PDA

Zobacz pełną wersję : canon 50D i vivitar 28mm f2.5

qbanek
25-11-2010, 20:40
Panowie,

Witam na forum, jestem amatorem canona, posiadam 50D + spacerówka 18-105 i 50mm f1.8. Chciałbym kupic vivitara 28mm f2.5, ale nie wiem jak maja się mocowania obiektywów mojego body i wspomnianego vivitara który ma mocowanie bagnet CANON C/FD. Czy to się da założyć? Jeżeli tak, to jak to się będzie sprawowało? Szkło stosunkowo tanie i chyba całkiem dobre, co sądzicie?
Czytałem gdzieś że założyć się da, ale nie wyostrzę na nieskończoność.
Z góry dzięki za odpowiedź! Pozdrawiam grono canonowców !!!

qbanek

jacek_73
25-11-2010, 20:50
witaj.
da się podłączyć, za pomocą przejściówki fd/ef. istnieją przejściówki bez soczewki (nie wyostrzysz na nieskończoność) i z soczewką (im droższe tym niby lepsze). te z soczewkami mamy jeszcze z potwierdzeniem ostrości lub bez, itd, itd... aha te z soczewką to trzeba doliczyć jeszcze 10 czy 20% do ogniskowej...czyli w przypadku 20 będzie to ogniskowa 22 czy 24 - wybacz że z pamięci....
pozdrawiam.

marfot
26-11-2010, 00:00
Panowie,

...Szkło stosunkowo tanie i chyba całkiem dobre, co sądzicie?

qbanek

Cena 145 zł jest rzeczywiście niska ale czy ten obiektyw jest odpowiednio wysokiej jakości jak na wymagania współczesnych lustrzanek cyfrowych to warto by sprawdzić. Kłopoty z podpięciem obiektywów FD raczej skłaniają do stosowania jedynie kilku kultowych szkieł FD Canona. Po konstrukcji nie mogłem poznać kto jest producentem tego obiektywu ale pod szyldem Vivitar zdarzały się też słabe obiektywy.

qbanek
26-11-2010, 12:00
Już sobie je wybiłem z głowy, strata jakości, zwiększenie się ogniskowej i to że nie można wyostrzyć w nieskończoność dyskwalifikuje je całkowicie. A już myślałem że można jednak kupić coś fajnego i taniego niekoniecznie z autofokusem i stabilizacją.
Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam

qbanek

KUBAwo
26-11-2010, 12:28
A już myślałem że można jednak kupić coś fajnego i taniego niekoniecznie z autofokusem i stabilizacją.
qbanek