PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki obiektyw wybrać? Proszę o podpowiedz

Nozart
12-09-2010, 13:52
Witam.
Jestem tu pierwszy raz i proszę o radę. Mam C550d + kit 18-55 i jestem oczywiście początkujący. Chciałbym kupić jakiś dłuższy obiektyw. Zastanawiałem się na początku nad Canon EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS, ale doszedłem do wniosku, że chcę czegoś lepszego tak żeby zostało mi na dłużej, bo chcę się rozwijać.
W tym momencie zastanawiam się nad 3 obiektywami i wyborem tak na przysłość żeby wszystko mi się uzupełniało.

Tamron SP AF 28-75 mm f/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) MACRO
lub
Canon EF 24-105 mm f/4L IS USM
+
Canon EF 70-200mm f/4L IS USM

Najbardziej chciałbym mieć C 24-105 mm gdyż jest dłuższy od Tamrona i być może (chociaż bardzo bym chciał) w odleglejszej przyszłości kupić do niego 70-200 mm, jednak jest to wyjście dość kosztowne. Na pierwszy z tych obiektywów musiałbym zbierać pieniądze ok roku.

Drugie wyjście jest takie że zamiast C 24-105 mm kupić w.w. Tamrona. Czytałem na optycznych test i wypadł chyba dość pozytywnie no i cena tego ob jest przystępna.
Jednak:
1. Doczytałem się jednak opinii że niektóre egzemplarze Tamrona bywają wadliwe i występuje w nich np BF lub FF. Obawiam się kupić coś co później może okazać się wadliwe a boję się że sam mógłbym w nie dość dobry sposób spr czy dany obiekty jest ok, szczgólnie gdybym zamawiał przez internet.
2. Dla mnie mógłby być albo trochę szerszy na krótkim końcu, albo trochę dłuższy, żeby był bardziej uniwersalny jak C 24- 105mm.

I teraz pojawia się pytanie. Który obiektyw kupić jako pierwszy? Czy bardziej uniwersalnego, lepszego choć droższego Canona 24-105 mm.
Czy zadowolić się mniej uniwersalnym i gorszym, jednak o połowę tańszym Tamronem, który mógłbym kupic o połowę wcześniej.

A może macie jakieś własne sugestie lub propozycje.

Bogdan56_Ch
12-09-2010, 15:13