Zobacz pełną wersję : Canon EOS 7D - dziwne szumy.
ancymon85
18-08-2010, 15:42
Witam.
Od dłuższego czasu niepokoi mnie kwestia szumów na niedawno zakupionym 7D. Jestem osobą początkującą, wcześniej przez ~1,5roku uczyłem się na 300D. Podstawy znam, zaczynam już wariować i nie wiem czy to ze mną coś nie tak, czy z aparatem? Problem polega na brzydkim i intensywnym szumieniu mojego 7D nawet na iso w okolicach 100-400. Dla przykładu wrzucam nietkniętego rawa, jpg i crop 100% z rawa, przekonwertowany do jpg na quality=100 (PS CS5 jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie).
Warunki oświetleniowe nie były najlepsze (średnio oświetlone pomieszczenie z oknem naprzeciwko aparatu) ale też i nie na tyle kiepskie, żeby 7D na iso 400 sobie nie radził, a obraz wygląda fatalnie :/ 300D sobie lepiej radził. Daję przykład z takich warunków, bo przy idealnym oświetleniu jest nieco lepiej, a przecież nie o to chodzi, żeby robić zawsze w dobrym świetle.
Jeśli potrzebne będą ustawienia z aparatu - proszę pisać które - podam.
raw:
http://pawelwrobel.com/frazpc/IMG_6644.CR2
jpg:
http://pawelwrobel.com/frazpc/IMG_6644-.jpg
crop:
http://pawelwrobel.com/frazpc/crop.jpg
Krótko i brutalnie: czas na pełną klatkę N****a jeśli masz zamiar oglądać każde zdjęcie w 1:1.
ancymon85
18-08-2010, 15:52
dziękuję za świetną i merytoryczną odpowiedź. Nie mam zamiaru oglądać każdego zdjęcia w 1:1, ale 300D sobie lepiej radził... Aha i tu jeszcze nie ma tragedii, bo tak jak wspomniałem - warunki oświetleniowe były średnie.
Próbuję odpowiedzieć na pytanie czy to ze mną jest coś nie tak, czy z aparatem?
sebcio80
18-08-2010, 15:52
Powinienes bys tego świadomy, ale 7D to najbardziej szumiący aparat Canona, jeśli ogladasz zdjecia w 100%, jesli chcesz aby zdjecia wygladaly lepiej musisz niestety zastosowac pare malych sztuczek,
tzn odszumić w jakimś dobrym programie a nastepnie zmniejszyc zdjecie do rozmiarow 8-10 Mpix i lekko podostrzyc i powinno byc tylko nieco gorzej niz miales na 300D
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!