Zobacz pełną wersję : 450D na 5D czy EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS na Tamron 17-50mm f/2.8?
panmateusz
05-05-2010, 10:41
Tak jak w temacie, mam dylemat w którą stronę pójść. Zajmuję się fotografią klubową i korzystam (można się śmiać) z 450D + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS. Sprzęt praktycznie nie nadający się do warunków panujących w klubach. Potrzebuje większej czułości i jaśniejszego obiektywu - niestety nie stać mnie na obydwie rozbudowy. Pomyślałem o 5D, gdyż to pełna klatka, gdyż ma wspaniały zakres tonalny i ISO na wystarczającym mi poziomie. Do tego mógłbym podpiąć plastikowego EF 28-80 f/3.5-5.6 Mark II, który z czasem zostałby wyparty przez Tamrona 28-75mm f/2.8. Dałoby mi to większe czułości, pełną klatkę no i ten świetny zakres tonalny.
Drugim wariantem byłoby kupno Tamrona 17-50mm f/2.8, co byłoby mniejszym wydatkiem, dałoby mi jaśniejsze i ostrzejsze szkło i zamknęło trochę drogę ku pełnej klatce. Jestem bardziej skłonny ku przesiadce na 5D, jednak koszta znacznie większe + nie wiem czy dobrze rozumuję. Bo może warto zostać przy 450D z kitem i odkładać na coś pokroju 5D Mark II czy jakiegoś używanego 1Ds'a?
Jestem mocno krytyczny względem samego siebie, próbowałem portretów i mody, ale nigdy nie byłem zadowolony. Tutaj jest trochę inaczej, uważam że wyciągam sporo z tego sprzętu, że warto właśnie w tym kierunku brnąć, no i oczywiście, że warto mieć lepszy sprzęt :D Ale to też zostawię Waszej opini, poniżej macie jedno z moich ostatnich foceń w klubie.
http://mateuszjasinski.com/020510/
Matt_K-K
05-05-2010, 12:11
Obiektyw 2.8 nie jest znowu taki jasny jak na cykanie w klubach itp, raczej stalka jakas predzej da rade, choc oczywiscie kosztem uniwersalnosci. No i AF w Tamronie po ciemku moze nie byc super szybki.
Raczej na Twoim miejscu poszedlbym w obiektyw typu 28/1.8, bo 5D z kiepskim obiektywem to chyba nie jest najszczesliwszy wybor..
Raczej na Twoim miejscu poszedlbym w obiektyw typu 28/1.8, bo 5D z kiepskim obiektywem to chyba nie jest najszczesliwszy wybor..
Zgadzam się - jasna stałka. Światło 2.8 to nieco za mało, a 3.5 to mission impossible :)
Ja zawsze strzelam C50 1.4, wcześniej sprawdzało mi się 50 1.8 mimo gorszego focusowania. Naprawdę nie było źle.
Pozdrawiam
A moze zastanow sie na zakupem C. 7D, no i tak pisali poprzednicy, jasnych staloogniskowych obiektywow. A 7D dlatego ze w tego typu fotografi jak zaprezentowales najwazniejszy jest dobry AF.
To może 5D i na początek używany 50mm 1.8 (jest w cenie kita) ???
panmateusz
05-05-2010, 13:40
Na 7D mnie nie stać, ma słabsze ISO, brak FF. Na 5D ledwo co mnie stać, nie wspominając już jasnych stałek typu 28mm f/1.8 czy 20mm f/1.8. Co do 50mm... Czy wy kiedykolwiek robiliście zdjęcia w klubach? 50mm to stanowczo za wąsko, zwłaszcza na APS-C! Często moje kitowe 18mm jest zbyt wąskie i jest mi bardzo ciężko uchwycić to co chcę. Posiadam EF 50mm f/1.8 Mark II - i próbuję sprzedać, bo leży nie używany.
Wasze rady są na prawdę bardzo dobre - typu stałki ze światłem 1.4, cud miód malina orzeszki, ale po prostu mnie na to nie stać. Na fotografii klubowej w Polsce nie zarabia się dostatecznie sporo, żeby móc sobie na takie rzeczy pozwolić. To nie zachód, jak w każdej innej dziedzinie czy branży niestety. Na dodatek jestem młody i nie mam żadnego innego zajęcia oprócz fotografii, a nie pochodzę z domu, który zasponsorowałby mi sprzęt. Sam musiałem przez wakacje pracować, żeby w ogóle móc kupić sobie 450D i zacząć cyfrowo fotografować.
no to może się zrzucimy dla kolegi na 14L ? :P
a poważnie to nie zmieniaj na 5d tylko dokup S20 1.8
A ja powtórzę starą prawdę: lepsze gorsze body z lepszym szkłem niż odwrotnie. Jak nie masz kasy i nie chcesz stałek, kup używanego T17-50 z pewnego źródła (FF/BF !), to bdb, uniwersalne szkło. Jak dojrzejesz (choćby finansowo) - sprzedasz go minimalną stratą i kupisz sobie FF, stałki czy co tam będziesz potrzeboiwał.
Jakaś zewnętrzna lampa też by sie chyba przydała.
WiatruMistrz
05-05-2010, 17:05
Witaj, wg. tego co piszą na optycznych canon 450D ma kiepską rozpiętość tonalną i raczej też af w półmroku do rewelacji nie należy, 5d mk1 tobie tez za duzo nie da bo af jest tylko tyci lepszy. 7D jest optymalnym wyborem i używanie iso 3200 w raw plus znakomity AF, co do rozpiętości tonalnej to na iso 3200 i tak jest ułamek tej co na iso 100 więc tu nie bedzie przewagi 5d a i plastyke FF pokazuję na stałkach jasnych...
pozdr
panmateusz
05-05-2010, 17:36
Posiadam off-shoe 430EX II. Pomin??em ten fakt, gdy? wyda?o mi si? logicznym, i? takich zdj?? nie da si? wykona? bez zewn?trznej lampy. Dzi?kuje za informacje na temat s?abej rozpi?to?ci tonalnej przy wysokim ISO, kompletnie o tym nie pomy?la?em. Jestem w sumie bardziej sk?onny ku jasnej sta?ce, chocia? czyta?em opinie, ?e Sigma 20mm f/1.8 nie jest za dobra, a Canon 28mm f/1.8 jest chyba troszeczk? za w?ski na cropie, nie wydaje Wam si??
Matt_K-K
05-05-2010, 21:06
Roznie bywa, niekiedy faktycznie moze byc za wasko. Sigma 20/1.8 jest spoko optycznie [ choc wiadomo - nie cud ], ale jej AF moze byc problematyczny - przynajmniej z tego co ludzie pisza.
Szerokie szkla zwykle jakies super jasne nie sa, ale dzieki krotszej ogniskowej i korzystaniu z lampy [ zamrozenie blyskiem ] mozna lekko zejsc z czasami. Jest taka Tokina 11-16 ze swiatlem 2.8 - chyba jedno z najlepszych szerokokatnych szkielek pod APS-C. Szerzej i jasniej poki co w rozsadnej cenie chyba sie nie da. Pozostale po zakupie tego szkielka fundusze albo przeznaczylbym na upgrade aparatu [ ale niekoniecznie od razu ] albo na stalke typu 50/1.4 - do jakichs zdjec bardziej "portretowych" - wedle potrzeb.
panmateusz
05-05-2010, 23:59
Przepraszam za brak polskich znaków w poprzednim poście, pisałem z telefonu i widocznie kodowanie musiało mi się sknocić.
Ogólnie jestem dosyć negatywnie nastawiony do ultra szerokich szkieł Tokiny, naczytałem się sporo złego na ich temat. 50mm mam i nie używam, może dlatego, że mam jedynie marne APS-C. Dlatego maksymalnie korzystam z ogniskowej 35mm. Wyjątkowo lubuję się w szerokich kątach. Czytając wszystkie wypowiedzi dochodzę do wniosku, że nie warto czegokolwiek robić z tym sprzętem w mojej sytuacji. Bo albo trzeba mieć odpowiednią kwotę w gotówkę an kupno używanego sprzętu, albo poświęcić pełną klatkę dla mocno krytykowanego 7D.
Aczkolwiek gdybym wybrał 7D, to nadal proponowali byście EF 28mm f/1.8 USM? Jednak te 28mm na cropie to dosyć wąsko...
28mm to na 5D byloby dobre skoro lubisz szerokie ujecia. Do 450D lepiej chyba T17-50 i lampe
panmateusz
06-05-2010, 19:21
Jestem prawie na 100% zdecydowany na 7D + EF 28mm f/1.8 USM lub Sigme 30mm f/1.4 HSM. Lampę mam i nie uważam, żebym póki co potrzebował 580EX II, także pozostanie 430EX II. Przesądziła dobra konstrukcja z uszczelnieniami, dobry AF i możliwość nagrywania filmów Full HD. Dokupić tylko lampę na LED'ach i dodatkowo można w klubach kręcić całkiem przyzwoity materiał ;)
Matt_K-K
06-05-2010, 20:11
No do cropa specjalnie innego wyboru nie masz. Poza tymi Sigmami i Canonem 28/1.8 to chyba tylko 24/1.4L by sie spisal - ale cena juz nie ta. 7D sprawdzi sie pewnie dobrze - wysokie ISO nie jest zle, nie wystepuje mocno widoczny banding, podobno i dobrze obrobione 6400 da sie uzyc do zastosowan czysto internetowych. Z jasnym obiektywem da to sporo swobody. No i majac lampe mozna sie wspomoc, chocby E-TTL :)
Jestem prawie na 100% zdecydowany na 7D + EF 28mm f/1.8 USM lub Sigme 30mm f/1.4 HSM. Lampę mam i nie uważam, żebym póki co potrzebował 580EX II, także pozostanie 430EX II. Przesądziła dobra konstrukcja z uszczelnieniami, dobry AF i możliwość nagrywania filmów Full HD. Dokupić tylko lampę na LED'ach i dodatkowo można w klubach kręcić całkiem przyzwoity materiał ;)
No ten wpis dzisiaj juz mi sie calkiem podoba. Sigme ta tez mam, optycznie bardzo ciekawa, lecz trzeba przy zakupie bardzo uwazac no dobrze dzialajacy AF obiektywy. Bo ten aparat duzo od szkiel wymaga.
lukaszlada
07-05-2010, 00:08
Witaj, wg. tego co piszą na optycznych canon 450D ma kiepską rozpiętość tonalną i raczej też af w półmroku do rewelacji nie należy, 5d mk1 tobie tez za duzo nie da bo af jest tylko tyci lepszy. 7D jest optymalnym wyborem i używanie iso 3200 w raw plus znakomity AF, co do rozpiętości tonalnej to na iso 3200 i tak jest ułamek tej co na iso 100 więc tu nie bedzie przewagi 5d a i plastyke FF pokazuję na stałkach jasnych...
pozdr
Miałeś 5D ? Używałeś dłużej niż jedną sesje że się tak wypowiadasz?
To forum jest tak śmieszne że ból czaszki.... Wypowiadają się ludzie którzy puszki widzieli tylko na półce w sklepie albo trzymali w ręce i przefocili jedną sesje. ŻAL ŻAL I JESZCZE RAZ ŻAL !!!! Onanizm sprzętowy gębą i ślepe wierzenie w testy...
Nie wiem skąd wziąłeś opinie że półprofesjonalne body ma tylko "ciut lepszy AF" od puszki ensty level! :) Pozdrawiam Cię serdecznie..
A co do autora ;) Ja na twoim miejscu zainwestowałbym pieniądze samyanga 8/3.5, do fotek klubowych idealne szkiełko szerokie jest jasne "powiedzmy że jest" ,AF nie potrzebny na 3.5 ustawisz ostrość na 0,5m i będziesz miał ostro do 5-7m także spokojnie dasz radę. Ja jakbym kontynuował kariere w fotografii klubowej na pewno nie korzystałbym z FF :) Szkoda pieniędzy i szkoda marnować tak boskie body na zdjęcia tego typu ;) Ludzie w trójmieście kupują nikona d40 żeby robić zdjęcia w klubach!!! Po co hiper mega jakość ? Ważne żeby body było tanie i szybko się zwróciło;) A nie wiem żeby 5D Ci się tak szybko zwróci na fotkach klubowych.
Co do dodatków to pomyślałbym o ringflashu albo chodziać tym nakładką na lampę co imitują ringa!!! Świetna sprawa a w połączeniu z 8mm daje naprawde świetnie wyglądające rezultaty - http://www.expoimaging.com/MediaFiles/reviews/EN_112.jpg jak dla mnie bomba!
Pozdrawiam!
A ja się tylko wtrące i spytam, panmateusz, te wszystkie fotki u Ciebie na stronie były robione 450D + kit? Masz oko, podobają mi się :)
Pozdrawiam,
Fiba
Samyang 14 f2,8 i będziesz zadowolony.
panmateusz
10-05-2010, 16:06
A ja się tylko wtrące i spytam, panmateusz, te wszystkie fotki u Ciebie na stronie były robione 450D + kit?
Tak, 450D, kit i 430EX II na kablu. Co do manualnych Samyang'ów - nie miałem nigdy styczności z manualnymi szkłami - rzeczywiście nie będzie mi potrzebny AF? Bo jakoś sobie tego nie wyobrażam, a taki 14mm f/2.8 wydaje się dla mnie czymś pięknym po prostu - cena, jasno, szeroko ;)
rysiek30d
10-05-2010, 16:17
Foty ze strony są świetne! szacun.
panmateusz
07-06-2010, 19:01
Dzięki, jednak czuję że jeszcze na prawdę sporo im brakuje. No ale z kita już więcej wyciągnać się chyba nie da.
Zastanwiałem się poważnie nad Tamronem 17-50mm f/2.8, Samyangiem 8mm f/3.5 Fish-Eye & 14mm f/2.8, po czym miałem już kupić Sigme 30mm f/1.4, jednak znajomy mi ją odradził, ze względu na słaby i zawodny AF.
Także nadal jestem bez obiektywu, co chwila ktoś nowy odradza mi dane szkło, podając przy tym mocne argumenty, przez co już sam nie wiem w co inwestować. Macie jeszcze jakieś propozycje, a może jakieś za względem podanych wyżej słoików? Przeznaczenie to fotografia klubowa oraz ogólnie pojęty street & lifestyle.
MariuszJ
07-06-2010, 19:08
Panie Mateuszu, witamy w gronie czekających na lekki, niedrogi i optycznie dobry EFs 30/1.8 ;) Doczekamy się, albo zasilimy Żółtego Niewymawialnego :D
panmateusz
07-06-2010, 19:34
Ten Nikkor 35mm f/1.8 za około 900 zł z osłoną i pokrowcem w zestawie sprawił, że mam ochotę wy**** 450D do kosza. A Canon niby miał być tańszy pod każdym względem od Nikona...
MariuszJ
07-06-2010, 19:45
Ten Nikkor 35mm f/1.8 za około 900 zł z osłoną i pokrowcem w zestawie sprawił, że mam ochotę wy**** 450D do kosza. A Canon niby miał być tańszy pod każdym względem od Nikona...
Mam to samo. Niestety, tak to jest, jak się jedzie na sentymentach.
panmateusz
08-06-2010, 09:53
Na razie uderze w Sigme 30mm f/1.4 i Samyanga 8mm f/3.5, mam nadzieję że się sprawdzą ;)
Na razie uderze w Sigme 30mm f/1.4 i Samyanga 8mm f/3.5, mam nadzieję że się sprawdzą ;)
Ale pamiętaj że ten Samyang 8mm to rybie oko. Może lepszy byłby Samyang 14mm f/2.8 ? Jaśniejszy, dużo ostrzejszy i kryje pełną klatkę.
Pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.