujemy się wyłącznie na cyferkach...
    Oczywiście, że tak...
    Ja tam w praktyce tej WIELKIEJ "magii" nie widzę, choć miałem okazję porównywać.

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  9. #9
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Gliwice
    Posty
    57

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bolek02 Zobacz posta
    Canon 5D da Ci ładny , plastyczny obrazek ale C 17-40/4L to IMHO nie to samo co UWA C10-22 na 50D i porównać sie tego nie da. Poza tym rozpatrując z Twojego punktu widzenia, możesz kupić lekko używane szklo na gwarancji za ok. 2.000zł i przy odsprzedaży raczej na tym nie stracisz. Kupno 5D z malym przebiegiem i w bdb stanie to wydatek rzędu 4000zł i raczej nie do odzyskania za jakiś czas
    Nie przesadzajmy z tą ceną za 5D, widywałem również za poniżej 3000 PLN. ale nie o to mi chodzi. Zgadzam się, że kiedyś przy odsprzedaży obiektywu mniej się straci, to jest argument za obiektywem. Zastanawiam się tylko czy obrazek z 5D + C17-40 przy zdjęciach architektury będzie lepszy niż z zestawu C50d+ C10-22 (pomijajac te różnicę w cenie).

  10. #10
    Bywalec
    Dołączył
    May 2010
    Miasto
    Bielsko-Biała/Ustroń
    Wiek
    45
    Posty
    160

    Domyślnie

    Witam
    Możesz rozważyć też Tokinę 12-24 jest znacznie tańsza ok 1000zł jak potrzebujesz tak szerokiego konta.Ja miałem i sprzedałem bo było za szeroko wymieniłem na 15-85 i te 15 mi w zupełności wystarcza.
    Pozdrawiam

    50D, EF-S 15-85 IS, 70-200 F4 L IS, Kenko 1,4x MC DG, Σ 20/1,8, EF 35/1,4 L, EF 85/1,8, Metz 58 AF-2, Metz 50 AF-1, pixel king 1+2

Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •