Zobacz pełną wersję : Jaki film?
Ostatnio zająłem się*średnim formatem barwnym.
Używam negatywu Fuji Reala 100, ale efekty nie są zadowalające - zdecydowanie wolę*Kodaki - ale, miałem doczynienia tylko z tymi małoobrazkowymi ;)
Więc pytanie - jaki byłby najlepszy negatyw średnioformatowy barwny do krajobrazu oraz natury? Najlepiej taki o ciepłych barwach oraz dużej rozpiętości i ostrości :)
tomaszt81
09-02-2011, 10:54
z kolerem mam male doswiadczenie. Mialem odpowiednik portra ale wywolali mi jakas przeterminowana chemia i porysowali jak swiniaka, nie bede robil antyreklamy i nie powiem gdzie. Po pierwsze, miej pewnosc ze negatyw jest dobrze wywolywany (pewnie o przeterminowana chemie i amatorow nie trudno teraz) po drugie sam proces skanowania tez ma niemale znaczenie. W koncu po trzecie, poprzegladaj flickr'a i sam zobaczysz jakie efekty daja negatywy. Sproboj portra np. Poza tym, czemu nie slajd? I wtedy velvia :D
tomaszt81,
o jakość wywołania się nie martwię - C-41 w domu robi swoje :)
Skanowanie to największa bolączka powstawania zdjęcia barwnego - u mnie w mieście jest bardzo mało osób, które dobrze skanują - właściwie, to ani jednej.
Ale gdyby trafiło mi się*jakieś piękne ujęcie to byłbym skłonny wysłać to na bębna ;)
Slajdu nie spróbuję, bo mam nieprzystosowany aparat ;) Ekspozycję*ustawiam na oko.
Dlatego został tylko negatyw ;)
Po cichu kibicuję Ektarowi i Portrze, ale wolę*bardziej doświadczonych zapytać...
ArekLodzPl
09-02-2011, 11:19
no raczej skłaniałbym się ku Provii lub Velvii - to są negatywy z serii profesjonalnej. Reala jest raczej amatorska
tomaszt81
09-02-2011, 11:29
velvia i provia to nie negatwy a reala i owszem. Zainwestuj zatem w swiatlomierz :D i poprzegladaj flickr, mozna uzyskac niezle wyniki nie tylko z bebnowych.
Jednak wolałbym negatyw :)
malkontent
09-02-2011, 13:08
Ostatnio zająłem się*średnim formatem barwnym.
Używam negatywu Fuji Reala 100, ale efekty nie są zadowalające - zdecydowanie wolę*Kodaki - ale, miałem doczynienia tylko z tymi małoobrazkowymi ;)
Więc pytanie - jaki byłby najlepszy negatyw średnioformatowy barwny do krajobrazu oraz natury? Najlepiej taki o ciepłych barwach oraz dużej rozpiętości i ostrości :)
Kodaki zawsze ocieplały barwy - przynajmniej na slajdach.
Reala bardzo wiernie oddaje barwy i z dawnych lat pamiętam, że najlepsze efekty dawała przy wołaniu na maszynach Fuji Frontier z wykorzystaniem chemii Fuji.
Spróbuj ze slajdami, provia jako uniwersalny, chociaż wpadający w niebieski przy pochmurnym niebie, lub velvia do krajobrazu - oddanie zieleni. Kodak dla kolorków.
Ja ze slajdów lubiłem Agfę RSX 50 i 100 oraz Fomę R100 - niestety ten dostępny tylko na małym obrazku.
tomaszt81
09-02-2011, 13:42
Winters wiem, ze robi na portra 160vc, co prawda to wielki ale... http://danwintersphoto.com/#/P%20L%20A%20C%20E%20S%20%20&%20%20T%20H%20I%20N%20G%20S/O%20V%20E%20R%20V%20I%20E%20W/23
Malkontent, jak wspomniałem - wolę negatyw :)
Wołam w chemii Tetenala.
Ho, ho Fuji Ci nie pasuje do krajobrazu? A co konkretnie Cię razi w tym negatywnie?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Aha, a zdjęcie to powstaje na papierze. Skanowanie to raczej tylko zapis cyfrowy.
jac123, nie pasują mi zimne kolory.
W małym obrazku na Kodakach zawsze wszystko wychodziło ciepłe, na Fujikach zimne.
Tutaj widzę*jest tak samo.
MacGyver
10-02-2011, 15:10
http://fotonegatyw.com.pl/pl,category,192503,negatywy,kolorowe,typ,120.html
Spróbuj Ektar-a 100. Do nie dawna dostępny był jeszcze ProFoto 100 (bardzo fajny, ciepły, negatyw do krajobrazu) ale nie ma go już nawet na allegrze.
Wszyscy tego Ektara polecają ;)
Z chęcią*spróbuję przy następnym zamówieniu, teraz muszę*wykorzystać*Portrę 400VC - jedyny film ŚF dostępny w zwykłym sklepie :/
haj!
przy ektarze pilnuj prawidłowej ekspozycji. on niestety kiedy jest niedoświetlony lubi wpadać w niebieską dominantę. podobnie zachowuje się w cieniach. tak bywa, niby negatyw, a wymaga dokładnego naświetlania jak slajd.
jest to mój podstawowy negatyw kolorowy, więc możesz mi wierzyć.
pozdrawiam!
rbit9n, mimo naświetlania na oko udaje mi się zrobić to poprawnie, czasem (sporadycznie) prześwietlę - myślę, że z niedoświetleniem nie będzie problemu :) Dzięki za zwrócenie uwagi ;)
Ja tego Ektara nie polecam, miałem ale jakiś taki dziwny i mniej tolerancyjny niż właśnie Fuji. Wg mnie jesteś po prostu przyzwyczajony do kolorów Kodaka, ja natomiast Fuji uznam za raczej neutralny, a Kodak własnie mi nie odpowiada za te cieplutkie kolorki, chociaż pewnie w niektórych sytuacjach jest bardziej odpowiedni.
Spróbowałem Ektara i przyznam, że jestem rozczarowany efektami...
Reala ma dużą*rozpiętość*tonalną (w porównaniu do cyfrówki - bardzo dużą), a "pazurki" pokazuje dopiero przy ciepłym świetle (czyli tym krajobrazowym) - niedawno ją tak sprawdziłem - ależ ja głupi ;-)
Portra 400VC jest ciut bardziej kontrastowa i nasycona od Reali.
A nasz Ektar co? - mała rozpiętość*tonalna, zbyt duży kontrast i przesycone barwy...
I przyznam, że film ten jest także pechowy - ileż ja paralaksy przy nim naprodukował! :D
FotofabrykA
02-03-2011, 09:44
Jeśli chcesz bardziej nasycone kolorki to jak poprzednicy polecam portrę vc. Natomiast piękne stonowane barwy daje portra nc. Polecam bardzo. Bardzo dobrze również się
skanuje.
Rafał
Na razie wybiorę pomiędzy Portrą 160VC a Realą ;-)
Może nawet strzelnę jakieś porównanie ;-)
Dopytam dla 100% pewnosci - Portra 160VC jest pod C-41 ??
Oczywiście! Każdy negatyw barwny jest pod C-41.
Ciekawe, czy są*inne procesy niż tenże (nie mówię tu o jakiś*kinematograficznych czy orwowskich).
Spróbowałem Ektara i przyznam, że jestem rozczarowany efektami...
Reala ma dużą*rozpiętość*tonalną (w porównaniu do cyfrówki - bardzo dużą), a "pazurki" pokazuje dopiero przy ciepłym świetle (czyli tym krajobrazowym) - niedawno ją tak sprawdziłem - ależ ja głupi ;-)
Portra 400VC jest ciut bardziej kontrastowa i nasycona od Reali.
A nasz Ektar co? - mała rozpiętość*tonalna, zbyt duży kontrast i przesycone barwy...
I przyznam, że film ten jest także pechowy - ileż ja paralaksy przy nim naprodukował! :D
albo go źle naświetliłeś, albo źle zeskanowałeś. ten negatyw to wymagająca sztuka, ale wierz mi, że potrafi się odwdzięczyć.
http://www.flickr.com/photos/rbit9n/tags/kodakektar100/
reala na bank jest mniej nasycona. niestety skanów nie mam w sieci.
Może nie stricte krajobrazy, ale możesz sobie zobaczyć jak się zachowuje ten negatyw w różnych warunkach oświetleniowych http://dusinski.com/personal/portfolio.php (wszystko co w kolorze to portra 160/400vc)
Dobra tam - Reala ma dużą*rozpiętość, odpowiednie nasycenie i kontrast, wystarczyło trochę*lepiej poznać*ten materiał ;-) No i kolejna zaleta - cena ;-)
Jedyny kruczek - wymagane jest do niej ciepłe światło - wtedy wychodzi najlepiej ;-)
Pozdrawiam wszystkich i serdecznie dziękuję za pomoc :-)
Jakie sa najwieksze roznice miedzy Portra NC i VC ?
Ostatnio wywolalem 160NC i dalem do zeskanowania, niestety wyszlo to kiepsko :/
Jeszcze dam na skan w inne miejsce.
Jeden sampel z 160NC
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img101.imageshack.us/img101/2931/kodakportra160nc.jpg)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.