Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : fotografowanie polerowanego kamienia

adamus84
20-11-2010, 22:04
witam,
jestem początkujący i dopiero się uczę.
mam 50 d +c 18-135. aparatem próbowałem ostatnio robic zdjęcia moich realizacji. Problem polega na tym że mam straszne odbicza np.nieba otoczeniaitp.( mało widoczna struktura kamienia)
dopowiem że foce glównie polerowane granity i marmury. zastanawiam się czy nie ma jakis filtrów które trochę to niwelują??? próbowałem szukac ale nie bardzo wiem jak to okreslic w wyszukiwarce....

suluf
20-11-2010, 22:09
Myślę, że polar by ci pomógł

Can50
20-11-2010, 22:10
Jest taki filtr-polaryzacjny.Warto wybrać dobrej firmy,ze względu na rozdzielczość i powłoki.

wic
20-11-2010, 22:45
"trochę" to polar zniweluje ale zależy od kąta padania światła, rodzaju powierzchni, rodzaju polara, itd
lepiej przetestuj przed zakupem bo możesz być zawiedziony efektami

Aeromax
21-11-2010, 11:10
Może malutki namiot bezcieniowy? ew. samodzielnie z papieru śniadaniowego?

ksx
21-11-2010, 13:55
Jeśli chcesz uchwycić kolor i rysunek kamienia, a nie jego gładkość/chropowatość, to oświetlenie typowo reprodukcyjne. Zakładamy że kamień w poziomie, dwa źródła po bokach (dwa żeby równomiernie oświetlić), bardzo po bokach, od góry musisz to czymś zasłonić, bo niebo jest silnym źródłem i zostawi swój ślad na kamieniu. Polar odetnie część odblasków, ale nie liczyłbym że wszystkie. Więcej:
http://www.ceneo.pl/2303629
ps. Jeśli kamień jest czarny, masz przesr...;)

molmagic
23-11-2010, 12:23
Na pewno może pomóc namiot bezcienowy+filtr na obiektywie+2-3 lampy błyskowe. Światło rozproszyć. Z ustawieniem kamienia i światła eksperymentuj - nie przestawiaj dwóch lub więcej czynników jednocześnie, by wiedzieć co na co ma wpływ. Jak dojdziesz raz - to resztę robisz automatycznie. Zaczynaj od najtrudniejszych do sfotografowania.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
filtr- oczywiście polaryzacyjny

ksx
23-11-2010, 20:18