Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zdjecia zimą na nartach

Pablo200
22-11-2010, 21:05
Witam,

Jak ustawić balans bieli ?
Jest dużo śniegu i słonecznego swiatła
Czasem wychodzą zdjecia strasznie przepalone bielą
Zabójczo jaskrawy śnieg

MariuszJ
22-11-2010, 21:21
Jak ustawić balans bieli ?

Nie odpowiem Ci. Ja mam za dużo innych problemów, żeby jeszcze myśleć przed ujęciem o właściwym balansie bieli. AWB, RAW i w spokoju się pomyśli w domu.

Jest dużo śniegu i słonecznego swiatła
Czasem wychodzą zdjecia strasznie przepalone bielą
Zabójczo jaskrawy śnieg
Polar.

Spróbuj kompensacji ekspozycji, im więcej śniegu w kadrze tym bardziej obniżaj. Używaj matrycowego.

Możesz spróbować centralnie ważonego pomiaru światła, szczególnie z servo i śledzeniem celu.

Pablo200
22-11-2010, 21:41
Jestem laikiem nie wiem co oznaczaja dane pojecia

MatusP
22-11-2010, 21:45
Ja proponuję zrobić zdjęcie samego śniegu przy kompensacji 2-3EV, wg tego ustawić parametry i dalej robić w trybie M. Przy okazji możesz sobie ustawić WB wg wzorca, który w założeniu ma być idealnie biały (znaczy jasnoszary, bez zabarwienia).

MariuszJ - raczej: "im więcej śniegu, tym bardziej podwyższaj kompensację". Jeśli zrobisz zdjęcie samego śniegu przy zerowej, lub nawet minusowej kompensacji, otrzymasz ciemnoszary obrazek. Jeżeli to tylko "przejęzyczenie", to w porządku, w przeciwnym wypadku proponuję pofocić w domu białą i czarną kartkę, raz osobno, a raz dwie obok siebie. Zobaczysz, jak się będzie zachowywał pomiar światła.

MariuszJ
22-11-2010, 21:53
Ja proponuję zrobić zdjęcie samego śniegu przy kompensacji 2-3EV, wg tego ustawić parametry i dalej robić w trybie M. Przy okazji możesz sobie ustawić WB wg wzorca, który w założeniu ma być idealnie biały (znaczy jasnoszary, bez zabarwienia).