PDA

Zobacz pełną wersję : contrast, sharpness,saturation,color tone w 350d



Hoody
26-10-2005, 09:51
Mam taki mały problem, gdyż zastanawiam się jak mieć to ustawione jeden z moich kolegów ma wszystko na środku, inny wszyskie te ustawienia ma maxymalnie w prawo.
O ile color tone i saturation jak testowałem na paru kolorowych rzeczach fajnie sie podbija, acz nie jest to niezbędnie niezbędne, to kwestia tych contrast i sharpness, i tu mam problem lubie ostre zdjęcia chyba jak każdy czy możecie podzielić się jak i kiedy ustawiacie których ustawiań o ile wogóle robicie coś z tymi ustawianiami :-)

mirhon
26-10-2005, 10:52
Ja robie w RAW zatem olewam te ustawienia...gdybym robił jpg to miałbym wszystko na 0 (neutralne) a reszte ewetualnie korygował w szopie. Nie po to kupowałem DSLR co by decydował za mnie...

Janusz Body
26-10-2005, 11:42
Podobnie jak mirhon. Głównie RAW ale sporo jpeg-ów też i też olewam ustawienia aparatu. Poprawiam (ewentualnie) w PS i to minimalnie w odniesieniu do jpeg-ów. Ostrość to pojęcie względne i to bardzo. Podostrzanie zdjęcia to pewnego rodzaju "oszustwo wizualne" polegające na zaznaczeniu/podkreśleniu krawędzi. Ostre zdjęcie to głównie kwestia obiektywu no i na odbitkach papierowych (wydrukach) i tak widać to inaczej niż na monitorze - z reguły lepiej. Fotografie to jednak "grafia" i finalnym produktem jest papier :-)

Janusz

Hoody
26-10-2005, 12:08
ja w normalnych warunkach robię w jpg, z paru uwarunkowań raz starcza mi na stykes karta jak jede i robie jakieś sesje ok 600 a nie 200, a po drugie seryjne foty co prawda tylko 3/s ale zawsze to duzo wiecej niż 1, dlaego moje pytanie,

Jak będzie aparat z 16 mb pix robiacy w rawach i seryjne z 5 /s to sie na niego pisze odrazu, mógłby mieć swoją drogą wbudowanego małego 1.8" HDD tak z 20 czy 40GB była by to sprawa warta tych parunastu tysięcy...

Domini-Q
26-10-2005, 12:43
Niedawno to testowałem, ponieważ czsami robię JPG czsami RAW to zdecydowanie proponuję ustawienie na: (kolejno) contrast 0, sharpnes +1, saturation 0, color tone 0. do raw-a to wszystko jedno ale jpg z tym iustawieniami (zwłaszcza w 350D) są idealne.

stdanielo
26-10-2005, 12:51
Ja generalnie też robie w RAW'ach, a jesli w jpg'ach to

contrast +1
sharpness +1
saturation +1
color tone 0

i wtedy nie muszę obrabiać każdego zdjęcia w PS, generalnie jpg'i w takich ustawieniach na niedzielny spacer, reszta RAW'y.

Przykładowa fotka nietknieta żadnym softem, dane w EXIF.
http://www.daniel.stargard.com.pl/fotki/IMG_3043.JPG

aptur
26-10-2005, 12:56
Witam

Jeżeli jpeg to robię na ustawieniach parameter 1.


pozdrawiam

Domini-Q
26-10-2005, 17:06
dla mnie paramatr 1 ciut przepala w czerwieniach, słabo to się obrabia bo rysunek jest zamazany.

Diodak
26-10-2005, 23:38
A ja wykorzystałem 3 set'y i ustawiłem w nich kontrast na -2, 0, 2. Sharpnes mam cały czas na +1 lub +2. Saturation i Color Tone na 0. A jak chcę poważnie popracować to i tak tylko RAW, bo jakby tak zmieniać set'y przy każdej fotce to można by zwariować ;). Dla mnie kontrast jest jakby najbardziej wartościowym parametrem do regulowania... często -2 to dalej za mało :mrgreen:

GoTo
27-10-2005, 00:40
Przykładowa fotka nietknieta żadnym softem, dane w EXIF.
http://www.daniel.stargard.com.pl/fotki/IMG_3043.JPG
To jeszcze powiedz, jaki to obiektyw był.
EDIT: Już znalazłem w EXIFie, że pięćdziesiątka, ale 1,4 czy 1,8?

mxw
27-10-2005, 02:12
A ja wykorzystałem 3 set'y i ustawiłem w nich kontrast na -2, 0, 2....
zabawne, ja zrobiłem identycznie ;)

i rzeczywiście - przy JPEGach - można z tego korzystać. prawie jak sterowanie głębią tonalną :mrgreen:

Vitez
27-10-2005, 03:21
Mam taki mały problem, gdyż zastanawiam się jak mieć to ustawione jeden z moich kolegów ma wszystko na środku, inny wszyskie te ustawienia ma maxymalnie w prawo.
O ile color tone i saturation jak testowałem na paru kolorowych rzeczach fajnie sie podbija, acz nie jest to niezbędnie niezbędne, to kwestia tych contrast i sharpness, i tu mam problem lubie ostre zdjęcia chyba jak każdy czy możecie podzielić się jak i kiedy ustawiacie których ustawiań o ile wogóle robicie coś z tymi ustawianiami :-)

http://canon-board.info/showthread.php?t=1032
http://canon-board.info/showthread.php?t=5835

Hoody
28-10-2005, 14:32
"Jeśli więc podniesiesz np. kontrast a focisz w pełnym słońcu to masz śliczne przepalenia i zero szczegółów w cieniach. "
czyli realnie rzecz ujmując to contastu lepiej nie ruszac a jaśli to na - ,
a sharpness od biedy można na jeden + ,
ktoś powiedział contrast na -2 ok, bawimy sie głębią tonalną ale -2 to chyba zbyt szare wyjdzie ?
Temat kolorów i ich nasycenia uważam za najprostrzy, acz pozostałe sharpness i contrast jak mi sie udało stwierdzić potrafią zkepić parę fotek jak ma sie na +2 oba..... najgorzej ustawić i zapomnieć .. :-(

Diodak
28-10-2005, 15:37
zabawne, ja zrobiłem identycznie ;)

i rzeczywiście - przy JPEGach - można z tego korzystać. prawie jak sterowanie głębią tonalną :mrgreen:
Jak się ma tylko 3 Set'y i 4 parametry to musiały się w końcu ustawienia pokryć :mrgreen:. A tak na poważnie to kontrast na -2 czasem ratuje skórę :D.


[...]ktoś powiedział contrast na -2 ok, bawimy sie głębią tonalną ale -2 to chyba zbyt szare wyjdzie ?
Niekoniecznie... są takie sceny, że -2 to dopiero jest w sam raz... a jeśli rozpiętość tonalna w pewnym zakresie wyda Ci się za szeroka to można potem krzywymi poprawić. Zresztą jak się ma zamotane sceny to sie pstryka RAWa i zostawia zabawę na później - nie wiem, przynajmniej ja jestem taki wygodny ;).

mxw
29-10-2005, 04:39
Jak się ma tylko 3 Set'y i 4 parametry to musiały się w końcu ustawienia pokryć :mrgreen:. A tak na poważnie to kontrast na -2 czasem ratuje skórę :D.

dochodzę teraz do takich wniosków:

- kontrast na 0 lub +2 daje dobre (czasami) fotki, ale - jakby co - nic już z nimi nie zrobimy (wyjdą przepalenia i koniec);
- kontrast na -2 daje bardziej szare fotki, ale one świetnie się korygują na pececie i wychodzi dobrze.

- sharpness tak samo: +2 daje ostre, ale wręcz przeostrzone fotki (pixeloza) a wyostrzanie tego na kompie to już masakra;
- sharpness 0 (lub nawet -2) daje lekkie mydełko, ale to się świetnie wyostrza na kompie i daje ostatecznie dużo lepsze rezultaty (niż od razu +2).

oczywiście cały czas mówimy o foceniu JPEGów.

Diodak
29-10-2005, 20:14
Zgadzam się z Tobą mxw w całej rozciągłości ;)... z kontrastem trzeba uważać. Wyostrzania na +2 też już raczej nie robię... postprocessing daje dużo lepsze efekty - szkoda, że się musiałem uczyć na własnych błędach :P

Art Mag
29-10-2005, 22:48
RAW bez znaczenia i tak możesz wszystko potem zmienić. JPEG - ostrzyć w aparacie. Aparat robi to przed zapisaniem RAW do JPEG'a, czyli przed kompresją, a to ma duży wpływ na jakość. Co do kontrastu i nasycenia, ważniejsze niż ustawienia, jest wybranie w aparacie profilu AdobeRGB, w aRGB np. nasycenie czerwonego jest dwukrotnie większe niż w sRGB, podobnie jest z niebieskim. Łatwiej wtedy uzyskać w PS subtelniejsze przejścia tonalne. Na koniec nie zapomnieć przekonwertować do sRGB.

scooter
08-06-2006, 07:43
Najlepiej kupić sobie databank i robić w rawie ;)
Ewentualnie drugą kartę ;)

dgi
08-06-2006, 11:21
Ale wyciągnąłeś wątek :D :mrgreen:

Encor
08-06-2006, 15:01
Robię wyłącznie w RAW, ale mimo to ustawiłem sobie kilka różnych parametrów, po to aby mieć dobry punkt wyjścia podczas wołania. Generalnie moje ulubione ustawienie portretowe/reportażowe, to contrast -2, saturation +1, color tone 0, sharpness 0. Ustawienie kwiatuszkowo/pejzażykowe to odpowiednio -2,+2,-1,0 :D
Najważniejszy z tego wszystkiego parametr to contrast. Zawsze mam go na -2

mmsza
08-06-2006, 15:07
Robię wyłącznie w RAW, ale mimo to ustawiłem sobie kilka różnych parametrów, po to aby mieć dobry punkt wyjścia podczas wołania. Generalnie moje ulubione ustawienie portretowe/reportażowe, to contrast -2, saturation +1, color tone 0, sharpness 0. Ustawienie kwiatuszkowo/pejzażykowe to odpowiednio -2,+2,-1,0 :D
Najważniejszy z tego wszystkiego parametr to contrast. Zawsze mam go na -2 Sorki ale nie rozumiem :shock:
Po co Ci te ustawienia skoro piszesz
Robię wyłącznie w RAW,
No chyba, że robisz RAW + JPG

Encor
08-06-2006, 15:29
Po co Ci te ustawienia

Napisałem: po to aby mieć dobry punkt wyjścia podczas wołania. Po to abym miał punkt odniesienia, bo każdy program do wołania RAWów ma przecież ustawienia typu "recorded value". Ułatwia mi to pracę - mam od razu jakies wyobrażenie o jpg, który powstałby przy tak dobranych parametrach.

Encor
08-06-2006, 15:38
I jeszcze jedno: podgląd na LCD jest generowany na podstawie ustawionych parametrów obrazu. Odpowiednie ich ustawienie ułatwia np. ocenę histogramu