Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Serwis czy reklamacja



unkas8
22-08-2010, 11:05
Witam
Mam Canon SX-20 i od pewnego czasu zacina mi sie przycisk migawki, jest to dość upierdliwe i postanowiłem coś z tym zrobić.
Aparat jest kupiony w RTVEuroAGD jest jeszcze na gwarancji i teraz co lepiej zrobić oddać do sklepu jako reklamacja czy szukać jakiegoś serwisu ?

Mellan
22-08-2010, 11:07
[...]Aparat jest kupiony w RTVEuroAGD jest jeszcze na gwarancji i teraz co lepiej zrobić oddać do sklepu jako reklamacja czy szukać jakiegoś serwisu ?

Nad czym się tu zastanawiać, jak masz gwarancję? Wolisz płacić i ją stracić?

unkas8
22-08-2010, 11:16
W sumie to myślałem że można oddać do serwisu jako gwarancja ale tak to chyba nie przejdzie i pozostaje sklep

Mellan
22-08-2010, 11:30
Sklep i tak go przekaże do naprawy jedynemu autoryzowanemu serwisowi robiącemu naprawy gwarancyjne dla canonów, czyli e-csi w Warszawie, na żytniej.
Można i tak, zaoszczędzisz czasu na pośrednictwie sklepu.

unkas8
22-08-2010, 11:44
Tyle że w mojej okolicy (Opolskie) chyba ciężko będzie znaleźć porządny serwis wiec zostaje chyba sklep.

oskardj92
22-08-2010, 11:51
Nie mieszaj! Masz gwarancje i idż do sklepu. Powiedz co i jak i daj mi żeby wysłali do naprawy gwarancyjnej. Dzięki temu nie będziesz musiał bawić się w pakowanie i opłate za przesyłke itp.

unkas8
22-08-2010, 11:55
tak więc zrobię dzięki za pomoc.
A tak na marginesie ciekawe czy w serwisie zaktualizują soft ?

oskardj92
22-08-2010, 12:09
Ja jak oddawałem swojego 1000D to mi zaktualizowali.

Mellan
22-08-2010, 12:30
Tyle że w mojej okolicy (Opolskie) chyba ciężko będzie znaleźć porządny serwis wiec zostaje chyba sklep.

W Twojej okolicy najbliższy porządny serwis jest w Berlinie :)

Więc chyba najmniejszy kłopot będzie jak oddasz do sklepu.

zaitsev
22-08-2010, 12:44
Tyle że w mojej okolicy (Opolskie) chyba ciężko będzie znaleźć porządny serwis wiec zostaje chyba sklep.
Naprawy gwarancyjne realizuje tylko E-CSI w Warszawie na Żytniej.
http://www.e-csi.pl/pl/wysylka.html
Na pośrednictwie przez sklep stracisz tylko czas.

unkas8
22-08-2010, 12:56
zaitsev rozumiem że jest to sprawdzony i pewny serwis ?

Mellan
22-08-2010, 13:00
zaitsev rozumiem że jest to sprawdzony i pewny serwis ?

Wciąż nie rozumiesz, TO JEST JEDYNY W KRAJU serwis, który wykona naprawę w ramach gwarancji.

Tomek67
22-08-2010, 14:24
Naprawy gwarancyjne realizuje tylko E-CSI w Warszawie na Żytniej.
http://www.e-csi.pl/pl/wysylka.html
Na pośrednictwie przez sklep stracisz tylko czas.
Nie prawda.
Reklamując w sklepie ma się sporo przywilejów zagwarantowanych ustawowo.
Możesz domagać się naprawy lub wymiany na inny egzemplarz.
Gdy to nie pomoże możesz chcieć zwrotu pieniędzy.
Powinni także pokryć koszty przesyłki.
Wystarczy poszukać w necie o niezgodności towaru z umową.
W przypadku używania gwarancji zdajemy się na dobrą wolę producenta.
W umowach gwarancyjnych jest na ogół sporo kruczków i zapisów bardzo niekorzystnych dla klienta.
Często wymiana na inny egzemplarz jest obiecywana dopiero po wielu bezskutecznych naprawach.
Jeszcze nie widziałem gwarancji gdzie by pisali o zwrocie pieniędzy gdy nie potrafią naprawić towaru.
Szczególnie moim zdaniem warto używać niezgodności towaru z umową gdy serwis gwarancyjny ma bardzo kiepską opinię.
Np. Nikon, sam to przerobiłem z nimi.

zaitsev
22-08-2010, 22:52
Opisujesz już sytuację, gdy trzeba walczyć o naprawę. A moja wypowiedź dotyczy sytuacji, gdy jest ewidentna wada produktu i sprzęt można wysłać samemu bezpośrednio do serwisu.

Jeszcze nie widziałem gwarancji gdzie by pisali o zwrocie pieniędzy gdy nie potrafią naprawić towaru.
Jeszcze nie słyszałem o sklepie, który zwrócił pieniądze tak o, za wadliwy sprzęt foto.
Zresztą wymiana sprzętu na inny egzemplarz to też tylko i wyłącznie dobra wola sklepu i masz do niej prawo bodajże po trzech nieudanych próbach naprawy.
Czyli tak czy siak, trzeba na to sporo czasu poświęcić. Im większy sklep, tym mniej się z Tobą liczą i tym dłużej sobie poczekasz.

Tomek67
25-08-2010, 09:55
Jeszcze nie słyszałem o sklepie, który zwrócił pieniądze tak o, za wadliwy sprzęt foto.
Zresztą wymiana sprzętu na inny egzemplarz to też tylko i wyłącznie dobra wola sklepu i masz do niej prawo bodajże po trzech nieudanych próbach naprawy.
Czyli tak czy siak, trzeba na to sporo czasu poświęcić. Im większy sklep, tym mniej się z Tobą liczą i tym dłużej sobie poczekasz.
Polecam google i "niezgodność towaru z umową".
To nie jest dobra wola sklepu.
Kiepski sklep może robić trudności to fakt.
Na razie korzystałem tego dwa razy i o dziwo sklepy przyjęły reklamację bezproblemowo.

MC_
25-08-2010, 09:58
Zwrotu pieniędzy można żądać tylko pod pewnymi warunkami.

najeli
25-08-2010, 10:18
Na naprawę gwarancyjną oddawałam sprzęt do serwisu przez sklep.
Wygodniej, nie trzeba się bać, że zabraknie jakiejś pieczątki w gwarancji, pakować sprzętu, zastanawiać się kto pokryje koszty wysyłki itp itd.

Na naprawę niegwarancyjną wysyłałam sprzęt bezpośrednio do serwisu.

zaitsev
25-08-2010, 10:18
A propos zwrotu pieniędzy.

Konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy (zwrotu pieniędzy), dopiero gdy nastąpiła jedna z sytuacji:

- naprawa lub wymiana jest niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów,
- sprzedawca nie zdoła wymienić lub naprawić produktu w odpowiednim czasie (przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia),
- naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.

Bolek02
25-08-2010, 15:19
Najlepiej udaj się do placówki w której dokonałes zakupu, zgłoś oficjalnie reklamację i niech oni dalej zajmą się sprawą - tak będzie najprościej. Po co ponosić koszty związane z wysyłką do serwisu itp ... :(

unkas8
25-08-2010, 20:13
Dokładnie zrobiłem tak jak piszesz aparat oddany do reklamacji w sklepie.

Bolek02
27-08-2010, 11:29
Bardzo rozsądna i jedynie słuszna decyzja. Życzę powodzenia i szybkiego / pozytywnego załatwienia reklamacji :)

oskardj92
30-08-2010, 12:25
Tyle czasu trzeba było tłumaczyć, żeby tak zrobić.