Zobacz pełną wersję : Canon 550D - ogłoszony oficjalnie
myslidar
12-02-2010, 21:18
A jak działają kamery profesjonalne? Czy nie są także manualne? Dlaczego George Lucas zainteresował się 7D i 5D do kręcenia filmów? Dlaczego Harry Potter był kręcony 5D??
http://blog.planet5d.com/2009/12/philip-bloom-posts-new-short-shot-at-skywalker-ranch-lucasfilm/
http://blog.planet5d.com/2009/05/rumor-harry-potter-film-crew-using-2-canon-5d-mk-ii-cameras-with-panavision-lenses/
zauważyłem, że 550D wraz z kitem IS pojawił się w pre-orderze już w jednym ze sklepów netowych za 3300 PLN. cena chyba ok, zważywszy - choć głowy nie dam - ze 500D po premierze kosztował ciut więcej.
Kolekcjoner
15-02-2010, 12:45
Dlaczego Harry Potter był kręcony 5D??
Przyczyną było prawdopodobnie to, że była spora szansa na utratę kamery w niektórych ujęciach. Cóż 5D to tanizna w Hollywood 8).
550D to już zupełna darmocha ;).
myslidar
15-02-2010, 12:49
To nie zmienia faktu, że jednak kręcono tym hollywoodzką produkcję. To, że 5D jest tanie w stosunku do profesjonalnej kamery zapewne dało możliwość kręcenia sceny z kilku aparatów, ale widocznie jakością nie ustępuje..
tezmarek
15-02-2010, 12:53
zauważyłem, że 550D wraz z kitem IS pojawił się w pre-orderze już w jednym ze sklepów netowych za 3300 PLN. cena chyba ok, zważywszy - choć głowy nie dam - ze 500D po premierze kosztował ciut więcej.
Czyli cena startowa 550D powyżej aktualnej 50D. Wiem - 550D jest nowszy, kręci filmy, ma 18 Mpix ;) i ISO 6400. Niemniej to niezbyt częste zjawisko, zważywszy, że 50D nadal stosunkowo mocno trzyma cenę.
Czyli cena startowa 550D powyżej aktualnej 50D. Wiem - 550D jest nowszy, kręci filmy, ma 18 Mpix ;) i ISO 6400. Niemniej to niezbyt częste zjawisko, zważywszy, że 50D nadal stosunkowo mocno trzyma cenę.
Hint: w jednym ze sklepów... pojedynczy przypadek to nie statystyka ;)
zdRAWki
pojawił się również w sieci Euro za 3490.00 PLN czyli 200 zł drożej.
Kolekcjoner
15-02-2010, 14:30
Nie no na początku nie spodziewałbym się niskiej ceny tego wynalazku.
Przyczyną było prawdopodobnie to, że była spora szansa na utratę kamery w niektórych ujęciach. Cóż 5D to tanizna w Hollywood 8).
Dobre. Widziałem dziś "Godzilla kontra Motra - Bitwa o Planetę Ziemię". Tam znowu używali np. modeli okrętów. Prawdopodobnie dlatego, że bali się iż w niektórych ujęciach Godzilla, Motra albo Batra mogłyby uszkodzić prawdziwy okręt.
Doleslav
15-02-2010, 22:21
Dlaczego Harry Potter był kręcony 5D??
Jak można pisać takie głupstwa?
myslidar
15-02-2010, 22:35
A gdzie widzisz tutaj głupstwo?
Doleslav
15-02-2010, 22:38
To zdanie, które zacytowałem. Skąd Ci przyszlo do glowy, że ten film był kręcony aparatem fotograficznym?
www.google.pl znają odpowiedź.
www.canonrumors.com tez o tym pisał
Doleslav
15-02-2010, 22:45
Aha...:lol:
http://philipbloom.co.uk/2009/12/12/the-tale-of-lucasfilm-skywalker-ranch-red-tails-star-wars-and-canon-dslrs/
Aha...:lol:
i tym zachowanie troszke się błaźnisz :) ale to już twój problem.
Upór w nie wiedzy kosztuje conajwyżej wstyd :)
Doleslav
15-02-2010, 22:56
i tym zachowanie troszke się błaźnisz :) ale to już twój problem.
Upór w nie wiedzy kosztuje conajwyżej wstyd :)
Podaj mi proszę jakiegoś linka do tej wiadomości, bo ja jakoś nie mogę tego znaleźć.
http://www.google.pl/#hl=pl&lr=&ei=krV5S73SDoeZ_QaRgd2lCg&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&ved=0CAoQBSgA&q=canon+5D+Mark+II+Harry+Potter&spell=1&fp=ed81d5db1d49721d
pare plotek i newsów masz.
i link kolegi wyżej bezpośrednio ze zdjęć z planu filmowego. :-)
wykorzystuję jednak 5D w filmach, zdarza się :)
Doleslav
15-02-2010, 23:06
Nie chodzi mi o niepotwierdzone plotki i przypuszczenia o użyciu 5D w jakimś trailerze czy pojedynczej scenie, tylko o stwierdzenie że film Harry Potter został nakręcony 5D. Link kolegi ma się nijak do Pottera. Kto tu się błaźni?
Nie chodzi mi o niepotwierdzone plotki i przypuszczenia o użyciu 5D w jakimś trailerze czy pojedynczej scenie, tylko o stwierdzenie że film Harry Potter został nakręcony 5D. Link kolegi ma się nijak do Pottera. Kto tu się błaźni?
nie bardzo wiem kto, ja mówie o kręceniu filmów via 5D Mark II Ty o konkretnej produkcji.
Doleslav
15-02-2010, 23:12
Aha...:lol:
Nie chodzi mi o niepotwierdzone plotki i przypuszczenia o użyciu 5D w jakimś trailerze czy pojedynczej scenie, tylko o stwierdzenie że film Harry Potter został nakręcony 5D. Link kolegi ma się nijak do Pottera. Kto tu się błaźni?
Szczerze wątpię, żeby ludzie, którzy pracują przy takich produkcjach jak Harry Potter mieli czas i ochotę, aby potwierdzać lub dementować plotki. W każdej plotce jest ziarnko prawdy. Zwróć uwagę na link, który podałem.
Wszystkie te informacje wskazują na wielkie zainteresowanie największych twórców na zjawisko jakim jest HDSLR. Oznacza to, że sprzęt ten jednak jest w stanie uzyskać obraz bardzo dobrej jakości i posiada sporą paletę plusów.
Nie jestem w stanie teraz stwierdzić co może przemawiać za "aparato-kamerami" dla takich profesjonalistów, jednak warto mieć na uwadze, że poręczność i jakość tego typu urządzeń może mieć spore znaczenie.
Co prawda nijak ma się to do kamer, które są powszechnie używane - w tej kwestii skok jakości jest dość spory, jednak jak widać mogą znaleźć swoje zastosowanie. Ale już nie off-topicujmy, proponuję ewentualną rozmowę przenieść do innego topicu.
To ja pociągnę jeszcze off w temacie filmów.
W Slumdogu nie był to 5d II, a raczej 1d III.
Powód jego uzycia był taki:
Danny Boyle: Well it’s very complicated. We tried to get permission to shoot aerial, and they’re really paranoid about aerial photography, because of naval bases and all this kind of stuff, and they won’t let you shoot. So we applied for permission, and actually we got we– ironically, we got permission. We finally got granted permission to shoot from the helicopter two weeks ago, which took us just 14 months to get permission. That’s the beauracracy. But in fact we’ve been up in a helicopter and shot on the stills camera, this Canon cam, which is like an EOS camera. And it shoots about 11 or 12 frames and you can blend it in the computer and make it look like live action, and that’s where we got that material from. So we’d been up illegally <laughs>. And again you kind of like– you just go with it. At first everybody says there’s no way anybody will take you up. There’s no way, no way, no way. And eventually you get a guy and that guy allows you to go up there and have a look around, and then you manage to knock off a couple of little shots.
Slumdog zostal nakręcony na negatywie Fuji. Nawet na potrzeby kin cyfrowych używa się wciąż negatywów.
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_cinema
W bazie pomiarowej DxOMark www.dxomark.com pojawiły się wyniki
550D w wersji przedprodukcyjnej.
myslidar
16-02-2010, 12:27
W obrazowaniu wypada bardzo podobnie do 7D z tego co tam piszą.
Kolekcjoner
16-02-2010, 12:30
Jak zdjęcia wywołasz ich konwerterem 8).
myslidar
16-02-2010, 12:39
Czemu odbierasz przyszłym nabywcą uciechę z tego faktu? :D
w sumie to nic nowego, można się było tego spodziewać. Pytanie tylko jak w tą nisze między 550D a 7D ma się wpasować 60D :).. ale to temat na inny wątek.
w sumie to nic nowego, można się było tego spodziewać. Pytanie tylko jak w tą nisze między 550D a 7D ma się wpasować 60D :).. ale to temat na inny wątek.
Obudowa (z 50D), AF (z 50D), bufor (z 7D), szybkostrzelność 5fps. Może jeszcze odchylany ekranik?
zdRAWki
Poczekajmy może do pierwszych filmików z 550D, np w 500D obraz się "łamie" nie wiadomo czy nie pozostawili tego w 550D.
Myślę, że nie ma na co czekać. To cecha normalna dla matryc CMOS i chyba nic się nie da z tym zrobić. Tzn dałoby się, ale z tego co czytałem wymagałoby to dołożenia do każdego piksela kilku tranzystorów. A to z kolei przy takim upakowaniu i technologii matrycy gap-less jest niemożliwe.
Tutaj jest ciekawy artykuł:
http://www.dalsa.com/public/corp/Photonics_Spectra_CCDvsCMOS_Litwiller.pdf
Prawdopodobnie tak z problemem poradził sobie RED i stąd bierze się cena za te kamery. Tylko tam jest 12 Mpix na FF a tutaj mamy 18 Mpix na APS-C.
Tak więc obawiam się, że przez najbliższe lata ten problem w lustrzankach będzie występował.
Myślę, że nie ma na co czekać.
[...]
Tutaj jest ciekawy artykuł:
http://www.dalsa.com/public/corp/Photonics_Spectra_CCDvsCMOS_Litwiller.pdf
Prawdopodobnie tak z problemem poradził sobie RED i stąd bierze się cena za te kamery. Tylko tam jest 12 Mpix na FF a tutaj mamy 18 Mpix na APS-C.
Praca jest z roku 2001 - wiele (w szczególności proces technologiczny kilka razy) się zmieniło.
Samo zastosowanie gap-less nie ma bezpośredniego związku z rodzajem matrycy i zastosowanej migawki elektronicznej.
Skoro w kompaktach, na matrycy-paznokciu upakowano tyle pikseli, to w FF dałoby się te dodatkowe tranzystory pod większe piksele na potrzeby tejże elektronicznej migawki wcisnąć również.
W RED ONE matryca jest "bardziej APS-C": 24.4 mm na 13.7 mm.
Dlatego myślę, że jednak jest na co czekać ;)
Praca jest z roku 2001 - wiele (w szczególności proces technologiczny kilka razy) się zmieniło.
Samo zastosowanie gap-less nie ma bezpośredniego związku z rodzajem matrycy i zastosowanej migawki elektronicznej.
Skoro w kompaktach, na matrycy-paznokciu upakowano tyle pikseli, to w FF dałoby się te dodatkowe tranzystory pod większe piksele na potrzeby tejże elektronicznej migawki wcisnąć również.
W RED ONE matryca jest "bardziej APS-C": 24.4 mm na 13.7 mm.
Dlatego myślę, że jednak jest na co czekać ;)
Można zrobić szybką migawkę mechaniczną, jak w kamerze filmowej. Poza tym - RED jest właśnie Full Frame - filmowy Full Frame to mniej niż fotograficzny ;)
zdRAWki
PS jest na co czekać, to fakt.
PPS większośc problemów z Rolling Shutter można obejść przy filmowaniu zbliżając się z czasem do 1/50 -1/25 sekundy. Ujęcia kręcone z krótkimi czasami ekspozycji są nieprzyjemne do oglądania.
Faktycznie, zmylił mnie opis producenta, że to jest 35mm.
W każdym razie skanowanie wszystkich pikseli na raz na matrycach CMOS na pewno jest możliwe, ale odbyłoby się to prawdopodobnie ze stratą dla (bardzo wyżyłowanych już) parametrów dla zwykłych zdjęć. I prawdopodobnie odbiłoby się mocno na cenie.
Faktycznie, zmylił mnie opis producenta, że to jest 35mm.
Bo to jest 35mm. Filmowe :). Hint: co zrobił Oskar Barnack wynajdując aparat małoobrazkowy?
zdRAWki
Nie ma kółka i joysticka więc jest nie ciekawy :) A tak poważnie to nie wiem po co wprowadzać taki model... odchylany ekran, mniej mpix i pracować nad szumami, a raczej ich brakiem... Jakoś idą nie w tą stronę co trzeba...
Nie ma kółka i joysticka więc jest nie ciekawy :) A tak poważnie to nie wiem po co wprowadzać taki model...
Czyli 550? Dla kogoś takiego, jak ja, komu 7D się bardzo podoba ale "żal pupę ściska" wydać 5 tysięcy i jest gotów zapłacić połowę, rezygnując z części udogodnień (bufor/fps/AF/kształt uchwytu).
zdRAWki
PS a 18MPix to 4,5MPix bez Bayera! Więcej niż Foveon!
myslidar
16-02-2010, 16:38
Nie ma kółka i joysticka więc jest nie ciekawy :) A tak poważnie to nie wiem po co wprowadzać taki model... odchylany ekran, mniej mpix i pracować nad szumami, a raczej ich brakiem... Jakoś idą nie w tą stronę co trzeba...Fotograf też powinien popracować nad szumami, aby bez problemu sobie z nimi radzić..
Czyli 550? Dla kogoś takiego, jak ja, komu 7D się bardzo podoba ale "żal pupę ściska" wydać 5 tysięcy i jest gotów zapłacić połowę, rezygnując z części udogodnień (bufor/fps/AF/kształt uchwytu).
No to jest 500D po co na siłę cisnąć nie wiele różniący się model, jak można poczekać i lepiej go dopracować.
No to jest 500D po co na siłę cisnąć nie wiele różniący się model, jak można poczekać i lepiej go dopracować.
1. Rozdzielczość
2. Filmy - 500D nie ma ich dobrze rozwiązanych, 550D ma mieć "prawie jak 7D"
3. pomiar światła (dla mnie mniej istotne, ale jednak)
zdRAWki
W każdym razie skanowanie wszystkich pikseli na raz na matrycach CMOS na pewno jest możliwe, ale odbyłoby się to prawdopodobnie ze stratą dla (bardzo wyżyłowanych już) parametrów dla zwykłych zdjęć. I prawdopodobnie odbiłoby się mocno na cenie.
ZTCP, to pomysł na "global shutter" nie polega na tym, żeby jednocześnie odczytać wszystkie piksele - bo to raczej nierealne, ale żeby jednocześnie je "zamknąć", a potem czytać już normalnie - linia po linii.
http://www.bhphotovideo.com/find/newsLetter/Comparing-Image-Sensors.jsp
PS
Niezależnie jak to działa - pełna zgoda: będzie drożej ;)
Co rozumiesz przez zamknięcie pikseli? Do tego trzeba by je jakoś przesłonić mechanicznie.
Co rozumiesz przez zamknięcie pikseli? Do tego trzeba by je jakoś przesłonić mechanicznie.
Tak. Technologia MOS (metal-oxide-semiconductor) niejako z zasady umożliwia łączenie warstw metalicznych i półprzewodnikowych. Można zatem roboczo przyjąć, że jest w pikselu jeden tranzystor, który wystawia swoją bramkę do światła (i na którą ustawiona jest mikrosoczewka), a reszta układu pozostaje przykryta warstwą metaliczną.
Na sygnał "global shutter" zawartość kondensatora ładowanego (albo rozładowywanego?) przez ten odkryty tranzystor - czyli zależna od ilości światła "złapanego" w trakcie ekspozycji - jest przenoszona do innego kondensatora, a potem z niego już czytana jako wartość piksela.
...a najłatwiej byłoby zrobić elektroniczną (LCD) migawkę centralną (+ oczywiście "rolling shutter" na przetworniku) ... ale nie w systemie EOS (nie w systemie F, K, 4/3, a)
zdRAWki
No czasem się człowiek czegoś ciekawego dowie nawet w tak debilnym wątku jak ten :D
PS: Co do migawki opartej o LCD to ja dziękuję za takie rozwiązanie, za dużo by się na tym traciło.
http://media.the-digital-picture.com/Owners-Manuals/Canon-EOS-Rebel-T2i-550D-Digital-SLR-Camera-Owners-Manual.pdf
...a najłatwiej byłoby zrobić elektroniczną (LCD) migawkę centralną (+ oczywiście "rolling shutter" na przetworniku) ... ale nie w systemie EOS (nie w systemie F, K, 4/3, a)
zdRAWki
I całe to światło, pieczołowicie kształtowane we fluorytowych, asferycznych soczewkach o ultraniskiej dyspersji, miałoby teraz wyginać się przepływając przez ciekłe kryształy?!?
http://media.the-digital-picture.com/Owners-Manuals/Canon-EOS-Rebel-T2i-550D-Digital-SLR-Camera-Owners-Manual.pdf
I całe to światło, pieczołowicie kształtowane we fluorytowych, asferycznych soczewkach o ultraniskiej dyspersji, miałoby teraz wyginać się przepływając przez ciekłe kryształy?!?
Myślę, że dałoby radę skorygować ;)
zdRAWki
Kolekcjoner
16-02-2010, 23:52
Czyli 550? Dla kogoś takiego, jak ja, komu 7D się bardzo podoba ale "żal pupę ściska" wydać 5 tysięcy i jest gotów zapłacić połowę, rezygnując z części udogodnień (bufor/fps/AF/kształt uchwytu).
I chyba to jest pomysł Canona na ten sprzęt. Skoro 7D to podobno hit sprzedaży to mały brat będzie strzałem w dziesiątkę. Jakoś wątpię żeby ten plan nie wypalił.
Podejrzewam też że z tego będzie wynikała niezbyt ciekawa cena tego sprzętu na starcie.
MariuszJ
18-02-2010, 00:54
http://www.redcoon.pl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B214901/cid/10015/refId/ceneo/
Ostatnio żona z nostalgią przypomniała sobie jak miło się jej używało cropa z 50mm i tak się zacząłem zastanawiać - jak 550D będzie sobie dawać radę z nie-Lkowymi stałkami, typu właśnie 50/1.4?
Czy 18mpix na aps-c to nie będzie trochę za dużo, jeśli chodzi o możliwości optyczne tego szkła?
Prezent dla małżonki powiadasz... ;)
Tak to leciało na 450D: http://www.dpreview.com/lensreviews/canon_50_1p4_c16/
??
A kto Ci każe oglądać zdjęcia w powiększeniu 1 do 1? Na odbitkach i na ekranie przy tej samej rozdzielczości na pewno nie będzie gorzej, a raczej lepiej przy wyższych iso...
A ktoś pisał o oglądaniu zdjęć 1:1?
Bardzo mi chodziło o to że nie jestem fanem ekstremalnego wyostrzania, a tym to się pewnie skończy (albo w puszce albo w post-processingu).
Bardzo mi chodziło o to że nie jestem fanem ekstremalnego wyostrzania, a tym to się pewnie skończy (albo w puszce albo w post-processingu).
Raczej zawsze się skaluje zdjęcia do jakiejś mniejszej rozdzielczości i nie zależnie czy to z 8 do 2 czy z 15 do 2, wyostrzyć będzie trzeba ok. tyle samo.
A ktoś pisał o oglądaniu zdjęć 1:1?
Bardzo mi chodziło o to że nie jestem fanem ekstremalnego wyostrzania, a tym to się pewnie skończy (albo w puszce albo w post-processingu).
No to przecież pisałem. Jeśli nie będziesz oglądał 1:1 to niby czemu miałoby być gorzej??
MariuszJ
20-02-2010, 02:07
http://www.youtube.com/watch?v=3f7l-Z4NF70
Ładne.
cholernie ładnie .. ja mam 500 i filmy wyglądają troszkę gorzej (może ze względu na brak basenu ;) )
Przyznam, że gdy podpinam obiektyw 1.4 i GO gra na filmie to wygląda to rewelacyjnie.
Ale brakuje mi klatek na sekundę/ aby ruch był zwolniony i płynny a nie slideshow :)
Mianowicie chodzi mi o tryb w którym odtwarza się wolniej film a płynność jest zachowana. Kumpel mi to pokazał na kamerze sony
czyli brak ci 60 fpsów :-) albo wydajnego bardzo procka w kompie :-) wybierz sam.
tylko kiedy bedzie mozna go kupic?
Piotrek.
28-02-2010, 16:10
tylko kiedy bedzie mozna go kupic?
http://www.e-fotojoker.pl/product/aparaty-cyfrowe/canon/canon-eos-550d-z-ob-canon-18-55mm-is/
MariuszJ
28-02-2010, 23:52
http://ninofilm.net/blog/2010/02/23/canon-550d-review/
http://www.digitalrev.com/en/canon-550d-at-iso-3200---test-shots-gallery-5237-article.html
Już pojawiły się w sklepach http://www.e-fotojoker.pl/product/aparaty-cyfrowe/canon/canon-eos-550d-z-ob-canon-18-55mm-is/ i na allegro kilku fototipów posiada bodt + 18-55. Teraz niech ktoś to kupi i sprawdzi czy można tym coś pokrecić!
patrząc po recenzji na digitalrev aparat jest bardzo ciekawą pozycję. Podczas testu podkresliają że dynamika oraz ISO 3200 jest bardzo dobre.
Ciekawie wypada tez ekran i większe klawisze. NIby detal ale ułatwia to życie.
Jedyne co warto zauważyć to na stronie Fotojokera... ceny
550D 3100
7D 4888 - bardzo korzystna cena, choć chwilowo nie dostępny ;-)
Ja właśnie odkryłem że mogę kupić 550D w bardzo sensownej cenie i wykorzystać jeszcze jakieś inne rabaty, więc kto wie - może się okaże niewiele droższy niż używany 450D, który planowałem kupić.
Niestety dostępność najwcześniej od 10 marca, więc pewnie jeśli już to mógłbym coś napisać w połowie miesiąca.
ktos wie co to za fotobasia?
http://www.fotobasia.pl/product/aparaty-cyfrowe/canon/canon-eos-550d-z-ob-canon-18-55mm-is/?osCsid=8485c5e849a1b491a00f693975dad7ee
cena niby najbardziej atrakcyjna, ale wyraz twarzy "basi" skutecznie mnie zniecheca do kupowania tam czegokolwiek.
Czytałeś regulamin sklepu?
"Sklep Fotograficzny, Sklep - serwis internetowy stanowiacy wlasnosc Fotojoker Spólka z o.o."
tezmarek
03-03-2010, 11:58
Czytałeś regulamin sklepu?
"Sklep Fotograficzny, Sklep - serwis internetowy stanowiacy wlasnosc Fotojoker Spólka z o.o."
Dokładnie - to coś jak z Media Markt i Saturn...
ok, dzieki
mam jeszcze pytanie. czy w 500D (zakładam, że w 550D funkcja ta dziala tak samo) przy recznym wylaczeniu ekranu przyciskiem DISP po zrobieniu zdjecia wyswietli sie ono na okreslony czas (2s) po czym monitor ponownie zgasnie?
pzdr.
ok, dzieki
mam jeszcze pytanie. czy w 500D (zakładam, że w 550D funkcja ta dziala tak samo) przy recznym wylaczeniu ekranu przyciskiem DISP po zrobieniu zdjecia wyswietli sie ono na okreslony czas (2s) po czym monitor ponownie zgasnie?
pzdr.
Tak to działa.
MariuszJ
04-03-2010, 10:23
550D 3100
7D 4888 - bardzo korzystna cena, choć chwilowo nie dostępny ;-)
Ja cały czas próbuję zgadnąć, co wyrafinowany marketing Canona wymyśli w segmencie dwucyfrowym, przy moim zdaniem małym polu manewru między 550d a 7d.
Przeleciała mi przez głowę myśl o "55d" - 550d w dużej puszce od 50d, w cenie niewiele wyższej od startowej 550d, z premierą przed wakacjami, kiedy tłuszcza (pewnie ze mną na czele :D) nachapie się 550-tek ;)
Ja cały czas próbuję zgadnąć, co wyrafinowany marketing Canona wymyśli w segmencie dwucyfrowym, przy moim zdaniem małym polu manewru między 550d a 7d.
Ależ to bardzo proste. Zrobią "ucieczkę do przodu" względem 550d i 7d. Matrycę 21Mpix albo DiGIC V z "lepszymi" filmami itp. itd.
MariuszJ
04-03-2010, 10:47
Ależ to bardzo proste. Zrobią "ucieczkę do przodu" względem 550d i 7d. Matrycę 21Mpix albo DiGIC V z "lepszymi" filmami itp. itd.
Jeżeli tak, to cena tego cuda musiała by być na poziomie aktualnej 7d, żeby nie zabić sprzedaży tego ostatniego. Jakoś bardziej mi się widzi moja hipoteza. Twoja była by powtórką z 50d (z mojego - nie Canona oczywiście) - równie kontrowersyjną.
Ale jaki sens ma porównywanie aktualnej ceny 7D z dopiero co wprowadzoną do sprzedaży 550D?
Przecież gdy 7D wchodziło do sprzedaży, to kosztowało ponad 6000, cena 550D po kilku miesiącach pewnie także osiągnie pułap 2200-2500zł.
MariuszJ
04-03-2010, 11:18
Ale jaki sens ma porównywanie aktualnej ceny 7D z dopiero co wprowadzoną do sprzedaży 550D?
Przecież gdy 7D wchodziło do sprzedaży, to kosztowało ponad 6000, cena 550D po kilku miesiącach pewnie także osiągnie pułap 2200-2500zł.
I za 2x większą cenę, 7d będzie oferował świetną budowę, ergonomię, precyzję i wydajność do zastosowania w dość szczególnych warunkach i... porównywalne zdjęcia. Ktoś tu już zauważył, odległość technologiczna między tymi dwoma korpusami jest bardzo mała. Już z 500d Canon mocno zaryzykował, wsadzając IMHO lepszy aparat do gorszego korpusu (względem 50d). Jaki będzie następca 50d, który (również IMHO) był krokiem w bok - ot, zagwozdka ;)
Jest jeszcze taka hipoteza, że Zły Pan Canon wykorzysta okres przedwakacyjny dla sprezentowania nam tu rozwiązania... hmm... takiego sobie?
Ale jaki sens ma porównywanie aktualnej ceny 7D z dopiero co wprowadzoną do sprzedaży 550D?
Przecież gdy 7D wchodziło do sprzedaży, to kosztowało ponad 6000, cena 550D po kilku miesiącach pewnie także osiągnie pułap 2200-2500zł.
Taki sens, że na chwile obecną ceny porównujemy. czyli jak ktoś chce kupić puszke teraz na nie za pare mieięcy. Bo za 2 lata to kupisz 550D poniżej 1500PLN z drugiej ręki to może poczekaj :)
myslidar
04-03-2010, 11:44
I za 2x większą cenę, 7d będzie oferował świetną budowę, ergonomię, precyzję i wydajność do zastosowania w dość szczególnych warunkach i... porównywalne zdjęcia. Ktoś tu już zauważył, odległość technologiczna między tymi dwoma korpusami jest bardzo mała. Już z 500d Canon mocno zaryzykował, wsadzając IMHO lepszy aparat do gorszego korpusu (względem 50d). Jaki będzie następca 50d, który (również IMHO) był krokiem w bok - ot, zagwozdka ;)
Jest jeszcze taka hipoteza, że Zły Pan Canon wykorzysta okres przedwakacyjny dla sprezentowania nam tu rozwiązania... hmm... takiego sobie?No to chyba nie miałeś w ręku 7D jeżeli twierdzisz, że odległość jest bardzo mała. Wystarczy zobacz na możliwość konfigurowania AF, która jest bardzo zbliżona do serii 1D (przy czym nie twierdzę, że działa tak samo bo nie mam porównania). Jest wiele elementów, których 550D nie ma, a które po zapoznaniu się z 7-ką stawiają ten aparat sporo wyżej. Jakość obrazka może być podobna, ale na tym bym zakończył tą równość..
porównanie 7D vs 550D:
filmik:
http://www.digitalrev.com/en/canon-eos-550d-vs-dot-7d---head-to-head-comparison-5251-article
coś do czytania:
http://www.digitalrev.com/en/canon-eos-550d-vs-dot-7d-c-which-one-is-right-for-you-5244-article
MariuszJ
04-03-2010, 12:04
No to chyba nie miałeś w ręku 7D jeżeli twierdzisz, że odległość jest bardzo mała. Wystarczy zobacz na możliwość konfigurowania AF, która jest bardzo zbliżona do serii 1D (przy czym nie twierdzę, że działa tak samo bo nie mam porównania). Jest wiele elementów, których 550D nie ma, a które po zapoznaniu się z 7-ką stawiają ten aparat sporo wyżej. Jakość obrazka może być podobna, ale na tym bym zakończył tą równość..
Chyba trochę źle przeczytałeś co napisałem (albo ja źle napisałem ;))
Absolutnie nie twierdzę, że 7d jest przeszacowana. To aparat wart jak najbardziej swojej ceny, ba, waham się nawet czy nie kupić go "na wieki" i zamknąć tę cholerną sprzętofilię na poziomie "superwypaśnego" cropa ;)
Myslidar, problem w tym, co upchnąć można MIĘDZY 550d a 7d. Są już teraz trzy hipotezy, jeżeli pozwolisz mi trochę nadinterpretować to co powiedziałeś:
1. (moja) upchną 550d (18mpx, filmiki full-HD) z kosmetycznymi dodatkami (mikroregulacja) w dużej puszce przed wakacjami, w cenie startowej między 550d a 7d
2. (jotesa) potraktują nowy xxD jako pole do eksperymentów z nową matrycą i innymi fundamentalnymi elementami przyszłych serii
3. (Twoja) okroją nadzbiór ficzerów 7d względem 550d + duża puszka = cena "w połowie"
Hipotezy 1 i 3 są sobie bliskie, co obstawiasz jako dodatek do 550d rodem z 7d?
coś do czytania:
http://www.digitalrev.com/en/canon-eos-550d-vs-dot-7d-c-which-one-is-right-for-you-5244-article
patrze na iso400 (test kolorowych papierkow) i mam wrazenie ze cos namieszali.
namieszali bo?
to samo było przy 500D vs 50D... 500D miał tyci niższe szumy.
myslidar
04-03-2010, 12:13
Skłaniam się ku Twojej wersji. Cena będzie ok. 4000 zł. Ciekawe jaką uda im się osiągnąć ilość kl/s przy takiej matrycy z jednym procesorem..
namieszali bo?
bo iso400 na 550d wyglada jak 6400 na 7D, a nawet lepiej.
Przepowiednie można snuć w innym wątku - tutaj skupcie sie na 550D.
http://canon-board.info/showthread.php?t=39209
MariuszJ
04-03-2010, 12:30
Oj Czacha, odpuść nam nasze winy ;)
To jest o 550d... ja nie wiem czy kupić tego 550d, poczekać na Wielką Czerwoną Dwucyfrową Tajemnicę czy też - "iść na całość" :D
Nigdy nie kupuję korpusów x50d. Nie miałem ani 350d ani 450d, nie kupię też 550d :lol: Wszystkie pozostałe xxxd miałem lub mam nadal. Tak jakoś wyszło, ale będę się tego trzymać na przyszłość :lol:
Mariusz, tansze body + doinwestowanie w optyke, bo to co masz w podpisie to raczej skromnie ;)
Poza tym uwielbiam serię xxxd tym bardziej, im więcej pojawia się tutaj opinii, że nie da się tym robić zdjęć i tym podobnych bzdur.
MariuszJ
04-03-2010, 12:42
Mariusz, tansze body + doinwestowanie w optyke, bo to co masz w podpisie to raczej skromnie ;)
Bardzo lubię swój główny obiektyw, wybrałem go świadomie z wielu innych modeli, których nie sprawdzałem na 5 minutowych sesjach w Fotojokerze, a nieco dokładniej ;) No i akurat mi nie musisz tłumaczyć, że wszystkimi wymienianymi tu aparatami zrobię w przybliżeniu takie same zdjęcia ;)
myslidar
04-03-2010, 12:45
Oczywiście, że się da i to często z lepszy skutkiem w stosunku do tych co maja 1D i Nikona D3s o czym się przekonałem na ostatnich studniówkach. Płaci się raczej za komfort pracy i powtarzalność efektów.. A najwięcej ma tutaj do powiedzenia sam fotografujący i zręczna obróbka. Skoro 350D można robić na ISO 3200 to o czym tutaj dyskutować..
No to nie wiem skad te problemy z podjeciem decyzji? ;)
MariuszJ
04-03-2010, 12:54
No to nie wiem skad te problemy z podjeciem decyzji? ;)
A bo ja dziwny jestem... ostatnio zrobiłem kilka zdjęć 70-200/4, bardzo mi się (technicznie) podobały, ale go nie kupię - wiesz dlaczego? Bo to straszna wiocha jednak obnosić się ze sprzętem wyjącym "jezdem profi" i nie robić fajnych zdjęć :D To był dla mnie podstawowy argument za 1000d, teraz 550d :D
Skup sie na tym co robisz, a nie na tym co sobie inni pomysla i wszystko bedzie cacy :)
A bo ja dziwny jestem... ostatnio zrobiłem kilka zdjęć 70-200/4, bardzo mi się (technicznie) podobały, ale go nie kupię - wiesz dlaczego? Bo to straszna wiocha jednak obnosić się ze sprzętem wyjącym "jezdem profi"
Żaden Profi tego nie używa. Nierób sobie z głowy kiełbasy.
myslidar
04-03-2010, 13:02
A co to jest profi? Ten co robi dobre zdjęcia, czy ten co się z robienia zdjęć utrzymuje? :) Amatorzy mają często lepszy sprzęt i umiejętności od tych, którzy na co dzień zarabiają na fotografii i chyba już nikogo to nie dziwi.
A co to jest profi? Ten co robi dobre zdjęcia, czy ten co się z robienia zdjęć utrzymuje? :) Amatorzy mają często lepszy sprzęt i umiejętności od tych, którzy na co dzień zarabiają na fotografii i chyba już nikogo to nie dziwi.
Dobry sprzęt znacznie polepsza umiejętności fotograficzne. Nie można kupować gorszych obiektywów bo wtedy schodzimy na psy.
Dobry sprzęt znacznie polepsza umiejętności fotograficzne. Nie można kupować gorszych obiektywów bo wtedy schodzimy na psy.
Nie prawda - dobry sprzet mniej ogranicza, ale na pewno nie polepsza umiejetnosci.
MariuszJ
04-03-2010, 13:08
Dobry sprzęt znacznie polepsza umiejętności fotograficzne. Nie można kupować gorszych obiektywów bo wtedy schodzimy na psy.
No jestem innego zdania. Może trochę przeszkadzają, ale na pewno nie poprawiają tego co siedzi w naszej głowie. edit: Oj sorry Czacha, zgraliśmy się.
Nie prawda - dobry sprzet mniej ogranicza, ale na pewno nie polepsza umiejetnosci.
Wiesz jak bezproblemowo się fotografuje dobrym sprzętem? Moim zdaniem każdy początkujący powinien dostawać najlepszy sprzęt, żeby się nie zniechęcać fotografując byle szajsem.
Łatwiej wyrazić swoje emocje na lepszym sprzęcie.
Wiesz jak bezproblemowo się fotografuje dobrym sprzętem? Moim zdaniem każdy początkujący powinien dostawać najlepszy sprzęt, żeby się nie zniechęcać fotografując byle szajsem.
Łatwiej wyrazić swoje emocje na lepszym sprzęcie.
Ironizujesz, prawda? :mrgreen:
myslidar
04-03-2010, 13:12
Nie zgodzę się. Mają super sprzęt wydaje Ci, że on sam zrobi za Ciebie zdjęcia, wielu ludzi przez to robi gorsze zdjęcia niż wcześniej gorszym... Zaczynając od czegoś z niższej półki robisz wszystko żeby wyciągnąć z tego ostatnie poty i w ten sposób przechodząc na lepszy sprzęt nie dość że masz komfort pracy, to dodatkowo znowu chcesz z niego wycisnąć jak najwięcej, bo na starszym osiągałeś już dobre efekty..
Ironizujesz, prawda? :mrgreen:
Teraz i tak każdy zaczyna pewno telefonem komórkowym swoją przygodę.
A przesiadka na lustrzankę możne zaboleć. Dlatego jestem zwolennikiem dofinansowań z ministerstwa sprzętu firmy Canon dla młodych i ambitnych fotografów.
myslidar
04-03-2010, 13:14
:mrgreen:
Nie zgodzę się. Mają super sprzęt wydaje Ci, że on sam zrobi za Ciebie zdjęcia, wielu ludzi przez to robi gorsze zdjęcia niż wcześniej gorszym...
Bzdura. Niemożna zrobić gorszych fotek lepszym sprzętem po opanowaniu sprzętu oczywiste. Tak jak w F1 szybsza maszyna-lepsze wyniki. Tu jest analogicznie, a każdy kto twierdzi inaczej sam sobie szkodzi.
myslidar
04-03-2010, 13:20
A skąd wiesz?
A skąd wiesz?
Bo widzę po sobie. Zainwestowałem w sprzęt a wyniki sa ponad oczekiwania.
myslidar
04-03-2010, 13:23
To rzeczywiście miarodajne. Czasem trzeba poza własnym czubkiem nosa pooglądać to co się dzieje wokół, tak jest zdrowiej.
To rzeczywiście miarodajne. Czasem trzeba poza własnym czubkiem nosa pooglądać to co się dzieje wokół, tak jest zdrowiej.
Gdy przyjdzie Twój czas i dorośniesz do posiadania porządnego sprzętu wspomnisz moje słowa. I zrozumiesz, że były prawdziwe.
No dobra, dobra.. juz bez trollowania prosze ;)
MariuszJ
04-03-2010, 13:38
Jeżeli mam być szczery, to trochę powiało grozą w tym wątku. Dalsza polemika może być dość trudna.
Wróćmy może do 550d.
myslidar
04-03-2010, 13:39
Nie ma to jak oceniać kogoś, jak się nawet nie wie jaki ma sprzęt :) Ja akurat nie oceniam patrząc na siebie, tylko obserwując to co się dzieje wokół. Dobra koniec, fora to nie zawsze dobra rzecz jak widać na załączonym obrazku.
Już dostępny u sprawdzonego sprzedawcy (http://allegro.pl/item946772475_canon_eos_550d_body_kit_18_55is_nowe _gw_24_m_ce.html).
w fotojoker juz byl wczesniej i taniej
2998 w FJ
2969 w Fotobasi
ale rowniez polecam forumowego sprzedawce :)
Nie sprawdzałem w innych sklepach. Ale cena chyba nie jest gorsza niż oczekiwania?
cenka dalej opada
2695 8)
cenka dalej opada
2695 8)
zapomniales dopisc, ze w takiej cenie jest body, a nie zestaw
warto dodać, ze w FJ dodają za 1 PLN kartę 16 GB
Krupetto
05-03-2010, 19:18
Czy jakiś szczęśliwiec ma możliwość podzielenia się surowymi samplami video?
justanimage
06-03-2010, 09:45
myśle nad zakupem tego aparaciku do filmów i mam pytanie do filmowcow lustrzankowcow:
Czy IS w obiektywie jest w czymkolwiek pomocny przy filmowaniu (czy obraz mniej skacze?)
Nie wiem czy kupic samo body czy dorzucic te 2-3 stowki do kita z IS...
myslidar
06-03-2010, 11:00
IS jest bardzo przydatny jak się nie ma akcesoriów w stylu stadycam..
widać różnice przy filmowaniu z ISem i bez IS. oczywiśce na korzyść IS-a, nie wiem jako to się odbija na żywotności IS-a bo pracuje ciągle, ale różnica jest.
tezmarek
08-03-2010, 08:25
Jest pierwsza opinia polskiego użytkownika na temat filmów w 550D:
http://groups.google.pl/group/pl.rec.foto.cyfrowa/browse_thread/thread/4a585f41db9c3b4e/69cdd26b5562c7e8?lnk=gst&q=550D#
http://www.tinyurl.pl/?5Oz5nWVj
MariuszJ
08-03-2010, 14:35
Jest pierwsza opinia polskiego użytkownika na temat filmów w 550D:
http://groups.google.pl/group/pl.rec.foto.cyfrowa/browse_thread/thread/4a585f41db9c3b4e/69cdd26b5562c7e8?lnk=gst&q=550D#
http://www.tinyurl.pl/?5Oz5nWVj
Niestety, mało autorytatywna - vide post "mirka".
Ciekawy BW w HighISO
http://vimeo.com/groups/rebelt2i/videos/9970238
I drugi, ze stałki w ciemnicy ;)
http://vimeo.com/groups/rebelt2i/videos/9971692
I drugi, ze stałki w ciemnicy ;)
http://vimeo.com/groups/rebelt2i/videos/9971692
I przede wszystkim - z dziecięcego wózka! ;)
Jest pierwsza opinia polskiego użytkownika na temat filmów w 550D:
http://groups.google.pl/group/pl.rec.foto.cyfrowa/browse_thread/thread/4a585f41db9c3b4e/69cdd26b5562c7e8?lnk=gst&q=550D#
http://www.tinyurl.pl/?5Oz5nWVj
Dalej w wątku jest przekompresowana wersja filmiku (przez Janko Muzykanta) i wygląda, że jest OK, naprawdę wyciąga 24fps płynnie. Chyba z jednym DIGICkiem nie obsłuży pełnego 720p/60, ale ... kto wie? Poczekajmy na Wasię / CHrzanowski Dom Kultury.
zdRAWki
po zmianie 500d na 550d, na szybko, pierwsze wrażenia z użytkowania (w aspekcie video - jedyny powód zmiany):
IMHO na plus:
manual - to juz wiemy (przysłona, wybrane iso, czas otwarcia migawki), dodatkowo łatwość w zmianach parametrów (bez ukrytych podmenu itp.);
możliwość przycięcia początku i końca filmu - potem opcja nadpisanie/zapisanie nowego pliku;
plynność 1080p/30kl (w porównaniu z 500d 720p/30kl) taka sama, oczywiście obraz niesie więcej szczegółu (odtwarzanie z poziomu aparatu oraz na komputerze w zoombrowserzeEX);
płynność 720p/60kl - mnie osobiście powala;
mam wrażenie że ostrzenie liveview efektywniejsze, choć daleko do ideału;
to na razie tyle
dodatkowo ciekawym rozwiazanie jest możliwość (na razie tylko w rozdziałce 640*480) fizycznego cropa matrycy - uzyskuje się "dodatowe" 7 krotne zwiększenie ogniskowej. Efekt jest niesamowity, z 200 mm uzyskujemy około 1400 mm. Całkiem możliwe że w nastepnych generacjach Canon zimplementuje crop np 1080p, wtedy ogniskowa będzie się zwiększała ok. 3 razy - poczekamy zobaczymy. I nie chodzi tu o "zoom cyfrowy".
BTW uważam że jakość cropa jest niezła - nie jest on złożeniem powstałym z co którejś linii matrycy - podczas odtwarzania to od razu rzuca się w oczy w porównaniu z filmem 1080 czy 720...
dodatkowo ciekawym rozwiazanie jest możliwość (na razie tylko w rozdziałce 640*480) fizycznego cropa matrycy.
Rewelacja! Można spodziewać się wysypu filmów "makro" na vimeo ;)
Ocywiście - bez statywu/stabilizacji będzie "nerwowo" ;)
MariuszJ
11-03-2010, 11:12
http://optyczne.pl/2760-nowo%C5%9B%C4%87-Canon_EOS_550D_-_zdj%C4%99cia_przyk%C5%82adowe.html
Przyznam, że ISO 1600 bez odszumienia wygląda zupełnie przyzwoicie.
Dla leniuchów do wrzucenia jako poziom górny Auto-ISO ;)
Szkoda że RAWów nie ma do ściągnięcia, ale można zaryzykować hipotezę, że z ISO 1600 wyciągniemy znacząco więcej niż z aktualnych dwucyfrowych puszek.
Ocywiście - bez statywu/stabilizacji będzie "nerwowo" ;)
W odniesieniu do statywu i IS, na tych "1400mm" - w ramach "pływania" IS potrafi przesunąć prawie cały kadr - tu już tylko statyw pomoże :mrgreen:
tezmarek
11-03-2010, 11:50
[QUOTE=MariuszJ...
Szkoda że RAWów nie ma do ściągnięcia, ale można zaryzykować hipotezę, że z ISO 1600 wyciągniemy znacząco więcej niż z aktualnych dwucyfrowych puszek.[/QUOTE]
Eee, tam. ISO 1600 w 7D szumi praktycznie tak samo jak w 40D, 50D. Postęp jest zauważalny dla 3200 i więcej. Nie sądzę aby 550D było zauważalnie lepsze w tym względzie od 7D. W ramach APS-C od lat zmiany są w tym względzie niewielkie.
W odniesieniu do statywu i IS, na tych "1400mm" - w ramach "pływania" IS potrafi przesunąć prawie cały kadr - tu już tylko statyw pomoże :mrgreen:
Oczywiście - tak myślę teraz, że w gruncie rzeczy Canon udostępnił w ten sposób to, co "nieoficjalnie" można uzyskać z każdą lustrzanką z LV i programem, który przerabia podgląd w sekwencję Motion JPEG.
Nie sądzę aby 550D było zauważalnie lepsze w tym względzie od 7D. W ramach APS-C od lat zmiany są w tym względzie niewielkie.
Wystarczy, że nie będzie gorzej. 550D ma być "baby 7D"
zdRAWki
tezmarek
11-03-2010, 14:39
Wystarczy, że nie będzie gorzej. 550D ma być "baby 7D"
zdRAWki
- ta sama (podobna) matryca
ale:
- nie ta obudowa,
- nie ta ergonomia,
- nie ten AF,
- nie ten shutter lag,
- nie ten ;) microadjustment
- nie ta szybkość
...
- nie ta cena ;)
- ta sama (podobna) matryca
ale:
- nie ta obudowa,
- nie ta ergonomia,
- nie ten AF,
- nie ten shutter lag,
- nie ten ;) microadjustment
- nie ta szybkość
...
- nie ta cena ;)
Pisałem "baby" ? Pisałem :). Nie obcięli nic ordynarnie, dali tylko część tańszych komponentów (obudowa stalowo-plastikowa, moduł AF...)
zdRAWki
Ernest_DLRS
11-03-2010, 15:35
W porównaniu ze starym 400D to jest skok na niewyobrażalną skalę ;)
mały OT:
720p/60kl, 1080p/30kl na leciwym athlonie5000+ juz nie wyrabiają z płynnością (mimo że Canon rekomenduje minimalne wymagania procesora na core2duo 2,6ghz) no cóż kolejna pozycja na liście do upgrade-u...
na core2duo 3ghz wszystko śmiga bez zastrzeżen, jednak aż strach myśleć o wymaganiach systemowych na 1080p/60kl
tezmarek
12-03-2010, 10:58
mały OT:
720p/60kl, 1080p/30kl na leciwym athlonie5000+ juz nie wyrabiają z płynnością (mimo że Canon rekomenduje minimalne wymagania procesora na core2duo 2,6ghz) no cóż kolejna pozycja na liście do upgrade-u...
na core2duo 3ghz wszystko śmiga bez zastrzeżen, jednak aż strach myśleć o wymaganiach systemowych na 1080p/60kl
Oprócz tego filmy trzeba zmontować i później zarchiwizować... Drogi sprzęt, dużo roboty... ;)
mały OT:
720p/60kl, 1080p/30kl na leciwym athlonie5000+ juz nie wyrabiają z płynnością (mimo że Canon rekomenduje minimalne wymagania procesora na core2duo 2,6ghz) no cóż kolejna pozycja na liście do upgrade-u...
Może kwestia kodeka? Ten Canonowski jest prockożerny...
zdRAWki
Może kwestia kodeka? Ten Canonowski jest prockożerny...
zdRAWki
na pewno kwestia kodeka, inny materiał o zbliżonych parametrach hd (matroska) nie tnie.
na pewno kwestia kodeka, inny materiał o zbliżonych parametrach hd (matroska) nie tnie.
No to kwestia przerobienia pod docelowy format... Zdjęć w RAWie chyba też nie oglądasz?
zdjęć nie, ale mov tak. zbyt to czaso/pracochłonne (bo jak zmieniać format to może dodać napisy, porobić przejścia, pokombinować z dźwiękiem, tu zrobic slow motion itd. itp. - na razie szkoda mi na to życia)
http://www.cameralabs.com/reviews/Canon_EOS_550D_Rebel_T2i/
kolejna full recka po ePHOTOzine, i kolejna nad wyraz pozytywna :)
Jakby kto miał z obiektywem 15-85mm, to proszę o recenzje... :)
MariuszJ
21-03-2010, 19:33
Musisz mi dać trochę czasu :) ale masz na poczekaniu:
550d + 15-85@46mm, f5, 1/13s, ISO6400, NR L=10,C=0
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img710.imageshack.us/img710/892/iso6400.jpg)
MariuszJ
22-03-2010, 00:04
Jakby kto miał z obiektywem 15-85mm, to proszę o recenzje... :)
Mam chwilkę czasu, więc coś tam napiszę, jak wrażenia (paczka od Towersa przybyła dwa dni temu).
Kwestia połączenia 550d z 15-85 jest niewarta rozważania - zdanie o tym obiektywie wyraziłem już w wątku http://canon-board.info/showthread.php?t=58508, będzie ono podejrzewam niezmienne dla połączenia z 500d, 50d, 7d i przyszłymi korpusami, które wycisną z tego obiektywu naprawdę dużo. Polecam gorąco.
Na szybko o samym korpusie: plasticzany łokrutnie, ale ja nie widzę różnic tylko maskowanie mizeroty w całej linii począwszy od 1000d skończywszy na 550d. Mi się fajnie toto trzyma w ręku, na pewno fajniej niż starą cegłę 20d :) Inni mogą mieć zdanie odrębne.
Nie ma żadnych użytecznych ficzerów względem starszych aparatów, nastawiane maksymalne ISO w auto wrzuciłem na 1600, ale pogodziłbym się i z nienastawialnym 800. Same szumy na wysokich ISO - nie mam bezpośredniego porównania do 7d, ale... liczyłem na ciut więcej. Powiedziałbym że lepiej niż w 50d, aczkolwiek "uroda" tych szumów wydaje się bardziej podobna do właśnie tej z 50d, a nie do moim zdaniem bardziej "tolerowalnych ocznie" szumów z 40d.
Duży i wyraźny LCD, przycisk "Q" - nie jest złym pomysłem, połączenie przycisków LV i filmowania także sensowne. Super rzecz - korekta ekspozycji +/-5 EV, w ekstremalnych warunkach może się przydać (choć bracketing dalej tylko do +/- EV)
Zdjęcia robi ok (sjuprajz! ;))
FPS 3/s z buforem 6 RAWów to jest dokładnie to, czego chciałem. Więcej mi nie trzeba.
Eksperymentuję z filmami, idzie mi to tragicznie ale - świetnie się bawię. Dla mnie to naprawdę ficzer wart tej całej kasy. Od razu uwaga - warto mieć dobre sterowanie ostrzeniem w obiektywie, nie wiem czy np. Tamron 17-50 nie będzie trochę za toporny w porównaniu do choćby C17-55. W każdym razie moja 50-tka szaleje za bardzo ;) zresztą stałka chyba tu nie bardzo się sprawdza, zoom daje stanowczo więcej możliwości.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Edit: bracketing oczywiście +/-2EV
Ernest_DLRS
22-03-2010, 04:23
Napisz coś o AF - celny, niecelny, jak w ciemnościach?
MariuszJ
22-03-2010, 07:50
Na zdjęciu powyżej nie miałem problemów :)
Poważnie, to za mało testów w warunkach bojowych. Próbę serva ze śledzeniem samochodów z okna domu przeszedł na poziomie 20d. Uruchomię rower i rodzinę, powiem więcej.
Nie ma żadnych użytecznych ficzerów względem starszych aparatów, nastawiane maksymalne ISO w auto wrzuciłem na 1600, ale pogodziłbym się i z nienastawialnym 800.
AutoISO działa również w trybie M, we wcześniejszych korpusach nie.
tezmarek
22-03-2010, 12:25
AutoISO działa również w trybie M, we wcześniejszych korpusach nie.
A czy przy M i AutoISO można wprowadzić korektę ekspozycji, czy jest tak, jak w 7D?
A czy przy M i AutoISO można wprowadzić korektę ekspozycji, czy jest tak, jak w 7D?
Jak w 7d.
Czy jest duża róznica między działaniem AF w 400d a 500/550D?
Czy jest duża róznica między działaniem AF w 400d a 500/550D?
Duża na pewno nie. Moim zdaniem nieco pewniej działają punkty boczne.
MariuszJ
23-03-2010, 01:09
Obskoczyłem wszystkie 9 punktów AF w kiepskich warunkach, nie pomylił się ani razu. Oczywiście, to żaden dowód, ale chyba da się z nim żyć :)
550D 15-85@85mm f5.0 1/13s ISO1600
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img191.imageshack.us/img191/9772/shotlo.jpg http://img524.imageshack.us/img524/9854/cropl.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img524.imageshack.us/img524/9854/cropl.jpg)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Edit: wykańcza mnie ten brak edycji postów...
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img191.imageshack.us/img191/9772/shotlo.jpg)
Ernest_DLRS
23-03-2010, 02:04
Fajnie (:
Chyba sobie go w takim razie wezmę jako backup (+wakacje,rodzinka,imprezy), wysokie użyteczne ISO, celny AF, możliwość kręcenia fullHD z pełnym manualem... Jak dla mnie wszystko czego mi potrzeba.
MariuszJ
23-03-2010, 08:14
Tam powyżej to oczywiście nie było 85mm tylko tyle co w exifie ;)
wakacje,rodzinka,imprezy
Po to on wszak jest.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Mogły by być ładniejsze te szumy. Kubek herbaciany NR L=6,C=0.
Ernest_DLRS
23-03-2010, 15:24
Ja nawet myślałem pod kątem zleceń jako drugie/zapasowe body.
Czy ktoś z Was testował zachowanie 550D... na programie zielonym? :-)
To znaczy czy jest może jakoś lepiej niż było/gorzej/tak samo?
Myślę tutaj np. o AutoISO, tylko nie jest pewien czy da się je ustawić w pełnym trybie automatycznym (pewnie nie).
MariuszJ
23-03-2010, 15:56
Czy ktoś z Was testował zachowanie 550D... na programie zielonym? :-)
To znaczy czy jest może jakoś lepiej niż było/gorzej/tak samo?
Myślę tutaj np. o AutoISO, tylko nie jest pewien czy da się je ustawić w pełnym trybie automatycznym (pewnie nie).
Ale dokładnie to o co pytasz? Przecież Ci w nim nie gdera, żebyś kompozycję zmieniał :) W poprzednikach było tam coś nie tak?
W nie-wiadomo-po-co-ficzerów nie przetestowałem jeszcze jak ostrzy na twarzach... Boję się konfrontacji z fizys kilku przedstawicieli mojej rodziny... czy rozpozna - takie, "twarze" :D
No właśnie pytam czy coś się zmieniło w stosunku do poprzedników i np. program zielony mniej prześwietla, bardziej, więcej błyska lampą, mniej albo cokolwiek innego :-)
Tak czy siak - złożyłem zamówienie, zobaczymy jak będzie w praktyce :-)
MariuszJ
24-03-2010, 20:06
Dzisiejszy wiosenny test selektywności AF wypadł nieźle, a musiałem trochę postrzelać bo główki nie chciał odwrócić ;)
Wykropowana 1/3 kadru
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img535.imageshack.us/img535/3789/img8148.jpg)
MariuszJ
25-03-2010, 00:31
voila
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img87.imageshack.us/img87/2319/ptaszeka.jpg)
off-topicznie: 55-250 warto przymykać
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img203.imageshack.us/img203/4227/piesekm.jpg)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Exify przez te kolaże wyparowały mi niestety:
ptaszek: f5.6 (max) 1/400s ISO 100
piesek: f8 1/320s ISO 500
oba zdjęcia na 250mm, z topicznej puszki
MariuszJ
25-03-2010, 23:07
ISO 6400, DPP -1EV, NR L=9, źrenice kota mówią same za siebie. Moim zdaniem, to jest UŻYWALNE.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img535.imageshack.us/img535/513/img8307.jpg)
myslidar
25-03-2010, 23:15
To trochę oszukałeś - 1EV to już jest ISO3200, ale używalne jest bo to raczej to samo co w 7D
MariuszJ
25-03-2010, 23:22
Tak to jest, jak się chce za wszelką cenę coś udowodnić ;)
Z puszki + NR L=9 (to chyba tyle co funduje puszka przy nastawie redukcji szumów na wysokim ISO dla 6400.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img528.imageshack.us/img528/513/img8307.jpg)
myslidar
25-03-2010, 23:29
6400 moim zdaniem spokojnie, potem można jeszcze wyciągnąć podbijając EV, natomiast w 12800 nie opłaca się robić, bo jest już kiszka, ale od biedy i to się da zrobić.
MariuszJ
25-03-2010, 23:41
No pięknie nie jest. Poniżej ISO 12800, NR L=15 i skorygowany WB.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img46.imageshack.us/img46/1120/img8315h.jpg)
Przepraszam że nie kot, ale powiedział żebym spadał.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Były już spore problemy z focusem, bo ciemnica była kompletna, ale dał jakoś jeszcze radę na auto.
myslidar
25-03-2010, 23:44
Lepiej wychodzi w JPG na 12800, puszka jednak inaczej to obrabia niż wołacze RAWów
MariuszJ
26-03-2010, 00:08
Musiałem zrobić eksperyment i potwierdzam co mówi Myslidar.
DPP, NR L=9 (domyślnie z puszki)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img707.imageshack.us/img707/1286/zdpp.jpg)
DPP, NR L=15
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img153.imageshack.us/img153/886/zdpp15.jpg)
DPP, NR L=20
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img717.imageshack.us/img717/3803/zdpp20.jpg)
JPEG z puszki, z włączonym odszumianiem
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img691.imageshack.us/img691/452/zpuszki.jpg)
Tym razem AF nie trafił :(
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Dla porównania: bez odszumiania w ogóle:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img227.imageshack.us/img227/641/bez.jpg)
tezmarek
26-03-2010, 00:21
Czy wywołujesz w DPP? Rozumiem, że redukujesz tylko szum luminancji (L=), a jak z chrominancją - czy jest na 0?
MariuszJ
26-03-2010, 00:26
Na zdjęciach z ISO 12800 nie ruszałem domyślnych nastawów dla tej czułości czyli bodajże 13.
Kiedy wywołuję "sam", staram się znaleźć kompromis między ostrością i szumami, ustawiając redukcje na możliwie niski poziom. W większości wypadków redukcję chrominancji ustawiam na 0, kot tak był. Wpływ tego suwaka w DPP na efekt końcowy jest - dla moich przypadków znikomy.
Ernest_DLRS
26-03-2010, 00:32
Coraz bardziej przekonuję się do tej puchy
A mi sie strasznie podoba zawartosc tej polki :) Jeszcze Cormena z prawej bym dorzucil ;)
tezmarek
26-03-2010, 01:02
...
W większości wypadków redukcję chrominancji ustawiam na 0, kot tak był. Wpływ tego suwaka w DPP na efekt końcowy jest - dla moich przypadków znikomy.
To mnie właśnie mocno zaciekawiło po pojawieniu się 7D (czyli starszego brata pięćset pięćdziesiątki :). Mam taką spiskową teorię wyssaną z palca i nie popartą żadnymi dowodami, że te puszki (lub może raczej DPP po wykryciu że RAW jest z tego aparatu) coś skrycie robią z szumem chrominancji. Podobną strukturę szumu dla wysokich ISO można uzyskać na 50D ustawiając w DPP bardzo wysokie odszumianie chrominancji i nieduże luminancji. Optyczni zrobili test 7D na wołarce, która nie wykonuje szamańskich zabiegów i efekt był raczej kiepski. Nie to, żebym miał coś do 7D/550D - ostatecznie liczy się efekt, który jest naprawdę dobry. Po prostu zastanawiam się tylko, jaki jest klucz do sukcesu...
MariuszJ
26-03-2010, 01:13
To mnie właśnie mocno zaciekawiło po pojawieniu się 7D (czyli starszego brata pięćset pięćdziesiątki :). Mam taką spiskową teorię wyssaną z palca i nie popartą żadnymi dowodami, że te puszki (lub może raczej DPP po wykryciu że RAW jest z tego aparatu) coś skrycie robią z szumem chrominancji. Podobną strukturę szumu dla wysokich ISO można uzyskać na 50D ustawiając w DPP bardzo wysokie odszumianie chrominancji i nieduże luminancji. Optyczni zrobili test 7D na wołarce, która nie wykonuje szamańskich zabiegów i efekt był raczej kiepski. Nie to, żebym miał coś do 7D/550D - ostatecznie liczy się efekt, który jest naprawdę dobry. Po prostu zastanawiam się tylko, jaki jest klucz do sukcesu...
Mnie z kolei niepokoi mocno to, co odkrył Myslidar. Znów mamy chyba do czynienia ze skrzętnym ukrywaniem przez Canona algorytmów (podobnie jak sposobu reskalowania SRAW) w puszce, choć wiadomo że to tylko utrudni reverse engineering, a nie go uniemożliwi.
Aby odsunąć niepokoje na plan dalszy - pod względem szumów para 7d/550d wyznacza nowy poziom, dający nadzieję na dogonienie żółtej konkurencji.
muflon, dokładnie to samo chciałem napisać, tylko ja bym dorzucił Rolina albo Kernighan'a/Ritchie'go :wink:
tezmarek
26-03-2010, 01:35
...
Aby odsunąć niepokoje na plan dalszy - pod względem szumów para 7d/550d wyznacza nowy poziom, dający nadzieję na dogonienie żółtej konkurencji.
No właśnie - mam wrażenie, że C zaczął mocniej korzystać z pomysłów N i wyraźniej miesza w obrazie z matrycy (zarówno w JPG z puszki, jak i w DPP). To zjawisko pojawiło się już przy okazji 50D - pamiętamy, że początkowo niezależne wołarki wołały wyraźnie gorzej RAW-y niż DPP.
myslidar
26-03-2010, 12:31
To mnie właśnie mocno zaciekawiło po pojawieniu się 7D (czyli starszego brata pięćset pięćdziesiątki :). Mam taką spiskową teorię wyssaną z palca i nie popartą żadnymi dowodami, że te puszki (lub może raczej DPP po wykryciu że RAW jest z tego aparatu) coś skrycie robią z szumem chrominancji. Podobną strukturę szumu dla wysokich ISO można uzyskać na 50D ustawiając w DPP bardzo wysokie odszumianie chrominancji i nieduże luminancji. Optyczni zrobili test 7D na wołarce, która nie wykonuje szamańskich zabiegów i efekt był raczej kiepski. Nie to, żebym miał coś do 7D/550D - ostatecznie liczy się efekt, który jest naprawdę dobry. Po prostu zastanawiam się tylko, jaki jest klucz do sukcesu...Kluczem jest dobry algorytm, te które działają wolno dają lepszy efekt. Pisałem już o tym w innym temacie, ale po kilkudniowym testowaniu najlepsze rezultaty uzyskuję w http://www.dxo.com/intl/photo Co prawda wymaga mocnego procesora i z automatu na swój sposób wyostrza RAWy, ale ilość szczegółów jakie daje przy wysokich ISO i świetnym odszumianiu oraz korekcji różnych szkieł rekompensuje wszystko.. 550D pewnie jeszcze nie obsługuje, ale jak ktoś lubi duże ISO tak jak ja to powinien się tym zainteresować..
MariuszJ
26-03-2010, 13:13
Przyznaję, DxO jest świetne i nie wiem czy nie kupię (do tej pory miesiąc "trialowałem").
Ze strony http://www.dxo.com/intl/photo/dxo_optics_pro/product_editions/roadmap_dop_modules
We expect the following cameras to be supported by DxO Optics Pro 6 for both Windows and Mac before May 2010:
- Canon EOS 1D Mark IV (Elite Edition)
- Canon EOS Rebel T2i 550D (Standard or Elite Edition)
...
MariuszJ
26-03-2010, 21:57
Dzisiaj pospamujemy ISO 3200, z ciężkich warunków. W mojej opinii na odbitki 15x10 czy na www nadaje się spokojnie.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img338.imageshack.us/img338/5376/ogn0002.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img709.imageshack.us/img709/1948/ogn0004.jpg)
Myślałem że mnie zabije tymi grabkami... ;)
Jakie odbitki 10x15. Spokojnie na 25. Papier jest dużo mniej wymagający jeśli chodzi o szum a u mnie na monitorze ta fota ma rozmiary >20 i wygląda super.
calkiem pozytywnie i rowniez twierdze, ze spokojnie mozna sieknac 15x21 lub 20x30 bez wiekszych obaw o jakosc obrazu.
tezmarek
27-03-2010, 11:19
calkiem pozytywnie i rowniez twierdze, ze spokojnie mozna sieknac 15x21 lub 20x30 bez wiekszych obaw o jakosc obrazu.
Po zrobieniu odbitki następuje metamorfoza - przestajemy oglądać piksele, a zaczynamy oglądać zdjęcie. Ja robiłem odbitki 20x30 pochodzące z plików z 400D i 50D (1600-3200 ISO) i to czasami przeskalowane w dół i wykadrowane do 5 Mpix i przy oglądaniu nie odczuwałem dyskomfortu z powodu jakości. Gdy po pewnym czasie sięgam do odbitek, praktycznie nie jestem w stanie ocenić, jaka była czułość i rozmiar pliku (co więcej - nie odczuwam takiej potrzeby). Może jakbym wziął lupę... ;))
Ja ostatnio musialem na szybko wykonwac odbitke 15x21cm a mialem w telefonie miniaturke o dluszym boku 1200pixeli ... cudnie wyszla :) Sluszne jest twierdzenie, ze papier wszystko zniesie :mrgreen:
Jest już test na fotopolis.
http://fotopolis.pl/index.php?n=10639
Ja dzisiaj odebrałem swoją puszkę, od kilku lat nie miałem w rękach serii trzycyfrowej i zapomniałem już jakie to małe jest :)
Crop movie mode całkiem fajny, auto-iso w końcu używalne w Av/Tv :)
No i w końcu nie potrzeba instalować żadnego software'u, żeby wpisać dane właściciela (małe, a cieszy :)
Tylko ten akumulator jakiś strasznie udziwniony...
(i kolejka ładowarka do kompletu *sigh*)
Ja dzisiaj odebrałem swoją puszkę, od kilku lat nie miałem w rękach serii trzycyfrowej i zapomniałem już jakie to małe jest :)
Dzisiaj w Fotojokerze "pomacałem" sobie 50D i następnie 550D... Kurcze jakoś taki mały ten 550D... :) Po 50 niezbyt dobrze mi się "to" trzymało :mrgreen:
zgadzam się 550 D malutkie jakieś takie , .. trudne do wyważenia z wiekszym słoikiem , lepiej sie zastanowić na czymś wiekszym , co wygodnie leży w łapie
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
ale co do zakresu możliwości nowego Rebela - super ! podpiąłem swoje l ki , do 550 tki ostrzenie na piątke z plusem , zadnych ff/bf , szybkosc AF , celnosc,
fajna puszeczka , tylko te gabaryty - trochę za płytki uchwyt , niewygodnie się trzyma
Ale ktoś kto kupuje 550D jest raczej świadom gabarytów i kupuje go choćby własnie ze względu na rozmiar...
test stary ale jary:
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EOS-Rebel-T2i-550D-Digital-SLR-Camera-Review.aspx
TEST z wczoraj ;)
http://www.photographyblog.com/reviews/canon_eos_550d_review/
Test na dpreview :mrgreen:
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos550d/
MariuszJ
01-04-2010, 21:01
Test na dpreview :mrgreen:
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos550d/
Wreszcie skończyli to swoje testowanie.
Ale może konkluzja to prima aprilis?
tylkoNikon
01-04-2010, 21:05
18 Mpx do APS-C to jakiś bezsens imho
18 Mpx do APS-C to jakiś bezsens imho
Bezsens? Wcale nie. Zadziwiająco dobry :-D, jak piszą gdzie nie gdzie...
MariuszJ
01-04-2010, 21:09
18 Mpx do APS-C to jakiś bezsens imho
Bardzo się cieszę z tych 18mpx.
Zachęcam do obejrzenia kropów z 550d i 15-85 do wątku http://canon-board.info/showthread.php?t=58508 (ostatnie) i samodzielną ocenę, do czego może przydać się tak gęsta matryca. Której zagęszczenie odbyło się bez podnoszenia poziomu szumu.
pan.kolega
03-04-2010, 08:16
Bardzo się cieszę z tych 18mpx.
Zachęcam do obejrzenia kropów z 550d i 15-85 do wątku http://canon-board.info/showthread.php?t=58508 (ostatnie) i samodzielną ocenę, do czego może przydać się tak gęsta matryca. Której zagęszczenie odbyło się bez podnoszenia poziomu szumu.
Zagęszczenie w porównaniu z 500D odbyło się z obniżeniem szumu. Przynajmniej na wyższych ISO.
calmadonii
07-04-2010, 20:35
Reasumując Panowie :)
50D czy 550D ?
MariuszJ
07-04-2010, 20:37
55d :p
calmadonii
07-04-2010, 20:44
55d :p
coś wiesz o jego produkcji? :)
MariuszJ
07-04-2010, 20:51
coś wiesz o jego produkcji? :)
Tyle co wszyscy. Ploty.
Moja odpowiedź jednak wcale nie była żartem, to tylko bardzo zwięzły wyraz pewnego rodzaju żalu, że nie ma w tej chwili możliwości nabycia czegoś tańszego od 7d, takiego 550d z kilkoma rzeczami z 50d.
Szkoda mi by było wydania pieniędzy na 50d, przy możliwościach matrycy 550d i bez cholernie rajcującego filmowania. Z drugiej strony, nie będę się przecież upierał że lepszy AF i mikroregulacja jest niepotrzebna.
Istnieje co prawda możliwość którą ktoś tu już sugerował - 60d będzie czymś zupełnie nowym i nie będzie mixu 55d:=(550d/7d)/2 ;)
calmadonii
07-04-2010, 20:56
z kamerką mi nie po drodze,kupiłem jakiś czas temu kamerkę ( no bo dzieci)i leży w plecaku ;/
chcę zamienić mojego 400D i od kilku dobrych dni słabo sypiam :)
ciągłe dylematy ;)
MariuszJ
07-04-2010, 20:57
z kamerką mi nie po drodze,kupiłem jakiś czas temu kamerkę ( no bo dzieci)i leży w plecaku ;/
chcę zamienić mojego 400D i od kilku dobrych dni słabo sypiam :)
ciągłe dylematy ;)
Ty se szkło kup. Na kiego Ci puszka nowa?
calmadonii
07-04-2010, 21:17
szkło też wchodzi w grę,i tu też się waham...
MariuszJ
08-04-2010, 20:01
Co tak cicho? Nakupowali tych 550d i ani słowa? ;)
Zdjąłem człowieka na ISO12800, oświetlonego telewizorem, a co. Nie korygowałem ekspozycji. RAW przez DPP, sharpness 0, NR L=16, C=13. Na szybko konwersja do b/w też z DPP.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img51.imageshack.us/img51/9599/iso12800.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img532.imageshack.us/img532/9158/iso12800bw.jpg)
Co tak cicho? Zdjąłem człowieka na ISO12800, oświetlonego telewizorem, a co.
Co tak jasno? Są TV co świecą i po 160W ;)
NR L=16, C=13.
Tragedia. Po co? Ten sensor ma 18 MPx i najlepsze oprogramowanie na rynku. Nie potrzeba nic zabierać ;) Chyba, że robisz odbity zamiast odbitek :)
Na poważnie: mimo, że to 6400 to i tak wynikowy obrazek jest bombowy i w zasadzie nawet szkłem f/5.6 można walić low light na całego! Z zumami f/2.8 IS to prawdziwy noktowizor (bez bandingu). Mieć ten sensor w EVIL'u - bezcenne :)
Dałem konkurencji 3 lata (liczone od 7D), ciekawe o ile miesięcy się pomylę ;)
Dałem konkurencji 3 lata (liczone od 7D), ciekawe o ile miesięcy się pomylę ;)
To bardzo długo. Ale możesz mieć rację, bo EVILe nie będa raczej konkurować matrycą. Panasonic wypuszcza już drugą generację Gx-ów, a sensor ciągle ten sam. W Rebelach to byłoby nie do pomyślenia :lol:
MariuszJ
08-04-2010, 22:01
Co tak jasno? Są TV co świecą i po 160W ;)
Pulp Fiction leciało, to dość mroczny film :P
Tragedia. Po co? Ten sensor ma 18 MPx i najlepsze oprogramowanie na rynku. Nie potrzeba nic zabierać ;) Chyba, że robisz odbity zamiast odbitek :)
Naści G3 i inni rawa: http://www.przeklej.pl/download/0011f78sr96u/iso12800-cr2
Na poważnie: mimo, że to 6400
To było ISO 12800.
MariuszJ
09-04-2010, 23:19
"Świeczki z Ikei". ISO 12800, reszta parametrów w exifach. Ta na 1/30s niestety lekko ruszona. Wszystkie ostrzone LV.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img132.imageshack.us/img132/8852/img8809o.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img43.imageshack.us/img43/2206/img8795y.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img541.imageshack.us/img541/3374/img8827.jpg)
Obiecuję, to już ostatni raz ;)
pan.kolega
10-04-2010, 17:57
To jakieś oszustwo. Pikseli jest o wiele za dużo, bo więcej niż w 40D, a 40D jest jak wiadomo nec plus ultra. Obiektywy się nie wyrabiają i koniec. Może do albumu OK, ale ja wiem , że tam czyha limit dyfrakcyjny i to mi nie pozwala patrzeć na te zdjęcia bez zgrozy. Jeszcze trochę pikseli i z kita będzie tylko czarna klatka bo się nie wyrobi. Praw fizyki Pan nie zmienisz.
MariuszJ
10-04-2010, 22:33
Dobra, czas na łyżkę dziegciu.
Autofocus na bardzo jasnych szkłach (stałki) jest w 550d tak samo nieprzewidywalny, jak w 40d, 50d, 7d i oczywiście nowszych trzycyfrówkach (wystarczy zadać sobie nieco trudu i przeszukać net). I nie łudźcie się, że sprawę załatwiłaby mityczna mikroregulacja. To żaden systematyczny BF/FF, to po prostu wysoka (dla mnie zbyt), mało przewidywalna nietrafialność, oczywiście niezależna od używanego punktu AF. Sprawę ratuje ostrzenie na LV, z detekcją kontrastu - wolne, ale niezawodne.
Trochę nie wiem co z tym zrobić. Wysłałem na Żytnią, sugerując jednak pewną systematyczność (1% FF z 85/1.8 ) - aparat oczywiście wrócił jaki był. Nie wiem czy dla tych dwóch stałek nie ożywię trupka 20d, który oczywiście problemów nie ma. Albo moje stałki pójdą do ludzi z piątkami i jedynkami ;)
To żaden systematyczny BF/FF, to po prostu wysoka (dla mnie zbyt), mało przewidywalna nietrafialność, oczywiście niezależna od używanego punktu AF. Sprawę ratuje ostrzenie na LV, z detekcją kontrastu - wolne, ale niezawodne.
Jesteś w stanie poświęcić czułości 3200 i wyższe dla niezawodnego i szybkiego AF?
Panas ma puścić swoje 12-75mm f/2.8-3.3 IS
Wydaje mi się, że powoli dorastasz do m/43 :mrgreen:
Dziękuję... a i w Panasie to CDAF jest jednak mega szybkie
Trochę nie wiem co z tym zrobić. Wysłałem na Żytnią, sugerując jednak pewną systematyczność (1% FF z 85/1.8 ) - aparat oczywiście wrócił jaki był.
Dziękuję #2 i uważam, że mimo wszystko masz powody do radości :mrgreen:
MariuszJ
11-04-2010, 15:59
Jesteś w stanie poświęcić czułości 3200 i wyższe dla niezawodnego i szybkiego AF?
Panas ma puścić swoje 12-75mm f/2.8-3.3 IS
Wydaje mi się, że powoli dorastasz do m/43 :mrgreen:
Dziękuję... a i w Panasie to CDAF jest jednak mega szybkie
Nie mam ideologicznych zahamowań przeciwko "bezlustrzankom". Proste podstawienie w miejsce kliszy matrycy światłoczułej to było od początku dla mnie rozwiązanie "po najmniejszej linii oporu".
Następny mój aparat pewnie będzie "złym" ;) Marzę mówiąc szczerze o wkręceniu w niego swoich dotychczasowych obiektywów, bo to do nich (i techniki z nimi pracy) przywiązuje się najbardziej.
Wszystko wskazuje na to, że w zastosowaniach statyczno-portretowych, mam już "złego" (CDAF na LV)
Gdyby zależało mi tylko na AF - po prostu budowałbym na razie system na Nikonie. Bazę nawet mam. Ale to głupie przywiązanie do Canona...
Dziękuję #2 i uważam, że mimo wszystko masz powody do radości :mrgreen:
Eh...
Doradziłbyś lepiej coś :(
pan.kolega
11-04-2010, 18:49
Fokus z jasnymi stałkami jest po prostu na granicy możliwości i działa prawie bez zarzutu tylko wyjątkowo. Nigdy lepszy nie był. Oczywiście jedynki mają AF (pod względem trafialności) "conieco" lepszy, ale do trafiania na 100% jest im bardzo, bardzo daleko. Elki mają na ogół lepszy AF.
Zależy to też (mocno) od egzemplarza obiektywu. Np. mój 85/1.8 trafia doskonale, ale 28/1.8 czasem nie. 50/1.4 jest pomiędzy, ale na ogół trafia. 70-200/4 IS trafia prawie zawsze, ale nie jest ani jasny ani stałka. Inni mają zupełnie inne doświadczenia.
Jaki zestaw obiektywów do 550d polecacie ? Zależy mi głównie na szerokim kącie + coś na portrety jasnego (może Samyang ?). Na obiektywy chcę wydać 3500-4500.
MariuszJ
11-04-2010, 23:51
Jaki zestaw obiektywów do 550d polecacie ? Zależy mi głównie na szerokim kącie + coś na portrety jasnego (może Samyang ?). Na obiektywy chcę wydać 3500-4500.
Polecam taki zestaw jak i do innych aparatów... 550d czy inny ma niewiele do rzeczy. Nie ten wątek - bym rzekł :)
Jaki zestaw obiektywów do 550d polecacie ? Zależy mi głównie na szerokim kącie + coś na portrety jasnego (może Samyang ?). Na obiektywy chcę wydać 3500-4500.
85/1.8 - używka + nowa Sigma 8-16.
Witam, czy ktoś mial morze do czynienia z 550d w trybie video ??? da sie ustawiac przyslone ? migawke ? czy jest automat ? z tego co zauwazylem aliasing wystepuje ...
czy video rozni sie od 7d ? jesli ktos mial go w rece i mogl potestowac video bede wdzieczny
pozdrawiam
Dobra, czas na łyżkę dziegciu.
Autofocus na bardzo jasnych szkłach (stałki) jest w 550d tak samo nieprzewidywalny, jak w 40d, 50d, 7d i oczywiście nowszych trzycyfrówkach (wystarczy zadać sobie nieco trudu i przeszukać net). I nie łudźcie się, że sprawę załatwiłaby mityczna mikroregulacja.
Tutaj pozwolę się nie zgodzić na całej linii. Więcej niż 90% problemów z "błędnym" działaniem AF, to niedoskonałość najsłabszego ogniwa czyli fotografującego. Potrzeba treningu i wprawy. Warto też spróbować technik, które poprawiają skuteczność, np. korzystania tylko z serwa czy przeniesienia AF ze spustu na osobny przycisk (* lub AF-ON).
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Słaby AF to był może w 300d i 350d, ale tego nie jestem pewien, bo wtedy moje umiejętności były skromne :lol:
Warto też spróbować technik, które poprawiają skuteczność, np. korzystania tylko z serwa czy przeniesienia AF ze spustu na osobny przycisk (* lub AF-ON).
Dlaczego taka technika jest lepsza od tradycyjnie ustawianego AF czyli OneShot i tylko standardowy spust migawki.
MariuszJ
21-04-2010, 18:37
Wracając do sprawy AF w 550d, niestety mam pewne przesłanki, aby uznać że problem ten trapi również inne aparaty Canona, włączając w to 7d.
Cytat z http://www.expertreviews.co.uk/digital-cameras/277789/canon-eos-550d
The auto-focus system has nine points, with the centre being a cross-type f/5.6 point with extra sensitivity at f/2.8. Most of the time the AF system worked well and focuses very quickly, but occasionally we found that it would front focus. This is where the camera focuses slightly in front of your intended subject and is the same issue we saw with both the 450D and 500D. It isn't a major problem if you're using relatively small apertures, but if you're looking to buy fast glass (with a maximum aperture of f/2.8 or larger), it's something to watch out for.
Koniec cytatu.
Z przykrością - potwierdzam :(
Z przykrością - potwierdzam :(
Mam dokladnie to samo. Zacząłem korzystać tylko z centralnego ale to niewiele daje. Podpięty 50/1,8 i AF tragedia.
pozdr
chesky
tezmarek
22-04-2010, 08:55
Mam dokladnie to samo. Zacząłem korzystać tylko z centralnego ale to niewiele daje. Podpięty 50/1,8 i AF tragedia.
pozdr
chesky
Akurat 50/1.8 jest znany z błędów ostrzenia - ale nie ma w tym nic dziwnego przy tym poziomie luzów. Ale nawet z dobrymi mechanicznie obiektywami nie jest idealnie. Powiedzmy, że jest dostatecznie. W serii xxD jest plus dostatecznie, a być może w xD jest dobrze (?). Canon w popularnych modelach jest raczej znany z AF przyzwoicie szybkiego, lecz przeciętnego, jeśli chodzi o celność. Na AF mniej narzekają użytkownicy Nikona - niewykluczone, że w tym systemie AF działa lepiej, choć może być i tak, że "żółci" są mniej marudni niż Canonierzy ;)
Moje doświadczenie z Canonem jest takie, że przy jasnych obiektywach w seriach xxxD i xxD nie należy w 100% ufać autofocusowi. Jeśli ujęcie jest ważne i można go powtórzyć, to lepiej to zrobić. Tyle, że często nie ma takiej możliwości... ;)
Powiem szczerze, że przesiadłem sie z Sony R1 na Canona wlasnie ze wzgledu na AF i czuje, że zaliczyłem wpadke :)
pozdr
chesky
MariuszJ
22-04-2010, 09:53
Akurat 50/1.8 jest znany z błędów ostrzenia - ale nie ma w tym nic dziwnego przy tym poziomie luzów. Ale nawet z dobrymi mechanicznie obiektywami nie jest idealnie. Powiedzmy, że jest dostatecznie. W serii xxD jest plus dostatecznie, a być może w xD jest dobrze (?). Canon w popularnych modelach jest raczej znany z AF przyzwoicie szybkiego, lecz przeciętnego, jeśli chodzi o celność. Na AF mniej narzekają użytkownicy Nikona - niewykluczone, że w tym systemie AF działa lepiej, choć może być i tak, że "żółci" są mniej marudni niż Canonierzy ;)
Moje doświadczenie z Canonem jest takie, że przy jasnych obiektywach w seriach xxxD i xxD nie należy w 100% ufać autofocusowi. Jeśli ujęcie jest ważne i można go powtórzyć, to lepiej to zrobić. Tyle, że często nie ma takiej możliwości... ;)
Ja walczę z 85/1.8. Jestem lekko załamany i zaczynam wątpić, jak i Chesky, w słuszność C-drogi. W tej chwili mogę powiedzieć tyle - z jasnymi szkłami stary, zajechany 20d jeżeli chodzi o precyzję AF to w skali szkolnej mocna trójka, a 550d zaliczył już drugą poprawkę na Żytniej i dalej nie wiem czy dostanie promocję na następny miesiąc... :(
W tej chwili moja - co tu dużo kryć - irytacja - zaczyna przybierać formy krytyczne... zaraz wyciągnę trupka D70 i wymienie jasną szklarnię na Nikkory :evil:
@MariuszJ,
ja kupiłem c550d ze względu na noty jakie ten aparat otrzymuje. Sprzęt wymieniam co 3 lata i tak teraz zrobiłem. Gdyby nie słaby tryb video w Nikonie to nigdy bym nie oglądał Canona :( Na obecna chwilę chce kupic 24-70 L ale poczekam, aż ktoś potwierdzi, że AF z tym zoom'em działa. 50/1,8 lepiej ostrzy na LV no ale nie o to chodzi. Ogólnie powtórze - jestem zniesmaczony mimo uroku 550ki bo innych wpadek w tym aparacie nie widze.
pozdr
chesky
MariuszJ
22-04-2010, 10:05
@MariuszJ,
ja kupiłem c550d ze względu na noty jakie ten aparat otrzymuje. Sprzęt wymieniam co 3 lata i tak teraz zrobiłem. Gdyby nie słaby tryb video w Nikonie to nigdy bym nie oglądał Canona :( Na obecna chwilę chce kupic 24-70 L ale poczekam, aż ktoś potwierdzi, że AF z tym zoom'em działa. 50/1,8 lepiej ostrzy na LV no ale nie o to chodzi. Ogólnie powtórze - jestem zniesmaczony mimo uroku 550ki bo innych wpadek w tym aparacie nie widze.
pozdr
chesky
Chesky, jakbym to sam pisał.
Łączę się w bólu :/
Może ja sprzedam swojego 5d2? Jako speszal edyszyn z działającym AFem? Np. za 8tys? ;-)
MariuszJ
22-04-2010, 10:09
Może ja sprzedam swojego 5d2? Jako speszal edyszyn z działającym AFem? Np. za 8tys? ;-)
Nie cierpię złośliwców :P
To nie była złośliwość z mojej strony. Raczej zastanowienie czy Wy macie pecha czy ja wyjątkowe szczęście.
tezmarek
22-04-2010, 10:16
@MariuszJ,
ja kupiłem c550d ze względu na noty jakie ten aparat otrzymuje. Sprzęt wymieniam co 3 lata i tak teraz zrobiłem. Gdyby nie słaby tryb video w Nikonie to nigdy bym nie oglądał Canona :( Na obecna chwilę chce kupic 24-70 L ale poczekam, aż ktoś potwierdzi, że AF z tym zoom'em działa. 50/1,8 lepiej ostrzy na LV no ale nie o to chodzi. Ogólnie powtórze - jestem zniesmaczony mimo uroku 550ki bo innych wpadek w tym aparacie nie widze.
pozdr
chesky
Ale tak musi być. To jest dobrze przemyślana strategia. Body xxxd (np. 550D) jest ogólnie bardzo fajne i AF z ciemnymi zoomami raczej daje radę. Jeśli jednak chcesz coś więcej (np. jasne obiektywy), to okazuje się, że lepiej kupić xxD. Po pewnym czasie zauważasz, że w xxD też nie ma szału - na szczęście jest 7D. 7D - super puszka, tylko, że nie ma do APS-C sensownych jasnych stałek. Tak więc zapada decyzja - FF. No tak, tylko, że najtańsze 5D II ma naprawdę dobry tylko centralny punkt AF, a oprócz tego jest zauważalnie wolniejszy (latki/s, shutter lag) od xxD nie mówić już o 7D. Cóż pozostaje więc kupić 1 Ds. :)). Miłych zakupów ;)
@MariuszJ,
Na obecna chwilę chce kupic 24-70 L ale poczekam, aż ktoś potwierdzi, że AF z tym zoom'em działa.
Działa. Ale tak na marginesie, to trudno polecić ten obiektyw do APS-C. Kosztuje kupę kasy, nie ma zbyt uniwersalnego zakresu, nie jest porywająco ostry i waży spooooro. W amatorskich zastosowaniach (550d) lepsze efekty uzyskasz za pomocą któregoś z Tamronów za duuuuużo mniejszą cenę.
MariuszJ
22-04-2010, 10:17
Ale tak musi być. To jest dobrze przemyślana strategia. Body xxxd (np. 550D) jest ogólnie bardzo fajne i AF z ciemnymi zoomami raczej daje radę. Jeśli jednak chcesz coś więcej (np. jasne obiektywy), to okazuje się, że lepiej kupić xxD. Po pewnym czasie zauważasz, że w xxD też nie ma szału - na szczęście jest 7D. 7D - super puszka, tylko, że nie ma do APS-C sensownych jasnych stałek. Tak więc zapada decyzja - FF. No tak, tylko, że najtańsze 5D II ma naprawdę dobry tylko centralny punkt AF, a oprócz tego jest zauważalnie wolniejszy (latki/s, shutter lag) od xxD nie mówić już o 7D. Cóż pozostaje więc kupić 1 Ds. :)). Miłych zakupów ;)
Nie cierpię złośliwców! :P
@jotes25,
raczej chce skompletować sobie szklarnie dlatego szukam czegos dobrego.Tamron to jednak nie jest AF marzeń nawet biorąc pod uwagę dobre właściwości optycznie poszczególnych modeli.Szukam raczej systemowych szkieł.Tylko żeby ten AF był pewniejszy.
pozdr
chesky
tezmarek
22-04-2010, 10:46
Nie cierpię złośliwców! :P
To nie złośliwość - to życzliwość :) Wkroczyłeś bowiem na ścieżkę, której trasa jest precyzyjnie zaplanowana przez Canona. Generalnie chodzi o to, żebyś kupił puszkę i szkła zamiast nowego samochodu ;). Mnie również wkurza wiele rzeczy w sprzęcie Canona (w tym AF). Kiedyś w czasach analogu przebyłem ścieżkę od Eosa 1000 do 5, po czym świadomie cofnąłem się do 100. W wypadku cyfrówek wystartowałem od xxxD, lecz zatrzymałem się na xxD i na razie się trzymam. Dla mnie dalsze brnięcie w APS-C nie ma sensu, bo nie ma dobrych, jasnych obiektywów dla tego systemu. Z drugiej strony FF jest nadal za droga i brakuje mi w niej pewnych rzeczy (np. wbudowanej lampy - a co!). Na razie po prostu robię zdjęcia i od czasu do czasu obserwuję rynek. nie powiem - pojawiają się fajne rzeczy, ale nie są na tyle przełomowe, abym się skusił. W sumie, szkoda, że nie mam jakiegoś znajomego z D700 Nikona - chętnie bym go sobie sprawdził na spokojnie :)
Generalnie chodzi o to, żebyś kupił puszkę i szkła zamiast nowego samochodu ;).
I to jest bardzo dobry wybór! ;) Zwłaszcza L-ki są sporo warte po 10 latach, a auto to już po cenie złomu... Słowem, Canon dba o nasze inwestycje ;)
Kolekcjoner
22-04-2010, 17:44
To nie była złośliwość z mojej strony. Raczej zastanowienie czy Wy macie pecha czy ja wyjątkowe szczęście.
No ja też mam jakieś wyjątkowe szczęście, bo moja 40-tka ostrzy z jasnymi szkłami bez zarzutu 8).
Optyczni testowali: Canon EOS 550D (http://www.optyczne.pl/125.1-Test_aparatu-Canon_EOS_550D_Wstęp.html)
Canon EOS 550D Jackie Chan Edition (http://www.swiatobrazu.pl/canon-eos-550d-jackie-chan-edition-20196.html)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img99.imageshack.us/i/canon550djackiechan1.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Fajny futerał, więcej fotek w linku.
Kolekcjoner
28-04-2010, 20:17
Optyczni testowali: Canon EOS 550D (http://www.optyczne.pl/125.1-Test_aparatu-Canon_EOS_550D_Wstęp.html)
Dla leniwych przeklejam podsumowanie:
Canon 550D to jeden z bardziej udanych modeli systemu EOS. Jest dobrze zaprojektowany pod względem łatwości i szybkości użytkowania. Duże znaczenie, szczególnie dla amatorów, ma bardzo dobra praca pomiaru światła oraz dobrze działający autofokus.
Obawy że matryca o tak dużej gęstości pikseli wbudowana w mały korpus nie zda rezultatów były duże. W rzeczywistości okazało się, że wszystko jest w jak najlepszym porządku. Bowiem o ile jakość obrazowania zarówno na zdjęciach RAW jak i JPEG jest praktycznie taka sama w 550D i bardziej zaawansowanym 7D, to już dynamika tonalna i zakres tonalny są większe w najnowszym 550D. Niestety testowany EOS zanotował poważną wpadkę, a mianowicie wyostrza RAW-y co może skutkować właśnie polepszeniem całkowitego zakresu tonalnego i dynamiki tonalnej. Dla nas istotna jest zasada czystości RAW-ów, które mają być w pełni surowe. Z tego powodu 550D jest przez nas w tej kategorii stanowczo krytykowany.
Ewentualny zakup 550D należy z pewnością rozważyć biorąc pod uwagę jego cenę. Obecnie (kwiecień 2010) należy za niego zapłacić około 2600 PLN. Jest to około 500 PLN drożej niż za korpus jego poprzednika 500D. Z pewnością obecna cena 550D w ciągu najbliższych miesięcy będzie się obniżać, ale chyba śmiało możemy powiedzieć, że nie jest ona na dzień dzisiejszy mocno wygórowana i dobrze odzwierciedla możliwości tej amatorskiej lustrzanki.
jsemeniuk
01-05-2010, 02:40
Jak ktoś się szykuje do zakupu to przestrzegam...
http://canon-board.info/showthread.php?t=62510
Ponoć pierwszy wypust cierpli na choroby wieku dziecięcego :-)
kac_rokko
01-05-2010, 09:02
czytam i czytam i zaczynam sie martiwc.wzialem aparacik jako moj poczatek przygody z fotografią a tu takie straszne rzeczy piszecie. Wzialem do niego Tamron SP AF 28-75mm f/2.8 XR Di LD Asp. Ciekawe jak sie bedzie sprawdzal. Wiem, ze wiekszość canonowcow jestescie zwolenikami wspolpracy z oryginalnymi obiektywami ale po wielu czytaniach pomyslalem ze ten bedzie dobry na poczatek.
Bede mial tez mozliwosc przetestowania 550d z canonem 50. 1.4 i 70-200 2.8 bo takie ma kolega.
W czwartek zacznie sie moja przygoda w fotografia.
Nie czytaj tylko rób zdjęcia.
Nie czytaj tylko rób zdjęcia.
właśnie
Witam,
Czciałbym zapytać czy dołączone oprogramowanie do EOS'a 550D będzie działać po Windows'em XP czy też tak jak wyczytałem w instrukcji działa pod Winows'em 7 lub Vista.
Pozdrawiam,
Hladon
MariuszJ
03-05-2010, 15:05
Witam,
Czciałbym zapytać czy dołączone oprogramowanie do EOS'a 550D będzie działać po Windows'em XP czy też tak jak wyczytałem w instrukcji działa pod Winows'em 7 lub Vista.
Pozdrawiam,
Hladon
Ja używam z XP.
dziobolek
03-05-2010, 18:39
Witam,
Czciałbym zapytać czy dołączone oprogramowanie do EOS'a 550D będzie działać po Windows'em XP czy też tak jak wyczytałem w instrukcji działa pod Winows'em 7 lub Vista.
Pozdrawiam,
Hladon
Będzie działać z WinXP, jest kompatybilne wstecznie.
Pozdrówka!
kac_rokko, czy możesz już coś napisać o współpracy 550D z Twoim Tamron SP AF 28-75mm f/2.8 XR Di LD Asp. Czy występuje problem z ostrzeniem?
Zamierzam zmienić swoja 350D właśnie na ten model i zastanawiam się jak będzie u mnie z Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.