Zobacz pełną wersję : jaki obiektyw?
Witam,
jestem studentką fotografii prasowej na UW. dostałam nowy aparat-canon eos 7d. na razie samo body, nie bardzo wiem jakie szkiełko do niego wybrać. do tej pory używałam nikona.
proszę o pomoc :)
poszukiwacz2006
26-12-2010, 22:03
Co chcesz fotografować? Bez tej informacji nic nie doradzimy.
Handelson
26-12-2010, 22:06
I chyba nie ten dział...
Takich tematów jest tutaj mnóstwo:
http://maciejko.net/cbsearch/
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
http://www.google.pl/search?num=100&q=jaki+obiektyw+site%3Acanon-board.info&tbs=&tbo=1
na dobrą sprawę to wszystko :P osobiście najbardziej lubię portrety i makro. Z tymże na zaliczenia z tygodnia na tydzień mamy nowe tematy(a to martwa natura, a to portret, potem krajobraz jesienny/zimowy etc.)
jednak najczęściej to reportaże-teraz mam praktyki w Polska The Times, gdzie właśnie takie fotoreportaże przygotowuję.
Generalnie szukam czegoś uniwersalnego, jednak z dobrymi parametrami i w miarę przystępnej cenie (do 2000 zł) :)
poszukiwacz2006
26-12-2010, 22:51
Do tego co wymieniłaś, to tak na dobrą sprawę potrzeba kilku szkieł...
Niemniej rozumiem, że z racji ograniczonego budżetu to najpierw będzie jeden obiektyw.
W tej cenie co podałaś to proponowałbym używane canon 17-55 ( troche wiecej niż 2k PLN) lub canon 15-85 . Uniwersalny zakres ogniskowych pozwoli zmierzyć się z tematami na zaliczenie. Życzę powodzenia.
dziękuję :)
a co powiecie o sigmie 17-70?
też dobre rozwiązanie ta sigma chociaż ja bym brał raczej tą 17-50mm f 2,8 właśnie zw względu na światło . mniejszy zakres ogniskowych ale jaśniejszy. chociaż też się zastanów nad tym że skoro studiujesz fotografię i wiążesz z nią przyszłość no to wtedy bym już stawiał na serię L tylko wiadomo że to już większe koszty niestety
tamron 17-50 2.8 plus canon 85 1.8
używki
no tamron powinien być tańszy chyba ale nie AF ma chyba wolniejszy od sigmy
photographus
26-12-2010, 23:43