Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Wątek: Jak zrobić takie foto...

Janek___
    Guest

Domyślnie Jak zrobić takie foto...

http://www.plfoto.com/zdjecie.php?picture=763949

http://www.plfoto.com/zdjecie.php?picture=750396

Zapewne wielu z Was, to pytanie wyda sie prymitywne hehe, nie mniej jednak ciekawi mnie, na jakiej zasadzie robie sie takiego typu zdjecia, jak uzyskac tak jednolite czarne tlo w momencie gdy bok obiektu tak jak na drugim zdjeciu jest oswietlony. Jakies filtry specjalne itd itd?

Bede wdzieczny za szczegolowa odpowiedz, ew jakies rady podczas robienia takich zdjec.

Pozdrawiam
    Janek

Bywalec

Domyślnie

Mimo że jestem mocno początkującym fotografikiem, to w każdej książce do nauki tej profesji jest napisane, że gdy światło pada z boku na obiekt i nie oświetla tła, to to tło wyjdzie czarne... a pozatym jest jeszcze Photoshop :-)
    EOS 350D + KIT EF-S 18-55 3.5-5.6 II + Hoya UV, EF 50 1.8 II + Marumi MC-UV, 2 x Kingston ELITE PRO 1GB, Statyw Velbon DF-60 i wiele chęci.

Janek___
    Guest

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez Domini-Q
    Mimo że jestem mocno początkującym fotografikiem, to w każdej książce do nauki tej profesji jest napisane, że gdy światło pada z boku na obiekt i nie oświetla tła, to to tło wyjdzie czarne... a pozatym jest jeszcze Photoshop :-)
    Ale "podobno" mozna zrobic takie foto bez photoshopa. Nie jestem tutaj przeciwny uzywaniu Ps ale chcialbym dowiedziec sie jak wyciagnac MAX ze zdjecia a dopiero pozniej zajac sie obrobka na kompie.

Bywalec Awatar ziemna
    Miasto
    W-wa

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez Janek___
    jak uzyskac tak jednolite czarne tlo w momencie gdy bok obiektu tak jak na drugim zdjeciu jest oswietlony.
    1. Czarne lub bardzo ciemne tło, możliwie oddalone od obiektu. Im bardziej, tym jaśniejsze może być (czasem nie ma pod ręka zupełnie czarnego)
    2. Punktowe oświetlenie. Bardzo przydatne są lampy z regulacją mocy.
    3. Dużo czasu na eksperymenty