Zobacz pełną wersję : Jak zrobić takie foto...
Janek___
24-10-2005, 07:38
http://www.plfoto.com/zdjecie.php?picture=763949
http://www.plfoto.com/zdjecie.php?picture=750396
Zapewne wielu z Was, to pytanie wyda sie prymitywne hehe, nie mniej jednak ciekawi mnie, na jakiej zasadzie robie sie takiego typu zdjecia, jak uzyskac tak jednolite czarne tlo w momencie gdy bok obiektu tak jak na drugim zdjeciu jest oswietlony. Jakies filtry specjalne itd itd?
Bede wdzieczny za szczegolowa odpowiedz, ew jakies rady podczas robienia takich zdjec.
Pozdrawiam
Janek
Domini-Q
24-10-2005, 07:42
Mimo że jestem mocno początkującym fotografikiem, to w każdej książce do nauki tej profesji jest napisane, że gdy światło pada z boku na obiekt i nie oświetla tła, to to tło wyjdzie czarne... a pozatym jest jeszcze Photoshop :-)
Janek___
24-10-2005, 08:01
Mimo że jestem mocno początkującym fotografikiem, to w każdej książce do nauki tej profesji jest napisane, że gdy światło pada z boku na obiekt i nie oświetla tła, to to tło wyjdzie czarne... a pozatym jest jeszcze Photoshop :-)
Ale "podobno" mozna zrobic takie foto bez photoshopa. Nie jestem tutaj przeciwny uzywaniu Ps ale chcialbym dowiedziec sie jak wyciagnac MAX ze zdjecia a dopiero pozniej zajac sie obrobka na kompie.
jak uzyskac tak jednolite czarne tlo w momencie gdy bok obiektu tak jak na drugim zdjeciu jest oswietlony.
1. Czarne lub bardzo ciemne tło, możliwie oddalone od obiektu. Im bardziej, tym jaśniejsze może być (czasem nie ma pod ręka zupełnie czarnego)
2. Punktowe oświetlenie. Bardzo przydatne są lampy z regulacją mocy.
3. Dużo czasu na eksperymenty :)
Aparat naświetla na jasne części obiektu, z niewielkim przesunięciem, żeby dostać też trochę cieni.
To światło nie jest z boku (nie 90 stopni od osi obiektywu) tylko bardziej z tyłu (ponad 120 stopni np). I prawdopodobnie plaster miodu do ukierunkowania, albo przynajmniej jakaś deska od strony tła.
Poza tym są tła, które znakomicie pochłaniają światło.