Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: fotografowanie polerowanego kamienia

Dopiero zaczyna Awatar adamus84
    Miasto
    Marki k/Wawy

Domyślnie fotografowanie polerowanego kamienia

witam,
    jestem początkujący i dopiero się uczę.
    mam 50 d +c 18-135. aparatem próbowałem ostatnio robic zdjęcia moich realizacji. Problem polega na tym że mam straszne odbicza np.nieba otoczeniaitp.( mało widoczna struktura kamienia)
    dopowiem że foce glównie polerowane granity i marmury. zastanawiam się czy nie ma jakis filtrów które trochę to niwelują??? próbowałem szukac ale nie bardzo wiem jak to okreslic w wyszukiwarce....

Bywalec Awatar suluf
    Miasto
    > :Wieś

Domyślnie

Myślę, że polar by ci pomógł
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Dopiero zaczyna Awatar Can50
    Miasto
    Gorzów Wlkp.

Domyślnie

Jest taki filtr-polaryzacjny.Warto wybrać dobrej firmy,ze względu na rozdzielczość i powłoki.
    50D+350D+szklarnia.

Dopiero zaczyna

Domyślnie

"trochę" to polar zniweluje ale zależy od kąta padania światła, rodzaju powierzchni, rodzaju polara, itd
    lepiej przetestuj przed zakupem bo możesz być zawiedziony efektami

Dopiero zaczyna

Domyślnie

Może malutki namiot bezcieniowy? ew. samodzielnie z papieru śniadaniowego?
    Canon EOS 450D + 18-55 IS

Początki nałogu

Domyślnie

Jeśli chcesz uchwycić kolor i rysunek kamienia, a nie jego gładkość/chropowatość, to oświetlenie typowo reprodukcyjne. Zakładamy że kamień w poziomie, dwa źródła po bokach (dwa żeby równomiernie oświetlić), bardzo po bokach, od góry musisz to czymś zasłonić, bo niebo jest silnym źródłem i zostawi swój ślad na kamieniu. Polar odetnie część odblasków, ale nie liczyłbym że wszystkie. Więcej:
    http://www.ceneo.pl/2303629
    ps. Jeśli kamień jest czarny, masz przesr...

Bywalec Awatar molmagic
    Miasto
    Świdnik

Domyślnie