Zobacz pełną wersję : Canon 430 EX II vs Metz 50 AF-1, a może coś innego
Witam
Przymierzam się do zakupu lampy i stoję przed nie małym jak dla mnie dylematem wyboru "która" rynek jest spory i jest w czym wybierać, jestem amatorem, będzie to moja pierwsza lampa i będę jej używał głównie w domowych warunkach. Najsilniejsze lampy chyba nie będą mi potrzebne.
Mam więc prośbę do użytkowników obeznanych w temacie o pomoc w wyborze.
Pozdrowionka
Łukasz
szambonur
24-01-2011, 01:11
Według mnie nie ma się nad czym zastanawiać. Jeżeli tylko możliwości finansowe pozwalają kupować firmową dedykowaną i to dotyczy każdego systemu. Tym bardziej, jeżeli będziesz używać tylko jednej lampy...
fotopawkas
24-01-2011, 10:28
Według mnie nie ma się nad czym zastanawiać. Jeżeli tylko możliwości finansowe pozwalają kupować firmową dedykowaną i to dotyczy każdego systemu. Tym bardziej, jeżeli będziesz używać tylko jednej lampy...
Ale to tak na serio wg Ciebie, czy utarta porada na wielu forach? Moim zdaniem do zastosowań domowych zarówno jedna jak i druga się nada. Canonowskie 430 "made in China" tak samo dobrze się sprawuje jak i Metzowskie palniczki. Przy czym nie twierdzę, że in China robią źle - bo Canon wszystko ma pod pieczą.
Ja zmieniłem 430EXII na Metza 58 AF-2 - jestem bardzo zadowolony. Spisuje się świetnie i do moich zastosowań ślubno-portretowo-rodzinnych zupełnie wystarcza i jest tańszą alternatywą wzbogaconą o kilka ciekawostek, jak min. dodatkowy mały palnik, którym można rozświetlić cienie powstałe np. na twarzy po odbiciu światła od sufitu czy tym podobne.
Do zastosowań domowych jedna i druga wystarczy. 430-ką zrobiłem 2 śluby i nie było źle. W przypadku tych lamp różnica w cenie jest niewielka, więc z takim zastosowaniem, to już co Pan woli...