Zobacz pełną wersję : contrast, sharpness,saturation,color tone w 350d
Mam taki mały problem, gdyż zastanawiam się jak mieć to ustawione jeden z moich kolegów ma wszystko na środku, inny wszyskie te ustawienia ma maxymalnie w prawo.
O ile color tone i saturation jak testowałem na paru kolorowych rzeczach fajnie sie podbija, acz nie jest to niezbędnie niezbędne, to kwestia tych contrast i sharpness, i tu mam problem lubie ostre zdjęcia chyba jak każdy czy możecie podzielić się jak i kiedy ustawiacie których ustawiań o ile wogóle robicie coś z tymi ustawianiami :-)
Ja robie w RAW zatem olewam te ustawienia...gdybym robił jpg to miałbym wszystko na 0 (neutralne) a reszte ewetualnie korygował w szopie. Nie po to kupowałem DSLR co by decydował za mnie...
Janusz Body
26-10-2005, 11:42
Podobnie jak mirhon. Głównie RAW ale sporo jpeg-ów też i też olewam ustawienia aparatu. Poprawiam (ewentualnie) w PS i to minimalnie w odniesieniu do jpeg-ów. Ostrość to pojęcie względne i to bardzo. Podostrzanie zdjęcia to pewnego rodzaju "oszustwo wizualne" polegające na zaznaczeniu/podkreśleniu krawędzi. Ostre zdjęcie to głównie kwestia obiektywu no i na odbitkach papierowych (wydrukach) i tak widać to inaczej niż na monitorze - z reguły lepiej. Fotografie to jednak "grafia" i finalnym produktem jest papier :-)
Janusz
ja w normalnych warunkach robię w jpg, z paru uwarunkowań raz starcza mi na stykes karta jak jede i robie jakieś sesje ok 600 a nie 200, a po drugie seryjne foty co prawda tylko 3/s ale zawsze to duzo wiecej niż 1, dlaego moje pytanie,
Jak będzie aparat z 16 mb pix robiacy w rawach i seryjne z 5 /s to sie na niego pisze odrazu, mógłby mieć swoją drogą wbudowanego małego 1.8" HDD tak z 20 czy 40GB była by to sprawa warta tych parunastu tysięcy...
Domini-Q
26-10-2005, 12:43
Niedawno to testowałem, ponieważ czsami robię JPG czsami RAW to zdecydowanie proponuję ustawienie na: (kolejno) contrast 0, sharpnes +1, saturation 0, color tone 0. do raw-a to wszystko jedno ale jpg z tym iustawieniami (zwłaszcza w 350D) są idealne.
stdanielo
26-10-2005, 12:51
Ja generalnie też robie w RAW'ach, a jesli w jpg'ach to
contrast +1
sharpness +1
saturation +1
color tone 0
i wtedy nie muszę obrabiać każdego zdjęcia w PS, generalnie jpg'i w takich ustawieniach na niedzielny spacer, reszta RAW'y.
Przykładowa fotka nietknieta żadnym softem, dane w EXIF.
http://www.daniel.stargard.com.pl/fotki/IMG_3043.JPG
Witam
Jeżeli jpeg to robię na ustawieniach parameter 1.
pozdrawiam
Domini-Q
26-10-2005, 17:06
dla mnie paramatr 1 ciut przepala w czerwieniach, słabo to się obrabia bo rysunek jest zamazany.
A ja wykorzystałem 3 set'y i ustawiłem w nich kontrast na -2, 0, 2. Sharpnes mam cały czas na +1 lub +2. Saturation i Color Tone na 0. A jak chcę poważnie popracować to i tak tylko RAW, bo jakby tak zmieniać set'y przy każdej fotce to można by zwariować ;). Dla mnie kontrast jest jakby najbardziej wartościowym parametrem do regulowania... często -2 to dalej za mało :mrgreen:
Przykładowa fotka nietknieta żadnym softem, dane w EXIF.
http://www.daniel.stargard.com.pl/fotki/IMG_3043.JPG
To jeszcze powiedz, jaki to obiektyw był.
EDIT: Już znalazłem w EXIFie, że pięćdziesiątka, ale 1,4 czy 1,8?
A ja wykorzystałem 3 set'y i ustawiłem w nich kontrast na -2, 0, 2....
zabawne, ja zrobiłem identycznie ;)
i rzeczywiście - przy JPEGach - można z tego korzystać. prawie jak sterowanie głębią tonalną :mrgreen:
Mam taki mały problem, gdyż zastanawiam się jak mieć to ustawione jeden z moich kolegów ma wszystko na środku, inny wszyskie te ustawienia ma maxymalnie w prawo.
O ile color tone i saturation jak testowałem na paru kolorowych rzeczach fajnie sie podbija, acz nie jest to niezbędnie niezbędne, to kwestia tych contrast i sharpness, i tu mam problem lubie ostre zdjęcia chyba jak każdy czy możecie podzielić się jak i kiedy ustawiacie których ustawiań o ile wogóle robicie coś z tymi ustawianiami :-)
http://canon-board.info/showthread.php?t=1032
http://canon-board.info/showthread.php?t=5835
"Jeśli więc podniesiesz np. kontrast a focisz w pełnym słońcu to masz śliczne przepalenia i zero szczegółów w cieniach. "
czyli realnie rzecz ujmując to contastu lepiej nie ruszac a jaśli to na - ,
a sharpness od biedy można na jeden + ,
ktoś powiedział contrast na -2 ok, bawimy sie głębią tonalną ale -2 to chyba zbyt szare wyjdzie ?
Temat kolorów i ich nasycenia uważam za najprostrzy, acz pozostałe sharpness i contrast jak mi sie udało stwierdzić potrafią zkepić parę fotek jak ma sie na +2 oba..... najgorzej ustawić i zapomnieć .. :-(
zabawne, ja zrobiłem identycznie ;)
i rzeczywiście - przy JPEGach - można z tego korzystać. prawie jak sterowanie głębią tonalną :mrgreen:
Jak się ma tylko 3 Set'y i 4 parametry to musiały się w końcu ustawienia pokryć :mrgreen:. A tak na poważnie to kontrast na -2 czasem ratuje skórę :D.
[...]ktoś powiedział contrast na -2 ok, bawimy sie głębią tonalną ale -2 to chyba zbyt szare wyjdzie ?
Niekoniecznie... są takie sceny, że -2 to dopiero jest w sam raz... a jeśli rozpiętość tonalna w pewnym zakresie wyda Ci się za szeroka to można potem krzywymi poprawić. Zresztą jak się ma zamotane sceny to sie pstryka RAWa i zostawia zabawę na później - nie wiem, przynajmniej ja jestem taki wygodny ;).
Jak się ma tylko 3 Set'y i 4 parametry to musiały się w końcu ustawienia pokryć :mrgreen:. A tak na poważnie to kontrast na -2 czasem ratuje skórę :D.
dochodzę teraz do takich wniosków:
- kontrast na 0 lub +2 daje dobre (czasami) fotki, ale - jakby co - nic już z nimi nie zrobimy (wyjdą przepalenia i koniec);
- kontrast na -2 daje bardziej szare fotki, ale one świetnie się korygują na pececie i wychodzi dobrze.
- sharpness tak samo: +2 daje ostre, ale wręcz przeostrzone fotki (pixeloza) a wyostrzanie tego na kompie to już masakra;
- sharpness 0 (lub nawet -2) daje lekkie mydełko, ale to się świetnie wyostrza na kompie i daje ostatecznie dużo lepsze rezultaty (niż od razu +2).
oczywiście cały czas mówimy o foceniu JPEGów.
Zgadzam się z Tobą mxw w całej rozciągłości ;)... z kontrastem trzeba uważać. Wyostrzania na +2 też już raczej nie robię... postprocessing daje dużo lepsze efekty - szkoda, że się musiałem uczyć na własnych błędach :P
RAW bez znaczenia i tak możesz wszystko potem zmienić. JPEG - ostrzyć w aparacie. Aparat robi to przed zapisaniem RAW do JPEG'a, czyli przed kompresją, a to ma duży wpływ na jakość. Co do kontrastu i nasycenia, ważniejsze niż ustawienia, jest wybranie w aparacie profilu AdobeRGB, w aRGB np. nasycenie czerwonego jest dwukrotnie większe niż w sRGB, podobnie jest z niebieskim. Łatwiej wtedy uzyskać w PS subtelniejsze przejścia tonalne. Na koniec nie zapomnieć przekonwertować do sRGB.
Najlepiej kupić sobie databank i robić w rawie ;)
Ewentualnie drugą kartę ;)
Ale wyciągnąłeś wątek :D :mrgreen:
Robię wyłącznie w RAW, ale mimo to ustawiłem sobie kilka różnych parametrów, po to aby mieć dobry punkt wyjścia podczas wołania. Generalnie moje ulubione ustawienie portretowe/reportażowe, to contrast -2, saturation +1, color tone 0, sharpness 0. Ustawienie kwiatuszkowo/pejzażykowe to odpowiednio -2,+2,-1,0 :D
Najważniejszy z tego wszystkiego parametr to contrast. Zawsze mam go na -2
Robię wyłącznie w RAW, ale mimo to ustawiłem sobie kilka różnych parametrów, po to aby mieć dobry punkt wyjścia podczas wołania. Generalnie moje ulubione ustawienie portretowe/reportażowe, to contrast -2, saturation +1, color tone 0, sharpness 0. Ustawienie kwiatuszkowo/pejzażykowe to odpowiednio -2,+2,-1,0 :D
Najważniejszy z tego wszystkiego parametr to contrast. Zawsze mam go na -2 Sorki ale nie rozumiem :shock:
Po co Ci te ustawienia skoro piszesz
Robię wyłącznie w RAW,
No chyba, że robisz RAW + JPG
Po co Ci te ustawienia
Napisałem: po to aby mieć dobry punkt wyjścia podczas wołania. Po to abym miał punkt odniesienia, bo każdy program do wołania RAWów ma przecież ustawienia typu "recorded value". Ułatwia mi to pracę - mam od razu jakies wyobrażenie o jpg, który powstałby przy tak dobranych parametrach.
I jeszcze jedno: podgląd na LCD jest generowany na podstawie ustawionych parametrów obrazu. Odpowiednie ich ustawienie ułatwia np. ocenę histogramu
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.