Zobacz pełną wersję : 5d2 + 7d vs. 1d4
W związku z tym, że niedługo stanę przed dylematem kupna puszki (30d coraz częściej odmawia posługi) proszę o poradę co wybrać i dlaczego to a nie to drugie:
a) 7d + 5d2
b) 1d4
na razie zajmuję się reporterką głównie sportową na nienajjaśniejszych halach, wręcz ciemnych. W przyszłości planuję focić także inne "imprezy": śluby, portrety, itp. itd.
PLUSY zestawu A (wg mnie)
- 2 body a nie 1
- pełna klatka
- 1d to nowość i prędzej czy później stanieje
- trochę mniej kasy wydam ;)
plusy zestawu B
- wyższe używalne ISO
- co 1-ka to 1-ka ;)
- myślę, że prędzej czy później (raczej później ze względu na $) mając zestaw A będę myślał o kupnie 1-ki
- do wymarzonego zestawu (1d4 + 5d2) już większa (pod względem finansowym) część jest i nie ma wydanej kasy na trzeci korpus
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
%^@&#*%^@#*&, pomyliłem tematy :) bardzo ładnie proszę o przesunięcie jeden wyżej :)
lukaszlada
08-04-2010, 14:50
Zestaw A wg. mnie.
Masz pełną klatkę. A drugie body masz z pełnymi uszczelnieniami. W obu masz bardzo dobre wysokie iso. W 7D bardzo dobrego AFa. Zawsze masz dwa body prawda?
A jakiego typu zdjęcia robisz?
a napisałem, że reporterka, głównie sportowa, głównie koszykówka
Przepraszam, nie zauważyłem.
Ale także opowiadam się za zestawem "A".
ależ ja się nie gniewam :)
mi też bardziej odpowiada zestaw A (nie będę oszukiwał - ze względu na kasę i 2 w cenie mniejszej niż 1), ale serce mówi "wybierz B, wybierz B" :)
lukaszlada
08-04-2010, 15:37
Hmmm, no ja gdybym stał przed takim wyborem na milion procent jestem pewien że nie miałbym wątpliwości! Do ślubów musisz mieć backup nawet jak masz niezawodne 1D.
1D to nadal crop co prawda 1.3 ale crop. I nie ma bata nie zrobisz z cropa pełnej klatki. Ale z pełnej klatki możesz zrobić cropa 1.3 , 1.6, 2.0 czy ile sobie tam zamarzysz. Do szerokich kątów najlepsza jest pełna klatka. A do przyrody zdjęć sportowych długie jasne szkła, a ty to będziesz załatwiał poprzez cropa 1.6, któy automatycznie da Ci dłuższą ogniskową, do tego masz bardzo dobrego focusa, sterowanie lampami, pełne uszczelnienia. 1D to taki wół roboczy. I jeśli nie jedziesz na wojne albo nei jesteś reporterem z warszawki co cyka 1000 klatek dziennie to jest to bez sensu! :)
Z tym, że do szerokich kątów najlepsza jest pełna klatka to już bym polemizował.
Wystarczy porównać zdjęcie z 50D+Tokpina 11-16 oraz 5D2+C16-35. Szczególnie jest chodzi o narożniki...
lukaszlada
08-04-2010, 15:43
Z tym, że do szerokich kątów najlepsza jest pełna klatka to już bym polemizował.
Wystarczy porównać zdjęcie z 50D+Tokpina 11-16 oraz 5D2+C16-35. Szczególnie jest chodzi o narożniki...
Dobra a jakim aparatem uzyskasz możliwie najszersze pole widzenia ? cropem czy FF ? Oczywiście nie używając fisheye.
sigma 12-24 na FF :>
Bo na cropie najszerzej to w tym momencie 10-20, 10-22. Czekamy co prawda na 8-16 ale jak z jakością tego szkłą to nie mam pojecia
Mam na myśli takie same kąty widzenia ;-)
Myślałeś o kupnie 5Dmk2 i używanego 1D?
1Dmk3 można w tej chwili dostać za 6-7k, iso 1600 w mk3 się da jak najbardziej używać.
I jeśli nie jedziesz na wojne albo nei jesteś reporterem z warszawki co cyka 1000 klatek dziennie to jest to bez sensu! :)
jestem z Warszawy... to opcja B mi zostaje :P
Myślałeś o kupnie 5Dmk2 i używanego 1D?
owszem, ale nie mam takiego rozeznania w tym sprzęcie i boję się, że kupię jakąś tandetę... :)
Widziałem zrobione 7D zdjęcia sportowe na hali, nie są wcale złe. Tutaj przykładowa galeria (http://www.badminton.com.pl/index.php?id_linki=1572&id_linki_p=10#tu). Więc może ten aparat jest godny rozważenia?
Jeśli natomiast ten 1dMkIV Ci się ma szansę zwrócić ze zleceń to bierz jedynkę. To w zasadzie opcja bezkompromisowa, niektórym fotografom tylko taka będzie odpowiadać. ;)
Co do 5D MkII - on sam mi chodzi po głowie, głównie z uwagi na wyśmienity obrazek. Jak aparat "sportowy" do uchwycenia akcji nadaje się on kiepsko. Można się oczywiście wstrzelić, lecz bywa to frustrujące. Posługiwałem się zestawem 5D MkII + grip + 24-70/2,8L - do portretów jest to wymarzony sprzęt, ale jak ktoś choć trochę pozuje. Akcja nie jest dla tego aparatu naturalnym środowiskiem.
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1032&thread=34994082
malkontent
09-04-2010, 08:56
a) 7d + 5d2
Koledzy jeszcze nie napisali o jednej zalecie tego zestawu - wspólne zasilanie. W plecaku wystarczy jedna ładowarka a akumulatory są zamienne.
Koledzy jeszcze nie napisali o jednej zalecie tego zestawu - wspólne zasilanie. W plecaku wystarczy jedna ładowarka a akumulatory są zamienne.
to wiem :) teraz zobaczyłem po ile są gripy do tego... w sumie 1800 za 2 sztuki :/ masakra jakaś...
Jeśli natomiast ten 1dMkIV Ci się ma szansę zwrócić ze zleceń to bierz jedynkę. To w zasadzie opcja bezkompromisowa, niektórym fotografom tylko taka będzie odpowiadać. ;)
Nie sposób się nie zgodzić.
to wiem :) teraz zobaczyłem po ile są gripy do tego... w sumie 1800 za 2 sztuki :/ masakra jakaś...
Jeśli przy tym zamierzasz mieć oba gripy zapięte prawie na stałe, to tym bardziej celowałbym w jedną jedynkę.
Co do baterii - mając jedynkę też masz jedną ładowarkę (i to na dwie baterie) ;)
I jeden (a nie dwa) aparat w torbie (porównywalny rozmiarem do jednego 5/7D z gripem).
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1032&thread=34994082
Słabiutki ten "user report", autor w żaden sposób nie odniósł się np. do układu AF w 7D.
myslidar
09-04-2010, 10:45
Moim zdaniem lepiej mieć 2 body, po pierwsze to nie masz obawy, że jak jedno Ci padnie to klapa, a po drugie można robić na 2 sztuki z różnymi obiektywami, co jest nieocenione w pewnych sytuacjach.
Słabiutki ten "user report", autor w żaden sposób nie odniósł się np. do układu AF w 7D.
Cóż - pozostaje zatem poczekać na raport Autora wątku ;)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Moim zdaniem lepiej mieć 2 body, po pierwsze to nie masz obawy, że jak jedno Ci padnie to klapa, a po drugie można robić na 2 sztuki z różnymi obiektywami, co jest nieocenione w pewnych sytuacjach.
Zgoda. Kolega ma już 30D - więc w razie awarii pewnie mógłby się z nim przeprosić ;)
kondeusz
09-04-2010, 12:12
ale serce mówi "wybierz B, wybierz B" :)
Ja bym to określił, że nie serce, a onanizm sprzętowy ;)
Mimo wszystko stałem przed podobnym dylematem jak Twój, tylko trochę innym.
Miałem 5DII i potrzebowałem back-upu. Stwierdziłem, że do wyboru mam: 5D I, 7D, 1DsII, 1DIII.
Stwierdziłem, że w nowym aparacie chce pewnie pracować na bocznych punktach i w tym momencie stara "5" odpadła w przedbiegach. Na placu boju zostały: 1DsII, 1DIII, 7D.
1Ds chyba zrobił się dla mnie za stary technologicznie i zbyt ograniczony w kategorii ISO w stosunku do pozostałych dwóch aparatów.
Zostały 1D i 7D. Przyznam, że 7D z gripem wypadał cenowo podobnie do używanego 1D. Za 7D mocno przemawiała nowsza technologia aparatu oraz wyświetlacz, trochę wyższe ISO. Za 1D, że jest to "1" z jej AFem, bateria, wbudowany grip, dwa sloty kart, nie najgorsze ISO, wytrzymałość migawki, szybkość aparatu (magiczne 55ms) i do tego wartość onanistyczna :)
Szukałem bardzo dużo porównań i opinii fotografów, którzy być może mieli podobne rozterki do moich. Odpowiedź dostępna jest dopiero na zagranicznych forach. Znalazłem parę osób, która miała analogiczną sytuację do mojej i decyzja ostatecznie zapadła...
1D III
...w moim wypadku onanizm sprzętowy wygrał z rozsądkiem i nowszą technologią, ale mimo wszystko nie żałuję. Pro-feel, pro-look i zazdrość w oczach innych foto-ziutków jest bezcenna :D
Może pomocna będzie ta informacja :)
To ja jeszcze tylko dodam że jakiś czas temu szukałem porównania AF-a między 1D(mk2N/mk3), a 7D i znalazłem stronę (której teraz niestety nie mogę znaleźć ponownie), gdzie autor pokazywał że AF w 7D fajny jest, ale nie jest to jeszcze niestety poziom jedynkowy.
Zresztą kilka wiadomości temu sugerowałem autorowi aby zerknać na używane jedynki, właśnie z tego samego powodu.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Znalazłem :-)
http://www.stanford.edu/~ahazeghi/Photos/EOS7DAF/
Zastosowanie specyficzne (ptaki w locie), ale pokazuje dosyć obrazowo różnicę (być może pomoże komuś podjąć decyzję za/przeciw :-)
Ernest_DLRS
09-04-2010, 13:15
z warszawki
Troche szacunku do stolicy swego Państwa!
Zgoda. Kolega ma już 30D - więc w razie awarii pewnie mógłby się z nim przeprosić ;)
ja nie zamierzam się z nim nawet kłócić :) po kupnie czegoś nowego zamierzam i tak go oddać na Żytnią aby go ożywili :) ale przy wersji A miałbym 3 body a nie 2 ;)
Ja bym to określił, że nie serce, a onanizm sprzętowy ;)
jak zwał tak zwał ;)
...w moim wypadku onanizm sprzętowy wygrał z rozsądkiem i nowszą technologią, ale mimo wszystko nie żałuję.
u mnie byłaby i nowsza technologia i onanizm :) i te wyższe iso...
Pro-feel, pro-look i zazdrość w oczach innych foto-ziutków jest bezcenna
nie można tak było od razu? :) przekonałeś mnie :)
chrislab
09-04-2010, 17:02
Ja miałem taki dylemat 5DII+7D czy 1D MkIII (czwórki jeszcze nie było, a potrzebowałem na wyjazd życia). Wybrałem 1D, bo:
1. 1D
2. Przy zdjęciach, które ja robię (nie ślubne) nie byłoby wielkiej różnicy pomiędzy body
3. Mniejsze pliki, niż w 5D, czy 7D - dla mnie 10M wystarcza
4. AF - po prostu bajka - nigdy nie zamienię jedynki na nic innego, zakochałem się (i to w MkIII!)
5. AF przy F/8
6. Bateria, która trwa i trwa i trwa i naprawdę ładuję raz na nie wiem ile - kosmiczna technologia
7. Jedno body. Niby fajnie mieć dwa, ale czasem lepiej jedno - jednak lżejszy plecak jak się wszystko policzy, a przy mojej fotografii waga często ma znaczenie! Na ostatnim wyjeździe skończyłoby się na dylemacie co wziąc? 7D czy 5D? i żaden wybór nie byłby dobry - 1D był idealny
8. Cena używanego - był w cenie 5-tki - za 5D+7D zapłaciłbym więcej!!!
9. Okazało się, że ISO 3200 jest używalne jak się odszumi Topaz DeNoisem - naprawdę byłem w szoku! Przykłady na moim blogu
10. Aha, JPG-i idą na SD, RAW-y na CF - super feature!!!
Teraz jak zamienię to chyba tylko na MkIV...szkoda, że ciągle taki drogi. Wyleczyłem się z 5D II - może jak zrobią III to łaskawie spojrzę...różnica klas jest okrutna
Myślałeś o kupnie 5Dmk2 i używanego 1D?
1Dmk3 można w tej chwili dostać za 6-7k, iso 1600 w mk3 się da jak najbardziej używać.
Ja mam taki zestaw, zresztą, jedynka od kolegi Sal. Naprawdę nie ma na co narzekać, chociaż 1D leży w domu 90% czasu - szkoda, że nie ma pełnej klatki no, szkoda :mrgreen:
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Ja miałem taki dylemat 5DII+7D czy 1D MkIII (czwórki jeszcze nie było, a potrzebowałem na wyjazd życia). Wybrałem 1D, bo:
1. 1D
2. Przy zdjęciach, które ja robię (nie ślubne) nie byłoby wielkiej różnicy pomiędzy body
3. Mniejsze pliki, niż w 5D, czy 7D - dla mnie 10M wystarcza
4. AF - po prostu bajka - nigdy nie zamienię jedynki na nic innego, zakochałem się (i to w MkIII!)
5. AF przy F/8
6. Bateria, która trwa i trwa i trwa i naprawdę ładuję raz na nie wiem ile - kosmiczna technologia
7. Jedno body. Niby fajnie mieć dwa, ale czasem lepiej jedno - jednak lżejszy plecak jak się wszystko policzy, a przy mojej fotografii waga często ma znaczenie! Na ostatnim wyjeździe skończyłoby się na dylemacie co wziąc? 7D czy 5D? i żaden wybór nie byłby dobry - 1D był idealny
8. Cena używanego - był w cenie 5-tki - za 5D+7D zapłaciłbym więcej!!!
9. Okazało się, że ISO 3200 jest używalne jak się odszumi Topaz DeNoisem - naprawdę byłem w szoku! Przykłady na moim blogu
10. Aha, JPG-i idą na SD, RAW-y na CF - super feature!!!
Teraz jak zamienię to chyba tylko na MkIV...szkoda, że ciągle taki drogi. Wyleczyłem się z 5D II - może jak zrobią III to łaskawie spojrzę...różnica klas jest okrutna
Tutaj nie ma co zbytnio porównywać, to dwa różne korpusy. 5D jest wolny i flegmatyczny, ale daje taki obrazek że się nie chce nic używać. Jedynką można wbijać gwoździe, niemniej jednak szkoda, że ma ten przelicznik cały, no szkoda po prostu.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Koledzy jeszcze nie napisali o jednej zalecie tego zestawu - wspólne zasilanie. W plecaku wystarczy jedna ładowarka a akumulatory są zamienne.
Tutaj jeszcze warto zauważyć, ile zajmuje ładowarka do 5DII, a ile do 1D ;)
za 1dmk3/4 jeszcze jedno przemawia - konfigurowalne "AutoISO" ;) w hali to olac mozna, ale na zew. przy sporcie juz mocno pomaga
druga puszka jednak sie przydaje, a skoro myslisz o slubach, portretach, to zestaw 5dmk2+1dmk3 bylby wrecz idealny
lukaszlada
10-04-2010, 03:38
Troche szacunku do stolicy swego Państwa!
Zyjemy w demokratycznym kraju gdzie podobno mamy wolność słowa, wyznania i zdania. Także Wybacz ale od kiedy poznałem paru ludzi z Warszawy, od tego czasu nazywam ją warszawką, snobizm snobizm i jeszcze raz snobizm. Podkreślanie na każdym kroku statusu społecznego i wydumanego ego z powodu zamieszkiwania solicy :roll: brak słów... A jak przyjdzie co do czego to słoma z butów wyłazi. Nie to żebym generalizował bo znam też paru porządnych z warszawki ale wiekszość mi znanych to niestety tacy ludzie jak opisuje. Jeśli Cie uraziłem to mi przykro ale takie jest moje zdanie.
Ja bym to określił, że nie serce, a onanizm sprzętowy ;)
Też chciałem to napisać na początku, ale stwierdziłem że jednak tego nie zrobie;P Dokładniej chciałem napisać że to zaspokojenie onanistycznych zapędów;P
za 1dmk3/4 jeszcze jedno przemawia - konfigurowalne "AutoISO" ;) w hali to olac mozna, ale na zew. przy sporcie juz mocno pomaga
A 5DII tego nie ma?
sebcio80
10-04-2010, 06:00
Koledzy jeszcze nie napisali o jednej zalecie tego zestawu - wspólne zasilanie. W plecaku wystarczy jedna ładowarka a akumulatory są zamienne.
jak masz 1D3 lub 1D4 to nie musisz przy sobie nosic ladowarki, jedna bateria starczy spokojnie na 5000 zdjec :-)
ja bym na Twoim miejscu wybral stare 5D + 1D3 i nie tylko dlatego, ze mam to w stopce, to po prostu najrozsadniejszy zakup, ewentulnie 5D2 + 1D3
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
za 1dmk3/4 jeszcze jedno przemawia - konfigurowalne "AutoISO" ;) w hali to olac mozna, ale na zew. przy sporcie juz mocno pomaga
mam autoISO w 1D3? kurcze musze to sprawdzic ;-)
kondeusz
10-04-2010, 08:58
mam autoISO w 1D3? kurcze musze to sprawdzic ;-)
No właśnie nie masz :( Znaczy się, nie mamy :)
A AutoISO w 5DII jest dyskusyjne, w trybie AV działa względnie ok, ale w trybie M ustawia ISO 400 niezależnie od ekspozycji. Nie sprawdzałem specyfikacji 1D4, czy to AutoISO rzeczywiście działa.
Prawdziwe AutoISO jest w D700 i Pentaxie K20 i K7 :) W trybie M, ustawia się czas, przysłonę i aparat sam dobiera ISO do odpowiedniej ekspozycji. Rewelacyjna sprawa, jak się wybiega z kościoła :)
e tam z kosciola, mnie wpienialo robienie zdjec na stadionie przy naturalnym sloncu (jak teraz), w cieniu masz 1/800, a zaraz w innym miejscu na boiskku w pelnym sloncu 1/8000 ;] stymulowany przez Bahrda wykminilem cos takiego:
dodam juz ma poczatku, ze ma to 3 wady:
1. przyslone albo czas mamy tylko co 1EV :( - do wyboru
2. jedna z w/w rzeczy bedzie do zmiany w C.Fn.
3. zeby wylaczyc/wlaczyc to trzeba sie troche naklikac, ale mozna skroty w moim menu dac i ejst juz bardzo ok ;)
sposob testowalem wczoraj caly mecz i dziala :)
1. Wybieramy jeden z trybow, Tv albo Av (dalsza czesc opisze dla Tv)
2. C.Fn.I.8 zmieniamy na 2
3. C.Fn.I.13 wlaczamy wybierajac przyslone (ja mam od 1.0 do 4.0, zebym mial 300 otwarta caly czas na 4.0)
4. Normalnie za pomoca ISO+pokretlo wybieramy maksymalne ISO jakie jestesmy w stanie zaakceptowac (ja wybralem iso3200)
5. No i teraz jak wciskamy spust do polowy to widzimy jak ladnie dynamicznie zmienia nam sie iso ;) analogicznie mozna wykonac to z Av tylko wtedy czas bedziemy mieli co 1EV do wyboru
Wiec mamy piekne konfigurowalne autoiso w "M" :)
Widzę że jest niejasność w sprawie AutoISO w 1D3.
Sposób na włączenie tego:
1. Włączamy AutoISO w CnF
2. Włączamy w CnF dozwolony zakres np. czasów.
Działa - ISO skacze w zależności od warunków w kadrze.
Szkoda tylko, że najkrótszym czasem jest 1/60s. Chciałoby się czegoś przynajmniej w stylu 1/200.
sebcio80
11-04-2010, 01:43
Widzę że jest niejasność w sprawie AutoISO w 1D3.
Sposób na włączenie tego:
1. Włączamy AutoISO w CnF
2. Włączamy w CnF dozwolony zakres np. czasów.
Działa - ISO skacze w zależności od warunków w kadrze.
Szkoda tylko, że najkrótszym czasem jest 1/60s. Chciałoby się czegoś przynajmniej w stylu 1/200.
no mi by sie przydalo aby najktorszy czas mozna bylo dac nawet 1/2000s
fakt ze mozna sobie jakos tam poradzic, i to pseudo autoISO dziala, po prostu trzeba poczatkowe nastawy ustawic na najciemniejsze miejsce w kadrze
Hmm, nie wiem, czy się zrozumieliśmy...ale żadnych nastaw na najciemniejsze miejsce nie trzeba robić. Trzeba to zrobić raczej na najjaśniejsze. Dlaczego? Wytłumaczenie niżej.
Jeżeli wiesz, że potrzebujesz AutoISO, bo warunki będą na tyle zmienne, że ISO będzie skakać powiedzmy pomiędzy ISO200-1600...to ustawiasz powyższe 2 nastawy CnF i...w korpusie np. ISO100 lub ISO50.
W ten sposób aparat ciągle będzie 'próbował' uzyskać jak najmniejsze ISO (w tym przypadku będzie dążył do zejścia do tego ISO100, które jest nastawione - aparat, co oczywiste, stara się użyć jak najniższego ISO) i wszystko będzie działać automatycznie.
Jak będzie potrzebował ISO100, to nic nie "przesunie". Jak czasy będą za długie na ISO 100, to podbije tak ISO, aby dojść do dozwolonego zakresu czasów (testowane w przypadku trybu Av, pewnie analogicznie jest w przypadku Tv i wtedy wartości przesłony).
Działa to na tyle sprawnie, że można zapomnieć o zmianie ISO. Problemem jest jedynie to ***** ograniczenie do 1/60s - co za ***** u Canona to wymyślił? Zwłaszcza że rozszerzenie zakresu dozwolonego czasu w kierunku krótszych np. 1/200s to pewnie zmiana paru linijek kodu firmware....
Działa to na tyle sprawnie, że można zapomnieć o zmianie ISO. Problemem jest jedynie to ***** ograniczenie do 1/60s - co za ***** u Canona to wymyślił? Zwłaszcza że rozszerzenie zakresu dozwolonego czasu w kierunku krótszych np. 1/200s to pewnie zmiana paru linijek kodu firmware....
Hmmm... Ja radzę sobie tak - ustawiam, np:
Av, f/1.2, ISO 1600
i
C. Fn I.8 = 2 (ISO speed safety shift),
C. Fn I.2 = 2 (ISO 1/3 stop)
Gdy jest tak jasno, że minimalny ustawiony czas nie wystarcza (np. 1/8000), to Mk III grzecznie schodzi z ISO do 100, 125, 160...
Gdy jest tak jasno, że minimalny ustawiony czas nie wystarcza (np. 1/8000), to Mk III grzecznie schodzi z ISO do 100, 125, 160...
Na pewno tak to działa w MkIII? Czterdziestka w takim przypadku domyka przysłonę...
sebcio80
12-04-2010, 16:58
Na pewno tak to działa w MkIII? Czterdziestka w takim przypadku domyka przysłonę...
w 1D3 mozesz ustawic ze ma zmieniac przyslone/czas (zalezy od trybu) lub ISO
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Hmm, nie wiem, czy się zrozumieliśmy...ale żadnych nastaw na najciemniejsze miejsce nie trzeba robić. Trzeba to zrobić raczej na najjaśniejsze. Dlaczego? Wytłumaczenie niżej.
Jeżeli wiesz, że potrzebujesz AutoISO, bo warunki będą na tyle zmienne, że ISO będzie skakać powiedzmy pomiędzy ISO200-1600...to ustawiasz powyższe 2 nastawy CnF i...w korpusie np. ISO100 lub ISO50.
W ten sposób aparat ciągle będzie 'próbował' uzyskać jak najmniejsze ISO (w tym przypadku będzie dążył do zejścia do tego ISO100, które jest nastawione - aparat, co oczywiste, stara się użyć jak najniższego ISO) i wszystko będzie działać automatycznie.e
no widzisz, takie ustawienie na wiele sie nie zda przez ograniczenie czasu 1/60s, moze i aparat bedzie chcial ustawic najnizsze ISO ale przy okazji bedzie dazyc w ciemniejszych miejscach do najdluzszego czasu, co jest roznaznaczne z poruszonymi zdjeciami
trzeba robic tak:
przykladowo robimy zdjecia pilki noznej i czesc boiska jest w cieniu a czesc w sloncu,
- body na Av, przyslona na stale 2.8
- w ustawieniach C.Fn wybieramy minimalny czas 1/2000s i ustawiamy bezpieczne przesuwanie ekspozycji na ISO,
- kierujemy obiektyw na cień dobieramy ISO tak aby zdjecie w cieniu bylo prawidlowo naswietlone, niech to bedzie przykladowo ISO 800 przy czasie 1/1250s
- kiedy wycelujemy w miejsce oslonecznione lub inne jasniejsze to body automatycznie zejdzie nam z ISO na nizsze trzymajac czas i przyslone zawsze ustawiona na 1/2000s i 2.8
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
no i oczywiscie jest sposob duzo latwiejszy, mozna powiedziec ze mamy wtedy tryb M i autoISO
- body na Tv, czas na stale 1/1250s
- w ustawieniach C.Fn wybieramy minimalna i maksymalna przyslone 2.8 i ustawiamy bezpieczne przesuwanie ekspozycji na ISO,
dzieki temu mamy zawsze w kazdej sytulacji takie same parametry 1/1250s i 2.8 a zmienia sie tylko ISO....
Hmmm... Ja radzę sobie tak - ustawiam, np:
Av, f/1.2, ISO 1600
i
C. Fn I.8 = 2 (ISO speed safety shift),
C. Fn I.2 = 2 (ISO 1/3 stop)
Gdy jest tak jasno, że minimalny ustawiony czas nie wystarcza (np. 1/8000), to Mk III grzecznie schodzi z ISO do 100, 125, 160...
Hmm, coś tu jest nie tak, albo źle zrozumiałem - opisałeś chyba taką samą metodę, jak ja...:)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Sebcio80, wielkie dzięki za tricki :)
Wygląda na to, że rzeczywiście można "z drugiej strony" obejść ten problem - nie na podstawie świateł, tylko na podstawie cieni.
Hmm, coś tu jest nie tak, albo źle zrozumiałem - opisałeś chyba taką samą metodę, jak ja...:)
Tak, tylko od innego końca. Gdyby Mk III miał pełne AutoISO, to to, który koniec nie miałoby znaczenia ;)
PS
Ale "Auto ISO" w trybie M jakoś mi nie działa...
PS
Ale "Auto ISO" w trybie M jakoś mi nie działa...
ale to autoiso w TV/Av to wlasnie takie autoiso w M ;) wada tego jest taka, ze jedna zmienna bedzie do ustawienia w C.Fn. i bedzie niestety co 1EV do wyboru
mi takie autoiso juz w zupelnosci styka
Już kumam - skrót myślowy był za duży - dzięki. ;)
sebcio80
13-04-2010, 16:46
najzabawniejsze ze wystarczylo by zrobic nowy soft i dodac tylko te wartosci do wyboru co 1/3EV i bez ograniczen i bylo by w pelni autoISO, ale wiadomo ze tego Canon nie zrobi,
ale fakt ze autoISO w "trybie M" (czyli Tv) dziala tak jak powinno wlasciwie, a czytajac forum to ludzia wlasnie na tym glownie zalezalo, mi jednak bardziej by zalezalo na Av
najzabawniejsze ze wystarczylo by zrobic nowy soft i dodac tylko te wartosci do wyboru co 1/3EV i bez ograniczen i bylo by w pelni autoISO, ale wiadomo ze tego Canon nie zrobi,
moze w mk5 :lol: u nikona jeszcze iso skacze co chyba 1/6ev w autoiso (tak czy owak maja jakies dziwne wartosci;])
ale fakt ze autoISO w "trybie M" (czyli Tv) dziala tak jak powinno wlasciwie, a czytajac forum to ludzia wlasnie na tym glownie zalezalo, mi jednak bardziej by zalezalo na Av
no w Av tez jest ;) tylko do wyboru czas co 1EV.... i z tego co zauwazylem to w Av jaja sa, niektore zdjecia mialem wykonane przy 1/800 (a powinna byc zawsze 1/1000)
i kiedy już byłem zdecydowany na 1d4 poszedłem sobie na mecz 5kosza, gdzie 70% (pozostałe 30% to ja, jeden z 50d i jeden nikoniarz) robiło 7d z panem z PAPu włącznie...
i masz tu babo placek...
Siódemka po prostu jest tańsza, no i ma większego crop'a. To chyba główny powód, dla którego większość ludu sportowego ma tą puchę.
Siódemka po prostu jest tańsza, no i ma większego crop'a. To chyba główny powód, dla którego większość ludu sportowego ma tą puchę.
Ooooo toooo, właśnie tooo tato :mrgreen: Jest szybka i długa.
Mam do dyspozycji 1D Mark IV i 7D. Oba aparaty idealne do sportu i przyrody. Z 1D Mark IV korzystam tam gdzie mam słabe światło i potrzebuje 100 % precyzji, do pozostałych zleceń 7D w zupełności wystrczy.
allxages
20-08-2010, 12:35
Odkopuję.
A da się zrobić, żeby to "AutoISO" podbijało do 3200? Bo mi tylko do 1600 podbija.
Mam ustawione podbicie co 1/3, Av, min 1/8000, max 1/60 (szkoda ze nie mozna dac wiecej ehh). Dziala ladnie. Utrzymuje mi najnizsze iso, chociaz w przedziale 100-800 wolalbym miec max np. 1/250, ale zawsze moge sobie recznie podbic ISO minimalne i juz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.