Zobacz pełną wersję : Tokina AT-X 16-28 F2.8 PRO FX
Nie wiem czemu ta zapowiedź przeszła na naszym forum bez większego echa, a chyba zapowiada się pierwsze UWA do Canona z ostrymi rogami (cieszysz się Akustyk? :mrgreen:).
Trochę sampli (link z komentarzy na optycznych) znajdziecie TUTAJ (http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.kenko-tokina.co.jp%2Ftokina%2Fatx16-28.html&sl=ja&tl=en).
chyba zapowiada się pierwsze UWA do Canona z ostrymi rogami
Ciekawe czy zapowiada się też pierwsze UWA Tokiny z dobrze kontrolowaną CA?
Ciekawe czy zapowiada się też pierwsze UWA Tokiny z dobrze kontrolowaną CA?
Eeee, raczej nie :) Brak CA w samplach to pewnie robota D3X.
http://tinyurl.com/2w3a5q8
Kupiłem i niestety trafiłem na wadliwą sztukę... Na jednej z wewnętrznych soczewek widać odprysk szkła, nie mam pojęcia jak to mogło przejść przez kontrolę jakości...
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img4.imageshack.us/img4/6862/dfcr.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img815.imageshack.us/img815/2313/30811027.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img687.imageshack.us/img687/8830/2470cr.jpg)
SAMPLE: RAW default > JPEG w ACR
16mm F2.8
http://dl.dropbox.com/u/1616535/16-28/2.8.JPG
16mm F4.0
http://dl.dropbox.com/u/1616535/16-28/4.0.JPG
16mm F5.6
http://dl.dropbox.com/u/1616535/16-28/5.6.JPG
16mm F8.0
http://dl.dropbox.com/u/1616535/16-28/8.0.JPG
FLARA
Dwie długie linie to prawdopodobnie efekt ukruszonej soczewki... mam nadzieję...
http://dl.dropbox.com/u/1616535/16-28/F1.JPG
http://dl.dropbox.com/u/1616535/16-28/F2.JPG
WINIETA
F2.8
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img222.imageshack.us/img222/4497/v28c.jpg)
F4.0
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img190.imageshack.us/img190/7161/v40ul.jpg)
Małe podsumowanie + i - ...
+jakość wykonania (L-quality), obiektyw jest uszczelniony,
+najostrzejszy szeroki zoom dla pełnej klatki Canon'a, ostry od F2.8 (centrum), brzegi ostre od F4.0 - nieosiągalne dla 17-40L czy też 16-35L...
+dobrze kontrolowana dystorsja,
+względnie cichy i szybki (jak na wiertarkę) AF,
+CA na średnim poziomie, wydaje się, że jest postęp względem 11-16 czy też 12-24.
-pierścień zmiany ogniskowej chodzi ciężko... trzeba włożyć sporo siły, żeby ruszyć te kilkanaście soczewek,
-przedni dekielek to katastrofa, tandetny plastik, który nie zakrywa w całości przedniej soczewki i spada cały czas,
-przeciętna praca pod ostre światło,
-spora winieta przy F2.8,
-problemy z AF, być może jest to pojedyńczy przypadek, ale w pewnym momencie AF całkowicie się zablokował, po dłuższej chwili znowu zaczął działać.
-kontrola jakości Tokiny (pierwsza partia tych obiektywów to porażka).
Tyle ode mnie...
Ktoś coś wie wiecej na jej temat?
Dwie długie linie to prawdopodobnie efekt ukruszonej soczewki... mam nadzieję...
Nie wydaje mi się, mam podobnie w 10-22, a szkło jest bez skaz:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img155.imageshack.us/img155/73/img1833u.jpg)
Wygląda na to, że masz rację.
Obiektyw już zwróciłem, ale mam jeszcze 2 sample... sorry za ISO 400...
16mm 2.8
http://dl.dropbox.com/u/1616535/16-28/1_1.JPG
28mm 2.8
http://dl.dropbox.com/u/1616535/16-28/2_1.JPG
Tutaj jest sporo sampli z 5dmkII...
http://ad.impress.co.jp/special/kenko1011/
A może jeszcze ktoś by podzielił się wrażeniami z użytkowania, sample są chodzi mi raczej o pracę AF i ogólnie wygodę obsługi.
Witajcie !
Panowie i Panie - Nie tak dawno kupiłem body Canon-a 450 EOS i poszukuje dobrego szerokokątnego obiektywu. Pomyslałem tutaj m.in. o Tokina 16-18/ Sigma 12-24/ Canon 10-22.
Opinie co do ww. obiektyw są bardzo zróżnicowane więc chodzi mi głownie o waszą podpowiedź czy np. ta Tokina nadaje się do robienia fotek we wnętrzach (kościołach), focenia w plenerze (jakiś park/ jeziorko) itp ?
Jeśli chopdzi o powiększenie 1:5.26 - to jak to się sprawdza w tej Tokinie - jaka jest jakośc fotek przy max. zbliżeniu.
Dzieki wielkie za wszelkie wskazówki i życzliwosć !!!
robertskc7
14-02-2011, 16:42
Tokina 16-28 pod cropa to nie jest UWA takze pozostaje canon 10-22 i raczej sigma 10-20. Chyba, że planujesz przejscie na FF to wtedy sigma 12-24 no i tokina 16-28. A tak kupowanie 16mm pod cropa to nie wiele więcej niz 18 w kicie.
pzdr
Jak byście ocenili ten obiektyw w porównaniu z C 17-40? Nie pytam o jakość budowy, a o własności optyczne.
Miałem 17-40L przed Tokiną.
Tokina jest znacznie ostrzejsza, lepiej kontroluje dystorsje, natomiast dużo gorzej pracuje pod ostre światło.
Flara
http://dl.dropbox.com/u/16599507/3t16flare1.JPG
http://dl.dropbox.com/u/16599507/3t16flare2.JPG
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/957619/6
ArekLodzPl
14-02-2011, 20:29
czy ktoś z Łodzi lub okolic posiada taką Tokinę, ewentualnie wie gdzie można ją "pomacać" i podpiąć do aparatu
Test na photozone.
http://www.photozone.de/canon_eos_ff/595-tokina162828eosff
patric89
17-02-2011, 12:30
Interesujące szkło. Dobra alternatywa dla C 16-35. Najbardziej mnie jednak martwi zachowanie podczas zdjęć robionych pod światło. Na zdjęciach wrzuconych w tym wątku niezbyt ładnie to wygląda...
Różnica w cenie między tokiną a canonem to trochę ponad 1300zł. Przy wydatku rzędu 3,5/4,5k trzeba się zastanowić czy warto dołożyć czy zaoszczędzić.
forecaster
17-02-2011, 17:01
ktoś pisał, ze Tokina jest uszczelniona, a przecież nie jest. Budowa pancerna, ale z wystającą soczewka zza plastikowej osłony, naprawdę dziwna polityka.
Namiastka USMa, ale bez FTM i z dziwacznym/mało praktycznym przełącznikiem AF/M. Tutaj konkurencja radzi sobie lepiej.
Jeśli szukać oszczędności, to moim zdaniem C17-40, a jak już się szarpać na coś więcej to dołożyć do 16-35 i mieć spokój na lata. Obiektyw wzbudził we mnie zainteresowanie, ale kontrola jakości Tokiny to kompletna pomyłka i totolotek. Najwyraźniej trafiłem na dobry egzemplarz C17-40, bo na f/4 przy 17mm obiektyw nie powala ostrością, ale jest po prostu dobrze. Kto drukuje wycinki brzegów z FF, żeby zobaczyć różnicę...? Moim zdaniem lepiej w tej samej cenie dokupić do Canona 17-40 Tokinę 11-16 która kryje 15-16mm pod FF. I światło, ostrość Tokiny (jak nikkor 14-24) i mały poręczny zoom Canona z super pracą pod ostre światło (i przyjemny bokeh - rzecz subiektywna) (16-35 jest dużo cięższe i większe, do tego beznadziejny rozmiar filtra, poprzednie 2 mają 77mm)
dzidofon
17-02-2011, 17:27
Tokina 16-28 pod cropa to nie jest UWA takze pozostaje canon 10-22 i raczej sigma 10-20pzdr
Z tych dwóch MZ lepszy jest C 10-22. Miałem okazję wypróbować w salonie 3 sztuki S 10-20/3,5. W domu obejrzałem na monitorze efekty i... zamówiłem C 10-22 :-). Przyjechał, założyłem i dobrze że nie kupiłem Sigmy. Sigma miałaby sens w przypadku zauważalnej różnicy w cenie. Przy cenie Canona (wtedy) 2.740 i Sigmy bodajże 2.699 zdecydowałem że kupię Canona. Gdyby Sigma kosztowała poniżej 2000 to wybrałbym Sigmę...
Czy miał ktoś okazję używać tej Tokiny i Canona 14/2.8 L USM w wersji pierwszej? Jakieś wnioski/spostrzeżenia, chodzi mi konkretnie o pracę Tokiny @ 16mm vs 14mm eLki. Głównie interesuje mnie jakość obrazu w narożnikach i poza centrum kadru, praca pod światło (łatwość łapania flar), aberracje, dystorsja i szybkość pracy AF. Może ktoś znalazł jakieś porównanie tych szkieł w sieci, mi się nie udało. Póki co z tego co widzę i czytam już wiem, że ta Tokina jest strasznie duża i ciężka a przez to nieporęczna, osobiście nie podoba mi się sposób przełączania trybu pracy AF/MF i tandetny dekielek ;) Podsumowując czy warto mieć Tokinę 16-28/2.8 biorąc pod uwagę jej jakość optyczną i uniwersalność zakresu zooma czy lepiej używanego Canona 14L i do tego dokupić np Canona 35/2. Canon 16-35/2.8 w wersji pierwszej nie przekonuje mnie a wersja II jest zbyt droga.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.