Zobacz pełną wersję : Komplet szkiel dla amatora
Patryk2k
09-01-2011, 19:02
Witam. Musze sie poradzic was o rade.
Mam Canona 500D z kitowym obiektywem 18-55 IS, przez przypadek w łapki wpadl mi 18-135 IS. Mam teraz dwa obiektywy ktore w sumie nie daja mi pelni szczescia i zastanawiam sie czy sprzedajac oba kupie cos fajnego?
Zastanawiam sie nad Tamronem 17-50, wiem, ze tematow byla masa ale chcialem was spytac o to czy nie odczuje roznicy kiedy kupie obiektyw bez IS/VC i czy odczuje wyrazna roznice w jakosci zdjec?
Jestem raczej amatorem i szukam szkiel w miare cenowych z dobrymi parametrami. Zastanawiam sie czy dokupienie potem do zestawu np. 55-250 lub 70-200 f4 spelni wymagania przecietnego czlowieka?
Zastanawiam sie czy dokupienie potem do zestawu np. 55-250 lub 70-200 f4 spelni wymagania przecietnego czlowieka?
do tego to średni kompakt wystarczy, a Ty chyba chcesz więcej, więc mierz wysoko!:mrgreen:
Tamron 17-50 2.8 w zamian za kit i 18-135 is to bardzo dobre rozwiązanie. Kwestia uzupełnienia wyższych ogniskowych np. canonem/tamronem 70-200 lub 70-300 to już temat na dalsze rozważania (którym konkretnie). Spełni Twoje oczekiwania tak czy inaczej.
blumarine
09-01-2011, 19:10
poszukaj na forum, było to pewnie z tysiąc razy..
zamień na Tamrona 17-50 (światło zrekompensuje ci stabilizacje, a i tak lepiej się sprawdzi do ruchomych scen), z czasem 70-200/4 i będziesz szczęśliwy i miał duże możliwości :)
Ja po wymianie kitowego 18-55 IS na Tamrona 17-50 bez stabilizacji jestem zadowolony. Może to tylko moje wrażenie i efekt psychologiczny, ale zdjęcia są ładniejsze. Zaznaczam, że jestem totalnym amatorem - znam teoretyczne podstawy fotografii, ale w praktyce nie bardzo mam czas na naukę i często po prostu "strzelam fotki"
ps. z tym że od 17(x1.6) na cropie to wąsko (jak dla mnie)
Patryk2k
09-01-2011, 19:17
Dzieki za expresowa odpowiedz :)